Toon posts:

[BootfromLAN]Welke processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met Boot From LAN.. Ik zou graag willen weten welke specificaties de processor heeft. Tijdens het opstarten druk ik regelmatig op F2/F12/DEL, maar ik kom NIET in het BIOS. Ook kan ik dus nie teven op starten in Windows om daar de specs te bekijken, omdat deze opstart via LAN en ik geen server heb om dit soort clients aan te sturen.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen :D

Laurens.

Enne, ja, ik had al hier gekeken
PMG FAQ

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Booten met een Linux live CD, daarmee kan je wel zien wat voor CPU erin zit :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz.. Knoppix dus ofzo. En hoe bekijk je dan die specs na 5 min als het eenmaal is opgestart? Of spreekt dat wel voor zich...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat kan je zien in het config schermpje, hoe je daar precies komt weet ik zo niet uit mijn hoofd. Misschien werkt "cat /proc/cpuinfo" ook wel in Knoppix (wel in een root terminal doen).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke.. Neem ik morgen wel zo'n Knoppix cd'tje mee :D Zit nu op m'n werk, dus gaat beetje lastig ;0 Bedankt in ieder geval. Verdere tips zijn altijd welkom

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
misschien als je heel even de netwerk kabel eruit trekt zodat de computer moet booten vanaf zichzelf hij zal niet ver komen maar mischien dat je dan wel in de bios kan komen.

bij ons op school helpt het wel :9

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu al geen kabel in hoor ;)

Verwijderd

Dan trek je je draadloze ontvanger eruit, je snapt het wel. Verbreek de verbinding met het netwerk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oplossing is bijzonder simpel:

1) Schroevendraaier pakken
2) kast open schroeven
3) typenummers e.d. die je op de componenten binnenin aantreft noteren
4) googlen op bovenstaande gegevens

Hoe je hardware te identificeren staat trouwens gewoon in de PMG FAQ, voortaan graag daar beginnen :z

Edit: als je toch binnenin bezig bent kun je de CMOS clearen, dan zal hij per default van iets anders booten dan LAN...

En trouwens, je kunt een stuk meer vertellen over wat voor systeem dit is dan "Ik heb een PC met Boot From LAN" - formaat, OS die van LAN geboot wordt, evt merknamen op behuizing, waar dat ding vandaan komt etc etc etc...

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 29-01-2005 01:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.