Toon posts:

Intel Celeron 2,66 GHZ frequentie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op dit forum maar werd er niet wijs uit. Mijn excuses als het al een keer gevraagd is.

Ik heb vandaag mijn MoBo + AMD Athlon XP 1800+ weg gedaan en ervoor in de plaats een Intel Celeron 2,66 GHZ + MoBo gekocht.

In de bios staat de CPU op 133 mhz. Ik heb echter PC 2700 geheugen dat ik via de BIOS dwing om ook op 133 mhz te draaien.

Op zich draait de pc goed maar ik heb net als bij het oude moederbord dat de PC soms zomaar uitzichzelf herstart.

Mijn vraag is kan dit nu aan het geheugen liggen? Dat het i.p.v. op 166 mhz op 133 mhz draait? Dat het geheugen dit niet "lekker" vind?

Daarnaast kan ik de CPU op 166 mhz zetten? Het is een Intel Celeron D 2,66 GHZ Processor. Als dit kan dan kan ik ook mijn geheugen op 166 mhz zetten en ben ik misschien van die vage herstarts af en gebruik ik mijn geheugen op volle snelheid.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nee maar wel door gaar geheugen : Elke keer als je OS naar dat eene brakke gedeelte toe schrijft dan reset ie zich :)

Kan ook je voeding zijn als je PC hevig belast is !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Kan de CPU op een andere frequentie draaien als je geheugen?

Als dat zo is dan is het geheugen gaar denk ik dan. Want hij wilde windows nog geen eens installeren met de CPU op 133 mhz en het geheugen op 166 mhz (DDR 333). Ik moest het geheugen op 133 mhz zetten.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

DDR-SDRAM is geen auto die alleen op octaan 98 benzine rijdt, de specificatie die de geheugenfabrikant op het etiketje print is de gegarandeerde maximum snelheid, dus jouw geheugen móét op 166 MHz kunnen werken, maar dat zegt niks over de verplichte snelheid. Op die manier werkt het dus ook prima op 133 MHz en lager. Sterker nog: waarschijnlijk kan het dan op strakkere timings werken wat nog sneller is dan die 33 extra MHz.

Als je van je reboots af wilt is juist overklokken het laatste wat je moet doen. Wat je dus moet controleren is of alle onderdelen van je pc behoorlijk functioneren, voordal de kritieke onderdelen zoals het geheugen (Memtest) en de voeding (voltages met software uitlezen, maar het liefst met een multimeter). Ook kan het geen kwaad om de vervangbare onderdelen even om te wisselen, bijvoorbeeld door een wat oudere (lees: zuinigere) videokaart, een andere harde schijf enzovoort.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Probeer het voltage van je geheugen iets hoger te zetten, (vdimm) van 2.5/2.6 op 2.85 ofzo. Kan geen kwaad gaat niks kapot. Of dat van je CPU ook 2-tiende omhoog.

Denk trouwens dat die celeron 2,66 niet zo veel sneller zal zijn. Die amd XP 1800 is 1533mhz, en staat ongeveer gelijk aan een normale pentium4 2.0ghz als je snelheidsvergelijkingen doet. Een celeron is tegenwoordig een stuk langzamer dan een echte pentium4. Vroeger in het tijdperk van de pentium2's was dat andere koek, en bleken vele celerons ook nog eens overklok wondertjes

[ Voor 5% gewijzigd door ToFast op 30-01-2005 23:35 ]

Verwijderd

en zowiezo is een 1800+ als de tering over te clocken, al met al niet zo'n goede keuze.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:36:
en zowiezo is een 1800+ als de tering over te clocken, al met al niet zo'n goede keuze.
Dat is niet waar, alleen de 1800+ Thoroughbred "B" is goed te oc'en.
De Thoroughbred "A" varianten vallen tegen (t.o.v. "B" varianten)
De Palomino is niet zo goed te oc'en.

Al met al was het toch verstandiger geweest om die Athlon XP 1800+ te bewaren.
Een AMD Duron 1600 is sneller dan een Intel Celeron 2,6GHz
De Celeron 2,66GHz is ander verhaal, deze is weer een stuk sneller maar verschil met de Athlon XP 1800+ is niet groot genoeg.

Verder, ik zie dat je 'vage reboots' had.
Staan alle instellingen wel op default :?
Wat voor voeding heb je :? (Merk + aantal Watt vermelden)

Je moet nl. niet gaan oc'en o.i.d. met een PC die op standaard instellingen al onstabiel is.

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 31-01-2005 00:36 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met een ECS K7S5A Pro bord is dat de maximale processor AMD 2600+ met FSB 266 is. Nu is het zo dat iedereen die zoekt omdat iedereen zijn pc wil updaten. Dus die dingen zijn nog relatief duur ook.

Ik kon het oude bord en de processor tegen een hele goede prijs verkopen en dit bord voor iets meer terugkopen. Het voordeel van dit bordis dat het een Asrock P4S61 is en dat het ook P4 met fsb 800 ondersteund. Mijn opwaarderingsmogelijkheden zijn nu een stuk beter.

In mijn eigen PC, die met ander MoBo is van mijn vriendin, heb ik een 2.8 GHZ met fsb 800. Dus kan ik bij een update eventueel mijn processor bij die andere pc plaatsen of iemand moet tegen een klein prijsje er 1 hebben liggen. Voor mijn ow zo lieve vriendin :P

Ik zal eens kijken de voeding, geheugen en hd zoals jullie voorstellen.
Pagina: 1