Toon posts:

klik en vervolgens herstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds anderhalve week heb ik wanneer ik in windows bezig ben soms een tik, desondanks kon ik steeds gewoon verder werken.

nu heb ik uit de pc dvd-schrijver eruit gehaald, één van beide harde schijven, andere grafische kaart erin gestoken en nieuw latje geheugen.

echter na een clean install, als ik nu ene tik heb herstart de pc. ik heb het niet echt op een vast tijdstip. heb het al gehad bij opstarten van de pc, als ik iets wil installeren in windows ofzo, ...

ik heb op twee harde schijven een clean install geprobeerd, en bij beide heb ik het probleem bij momenten. Heb ze dus beiden één voor één geprobeerd als windows schijf maar beiden hebben dus het probleem als ik ze afzonderlijk en alleen in de pc heb steken.

ik vraag me af of het dus de voeding is of de harde schijf(schijven), alhoewel twee schijven toevallig op dezelfde moment lijkt me raar, zeker aangezien ze andere modellen zijn en op verschillende leeftijd hebben.

enig idee mensen?

alvast bedankt ....

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

samo

yo/wassup

probeer eens via systeemeigenschappen -> geavanceerd -> startuo & recovery -> herstarten bij fout uitschakelen. Dan krijg je waarschijnlijk een blauw scherm met foutcode en kan je aan de slag in Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 17% gewijzigd door samo op 30-01-2005 22:36 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tikken en uitvallen he... mmm denk dat je echt wel in de buurt van voeding moet denken... iets stoort de stroom toevoer naar alle waarschijnlijkheid.

Wat voor voeding heb je eigenlijk? en wat voor systeem?

There is no place like ::1

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:58
de HD heeft soms geen stroomlevering.
Dit probleem heb ik soms ook, maar als k dan weer aan de molex van de HD rammel werkt het weer. Je hoort dan een duidelike tik bij mij.

Het probleem is hier dat de connector op de HD niet goed aan de printplaat van de HD zit. Dit zelf oplosse was bij mij geen mogelijkheid, maar ik heb de kabel zo geplaatst dat het niet meer kan gebeure

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:32:ik vraag me af of het dus de voeding is of de harde schijf(schijven), alhoewel twee schijven toevallig op dezelfde moment lijkt me raar, zeker aangezien ze andere modellen zijn en op verschillende leeftijd hebben.
Je zegt het zelf al : HD's is de kans erg klein dus zowiezo even andere voeding erin hangen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:37:
Tikken en uitvallen he... mmm denk dat je echt wel in de buurt van voeding moet denken... iets stoort de stroom toevoer naar alle waarschijnlijkheid.

Wat voor voeding heb je eigenlijk? en wat voor systeem?
systeem is dus
xp2600+ (niet overclocked)
512MB geheugen
ti4200 grafische kaart
1 harde schijf
1 dvd lezer

(voor de veranderingen staken er nog een tweede harde schijf en dvd-writer in)

voeding is een enermax 365W

ik denk dus ook aan de stroomtoevoer,
aangezien het probleem dus voor het uithalen van de ene harde schijf en dvd-writer sporadisch optrad met een tik maar geen herstart.

nu dus wel herstart. nadat ik dus trachte windows opnieuw te installeren op beide schijven apart.

ik heb op één van de schijven in mijn nieuw systeem gestoken om de data ervan te kopieren naar mijn nieuw systeem(niet bovenvernoemd systeem dus, want bovenvernoemd is dat systeem met het probleem) alvorens te formateren en clean install op te doen en gedurende dat kopieerproces heeft die nooit een klik (tik) gegeven. vandara dat ik denk dat het de harde schijf (schijven) dus niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 22:46 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 18:18
mmmmm, klik.. Bewegende onderdelen zijn 'fans' en harde schrijven ( normaliter ).. Klik zou kunnen zijn dat een 'los' kabeltje van je pc om de een of andere reden in een fan terecht komt en dat zal een 'tik' veroorzaken, en tevens onstabiliteit als het hier bv de cpu fan betreft....

Maar denk toch dat de harde schijf wsl brak is en als windows opeens niet meer van een schijf kan lezen dan flipt die en zal de pc zich herstarten...

weet niet of je er wat aan heb, maar jah, beter iets dan niets

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:50:
mmmmm, klik.. Bewegende onderdelen zijn 'fans' en harde schrijven ( normaliter ).. Klik zou kunnen zijn dat een 'los' kabeltje van je pc om de een of andere reden in een fan terecht komt en dat zal een 'tik' veroorzaken, en tevens onstabiliteit als het hier bv de cpu fan betreft....

Maar denk toch dat de harde schijf wsl brak is en als windows opeens niet meer van een schijf kan lezen dan flipt die en zal de pc zich herstarten...

weet niet of je er wat aan heb, maar jah, beter iets dan niets
kabeltje van ene fan is het zeker niet want heb voor alle zekerheid ook nagegaan met de case open.

't gebeurt trouwens met twee verschillende harde schijven ...
Pagina: 1