Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Mensen...

Ik heb het volgende probleem.
Mijn vriendin heeft perongeluk, mijn nokia 6230 in de wasmachine meegewassen.
Kan gebeuren, maar het zou opzich niet vervelend zijn als ie het weer doet.

Er zat gelukkig een lederen hoesje omheen, wat hem misschien van de dood heeft gered.
Hij heeft ongeveer 5 minuten in de wasmachine gezeten(maar wel goed doordrenkt), ik heb hem getest, maar hij geeft aan "contact service" ... nou heeft ie nog niet ruim een dag gedroogd, ik heb hem wel al gefohned.. het lijkt iets beter te worden, maar zijn hier nog andere ideeen voor, om dit op te lossen.
Of gewoon laten drogen en afwachten, waar ik eigenlijk zelf aan denk.

Gr. Edward

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Lekker laten drogen en geduldig wachten, die dingen hebben soms dagen nodig om al het vocht er weer uit te krijgen. Denk dat het wel goed komt als hij tekenen vertoont van aangaan.

Oppassen met fohn btw

[ Voor 7% gewijzigd door janklp op 30-01-2005 19:03 ]

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Goed laten drogen, en vooral niet gehaast aan zetten. Lekker z'n tijd gunnen om echt droog te worden.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook een keer gehad.
Ik heb hem daarna gewoon een hele nacht & dag op de cv gelegd,
en de volgende dag aan de lader en starten en hij doet het nu nog
steeds!!

• GrandPuba
Thnx, voor jullie reacties, ik ga gewoon rustig een paar dagen wachten en kijken wat er gaat gebeuren.

Grtz. Edward

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 12:51
uit elkaar halen en dan nog laten drogen.

Niet aanzetten misschien krijg je als er nog water in zit kortsluiting in je telefoon.

Uit elkaar halen en goed laten drogen

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
haal het frontje er af iig en laat m ongeveer een weekje drogen, niet boven de verwarming leggen ofzo maar dan op de vensterbank erboven bijv. als je m op de verwarming legt hebt je kans dat ie daardoor weer stuk gaat. en haal de batterij er ook uit. en doe m pas weer aan als je zekr weet dat ie weer droog is

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Batterij eruit halen, goed afspoelen met gedestileerd water en laten drogen. Niet fohnen ofzo, gewoon rustig laten drogen..

Nu laten drogen zonder afspoelen kan ook, alleen afhankelijk van de hardheid van het water (en wasmiddel hoeveelheid misschien) krijg je een lekker zooitje kalk/wasmiddel in je foon en zal ie t in t ergste geval niet meer doen ;)

Dus afspoelen met gedestileerd water oid (iets wat opdroogd ZONDER kalk of andere restaanslag achter te laten) en dan laten drogen.

ik zou m trouwens een paar dagen laten drogen, liever zekere voor t onzekere nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 30-01-2005 19:09 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
in de vriezer leggen dan bevriest het overtollige vocht, weg fohnen daarna

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gerwoon laten drogen, hoe langer hoe beter natuurlijk. :)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 20:43

M-ThijZ

Riding on Rails

RSD1982 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:36:
in de vriezer leggen dan bevriest het overtollige vocht weg fohnwen daarna
* M-ThijZ rent naar de vriezer om zn ijsjes te redden van het 'weg vriezen'.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 17:17

Dentheman

Zie signature

Ik heb een keer een heuse Philips Savvy in de wc laten vallen :X Na een paar dagen op de schouw met accu, simkaart en antenne eruit deed hij het gewoon weer, alleen de accu had opmerkelijk minder capaciteit.

Zie ondertitel

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
beter lezen Thijzzz :+

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
open maken alles zoveel mogelijk drogen en met een glas vezel borsteltje alles even opborstelen van je printplaat. zodat de witte aanslag van het water ook verdwijnt.

zo een 3310 gered al een tijd terug die feitelijk niks meer deed (Was in een emmer water gevallen) knopjes reageerden niet enzo of amper enzo en hij werkt nu perfect na netjes alles ff opborstelen/schuren.

je kan hem gewoon laten drogen en het is leuk voor de mensen bij wie die nog steeds werkt maar dat is absoluut geen garantie.
hoe denk je dat ze bij de importeur zien dat het waterschade is geweest er blijft allemaal witte aanslag achter dat is al 1 ding waar het aan te zien is.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

Moet je wel ff waarschuwen, waterschade is vaak nooit direct schadelijk, dat gebeurt pas veel later, er blijft namelijk altijd wat vocht achter, en dat gaat op zijn tijd roesten...en als dat gebeurt mag ik hopen voor je dat kan verlengen ;)

• GrandPuba
Ik heb hem een dag laten drogen.... maar zelfde probleem, ik laat hem nog wat langer drogen minimaal een week.

Gelukkig heb ik een verzekering lopen voor mijn telefoon, en als het goed is, zoals mij is uitgelegd, gaan hun hem repareren, ben erg benieuwd....

Grtz

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Veel succes met de verzekering; ik hoor vaak dat telefoons met waterschade niet verzekerd zijn (sterk afhankelijk van type verzekering natuurlijk)

[rml][ reparatie] vocht en dus geen garantie[/rml]
[rml][ GSM] Problemen met Nokia 6230[/rml]

Zo zijn er nog wel meer topics te vinden in IT

[ Voor 71% gewijzigd door Gunner op 31-01-2005 11:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Mijn 3510 is een keer ondergedompeld in de 'spoelbak' van een kroeg.

Ik hem hem goed laten drogen, en hij werkt nog steeds.

Als je gaat fohnen, haal de telefoon dan wel even uit elkaar: ik bedoel de covers er af, toetsenbordje los, etc.

[ Voor 35% gewijzigd door j-w op 31-01-2005 11:28 ]

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 17:01
Ik ben ook eens een keer met mijn telefoon in me zwembroek een meer ingesprongen, daarna opengemaakt en alles uit elkaar gehaald, alles inwikkelen in keukenpapier (trekt vocht aan!) en na 2 uur in elkaar schroeven, oplader aansluiten en hij werkte weer!

Was trouwens een Nokia 5110i dacht ik!

Dus Nokia's kunnen goed tegen water merk ik al op uit dit topic :P

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Dentheman
  • Laatst online: 27-11 17:17

Dentheman

Zie signature

Polderdijk schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:34:

Dus Nokia's kunnen goed tegen water merk ik al op uit dit topic :P
Philips Savvy's ook hoor 8) Sony Ericsons T100 totaal niet :'(

Zie ondertitel

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Persoonlijk zou ik hem uit elkaar schroeven en de print grondig reinigen met (een overdadige hoeveelheid) alcohol, zodat de boel niet oxideert. Dan geef ik je een redelijke kans dat hij het nog even uithoudt.... :Y)

Verwijderd

gooi hem in de droger , 15 minuten op kastdroog :P

nee, ik zou hem idd uit elkaar halen, je garantie vervalt dan wel vaak. maarja anders gaat ie kapot, neem gewoon de tijd en laat hem goed drogen. aanzetten veroorzaakt vaak kortsluitng.

suc6

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 08:58
Ik zou als eerste batterij er uit trekken, geen stroomcircuit meer :). Want dan kan in feiten iedere mobiel tegen water, behalve oxidatie. Maar dat laten we er buiten. Uit elkaarschroeven en echt alles grondig goed maken, succes :).

Verwijderd

Ik heb al menig telefoon gered die mensen water hadden gegeven in de hoop dat de telefoon zou gaan groeien.

Gewoon ff openschroeven, Bij de apotheek een flesje alcohol halen, Print goed afspoelen met alcohol en daarna laten drogen, De alcohol wegblazen met een fles droge lucht werkt ook uitstekend. (en je bent meteen van je witte aanslag op de print af)

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 12:39
Mijn Sony telefoontje heeft een keer 24 uur in mijn broekzak in een sopje gelegen. Die deed het dus niet meer. Ik heb hem goed gespoeld zodat er geen zeepresten meer waren en daarna met alcohol de contactpuntjes van de batterij schoongemaakt. Dagje op de verwarming en hij doet het nu al weer ruim een jaar.

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

RSD1982 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:36:
in de vriezer leggen dan bevriest het overtollige vocht, weg fohnen daarna
Ik zou hem zelf nooit in de vriezer leggen. Zoals de meeste mensen we weten (maar als ik het niet zeg is mijn verhaal onzin :P ) zet water uit bij bevriezen. Ik zou niet willen dat het ijs de boel kapot drukt.

Je kan hem beter uit elkaar halen, goed schoonmaken en goed laten drogen
Pagina: 1