Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tagan 480 modulair maken?

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:06
Ik ben nu voor school bezig met een casemod projectje, ik erger me alleen een beetje aan de 10! molex connectors, 2 S-ata stekkers, 2 p4 stekkers en 4 floppy stekkertjes die mijn voeding heeft.

Dus nu dacht ik waarom maak ik mijn voeding niet modulair? Ik denk er over om van die plugjes te halen waarmee je speakers ook vastzet.
Afbeeldingslocatie: http://pix.crutchfield.com/kb/Speaker_Level_In-Out.jpg

nu mijn vragen:
-waar kan ik deze klemmetjes kopen? *Edit: stoom!, audiozaak in Rotterdam 8)7
-is er al iemand die dit een keer gedaan heeft?
-heeft er iemand tips, alternatieven.

Dit is namelijk wel een voeding van 100 euro, en ik wil zeker van mijn zaak zijn voordat ik mijn 5 jaar garantie vergooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Dekaasboer op 30-01-2005 18:29 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zou niet zo'n aansluiting gebruiken voor een draad waar een paar Amps aan stroom doorheen gaan :P

🖥️ | 🚗

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:06
Er gaat geen 12v 18A door 1 draadje!!!! Een hdd gebruikt slechts 20 watt!

De stroom wordt verdeeld over alle apparaten, en ik gebruik hoogstens 300 van mijn 480 watt.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:49
IMO is het onzinnig om je PSU op deze manier modulair te maken. Je gaat er makkelijk de fout mee in, die connectors zijn groot en je kan er misschien 4 op je voeding kwijt. Soldeer de stekkers die je over hebt gewoon los in je voeding als je er last van hebt..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor gewone molexen is het misschien wel te doen, maar ik zou dus niet de mobo stekker volgens zo'n systeem maken. Niet alleen ben je dan enorm aan het prutsen met al die kabeltjes, door die kabels gaat dus wel relatief veel vermogen.

🖥️ | 🚗

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Kaasboer,

even ter info:

Als je de draden veranderd hebt plus een gat in de case van de psu hebt gemaakt, denk je dan nog dat je garantie zou krijgen mocht hij later stuk blijken :?

Ik niet iig ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cybersijp schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:40:
Kaasboer,

even ter info:

Als je de draden veranderd hebt plus een gat in de case van de psu hebt gemaakt, denk je dan nog dat je garantie zou krijgen mocht hij later stuk blijken :?

Ik niet iig ;)
Hij zegt ook "voordat ik mijn 5 jaar garantie vergooi" ;)

Verder zou ik is kijken of iemand ergens een kapotte modulaire voeding heeft en dan een beetje inhoud verwisselen enzo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik zal zo'n onstabiel ophangmechanisme niet vertrouwen, los koper d'r in knijpen, en als het ook maar eventjes beweegt, kan hij eventjes losschieten, lijkt me niet bevoorderlijk. Ook qua ruimte op de PSU.

Wat je wél kunt proberen is een leuk reeksje molex-stopcontacten op de voeding maken. Ik weet niet meer precies welke, maar d'r was laatst een hele voeding die dat al had! Gewoon een reeks van die male-molexen halen (desnoods een hele hoop molex --> fan convertors halen), en daar mee werken.

Verwijderd

x-connect voedingen zijn dat, maar dat is niet echt een oplossing, hij heeft zijn voeding al :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Deze dingen hoef je _echt_ niet te gebruiken, neem dan op z'n minst banaan stekkers, verder zijn er ook echt wel geschikte stekkers te koop, zoals XLR, waarbij je 1 pin als GND gebruikt IPV 2 bij een molex..

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Als je de ruimte hebt zou ik een 2e verdeelblok maken waar je je "modules" aan kunt hangen.
Knoop dan gewoonweg de originele draden weg en steek deze in je verdeeldoos, vanuit daar kun je dan zelf de zaak managen :). Zo kun je je garantie behouden. (en de verdeeldoos ook voor eventuele andere psu's gebruiken).

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Ik zou eens bij een goed gesorteerde electro-boer (Dispay of zo) gaan kijken naar degelijke chassisdelen die je zou kunnen gebruiken. Ik heb zelf bij Display voor de kabelboom van m'n brommert ooit modulaire connectors gekocht zijn er in 2 tot veelpolige vorm. Misschien is zoiets er als chassisdeel.

Verwijderd

dat stekkersysteem zien er behoorlijk armoeiig uit tbh, en lijkt me behoorlijk gevaarlijk. het is niet echt overzichtelijk, dus een foutje is zo gemaakt... en ik neem aan dat je niet wil testen wat er gebeurt als je draadjes verwisselt en dan op je apparatuur aansluit =)

mijn persoonlijke favoriet op dit gebied: >linkje<
een mod die ook bij mij al enkele jaren op de to-do lijst staat ;)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik zou Jacks nemen. Ik heb bij al mijn luidsprekers het systeem wat jij wilt gaan gebruiken vervangen door (grote) Jack pluggen.

Voor de voeding zou ik dan kleine jacks nemen.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

jk_warrior schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:57:
Ik zou Jacks nemen. Ik heb bij al mijn luidsprekers het systeem wat jij wilt gaan gebruiken vervangen door (grote) Jack pluggen.

Voor de voeding zou ik dan kleine jacks nemen.
jacks maken bij het er-in-steken meestal kortsluiting. de kans dat je dat overkomt op het moment dat je pc aan staat is dus redelijk. ik zou het niet riskeren om zoveel amperes kort te sluiten. tevens kunnen 6,3 mm jacks ook niet zoveel amps aan. voor audio kan je tot zo'n 200 watt er door halen voordat ze warm worden ... :)

blabla

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:51:
mijn persoonlijke favoriet op dit gebied: >linkje<
een mod die ook bij mij al enkele jaren op de to-do lijst staat ;)
ik zou dat zelf nooit doen, als je niet uitkijkt en er komt iets tegen een pinnetje van die molex aan heb je geheid problemen, zou zelf eerder voor een de female connector gaan

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Ik zou zelf nooit zo'n systeem maken, het zit niet stevig en gaat er heel snel uit met dat koperdraad erin geklemt (je hebt zo kortsluiting), zonde van zo'n voeding en je hebt er ook heel wat nodig voor de ATX stekker, ik vond het wel een mooi plan zoals ohcyt aangaf in z'n post hierboven link. Ook kwam ik vanmiddag deze tegen op inkoopacties (als voorbeeld want ik weet dat je je voeding die je nu hebt wil houden, ook niet om reclame te maken voor inkoopacties :P:P):
Afbeeldingslocatie: http://www.ultraproducts.com/images/skuimages/ULT31592_LR_1.jpg
Ik vind het trouwens ook een mooi systeem dat modulaire, lekker opgeruimt meteen, maarjah ik heb al een goede voeding :(, mss ook iets voor een volgende MOD >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Santford op 31-01-2005 18:34 ]

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:38
Nls87 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:32:
Ik zou zelf nooit zo'n systeem maken, het zit niet stevig en gaat er heel snel uit met dat koperdraad erin geklemt (je hebt zo kortsluiting), zonde van zo'n voeding en je hebt er ook heel wat nodig voor de ATX stekker, ik vond het wel een mooi plan zoals ohcyt aangaf in z'n post hierboven link. Ook kwam ik vanmiddag deze tegen op inkoopacties (als voorbeeld want ik weet dat je je voeding die je nu hebt wil houden, ook niet om reclame te maken voor inkoopacties :P:P):
[afbeelding]
Ik vind het trouwens ook een mooi systeem dat modulaire, lekker opgeruimt meteen, maarjah ik heb al een goede voeding :(, mss ook iets voor een volgende MOD >:)
De voedingen van die inkoopactie komen over een weekje of 7 binnen zo ongeveer, doe namelijk zelf er aan mee. Zijn daarna ook te koop via winkel van de organisator van die IA.

Maar ik zou inderdaad zoals velen zeggen een los stekkerblok maken en niet met die clipjes gaan werken :X

Verwijderd

Wolf87 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:25:
[...]

ik zou dat zelf nooit doen, als je niet uitkijkt en er komt iets tegen een pinnetje van die molex aan heb je geheid problemen, zou zelf eerder voor een de female connector gaan
`
dat advies heb ik vaker gehoord, ik twijfel zelf nog steeds =)
je moet wel erg vreemd doen wil je kortsluiting tussen de twee pinnetjes maken, iets metaligs ertussen duwen is de enige optie en t lijkt me sterk dat je met metalige dingen gaat porren in de buurt van je voeding... mocht je dat van plan zijn, of een grote stuntel zijn, dan is het idd aan te raden female connectors te gebruiken ;)
Pagina: 1