Toon posts:

Bootproblemen na verwijderen Nvidia Nforce drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: kan niet meer in windows booten!

Onlangs wilde ik mijn Nvidia Nforce Drivers (versie 6.35) verwijderen met Driver Cleaner Professionel Edition 1.0. Ik wilde namelijk eerst alles opschonen om daarna de 6.37 betaversie te proberen.
Nu heb ik dan ook met DCPE 1.0 al mijn nvidia files verwijderd (chipset, audio, ide, etc.).
Nou wilde ik dus opnieuw rebooten, maar krijg ik geen opstartscherm (windows) meer want het beeld valt dan weg en reboot gewoon opnieuw.
Ook de opties om recente instellingen die wel werkten en booten in veilige modus te keizen werkt ook niet.....ik krijg steeds de random reboots!

Behoorlijk frustrerend omdat ik vermoed dat format c: wel kort in de buurt komt :X
Heeft iemand al eens dezelfde soort problemen ondervonden?
Is er toch een optie om in me windows te komen zonder alles opnieuw te installeren?

Me systeem:

Windows XP pro sp2
Asus A8N SLI Deluxe
AMD64 3500+
2x Hitachi Deskstar 7K160 (raid 0)
2x 512MB Corsair 3200XL

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kan het niet zijn dat windows de raid niet meer herkent omdat je die drivers verwijderd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is idd zeer goed mogelijk. Heb je enig idee hoe ik deze opnieuw kan installeren?
Heb zelf (nog) niet veel ervaring met RAID aangezien ik die pas voor de 1e keer gebruik.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

** TIP ** Voortaan gewoon over de oude heen installen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken doe ik dat ook maar volgens enkele kenners zou je via driver cleaner meestal alles perfect kunnen verwijderen.
tja, zo zie je maar......

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

hij heeft inderdaad alles perfect verwijderd wat je wou.
alleen had je de raid drivers niet moeten verwijderen ;)

probeer eens via recovery console de raid weer toe te voegen

[ Voor 23% gewijzigd door star-saber op 30-01-2005 18:49 ]

Verwijderd

Volgens mij is het heel simpel Betadrivers downloaden, op een andere partitie van je harde schijf plaatsen, dus niet instaleren. Windows partitie formateren, opnieuw instaleren en waneer dat is gedaan. Computer opnieuw opstarten, van te voren even de floppy of CD er in doen waar SATA en Raid drivers op staan en dan op F6 drukken. En als het gelukt is, en windows start weer op even kijken of die SATA-Schijven herkend zijn. Daarna N'Vidia drivers instaleren. die je bewaart hebt op een andere partitie?

Volgens mij moet het zo gaan lukken.

Verwijderd

Topicstarter
De raid array zelf is nog healthy. (F10)

@star-saber: enig idee hoe je de raid dan kunt toevoegen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Puyol:
windows partitie formateren wil ik liever even mee wachten want anders is al mijn data weg.
Ik heb wel nog mijn belangrijkste data op een oude Maxtor schijf staan, die ik via een nieuwe XP installatie gewoon naar mijn beide raid schijven kan kopieren. Maar het is gewoon pokke veel werk om alles opnieuw te installeren.

Ik denk dat ik gewoon pech heb en mar beter xp opnieuw kan installen.
Zal in het vervolg maar eerst een back-up ghosten (als dat mogelijk is voor een raid 0 config)

• star-saber

star-saber

Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:53:
De raid array zelf is nog healthy. (F10)

@star-saber: enig idee hoe je de raid dan kunt toevoegen?
Je kan handmatig de drivers van je raid controller onder recovery concole copieren
zet ze dan in windows\system32\drivers

en zet dan je register terug

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

hier staat hoe je register terug kan zetten

Verwijderd

Topicstarter
thx star-saber! Ik ga het straks ff proberen....

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, mijn computer is weer 100% in orde! :)

@star saber: heel erg bedankt voor je hulp want door jou heb ik heel veel ellende en tijd bespaard!
Dat artikel hoe je je register kunt terugzetten is wel goud waard!

Tpic kan bij deze gesloten worden _/-\o_

• star-saber

star-saber

Ryzen

das mooi :)

misschien iets voor in de FAQ van terug zetten register :)
Pagina: 1