[MCE 2005] Film, Grafische kaart en TV-uit vragen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

pal is 720 x 576 en deze moet je gewoon bij de custom resolution toevoegen. Screenresolutions en refresh rates -> add. Breedbeeld pal is ook 720 x 576 en aangezien composiet, svideo en component geen breedbeeld indicator hebben, zul je dit gewoon op je tv moeten instellen. In je decoder zet je de aspect op raw. Op 720x576 kun je het beeld ook exact rekken naar volledig scherm. (doe dit terwijl je in een overlay zit, de overlay is kleiner en MCE heeft bewust een marge, zodat als je overlay full screen is ook alles in MCE nog zichtbaar is.)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• WoutF
  • Laatst online: 18:54

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of het mogelijk is om de MCE shell alleen op de TV out weer te geven? Ik heb namelijk geen losse MCE PC en wil dus graag kunnen doorwerken terwijl MCE op de TV draait.

Specs:
MCE 2005
Radeon 9600 PRO
Hauppauge PVR 150

Als ik het beeld clone werkt de TV out prima, maar dan is mijn PC niet te gebruiken. Als ik de desktop extend en de MCE window daarheen sleep dan zit mijn muis vast op de TV en kan ik alsnog niks op mijn eigen desktop.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:36

oCe

aka Dookie.

sWORDs schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:26:
pal is 720 x 576 en deze moet je gewoon bij de custom resolution toevoegen. Screenresolutions en refresh rates -> add. Breedbeeld pal is ook 720 x 576 en aangezien composiet, svideo en component geen breedbeeld indicator hebben, zul je dit gewoon op je tv moeten instellen. In je decoder zet je de aspect op raw. Op 720x576 kun je het beeld ook exact rekken naar volledig scherm. (doe dit terwijl je in een overlay zit, de overlay is kleiner en MCE heeft bewust een marge, zodat als je overlay full screen is ook alles in MCE nog zichtbaar is.)
Klopt, zo heb ik 't ook ingesteld. Echter, wanneer je in MCE geen breedbeeld-resolutie gebruikt, dan heb je bij live-tv geen zoom optie. (in het menu via de i-knop) Dan moet ik toch nog de afstandsbediening van m'n tv gebruiken om de tv daar in te stellen op smart, 4:3, 16:9, etc. Bij het afspelen van b.v. een XviD heb ik echter wel die optie op 720x576... kan de optie geforceerd worden bij live-tv? Dat je dus altijd en overal de zoom-optie voor wat voor filmpje dan ook kan kiezen? (bij 720x480 is 't n.l. wel altijd aanwezig)

-I am Jack's wasted life.

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 14:04

ilrenato

Pizzah!!!!

Zijn er nu 6200A kaarten met component uit die het doen?
Heb je er een adapter voor nodig?

of 576P uit of 1080i uit voor afspelen HD streams..

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

1080i gaat niet lukken met een 6200 (zie purevideo site van nvidia) En de 6600 kaarten van Leadtek hebben allemaal component uit en die werken. (draai zelf 576p over component)

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:54
donald_dick schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:35:
is het iemand al gelukt om opgenomen programma's op een andere computer af te spelen?
is het iemand al gelukt om opgenomen programma's op een andere computer af te spelen?

Elke pc met SP II kan dit afspelen !! :D(en een mpeg2 codec dan he !! :D

BTW, ik gebruik zelf een asus 9200 64MB en 64BIT memory, en gebruik hem met powerstrip via VGA>>RGB scart.. ben hier ongelofelijk tevreden over!

Ik heb nogal eens gemerkt dat met de 9550, hardware accleration niet werkt ! en dat stoort me mateloos!

Purevideo heb ik zelf nog nooit mogen zien, heeft iemand hier een demo van oid?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

oCe schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:31:
Ik ben opzoek naar breedbeeld tv-out (nvidia 6200 op mce2005), 720x480 is breedbeeld, maar mist vertikaal teveel lijnen (standaard 720x576) om een mooi (niet in elkaar gedrukt) tv-beeld te geven.

1024x576 zou een perfecte resolutie zijn, maar dan kan je van links naar rechts over het scherm scrollen, het windows bureaublad past dan niet volledig om de tv; ga je rechts het scherm uit met de muis dan scrollt het beeld mee...

Iemand een idee of 't mogelijk is om in te stellen dat dit wel in 1x op het scherm wordt weergegeven? 1024x768 past namelijk wel, maar die voldoet niet aan de gewenste 16:9 verhouding. 720x480 werkt prima, maar heeft een te lage resolutie...

Is het tevens mogelijk om bij een 6200 de horizontale en vertikale zoom-hoeveelheid van de tv-out los van elkaar in te stellen? In de Nvidia-driver kan dit alleen met beiden tegelijk, waardoor ik of in de breedte of in de hoogte beeld heb dat buiten het scherm valt.
Dat probleem heb ik ook... 848x480 is de hoogste 16:9 resolutie die ik aan de praat krijg... Hoop dat iemand er ondertussen al iets op gevonden heeft...

1024x768 werkt perfect, precies zoals je zegt... Maar ga ik over naar 1024*576, wordt het beeld ineens naar alle kanten afgeknipt... En kun je inderdaad scrollen... Maar daar zit ik niet op te wachten...
Jammer, want verder werkt alles perfect...

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

720x576 is nou eenmaal de pal resolutie, breedbeeld of niet. Dus zet hem op 720 x 576 en schakel met de afstandsbediening van de tv tussen breedbeeld/geen breedbeeld.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:31
Dat klinkt wel leuk, zet de televisie op breedbeeld, maar er is geen mogelijkheid in windows xp of mce om aan te geven dat hij binnen die 720 x 576 pixels een breedbeeld verhouding moet weergeven. Windows kent alleen vierkante pixels lijkt het wel. Of nvidia in dit geval, want ik meen me te herinneren dat toen ik nog mijn ati 9600 gebruikte in plaats van de Nvidia 6800 GT dat die eerste wel breedbeeld over de tvuit wilde sturen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, breedbeeld lukt ook wel... Op 848*480, maar das niet echt strak, en mijn televisie kan gewoon hoger aan... Dus ik vroeg me af of iemand het al was gelukt om beter voor elkaar te krijgen...

• oCe

oCe

aka Dookie.

Maar, er is hoop! Het schijnt -ik heb er screenshots van gezien- dat je in de RollUp2 die binnenkort voor MCE gaat komen kan aangeven of je display/tv/monitor 4:3 of 16:9 is. Dan zou je dus ook via 720x576 een breedbeeld verhouding (of een hieraan aangepast beeld) moeten kunnen krijgen.

Wanneer die RollUp2 komt? Ergens begin augustus 2005 was de planning... dus tja...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

oCe schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:40:
Maar, er is hoop! Het schijnt -ik heb er screenshots van gezien- dat je in de RollUp2 die binnenkort voor MCE gaat komen kan aangeven of je display/tv/monitor 4:3 of 16:9 is. Dan zou je dus ook via 720x576 een breedbeeld verhouding (of een hieraan aangepast beeld) moeten kunnen krijgen.

Wanneer die RollUp2 komt? Ergens begin augustus 2005 was de planning... dus tja...
En wat schiet ik daar dan precies mee op? Das een lagere resolutie als die nu voor de meeste mensen schijnt te werken...

• jopie
Maar dan heb je wel de resolutie die we hier in heel europa aannemen als dvd kwaliteit. En als dat dan zonder problemen werkt...
Ik zelf werk via een tv out op 1024 bij 576 als resolutie via composiet, en vind het prima werken. krijg dan ook een breedbeeld verhouding.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, probleem is alleen dat MCE dan niet zo'n pretje meer is (vind ik)... Alles wordt zo vreselijk groot... Toch maar een keer een vga-kaart voor in m'n tv halen... ;)

• oCe

oCe

aka Dookie.

jopie schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:59:
Maar dan heb je wel de resolutie die we hier in heel europa aannemen als dvd kwaliteit. En als dat dan zonder problemen werkt...
Ik zelf werk via een tv out op 1024 bij 576 als resolutie via composiet, en vind het prima werken. krijg dan ook een breedbeeld verhouding.
met welke kaart heb je dat werken? op m'n geforce6200 gaat het beeld dan 'scrollen'.
720x576 is dan inderdaad precies dvd-kwaliteit/resolutie, ook precies de kwaliteit/resolutie die ik uit m'n pvr150 krijg. dus het hoeft niet omhoog of omlaag gescaled te worden: altijd 't maximale qua beeldkwaliteit. en dat op breedbeeld zou dus perfect zijn! besides, je kan dan ook zeggen dat b.v. 1024x768 als 16:9 gescaled moet worden als 't goed is...

[ Voor 9% gewijzigd door oCe op 15-09-2005 12:54 ]

• jopie
oCe schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:53:
[...]

met welke kaart heb je dat werken? op m'n geforce6200 gaat het beeld dan 'scrollen'.
720x576 is dan inderdaad precies dvd-kwaliteit/resolutie, ook precies de kwaliteit/resolutie die ik uit m'n pvr150 krijg. dus het hoeft niet omhoog of omlaag gescaled te worden: altijd 't maximale qua beeldkwaliteit. en dat op breedbeeld zou dus perfect zijn! besides, je kan dan ook zeggen dat b.v. 1024x768 als 16:9 gescaled moet worden als 't goed is...
Ik heb het werken met een Leadtek 6800GT AGP versie. Dan zet ik de tv-uit als primary display en gebruik een custom resolutie. Voor normaal gebruik is mijn monitor primary en tv-uit uitgeschakeld.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-02 22:51
Ik heb een simpel MCE systeem in elkaar geknutseld met een Nvidia Geforce 6200. Het lukt me helaas alleen maar niet om de tv-out beeldvullend op mijn breedbeeld (CRT) tv te krijgen.
Wat ik ook probeer, het blijft een 4:3 verhouding.

Powerstrip en TV-tool heb ik al geprobeerd. In powerstrip kan ik diverse gewenste resoluties aangeven maar in de praktijk veranderd er niks aan mijn tv-out signaal (in elk geval niet in positieve zin). TV-tool ondersteund mijn kaart maar deels, maar ook hiermee lukt het me niet.

Wat zijn jullie ervaringen ? Kunnen jullie mij helpen ?? Waar moet ik dit instellen ?
Ik neem aan in de videokaart-driver ?

[ Voor 5% gewijzigd door daanNL op 05-01-2008 16:46 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

daanNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:44:
Ik heb een simpel MCE systeem in elkaar geknutseld met een Nvidia Geforce 6200. Het lukt me helaas alleen maar niet om de tv-out beeldvullend op mijn breedbeeld (CRT) tv te krijgen.
Wat ik ook probeer, het blijft een 4:3 verhouding.

Powerstrip en TV-tool heb ik al geprobeerd. In powerstrip kan ik diverse gewenste resoluties aangeven maar in de praktijk veranderd er niks aan mijn tv-out signaal (in elk geval niet in positieve zin). TV-tool ondersteund mijn kaart maar deels, maar ook hiermee lukt het me niet.

Wat zijn jullie ervaringen ? Kunnen jullie mij helpen ?? Waar moet ik dit instellen ?
Ik neem aan in de videokaart-driver ?
PAL = 720x576, breedbeeld of niet, je moet gewoon je resolutie op 720x576 zetten, en met overscan spelen tot ie beeld vullend is (en je hele desktop dus uitrekt) hierna doorloop je de mce display wizzard, geef je aan dat je breedbeeld hebt en toch de 4/3 resolutie wilt behouden.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-02 22:51
Oké, maar deze resolutie kan ik in de driver niet kiezen, wat is dan de beste optie om het voor elkaar te krijgen ??
Pagina: 1 2 Laatste