[Media compatibiliteit] NEC ND 3500 deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150938

Nu Fuji geen Yuden000T02 meer gebruikt als mediacode, maar RITEKR03, vroeg ik mij af welke schijf het predikaat "beste schijf" van Fuji heeft overgenomen. Dankzij dit topic (en zijn voorganger) ben ik indertijd op Fuji DVD+R 8x terecht gekomen, aangezien die hier het beste aangeschreven stond.
Bij afwezigheid van deze schijven zie ik echter geen absolute topper meer tussen al het aanbod. Iemand enig idee welke schijven de kwaliteit van Fuji benaderen?

In de lijst op pagina 1 staan namelijk veel merken met mediacodes genoemd die niet meer gebruikt worden, dus vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verbatim 16x dvd+r met mediacode MCC004 is op sommige plekken voor een redelijke prijs te krijgen. Dat is echt top. Of zoek andere media met mediacode Yuden000T02. Eventueel Verbatim 8x met mediacode MCC003, maar die is vaak nauwelijks goedkoper dan de 16x variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb een tijdje geleden nog bij opus Fuji's kunnen scoren.
Media code Yuden000T02 volgens hun site.
Volgens Nero ook:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/815/scan21vx.jpg

Klopt het dat bij dat rode stuk de DVD niet goed gebrand is?
Tijdens het afspelen hapert de DVD nogal, vooral op het eind.
Met een andere DVD (zelfde serie) had ik er ook al last van.

[ Voor 58% gewijzigd door Coenen op 02-08-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150938

drfruit schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:17:
Verbatim 16x dvd+r met mediacode MCC004 is op sommige plekken voor een redelijke prijs te krijgen. Dat is echt top. Of zoek andere media met mediacode Yuden000T02. Eventueel Verbatim 8x met mediacode MCC003, maar die is vaak nauwelijks goedkoper dan de 16x variant.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik bij Opus van een aantal merken wat ga proberen. Ik zal iig de Verbatims ff checken, en ook de Intenso Yuden000T02's. Zag deze namelijk niet staan bij de lijst met fake yuden's, ben alleen niet echt kapot van t merk Intenso...Zodra ik ze heb zal ik van de Intenso's wel even een scan maken, misschien dat ze het best aardig doen, you never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Op cdfreaks.com zag ik in de thread over fake TY media een reactie over de Intenso media, die blijkbaar slecht branden. Je kunt ook eens kijken op os-mediatrade.de of op svp.co.uk. Daar hebben ze diverse goede media, inclusief echte Taiyo Yudens. Ik heb met beide positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Coenen schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:11:
Ik heb een tijdje geleden nog bij opus Fuji's kunnen scoren.
Media code Yuden000T02 volgens hun site.
Volgens Nero ook:

[afbeelding]

Klopt het dat bij dat rode stuk de DVD niet goed gebrand is?
Tijdens het afspelen hapert de DVD nogal, vooral op het eind.
Met een andere DVD (zelfde serie) had ik er ook al last van.
Plaatje is onleesbaar klein. Gebruik je wel de knop in het programma om het als .PNG op te slaan (rechtsboven)? Maar ik neem aan dat de PIF waardes te hoog zijn. Als je een score onder de 90% krijgt, betekent dat in principe een slechte burn. Het hangt echter van diverse factoren af of de dvd onbruikbaar is, onder meer van de foutcorrectie in je dvd-speler. Ook kan de scan niet helemaal representatief zijn.
In principe horen Fuji TY media goed te zijn, maar er zijn wel eens slechte batches tussen. En de laatste tijd hoor ik steeds vaker dat er namaakpartijen op de markt worden gebracht. (Niet specifiek van Fuji, maar in het algemeen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb het plaatje iets vergroot, nu is het iets beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Nu zie ik wel goed wat de uitslag is (die is inderdaad niet goed) maar nog niet met welke drive je de scan hebt gemaakt. Niet elke drive is daar even geschikt voor.
Ik scan met een BenQ 1620. Die wordt algemeen als betrouwbaar beschouwd, maar ik heb er wel scans mee gemaakt die er heel slecht uitzagen, terwijl de dvd toch goed werkte in mijn pc en een standalone dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb nog een plaatje gemaakt (van een andere DVD), nu wel PNG.
Weer op hetzelfde punt problemen.
Alsof ik een slechte batch te pakken heb.

Ik heb de scan op een: JLMS XJ-HD165H een 16X / 48X DVD-ROM speler.
Ik wist eigenlijk zelf niet dat ik zo'n vaag merk had.

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/2190/jlmsxjhd165hch1103august200518.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik zou me geen zorgen maken over de uitslag van deze scans. Alleen met een dvd-brander kun je zinvolle errorscans maken van dvd-burns; een scan gemaakt met een dvd-lezer zegt niets.. Probeer iemand te vinden die een daarvoor geschikte brander heeft, zoals BenQ, Lite-On of de nieuwere Plextors en NEC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 20:52
Anoniem: 150938 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:17:
Nu Fuji geen Yuden000T02 meer gebruikt als mediacode, maar RITEKR03, vroeg ik mij af welke schijf het predikaat "beste schijf" van Fuji heeft overgenomen.
Bah!
Ik heb net weer 50 Fujis besteld en nu viel mij op dat ik ze niet meer op 16x kan branden :'(
Vond het al zo raar, maar nu jij zegt dat ze niet meer de yuden mediacode gebruiken begrijp ik waarom dit zo is.

Errug jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:32

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, ook voor mij is de tijd weer aangebroken voor nieuwe schrijfjes. Ik zit echter met een probleem:

Ik backup veel DVD's (om de originelen intact te houden) en ik deed dat altijd op de platinum schijfjes met mediacode (RICOHJPNR02/CMC MAG E01). Idee eracher is, dat het schrijven vlotjes gaat op 12x en de DVD+R's niet al te duur zijn (als er een keer 1 schijfje niet perfect leesbaar is is dat niet zo'n probleem, dan heb ik het origineel nog; echter ik doe dit niet om na een half jaar met allerlei backupschijfjes te zitten die niet meer te lezen zijn. Nu kan ik bij opus deze niet meer vinden, behalve in 600 stuks 8)7 , en dat is ook een beetje overdreven nietwaar?

Ik zoek dus goede schijfjes die op minimaal 12x branden, en niet al te duur zijn. Heeft iemand een idee welke ik dan moet pakken, want diegene die in de startpost staan zijn ook allemaal redelijk out-dated wat betreft media code enzo.

2e vraag: als ik twee verschillende fabrikanten tegekom (zeg A en B ) en de schijfjes van hun hebben beide dezelfde media-code, mag ik dan verwachten dat ze beiden ook omgeveer hetzelfde branden, en ook ongeveer dezelfde fouten geven, of is hier geen peil op te trekken?

[ Voor 3% gewijzigd door Sparhawk op 08-08-2005 14:45 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sparhawk schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:44:
2e vraag: als ik twee verschillende fabrikanten tegekom (zeg A en B ) en de schijfjes van hun hebben beide dezelfde media-code, mag ik dan verwachten dat ze beiden ook omgeveer hetzelfde branden, en ook ongeveer dezelfde fouten geven, of is hier geen peil op te trekken?
Nee, was het maar zo makkelijk. Behalve dat de kwaliteit verschilt per merk vanwege verschillende manieren van produceren en afwerken, kan dezelfde MID van hetzelfde merk uit verschillende fabrieken komen (Japan, Taiwan, India, enzovoort) en andere resultaten opleveren. Bovendien zijn er steeds meer fabrikanten die MID's kopiëren omdat dat goedkoper is, en zogenaamde fake media op de markt brengen.
Zoek een goede aanbieding, kijk naar ervaringen van anderen en blijf daar dan bij.
Wat je andere vraag betreft, kan ik je niet helpen. Ik neem zelf alleen goede media: Verbatim en Taiyo Yuden. Niet de goedkoopste, maar ik hoef er nooit een weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
drfruit schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:43:
[...]
Ik neem zelf alleen goede media: Verbatim en Taiyo Yuden. Niet de goedkoopste, maar ik hoef er nooit een weg te gooien.
En van welk merk dan? Ik zie door de fake Yudens het bos niet meer, zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:18:
[...]

En van welk merk dan? Ik zie door de fake Yudens het bos niet meer, zeg maar...
Os-mediatrade.de heeft originele TY media. Ik heb de beste ervaringen met TYG02 dvd-r 8x printables. Maar je kunt ook Verbatim MCC003 +R 8x of MCC004 +R 16x nemen (de eerste wordt niet meer gemaakt maar nog wel hier en daar aangeboden).
Ik ben overigens net gewisseld naar dit adres waar ze ook org TY aanbieden, maar die heb ik nog niet geprobeerd want ik heb nog een stapel liggen. Verzendkosten zijn wat lager.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
drfruit schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:36:
[...]

Os-mediatrade.de heeft originele TY media. Ik heb de beste ervaringen met TYG02 dvd-r 8x printables. Maar je kunt ook Verbatim MCC003 +R 8x of MCC004 +R 16x nemen (de eerste wordt niet meer gemaakt maar nog wel hier en daar aangeboden).
Ik ben overigens net gewisseld naar dit adres waar ze ook org TY aanbieden, maar die heb ik nog niet geprobeerd want ik heb nog een stapel liggen. Verzendkosten zijn wat lager.
Bedankt, ga 't eens bekijken...

Anoniem: 76818

Ik had na lang speurwerk, omdat de yudens niet meer verkrijgbaar waren en ik de verbatims wat aan de dure kant vond mijn oog laten vallen op benq dvd-r's 8x speed met mediacode SONY08D1. Deze kan geschreven worden op 16x speed en resultaten waren goed, zoals hier:

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=136053

Nu heb ik dus daar een lading van besteld aangezien de nood hoog was en bij aankomst blijkt dat de mediacode daxon008s is. Ik heb nu schijfjes van 3 spindles geprobeerd en bij alle was de mediacode daxon008s. Het vervelende hiervan is a) sony lijkt mij beter dan daxon b) daxon008s kan hooguit op 8x speed geschreven worden.
Aangezien de nood hoog was, heb ik toch maar besloten om ze voorlopig te houden en te kijken hoe ze presteren. Welnu, hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img281.imageshack.us/img281/8531/benqdvddddw1620b7v908september1.png

Ik denk dat dit een soort gemiddelde is. Sommige zien er beter uit, sommige slechter. In ieder geval is de kwaliteit niet constant. Wat de schijfjes van de drie spindles wel allemaal gemeen hebben is de spike in het begin en de oplopende pif waarden tegen het einde. Op een benq dw1620 kunnen ze wel op 16x speed beschreven worden, maar de resultaten zijn dan nog wisselender. Zie daarvoor het betreffende benq topic: BenQ DVD+/-RW DL DW1620.

In ieder geval ben ik not pleased en denk er sterk over om de rest terug te sturen. Ik vind het vooral vervelend omdat ik aardig wat sites heb afgestroopt en research heb gedaan en vervolgens iets anders gestuurd krijg dan op de site is beloofd. Over de schijfjes zelf moet ik zeggen dat ik de kwaliteit behoorlijk wisselend vind.

edit: gebruikte firmware is 2.1A.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 11-09-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
Ik heb de 3500a en heb net 50 arita dvd-r 8x (ritekg05) dvdtjes gekocht. Alleen mijn brander brandt ze maximaal op 4x. Ik heb net even geflashed naar de laastse firmware van liggy om te controleren of het daar aan lag. Geen resultaat!!!
Ik heb de brander wel in een externe behuizing en heb net getest op usb2 en firewire en beiden branden maximaal op 4x. Ligt dit aan de behuizing?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Ik denk aan het programma dat je gebruikt. Als ik dezelfde (roze) schijfjes gebruik wil bijvoorbeeld alcohol ze op max 4x fikken terwijl Nero ze op 12x wil fikken.... (met gehackte FW natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 21-09-2005 00:51 ]

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 22:19
Maar heb je de drive ook extern via usb2?
Ik selecteer in alcohol gewoon 8x, dus kan wer wel voor kiezen, sinds de nieuwe firmware alleen in praktijk brandt ie ze met 4x.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Ik heb onlangs enkele 4x DVD+RW schijfjes van de HEMA gekregen; m'n 3500A herkent ze 'slechts' als lege CD'tjes.

Ik ben allesbehalve een expert op dit gebied en gebruik de standaard firmware i.c.m. Nero 6.3.1.20.

Zou nieuwe firmware flashen zinvol zijn? Zo ja, hoe en welke?
Wat raden jullie me aan te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 02-10-2005 16:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Klein schopje? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Firmware update kan nooit geen kwaad en grote kans (als je nu een oude firmware hebt) dat je media dan nu wel ondersteund wordt.

Ik zou dan gewoon de firmware van de NEC site halen (op de site van Herrie stond nog geen modded firmware toen ik snel ff keek), zie hier:
[url]http://www.de.nec.de./softwareoverview2.php/id/1333[/url]

directe link:
[url]http://www.de.nec.de./software/1979_FW_ND-3500A_win21A.zip[/url]

:)

edit:

Zie nu dat in de startpost ook een modded firmware genoemd wordt: Liggy & Dee V2.TD
Misschien dat je die ook nog zou kunnen proberen? :)

[ Voor 13% gewijzigd door BoyGenius op 04-10-2005 21:53 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ik ben van plan om een grote berg lege DVD5 schijfjes aan te schaffen.(50-100 stuks)(DVD+R)
Het belangrijkste is dat ze van hoge kwaliteit zijn en een behoorlijke poos meegaan. Dat is zeker 10 jaar. Ik ga er vooral films op branden en gebruik altijd de laatste firmware van Liggy&Dee(nu 2TG)
Standaard moeten de schijfjes perfecte kwaliteit leveren op 8x. Als ze ook op 12x of hoger gaan is dat leuk maar zeker niet noodzakelijk. Het is de kwaliteit die telt.

Ik heb de volgende spindels op het oog:
Verbatim 8x 50st cakebox mediacode?
Philips 8x 50st cakebox mediacode CMC

Het gaat natuurlijk om de mediacode, dat is wat telt.

Nu is mijn grote vraag: Wat zijn jullie ervaringen met merken/mediacodes?
Wat zou je me willen adviseren voor mijn DVD films van hoge kwaliteit met een lange levensduur?

Ik heb een NEC3500 en gebruik Nero 6.6.0.16(iig laatst beschikbare versie in de toekomst)
En natuurlijk WinXPsp2 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 10-10-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BoyGenius schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:51:
Zie nu dat in de startpost ook een modded firmware genoemd wordt: Liggy & Dee V2.TD
Misschien dat je die ook nog zou kunnen proberen? :)
[/edit]
De startpost moet worden aangepast want ze zijn el een tijd lang een aantal versies verder (2TG), zie:

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=144344

en

http://www.micheldeboer.nl/firmware/
Anoniem: 136269 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:12:
Nu is mijn grote vraag: Wat zijn jullie ervaringen met merken/mediacodes?
Wat zou je me willen adviseren voor mijn DVD films van hoge kwaliteit met een lange levensduur?
Op het CDfreaks forum is ook een subforum waar alle media wordt besproken. Verbatim komt daar altijd als zeer goed uit en wordt dan ook vaak aangeraden. Verbatim gebruikte altijd schijfjes van Mitsubishi (MCC) maar gebruikt nu ook Tayo Yuden schijfjes welke van nog betere kwaliteit zijn dan de MCC's. Op CDRwinkel.com verkopen ze ze allebei (8x -R) dus ik zou daar eens een kijkje nemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Schweino op 10-10-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx voor de tip schweino

Ik heb eens rondgekeken voor media met de MMC mediacode. Het is idd Verbatim die dat gebruikt.
Maar op opus.nl zag ik ook DVD+R 8x van Mirror die ook MMC03 mediacodes hebben net als Verbatim. Alleen de prijs was een behoorlijk verschil. Die van Mirror kosten €28.95 per 100st. waar die van Verbatim €12.50 per 25 kosten.

Ik neem aan dat alle schijfjes met mediacode MMC03 identiek zijn, dus dan kan ik gewoon voor de goedkoopste kiezen :P .(zit ik ernaast, dan hoor ik het graag!)

EDIT: Ik heb nu goed gelezen en er staat MMC(mirror) en MCC(verbatim)
gewoon 2 verschillende mediacodes dus! En ik neem aan dat MMC een stuk minder goed is

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 10-10-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Je kunt niet zomaar van de mediacode uitgaan. Verbatim is het huismerk van Mitsubishi, die de MCC codes gebruikt. (Verbatim koopt echter ook wel eens in bij Taiyo Yuden.) Anderen die dezelfde codes gebruiken, zijn vaak neppers of ze leveren minder consistente kwaliteit.
Als je zekerheid wilt, zit je met Taiyo Yuden of Verbatim meestal goed. Maar het blijft oppassen, want Verbatim heeft meerdere fabrieken waarvan de kwaliteit niet te vergelijken is, en Taiyo Yuden wordt vaak nagemaakt. Selecteer je leverancier dus met zorg en let erop of hij echte Taiyo Yudens aanbiedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 13:57

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Anoniem: 136269 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:13:
thx voor de tip schweino

Ik heb eens rondgekeken voor media met de MMC mediacode. Het is idd Verbatim die dat gebruikt.
Maar op opus.nl zag ik ook DVD+R 8x van Mirror die ook MMC03 mediacodes hebben net als Verbatim. Alleen de prijs was een behoorlijk verschil. Die van Mirror kosten €28.95 per 100st. waar die van Verbatim €12.50 per 25 kosten.

Ik neem aan dat alle schijfjes met mediacode MMC03 identiek zijn, dus dan kan ik gewoon voor de goedkoopste kiezen :P .(zit ik ernaast, dan hoor ik het graag!)

EDIT: Ik heb nu goed gelezen en er staat MMC(mirror) en MCC(verbatim)
gewoon 2 verschillende mediacodes dus! En ik neem aan dat MMC een stuk minder goed is
Gouden tip als je (echte) MCC003 schijfjes wilt: ga naar opus en bestel een paar Datasafe 25 stuks spindels, ze kosten minder dan de verbatims (9,95 vs 12,50) maar ze bieden precies dezelfde kwaliteit.

ik zal eens even een kijken of ik nog een scan heb liggen

jawel, gebrand met de Nec 3540: (fw 1.01d)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/mavdveen/forumplaatjes/mcc003.png

Voor de hele goedkope disks:

heb laatst bij opus de nieuwe Arita's +R 8x gekocht met ricoh R02 mediacode maar mijn Nec 3540 is er niet eg blij mee.
Met mijn benq 1640 was het resultaat pas na 3 disks (met de solidburn leerfunctie aan) acceptabel. Ze noemen deze dingen opeens A-grade :+ , maar bij mijn burners zie je dat er niet vanaf. Zolang het nog mogelijk is zou ik kiezen voor de oude (volledig groene) 8x Arita's met de mediacode Ritek R03. Deze presteren op de nec 3540 en 3520 een stuk beter, wellicht op de 3500 ook?

[ Voor 6% gewijzigd door FUBAR op 11-10-2005 15:55 ]

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 08:01
heb laatst bij opus de nieuwe Arita's +R 8x gekocht met ricoh R02 mediacode maar mijn Nec 3540 is er niet eg blij mee.
Kun je dit misschien iets toelichten? Ik heb zelf 100 Platinums met deze mediacode weggebrand met mijn Nec 3500, en deze doen het nog steeds perfect. Is de Arita-variant dan zo slecht?
Ik stond namelijk op het punt om ze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 24-05 13:57

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ze zijn niet zo slecht dat je er niets mee kan, maar ze scoren een flink stuk lager dan de Riteks die Arita hiervoor voor zijn 8x schijfjes gebruikte

En vanmiddag had ik zowaar twee keer dat mijn standalone even hikte bij het afspelen van een op mijn nec 3540 gebrande Arita, en dat is totaal niet acceptabel natuurlijk.

Ik vind het vreemd want ik was altijd erg enthousiast over de ricoh R00 en R01's, eerst met mijn nec 1100A en daarna met de nec 3540A

maar ik zal er nog even een testen en hier posten, dan pak ik hem midden uit de spindel want de vorige waren de bovenste exemplaren
(let wel: ik brand met een 3540, dus misschien gaat dit verhaal wel helemaal niet op bij de 3500)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 08:01
Ik wacht met spanning af ;)
Op welke snelheid brand je ze trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn bestelling van DDVD.info binnen. 50 DVD+R van Verbatim. Ik dacht dat het MCC schijfjes zouden zijn...maar wat blijkt TAYO YUDEN T02!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:)

Dus voor iedereen die kans wil maken op een berg TAYO YUDEN's voor vrij weinig geld bestellen met die handel!

Ik heb er meteen nog 50 bijbesteld en aangezien ik ze met 3 dagen in huis had laat ik over een paar dagen weten of het weer die geweldige TAYO YUDEN's zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben ze nog steeds. Deze zending was weer YUDEN000T02 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 14:33
Dit topic mag ook wel eens wat meer leven in...
Word de start-post nog wel eens geupdate? (Geloof het niet wan't de laatste keer was om 04-06-2005 15:29)

Gisteren bij de Mediamarkt ( |:( Ja ze zijn duur, maar ik moest gewoon wat branden) een spindel van 25 Mmore DVD+R 1-8X gekocht. De mediacode is volgens mij MMC003:
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6254/mediacode7zl.jpg

Ze zijn te branden op 12.0X:
Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/2272/mmoregebrandgrafiek9lo.jpg

Nero CD-DVD Speed:
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/711/mmorenerocddvdspeed0vm.jpg

Heb geen speler die PI scan's etc kan doen maar verder werken ze wel goed...
Ik gebruik deze firmware: Liggy & Dee 2.TG, Bitsetting, riplock removed and RPC1 (based on Liggy's 2.1Abt) (NEW 22-08-2005)

[ Voor 18% gewijzigd door Westereen op 04-11-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23381

Zijn er al mensen die de Philips DVD+R 16x (INFOMER30) hebben getest met de NEC3540? Deze schijfjes zijn namelijk best goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dit is het NEC ND 3500 topic.... Niet het NEC 3540 topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Aangezien het bijna dood is, liever alle NEC 35** types welkom lijkt me toch B) . Die zijn toch nauwelijks anders. Iemand heel toevallig onlangs nog de TAYA YUDEN 002 diskjes tegen gekomen bij een bestelling? :*) Baal er beetje van dat die nieuwe Platinums niet meer met 12 maar 8 gaan....

[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 19-12-2005 03:42 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Jammer dat Opus niet meer standaard Platinum 8x DVD+R met mediacode RICOHJPNR02 leveren. Nu zit ik met 100 stuks die soms wel een kwartier erover doen ;(. Moet ik maar op zoek naar andere goede, goedkope en snelle schijfjes (12x/16x)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
Weet iemand of er al een goed programma voor NEC branders zijn om de kwaliteit van de gebrande DVD's te testen?

In ieder geval branden alle Verbatim DVD's en CD's goed op mijn NEC 3530. Ik heb de 8x DVD+R's en 16X DVD+R's op volle snelheid gebrand en die speelden perfect af in mijn (nukkige) Sony en Philips DVD speler (stand alone). Ook de 52x CDR's doen het perfect voor data en audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Weet iemand waar ik redelijk goedkoop spindels met mediacode RICOHJPNR02 kan kopen? Ik had tot nu altijd Platinum +R 8-speed bij Opus weg, maar die leveren nu andere mediacodes. En die branden ontzettend traag. Ik zoek me wezenloos maar vind alleen iets bij Matrixx-Media, maar die hebben redelijk hoge verzendkosten en alleen vooruit betalen. Ik heb even gemaild of die mediacode gegarandeerd is. Nog geen antwoord. Iemand ervaring met die shop of een andere goede tip voor snelle en betrouwbare dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het lijkt er op dat de NEC 3500 ouderdomsverschijnselen begint te vertonen. Ik heb Traxdata 8x DVD+RW schijven met mediacode Ritek008, en die willen eht niet doen op de NEC 3500. De mediacode is niet bekend in de firmware, dus er is een firmware upgrade nodig om deze schijven aan de praat te krijgen. En aangezien dat de kans daarop vrijwel nihil is, zou ik iedereen aanraden geen Ritek008 media aan te schaffen als je een NEC 3500 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Niemand met goede ervaringen van huidige dvd's? En welke firmware wordt aangeraden? Die in de TS is al redelijk oud (en die gebruik ik nog). Ik vind 13 minuten voor een dvd'tje branden echt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
zie: http://liggydee.cdfreaks.com/page/3500/

Dee's 2.TG Firmware is de laatste en doet het prima.

Huidige aan te raden media zijn schijven met een Tayo Yuden mediacode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Schweino schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:10:
zie: http://liggydee.cdfreaks.com/page/3500/

Dee's 2.TG Firmware is de laatste en doet het prima.

Huidige aan te raden media zijn schijven met een Tayo Yuden mediacode.
Ja alleen lees ik veel over problemen met de combi NEC35** en de nieuwste Tayo Yuden mediacode YUDEN000T03. De NECs kennen nog geen goede brandstrategie en er komen ook geen updates van NEC :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Klopt heb nu hetzelfde probleem met ritek008 8x +RW schijven, die worden zelfs helemaal niet herkend door de NEC 3500. De drive is nog geen jaar oud en nu al verouderd helaas.

Maar met TYG02 media is de NEC 3500 wel weer erg goed, en deze media kan zelfs probleemloos op 12x gebrand worden met een 3500.

Spindletje: http://www.cdrwinkel.com/...fb189ea60c87a908b1b623175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Schweino schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:47:
Klopt heb nu hetzelfde probleem met ritek008 8x +RW schijven, die worden zelfs helemaal niet herkend door de NEC 3500. De drive is nog geen jaar oud en nu al verouderd helaas.

Maar met TYG02 media is de NEC 3500 wel weer erg goed, en deze media kan zelfs probleemloos op 12x gebrand worden met een 3500.

Spindletje: http://www.cdrwinkel.com/...fb189ea60c87a908b1b623175
Ja maar dat si weer dvd min, ik had begrepen dat die slechtere of zelfs geen foutcorrectie hebben in tegenstelling tot alle dvd plus schijven. Gebruik alleen maar dvd plus eigenlijk

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 21:03
Welke firmware wordt aangeraden voor Platinum dvd's "DAXON AZ2" icm NEC ND3500? Ik kan namelijk mijn net nieuwe dvd'tjes maar op 4x branden ipv de beloofde 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166958

Ik heb net phillips dvd tjes aangeschaft welke geschikt zijn tot max 16 speed alleen mijn nd 3500 brand ze max op 4 speed code Ritek R05-01
http://www.ddvd.info/cgi-...ldvp16c100%26t%3Dtemartic

Iemand al ervaring met deze dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:21

Nox

Noxiuz

heb ook net nieuwe 16x schijfjes (voor een LAN besteld, met spoed e.d.) van ridata. mijn nd3500A fikt ze ook maar op 4x

flashen doe ik niet meer aan, tenzij iemand anders het wilt doen die er verstand van heeft. bij mij mislukken flashes altijd..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
@ de drie posters hierboven: ik ben bang dat om jullie problemen op te lossen er een nieuwe firmware nodig is. Ik ben ook bang dat NEC de 3500 niet meer ondersteunt, en je steeds vaker tegen deze problemen aan gaat lopen met het uitkomen van nieuwe media.

Ik heb precies hetzelfde probleem met Traxdata 8x RW schijven, deze worden zelfs helemaal niet herkend door de 3500....

Je zou NEC kunnen e-mailen met het verzoek een nieuwe firmware uit te brengen, ben benieuwd naar het antwoord. Contactformulier: http://www.de.nec.de/formulario_eng.php

Ik zal ze ook eens mailen en het antwoord hier posten.

De laatst uitgekomen (gehackte) firmware is overigens 2TG -> http://www.micheldeboer.nl/firmware/3500/LD3500_2TG.zip

Misschien dat jullie het daar eens mee kunnen proberen?

@noksiejus: Wat is de mediacode van de 16x ridata schijven en zijn ze +R of -R?

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 02-02-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166958

Ik heb een tool gevonden waarmee je de firmware van je brander kan aanpassen naar het type schijfjes wat je heb, inmiddels brand ik op 16 speed.
Tuurlijk zijn het eigen aanpassingen dus als de brander er van stuk gaat is het jammer.

Als iemand behoefte heeft om te wetem om welke software het gaat wil ik het nog wel even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het probleem is dat je zo een write-strategy toepast op schijven waarvan je niet weet of deze wel goed werken met deze schijven. Je hebt dus kans dat je slechte resultaten krijgt met dataverlies als gevolg.

Ik kreeg van NEC overigens het volgende (standaard) antwoord:
Dear Customer,

Thank you for your request.

On our website, www.necd.de or www.de.nec.de, under Support&Service-->Download-->ComputerStorageProducts
-->Recommended Media, you will find a List with
the supported Media at this time.

Please check, whether the media that you use is listed in the supported media list.

Additionally you will find on the following link, which medias will be added with which firmwareversion:

http://www.de.nec.de/faq.php/id/573

As soon as a newer firmware as the 2.1A will be released, we will offer this on our website, www.necd.de or www.de.nec.de under Support&Service-->Downloads-->ComputerStorageProducts-->Firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb zelf een nec 3500 (duh) en het valt me op dat er veel over 16 speed dvd's geschreven wordt de laatste tijd, maar dat er toch veel problemen zijn. Ik brand regelmatig DVD"s en gebruik spindels. Ze zijn nu op en ik wil nieuwe bestellen. Ik lees echter dat er veel problemen zijn, ook opeens met ouderdom van de brander zelf??

Ik wil zelf een spindel van 100 stuks kopen en het liefst 1 waarmee ik de schijfjes op 16 speed kan branden, zodat ik eindelijk eens de volledig snelheid kan benutten. Ik heb nog nooit een firmware update gedaan.
Mijn vraag daarom, welke kan ik het beste aanschaffen? (zo goedkoop mogelijk via internetwinkel, maar uiteraard wel goed -> geen leesfouten ed dus). Is het verder noodzakelijk om een firmware update te doen? tot nu toe heb ik nooit problemen met schijfjes.

Ik zag bij de paradigit bv een spindel van 25 stuks philips staan DVD+R 16 speed. verder echter geen info, hoe weet ik dan of deze echt op 16 speed branden? graag wat tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Een firmware update is altijd aan te raden, zeker als je nieuwe media gaat gebruiken.

tip 2: koop nooit je media bij Nederlandse winkels, je betaalt daar namelijk heffing. Goedkope internetwinkels in het buitenland (maar wel op Nederland gericht) zijn:

www.opus.nl
www.cdrwinkel.com
www.ddvd.info

Verbatim 16x schijven branden prima op een NEC 3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 07-06 18:46
Yep, Verbatim 16x hier ook perfect op 16. Cheapass dvd-spelertje heeft er ook geen enkel probleem mee in tegensteling tot de (nieuwe) Platinum 8 speed die ook echt alleen maar met 8 gebrand kunnen worden. Af en toe haperingen. Ook al zijn ze iets duurder, ik ga voor Verbatim.

Aan de andere kant, diezelfde cheapass dvd-speler pakt Platinum dvd+rw schijfjes wel prima, maar die van Verbatim weer niet :( Het is en blijft een gokspelletje. Ik zou persoonlijk nooit voor een 100 spindel gaan. Niets goedkoper dan 2 keer 50 of 4 keer 25 (ja, paar centjes), maar je hebt wel kans net een verkeerde serie tegen te komen en dan heb je niets aan die hele 100. Retourneren zit er niet bij als je hem eenmaal hebt opengemaakt, vandaar.

edit: @ Schweino; geen heffing inderdaad, maar officieel ben jij de importeur en moet je alsnog heffing betalen. Maar zolang je geen duizenden dvd's afneemt is de kans wel erg klein dat je gepakt wordt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dinkelover op 05-02-2006 00:51 . Reden: toevoeging ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
dinkelover schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:47:
Yep, Verbatim 16x hier ook perfect op 16. Cheapass dvd-spelertje heeft er ook geen enkel probleem mee in tegensteling tot de (nieuwe) Platinum 8 speed die ook echt alleen maar met 8 gebrand kunnen worden. Af en toe haperingen. Ook al zijn ze iets duurder, ik ga voor Verbatim.

Aan de andere kant, diezelfde cheapass dvd-speler pakt Platinum dvd+rw schijfjes wel prima, maar die van Verbatim weer niet :( Het is en blijft een gokspelletje. Ik zou persoonlijk nooit voor een 100 spindel gaan. Niets goedkoper dan 2 keer 50 of 4 keer 25 (ja, paar centjes), maar je hebt wel kans net een verkeerde serie tegen te komen en dan heb je niets aan die hele 100. Retourneren zit er niet bij als je hem eenmaal hebt opengemaakt, vandaar.

edit: @ Schweino; geen heffing inderdaad, maar officieel ben jij de importeur en moet je alsnog heffing betalen. Maar zolang je geen duizenden dvd's afneemt is de kans wel erg klein dat je gepakt wordt ;)
ik zie dat de DVD-R van verbatim voor 10,99€ in de prijslijst staan. Ik ben persoonlijk meer een voorstander van -R, Ik heb echter het gevoel dat de laatste tijd de +R beter is (meer comp. etc). Klopt dit? Bij m'n ma kan ik tot nu toe geen +R afspelen (die in mijn brander gefikt is, als een vriend iets brand en ik test het daar doet ie het soms wel).

Welke raden jullie aan? De Verbatim +R of -R ? en de iets duurdere (welke beschrijfbaar zijn?) of de goedkopere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
dinkelover schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:47:
Van de andere kant, diezelfde cheapass dvd-speler pakt Platinum dvd+rw schijfjes wel prima, maar die van Verbatim weer niet :( Het is en blijft een gokspelletje.

Wat betreft de compatibiliteit van de DVDs, als je DVD+R(W) koopt kan je deze met de NEC3500 als -ROM branden door het booktype te veranderen. De compatibiliteit is dan nagenoeg 100%.

Je importeur opmerking is onjuist, je kan namelijk niets meer importeren van binnen de EU :-) Er zal geen rechter zijn die je die heffing laat betalen als jij je schijven binnen de EU koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Schweino schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:11:
[...]

Wat betreft de compatibiliteit van de DVDs, als je DVD+R(W) koopt kan je deze met de NEC3500 als -ROM branden door het booktype te veranderen. De compatibiliteit is dan nagenoeg 100%.

Je importeur opmerking is onjuist, je kan namelijk niets meer importeren van binnen de EU :-) Er zal geen rechter zijn die je die heffing laat betalen als jij je schijven binnen de EU koopt.
kan je ze daarna weer terug branden als RW? nee zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Maar natuurlijk wel. Je kan iedere keer aangeven of je het booktype op -ROM of +RW wil hebben. Je wijzigt alleen het booktype, niet de disc zelf. Het gaat er alleen om hoe de DVD zich identificeert in de apparatuur waar je hem in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Schweino schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:40:
Maar natuurlijk wel. Je kan iedere keer aangeven of je het booktype op -ROM of +RW wil hebben. Je wijzigt alleen het booktype, niet de disc zelf. Het gaat er alleen om hoe de DVD zich identificeert in de apparatuur waar je hem in stopt.
ah, dan mijn 2e vraag: welke 16 speed van Verbatim is aan te raden de -R of de +r of maakt het niet uit? (dan ga ik liever voor de -R, en omdat hij goedkoper is en meer compatible, vind ik persoonlijk))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Maakt volgens mij niet uit, hoewel de NEC 3500 wel een lichte voorkeur heeft voor -R media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zijn er tweakers die ervaring hebben met de verbatim 16speed -r?

ik wil ze graag kopen, maar wil zeker weten dat ik goeie heb en dat ik 16 speed gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116406

Iemand deze al geprobeerd?

Hebben dezelfde mediacode als de oude platinums geloof ik, maar bedriegt de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Anoniem: 116406 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:46:

Hebben dezelfde mediacode als de oude platinums geloof ik, maar bedriegt de prijs?
De mediacode die het bij mij goed deed was RICOHJPNR02. Misschien is dat het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 116406 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:46:

Voor 2,75 meer heb je gegarandeerd 16X: http://www.ddvd.info/cgi-...ildvp16c50%26t%3Dtemartic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Datawrite staat er om bekend dat ze grade B en C leveren. Ze verkopen dus de schijfjes die Ricoh zelf niet wil vekopen omdat ze niet aan hun kwaliteitseisen voldoen. Ik zou er dus mee oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
brand deze goed op 16 speed? Of kan ik beter de Verbatim nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Hebben er mensen nog onlangs printable dvds besteld ?

Wilde graag weten of de nieuwe batch verbatim / tayo yuden goede resultaten geven met de nec3500. (eventueel ook graag info wbt de coating van de printables.. icm een canon pixma?)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
tennisbal schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:00:
[...]

brand deze goed op 16 speed? Of kan ik beter de Verbatim nemen?
Ik zou voor de verbatims gaan. Philips is erg inconststent wat betreft welke dye ze gebruiken, je kan dus nooit met 100% zekerheid zeggen welke mediacode je krijgt. Ik heb een spindel van deze philips 16x +R met een Moser Baer dye. Deze branden verbazend goed weg. De verpakking is te herkennen doordat er "made in india" op staat. De "made in taiwan" schijven hebben een andere dye en schijnen erg crap te zijn.....

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 07-02-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116406

Schweino schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:38:
Datawrite staat er om bekend dat ze grade B en C leveren. Ze verkopen dus de schijfjes die Ricoh zelf niet wil vekopen omdat ze niet aan hun kwaliteitseisen voldoen. Ik zou er dus mee oppassen...
Ik vermoedde al zoiets.. maar goed kheb inmiddels 200 16x dvd+r binnen van ricoh zelf, en ik moet zeggen de duurdere prijs is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Ok, klein kickje...

Ik heb laatst bij opus deze DVD+RW's gekocht
Philips DVD+RW 8x in 5-pack Jewelbox
media code:RICOHJPN-W21-001

Nu zouden deze schijfjes op 8 speed beschreven moeten kunnen worden, alleen mijn brander (NEC 3500) herkent ze helemaal niet. Iemand een idee of ik dit nog werkend krijg?
Ik maak trouwens gebruik van deze firmware http://liggydee.cdfreaks.com/fwinfo/3500/2TG

Tnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Als je 1 pagina terug had gelezen zou je gezien hebben dat dit probleem al beschereven is.

oftewel: 8x +RW wil niet werken op de NEC 3500 en het ziet er ook niet naar uit dat er een firmware update voor gaat verschijnen.

[ Voor 45% gewijzigd door Schweino op 12-02-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Schweino schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:29:
Als je 1 pagina terug had gelezen zou je gezien hebben dat dit probleem al beschereven is.

oftewel: 8x +RW wil niet werken op de NEC 3500 en het ziet er ook niet naar uit dat er een firmware update voor gaat verschijnen.
8)7 8)7

Ok, my bad, ik dacht toch echt dat ik het hele topic goed had doorgespit. Weet ik ook weer voldoende (helaas) :( Tnx voor het snelle antwoord anyway..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Inmiddels alle pagina`s door gespit en veel firmwares geprobeerd maar het gaat niet sneller.

Ik heb dus een NEC 3500 en wil mijn Memorex 16speed ook op 16speed branden.
Media Code van de Memorex is: CMC MAG M01

Wie weet welke firmware ik nodig ben?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Niemand enig idee welke Firmware ik nodig ben voor de hierboven gestelde vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
kijk eens op het forum van cdfreaks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik wil rw's aanschaffen en heb een nec 3500. welke raden jullie aan? mijn voorkeur gaat uit naar -RW ipv compatibliliteit van m'n ma's dvdspeler. Ik weet dat je het booklet kan veranderen maar doe dit liever niet.
Of zijn RW's stukken goedkoper/en sneller? de verbatim (hierboven beschreven) doen het fantastisch op 16 speed (dvd-R) dank

ik wil er zeker 25 hebben, spindel vind ik prima

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 17-04-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De Nec ondersteunt maximaal 4x +/-RW, dus het maakt niets uit of je + of - schijven neemt. Ik heb zelf prima ervaring met 4x -RW schijven met een Ritek dye. +RW schijven met behulp van booktypen naar -ROM werkt ook prima op oude/kieskeurige dvd spelers is mijn ervaring.

Als je voor -RW kiest zou ik voor de Traxdata 4x -RW spindel gaan -> http://opus.nl/produkten_detail.asp?l=&pdid=4650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Schweino schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:57:
De Nec ondersteunt maximaal 4x +/-RW, dus het maakt niets uit of je + of - schijven neemt. Ik heb zelf prima ervaring met 4x -RW schijven met een Ritek dye. +RW schijven met behulp van booktypen naar -ROM werkt ook prima op oude/kieskeurige dvd spelers is mijn ervaring.

Als je voor -RW kiest zou ik voor de Traxdata 4x -RW spindel gaan -> http://opus.nl/produkten_detail.asp?l=&pdid=4650
thanks, die dingen zijn best duur, maar vind rw handig voor m'n tvkaart (vervanging van videoband, om tijdelijk ff shit op dvd te branden voor mensen). ik heb ook rw's voor 60 cent p stuk gezien, is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Geen idee welke RWs dat zijn dus kan je er geen zinnig antwoord op geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131459

Ik ben op dit moment ook opzoek naar andere dvd's en ben eens gaan kijken bij verschillende webshops, en daar las ik steeds over mediacodes en daarin ben ik me eens gaan verdiepen. Zag tabelletjes over Pi enz en hoe hoger hoe beter was meende ik?

Na verschillende reacties heb ik opgemerkt dat algemeen verbatim over het algemeen erg goed was, maar bij een Pi waarde was die weer erg laag, dat snap ik dus niet helemaal?

Maar welke mediacode is nou aan te raden voor een Nec 3520a met standaard firmware erop nog

Twijfel zelf tussen verbatim en platinum en Arita

Hoop wat van jullie te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 14:33
Anoniem: 131459 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:21:
Ik ben op dit moment ook opzoek naar andere dvd's en ben eens gaan kijken bij verschillende webshops, en daar las ik steeds over mediacodes en daarin ben ik me eens gaan verdiepen. Zag tabelletjes over Pi enz en hoe hoger hoe beter was meende ik?

Na verschillende reacties heb ik opgemerkt dat algemeen verbatim over het algemeen erg goed was, maar bij een Pi waarde was die weer erg laag, dat snap ik dus niet helemaal?

Maar welke mediacode is nou aan te raden voor een Nec 3520a met standaard firmware erop nog

Hoop wat van jullie te horen
PI waarde moet juist zo laag mogelijk meende ik ;)

Ikzelf gebruik Memorex DVD+R bij www.ddvd.info weg, werken ook perfect met de standaard firmware & nog geen uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 131459 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:21:
Tussen die 3 is de keuze erg makkelijk: Verbatim.

Ga altijd voor discs met een Tayo Yuden (TY of Yuden) mediacode of een Mitsubishi mediacode (MCC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128591

Zo, weer even een update :)

Burner: NEC ND-3500AG
Firmware: Liggy & Dee 2.1B (bitsettings, booktype, rpc1)

Media: Plextor DVD+R 16x certified
Media code: YUDEN000T03

Burned @ 12 speed:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/huisman.j2/YUDEN000T03-LD21B.jpg

/edit: zijn deze 'spikes' om de 500mb normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 128591 op 07-07-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Laat dan een Disc Quality scan zien, hier hebben we niet zo veel aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Schweino, helaas heb ik geen lite-on dvd-rom(geen werkende)... so take it or leave it :)

16x burns pakt ie ook, maar ik vind quality belangrijker dan speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je kan ook scannen met je 3500 (en andere drives naast een Lite-on).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is nieuw voor mij... Als ik met nero de Disk Quality test wil doen zegt ie: "Drive does not support this function" en met DVDinfoPRO krijg ik: "Current Drive is not suitable for this feature" als ik op PI/PIF test klik met KProbe 2.5.2 krijg ik de volgende results:
Date : 7/7/2006 5:27:21 PM
Model : 1-0-0-0 _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.1B
Disc : DVD+R , YUDEN000T03 [Taiyo Yuden Company Limited]
Speed : 4x
ECC blocks sum (PI/PIF) : 8/1
Scanned range : 0 - 00:02:00 (0)
Sampling count : 0
Errors : 1
PI Max : 0
PI Average : 0.0
PI Total : 0
PIF Max : 0
PIF Average : 0.0
PIF Total : 0
bedoel je niet een CRC read error test? deze zijn naar mijn mening nog nuttelozer, ik heb nog nooit meegemaakt dat ie een error kon vinden.

/edit: ik heb nu ASPI layer 4.7 vervangen door ASPI layer 4.6 (met killaspi en forceaspi), maar nog steeds geen resultaat. In Kprobe heb ik ook de SPTI layer driver geprobeert maar nu wil dat stomme ding niet meer de ASPI driver gebruiken :s is dit een teken dat er iets mis is met mijn ASPI layer?
/editedit: Volgens windows staat UDMA2 aan op mijn secondary master (nero infotool zegt ook DMA on) maar nu heb ik even goed gekeken naar de IDE kabel, en het is een 40 conductor kabel! ik weet niet of het hier aan kan liggen maar ik ga iig even een 80 conductor IDE kabel aanschaffen. inmiddels een 80 conductor IDE kabel aangesloten.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 128591 op 08-07-2006 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Als je in je registry gaat naar:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ahead\Nero Toolkit\CD Speed\CD Quality]

en daar bij de key "Blocked" het woord NEC weghaalt, dan kan je scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, Nero 6.6.0.18 heeft in de registry een Blocked value: PIONEER,SAMSUNG,TSST,HL-DT-ST,PLEXTOR
Nero 7.2.3.2 heeft in de registry een Blocked value: SAMSUNG,TSST,HL-DT-ST,PLEXTOR
deze maakt gebruik van Nero CD-DVD Speed 4.51.3

Deze waardes aanpassen of whatever heeft geen zin... heb ik een nieuwe firmware nodig (2.R8 bijvoorbeeld?)
bedankt voor de support trouwens, ik zou graag PI/PIF scans submitten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 128591 op 08-07-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hmm, ik dacht dat NEC er wel tussen zou staan, blijkbaar niet dus. Ben bang dat je dan gelijk had, en de 3500 niet kan scannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo, ik heb toch maar even mijn stoffige Lite-On LTD-163 uit de kast getrokken.
Dit ding is echt vreselijk oud, hij pakt namelijk de helft van de cds niet meer, en dit heeft niks te maken met de media. Of hij zegt dat er geen disk in de lade zit, of hij doet het gewoon... Na 20x die lade open en dicht gedaan te hebben kwam ik erachter dat ie het een stuk vaker doet als ik eerst even de stroom eraf haal :s sja vraag me niet waarom.

De Lite-On DVD-rom heb ik geflashed naar GH5Y-quiet ( max DVD read speed: 8x ) zie tranfers speed

Media: Plextor DVD+R 16x certified
Media code: YUDEN000T03

Deze dvd is geburned @12x CAV (zie nero burn)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/huisman.j2/JLMS_XJ-HD163_GH5Y-12x-2.1B.jpg

NB: deze lite-on dvd-rom is aan zijn eind, voor de zekerheid heb ik de scan nog op twee andere dvds gedaan zie scan 2 en scan 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:22

Zjemm

...

Ik heb mijn 3500 ook geflashed met onofficiele firmware.

nu doet deze het goed maar stel ik wil terug naar de originele NEC firmware dan gaat dat niet lukken? als ik de .exe start (van Nec) die de zaak moet gaan flashen dan krijg ik een error dat het geen 3500 is.

bekend iets? is er een manier om dit te verhelpen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokingr
  • Laatst online: 28-04 01:59

Media: Ricoh DVD-R 8x certified (Silver Edition)
Media code: FUJIFILM03 info

Burned @ 8 speed:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/huisman.j2/ND-3500AG_2.1B_FUJIFILM03_8x.jpeg

Geen problemen tot nu toe: scandisk

edit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/huisman.j2/ND-3500AG_2.1B_FUJIFILM03_quality4x.jpeg

Zie post hierboven lite-on dvd speler is niet echt top meer.

[ Voor 32% gewijzigd door smokingr op 15-03-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Laatst online: 05-06 11:02
Philips DVD+RW 8x in 5-pack Jewelbox media code:RICOHJPN-W21-001

Heeft iemand een idee of er inmiddels een firmware versie is, die compatible is met deze dvd+rw schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
de NEC3500 onderetunt helaas geen 8x RW, ik heb hetzelfde probleem met 8x RW Ritek schijfjes. Ben bang dat je naar een andere brander op zoek moet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
Ik heb ook een scan gemaakt met mijn NEC 3500

Media Id: MBIPG101-R04-001

Brander: NEC 3500AG

Firmware: Liggy & Dee 2.TD

Program: DVD Writer

Verkocht als: Samsung Pleomax DVD+R 8x 11.72 bij Bigdennis voor 50 stuks

Burn Speed: 12x

PI-PIF Scan
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/9321/mbign101r04scan12xnec35qj7.jpg

Ziet er goed uit vind je niet bijna perfecte dvd PI onder 280 en PIF onder 32

[ Voor 10% gewijzigd door Davidshadow13 op 04-04-2007 08:03 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 07:37
Er zijn inmiddels branders die 18x kunnen ipv 16x... heeft dat eigenlijk nog zin die 2x extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188437

He heb hier Maxell DVD+RW en die wil ie niet hebben. Heb laatste firmware maar dvd herkent de schijf geheel niet. Invalid command operation. Hoe pak ik dit aan?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaring met de Samsung/Pleomax DVD+R 16x speed 100 stuks (2 x 50) uit de aanbieding bij bigdennis.com?
Mediacode weet ik niet en ik vroeg me af of deze het goed doen op de 3500 met firmware 2.1B :) Of natuurlijk in het algemeen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 25-03-2008 22:41 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste