Toon posts:

Noob met netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dit zal wel overkomen als een ontzettende noob vraag...:)...maar goed het moet maar
Ik heb sinds kort een router om het internet te delen met mijn onderbuurvrouw alleen nu wil ik er ook voor zorgen dat er een netwerkje ontstaat tussen deze twee computers.
HOE DOE IK DAT??? Ik heb echt geen idee waar te beginnen. Of weet iemand een goede site waar het allemaal redelijk goed en duidelijk wordt uitgelegd?

BVD

Bobloa

Verwijderd

hamvraag: werkt het internet op allebei de computers? Heb je allebei de computers op de routers aangesloten?

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:27

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je 2 pc'tjes al op het internet kunnen hangen ze eigenlijk al in een netwerk ;)

dan is het kwestie van ze in dezelfde werkgroep te steken en de dingen di je will delen over het netwerk dan ook te delen... rechtsklik en je ogen opentrekken ;)

en een goeie site? Is tweakers.net niet goed genoeg?

[ Voor 21% gewijzigd door the_stickie op 28-01-2005 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja het internet werkt gewoon op allebei de computers...het installeren van de router ging gemakkelijk en in 1 keer goed.
Dat kwam alleen omdat er een goed boekje bij zat waar het allemaal in uitgelegd werd, jammer genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is dat werkgroep precies. ik heb wel iets gezien in de router dat je computers in een bepaalde groep kan steken, maar dacht dat dat alleen was om voor die groep dan bepaalde restricites op te leggen wat betreft het internetten

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En beide pc's in dezelfde werkgroep krijgen doe je met de netwerkwizard. Dan gewoon een diskette maken als ie erom vraagt en die diskette in de 2e pc duwen en het filetje dat daarop staat draaien: klaar!

Edit: dan ben je nog niet klaar, want zoals gezegd klik je dan rechts op de directories/partities die je wil delen, en dan klik je op, delen. Dan de waarschuwing lezen en negeren. En dán ben je klaar!

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-01-2005 20:56 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Dan zitten ze toch al in een netwerk?

Je wilt nu bestanden delen waarschijnlijk?

Waarschijnlijk staan beide pc's ingesteld op werkgroep: MSHOME, je zou de andere pc dus al moeten zien in de 'netwerkomgeving'

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt jongens...ik ben verbaast over alle snell reacties btw.
Een driewerf hulde voor jullie

HULDE HULDE HULDE

En bedankt van Bobloa

Verwijderd

Topicstarter
Oh...voor de duidelijkheid....het is dus gelukt... :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Off-topic tip: en voor de volgende keer als je meerdere replies achter elkaar hebt, raad ik je aan om de edit knop te gebruiken, rechts boven je post.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

En in het algemeen om http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens door te nemen over dit forum ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.