[Versatel] Ongevraagde upgrade, adsl opzeggen onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik heb sinds 3 jaar een verstel lijn (zonnet/versatel family) en deze werkte tot december 2004 goed daarna zakte de snelheid in als een idioot en is het bijna geen internetten meer.

Dus heb ik na veel telefoontjes en mails besloten mijn verbinding per 17 maart te stoppen.
Had al migratie geregeld met xs4all zodat ik minimale downtime zou hebben, en verstuurde mijn opzegging per fax naar versatel.

Deze stuurde na 4 uur een mail terug met een afwijzing, reden werd niet aangegeven.
Ik in de avond versatel bellen, blijkt het dat ik een versatel plus lijn heb sinds vandaag, en dat ik deze had aangevraagd.

Ik heb wel in november geïnformeerd naar versatel plus inderdaad maar nooit een abo genomen.

Die man zat vrolijk te vertellen dat ik hiervan op de hoogte moest zijn omdat ik een registratie formulier ondertekend had terug gestuurd!

Heb überhaupt geen registratie/upgrade formulier gehad dus hoe kan ik deze dan ooit ondertekend teruggestuurd hebben?

Ik heb al meerdere faxen en mails gestuurd maar hier wordt doodleuk niet op gereageerd en ik erger me intussen aan een verbinding die gewoonweg kut is. Met 23kb/s downloaden kan ik met een budget lijn van kpn ook nog wel!

Wat moet ik nu gaan doen hieraan? Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering en die hufters schrijven elke 2 maanden het bedrag automatisch af!

Edit typo's

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vraag ze eens of ze een fax van dat registratieformulier kunnen sturen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waar jouw handtekening bijvoorbeeld op staat (niet dus)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 12:10
Hufters lijkt me geen hele handige woordkeuze, (maar dat terzijde)...

Wat je het beste kunt doen is in elk geval je automatische incasso laten blokkeren. Als hun dan gaan vragen waarom dan kun je aangeven dat je nooit voor een Verstatel plus abbo getekend heb (ik neem aan dat de prijs hiervan hoger is dan wat je voorheen betaald ?).

Zolang hun niet kunnen aantonen dat jij getekend heb voor een Versatel plus abbo kunnen ze niet verwachten dat jij betaald voor iets wat je nooit hebt aangevraagd.

Heel sneu in elk geval dat Versatel niet reageert op jouw telefoontjes en mailtjes, laast was bij tros radar te zien dat hun service ook bedroevend slecht was.

Tweakers groeten elkaar aldoor dus dat was ook niet nodig.

edit: Spuitelfjes B)

/dev/null

• netblade
De KS wil dit niet doen ivm privicy ed.
Bullshit want ik ben diegene waarom het gaat!
Automatisch incasso stopzetten gaat helaas niet, omdat ik hun bevoegdheid heb gegeven om dit af te schrijven en volgens mij kan ik deze niet zomaar stopzetten dan

• vriesdude
netblade schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:35:
De KS wil dit niet doen ivm privicy ed.
Bullshit want ik ben diegene waarom het gaat!
Automatisch incasso stopzetten gaat helaas niet, omdat ik hun bevoegdheid heb gegeven om dit af te schrijven en volgens mij kan ik deze niet zomaar stopzetten dan
Jij heb hun toch geen bevoegdheid gegeven om meer af te schrijven voor het Versatel Plus abbonoment (als dat tenminste meer is dan wat je nu hebt)...

/dev/null

• netblade
vriesdude schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:36:
[...]

Jij heb hun toch geen bevoegdheid gegeven om meer af te schrijven voor het Versatel Plus abbonoment (als dat tenminste meer is dan wat je nu hebt)...
Klopt maar de bank denkt daar anders over, hun moeten het namelijk namens mij opzeggen (versatel moet namens mij de overboeking opzeggen). En daar ligt het probleem

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
Natuurlijk wel, dat zou wat moois zijn als je dat niet kan stoppen:

postbank: http://www.postbank.nl/in...433_461480,00.html#461480

dus incasso stopzetten, brief sturen aangetekend met daarin de mededeling dat je het abbo wilt stoppen en dit binnen 14 (oid) dagen geregeld wilt hebben. mochten ze wat anders zeggen dan moeten ze maar eerst registratieformulier overleggen met handtekening (wat ze dus niet hebben).

• netblade
twiekert schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:39:
Natuurlijk wel, dat zou wat moois zijn als je dat niet kan stoppen:

postbank: http://www.postbank.nl/in...433_461480,00.html#461480

dus incasso stopzetten, brief sturen aangetekend met daarin de mededeling dat je het abbo wilt stoppen en dit binnen 14 (oid) dagen geregeld wilt hebben. mochten ze wat anders zeggen dan moeten ze maar eerst registratieformulier overleggen met handtekening (wat ze dus niet hebben).
Hmm dan ga ik dat maar fijn proberen, want ik MOET en ZAL naar xs4all.
Deze junk ben ik meer dan zat.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Een tip van mijn kant, ALLES wat je nu doet aan communicatie het hen, LEG HET VAST! gebruikt tape recorders voor telefoon gesprekken (vergeet niet te vermelden dat je die gebruikt!), en maak kopiën van alle brieven die binnenkomen en uitgaan.

Kan nog eens goed van pas komen (je weet maar nooit).

• vriesdude
proller schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:50:
Een tip van mijn kant, ALLES wat je nu doet aan communicatie het hen, LEG HET VAST! gebruikt tape recorders voor telefoon gesprekken (vergeet niet te vermelden dat je die gebruikt!), en maak kopiën van alle brieven die binnenkomen en uitgaan.

Kan nog eens goed van pas komen (je weet maar nooit).
Vooral melden dat je dit doet tegen de telefonische medewerkers, anders gaan ze daar nog over zeuren (juridisch). Handigste is gewoon een computer met 56K modem (laptop?) en een record programmatje op dezelfde lijn (als je vast belt athans).

En zo snel mogelijk naar je bank om de automatische incasso stop te zetten. !!

/dev/null

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

vriesdude schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:44:
[...]
Vooral melden dat je dit doet tegen de telefonische medewerkers, anders gaan ze daar nog over zeuren (juridisch). Handigste is gewoon een computer met 56K modem (laptop?) en een record programmatje op dezelfde lijn (als je vast belt athans).
Lekker laten zeuren, gesprekken mogen worden opgenomen als één van de betrokken partijen ervan op de hoogte is. Natuurlijk is het wel netjes om het te melden, maar verplicht is het niet.
En zo snel mogelijk naar je bank om de automatische incasso stop te zetten. !!
Helaas, het bericht voor het stop zetten van de automatische incasso moet in dit geval naar Versatel. Het enige dat je eraan kunt doen, is de afschrijving laten storneren.

Verder inderdaad zoals al aangegeven Versatel (bewijsbaar) berichten dat je op zegt en dat je er zonder tegenbericht binnen drie weken, met als bijlage een copie van een door jou ondertekend registratieformulier, vanuit gaat dat het geregeld is. Verder kan het geen kwaad ze ook vast aansprakelijk te stellen voor alle kosten die jij al hebt gemaakt (telefoon, aangetekende brief etc.) en nog moet maken om deze blunder van hun te herstellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:01

gws24

Thinking is hard!

Mr. Liu schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:12:
Helaas, het bericht voor het stop zetten van de automatische incasso moet in dit geval naar Versatel. Het enige dat je eraan kunt doen, is de afschrijving laten storneren.
Een automatische incasso kan je altijd stop zetten, jij hebt die bevoegdheid gegeven en kan hem ook weer intrekken, het blijft namelijk wel jouw rekening. Je kan bij de bank gewoon machtigingskaarten halen mbt automatische incasso's: met een groene geef je toestemming, met een gele laat je een incasso storneren en met een rode trek je de bevoegheid in.

@TS: Dat Versatel daarna gaat zeiken is een ander punt, maar dan zullen ze waarschijnlijk gewoon een rekening/aanmaning met acceptgiro sturen. Daarna ga jij netjes uitleggen dat je nooit getekend hebt voor dat plus abonnement en dat ze maar het bewijs moeten leveren dat je wel hebt getekend (wat ze dus niet kunnen).

Blijf in de communicatie met versatel altijd beleefd en zoals al eerder gezegd documenteer alles (en als je een brief stuurt doe het dan aangetekend)

Succes ermee

EDIT: Na wat searchen heeft Mr. Liu gelijk (had het eerst anders geinterpreteerd): de rode kaart om de machtiging stop te zetten moet inderdaad naar Versatel toe en daarna kan je de gele gebruiken om geld te laten storneren als ze het toch niet stop zetten. Maar is Versatel niet verplicht om het stop te zetten na ontvangst van een rode kaart?

[ Voor 34% gewijzigd door gws24 op 28-01-2005 22:53 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Of er komt een deurwaarder langs...

Dus ik zou dat risico niet nemen, Mr. Liu heeft (gewoon) gelijk :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou maar niet zo grof zijn tegen Versatel en niet al te veel bellen naar die helpdesk anders kan je andere rekeningen niet meer betalen(0,70 eurocent per minuut(heb zelf al 20 minuten mee aan de lijn gehangen(hoppa 14 euro naar zijn *****). Gewoon keurig blijven is er niets aan de hand. Ik heb ook een probleem met Versatel. Ik moet een vast IP adres hebben en KPN is niet aan te sluiten dus ik kon het niet opzeggen want ik heb het abo net 5 maanden dus afkopen met die handel en dan werkt het wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• gws24
  • Laatst online: 11:01

gws24

Thinking is hard!

Ze gaan pas met een deurwaarder komen nadat ze een aantal aanmaningen hebben verzonden, die sturen ze echt niet omdat ze een keer geen incasso kunnen doen. En trouwens, waarom is iedereen zo bang voor een deurwaarder, die neemt echt niet de eerste keer dat ie komt alles mee, hij mag niet zomaar binnen komen etc. Pas na verloop van tijd kan die in aanwezigheid van de politie naar binnen. En voordat het zover komt zou het allang opgelost moeten zijn.

@TS: Aangezien je nog tot 17 maart een verbinding bij ze hebben moet je natuurlijk wel tot die tijd blijven betalen. (had hier eerder overheen gelezen). Daarna kan je dan de incasso stopzetten etc.

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 28-01-2005 22:54 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Laten blokkeren kan altijd bij een automatisch incasso, storneren kan ook altijd...tenzij het een eenmalige incasso betreft.

Als je zeker bent dat je niks hebt ondertekend, en je binnen de opzegtermijn hebt opgezegd dan zou ik de boel laten blokkeren.**EDIT** zoals gws24 al aangaf wel blijven betalen tot die tijd, hoeft niet maar dan moet je het sowieso achter de hand houden en direct kunnen betalen als er een zaak van komt, maar blijven betalen is beter omdat je het tot die tijd wettelijk aan hun verschuldigd bent.

Als je dat doet let dan wel op je afschriften want ze kunnen ook nog een ander rekening nummer gebruiken om het alsnog te incasseren, en als je dat te laat opmerkt (na 30 dagen) kun je niet meer storneren, en moet je op een andere (misschien te dure*) manier je geld terug zien te krijgen.

Ik zou ze voor de zekerheid een aangetekende brief sturen (Kopietje maken en bewaren) zodat je aan kunt tonen dat je hebt opgezegd....OK de brief zelf kan vals zijn, maar je krijgt een bewijsje dat je een brief hebt verstuurd, dat maakt het voor iedere rechter aannemelijk genoeg dat je daadwerkelijk hebt opgezegd.

Het enigste wat ze uiteindelijk nog kunnen doen is naar de kantonrechter stappen, maar dat zullen ze niet doen aangezien ze niet kunnen aantonen dat jij ergens mee akkoord bent gegaan. Sure, mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig, maar dan wordt het een welles nietes kwestie, en dan zegt de rechter; meneer heeft opgezegd binnen de termijn die was vastgelegd, het bewijsje van de aangetekende brief maakt het voor mij aannemelijk dat meneer wou opzeggen, bij deze is het contract beeindigd, onenigheden zoeken jullie zelf maar uit...maar niet in mijn rechtszaal...en nu oprotten.

BTW: Ik spreek uit ervaring, en heb zelden een advocaat nodig gehad (welgeteld 1x om een 'dreigbrief' te schrijven á fl25, aangezien mijn brieven niet goed genoeg waren om die persoon te overtuigen).

[ Voor 9% gewijzigd door KILLorBE op 28-01-2005 23:09 . Reden: Was wat vergeten ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wees niet bang voor een incassobureau. Die mensen hebben hun zaakjes namelijk vaak WEL voor elkaar. Op het moment dat versatel een incassobureau inschakelt (en dat zullen ze zeker gaan doen), is voor jou het moment om daar contact mee op te nemen en de hele situatie uit te leggen. Zij zullen inzien dat het een kansloze zaak is om bij jou door te gaan, want als het goed is, ga je dit winnen als het tot een zaak zou komen (dat gebeurt niet, ze zullen je wschl proberen af te bluffen).

Je moet alleen vantevoren twee dingen zeker weten:
1: Kon je per die datum volgens je normale contract wel je verbinding opzeggen? Zoja, dan zou ik daar een duidelijke brief over sturen met dat je vanaf [datum] niet meer betaalt
2: Mocht dat niet zo zijn, dan kan je ze een termijn van 2 weken geven om je probleem te verhelpen. Mocht dat niet lukken, dan zeg je eenzijdig je contract op en storneer je alles.

betaal wel kosten die je oorspronkelijk ook zou moeten betalen. DUs als dit abo (wat je niet wil) goedkoper is, betaal dat verschil dan bij! Dat maakt je zaak sterker, omdat jij in elk geval je best hebt gedaan om het oorspronkelijke contract helemaal legitiem uit te zitten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Freee!!

Freee!!

JvS schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:13:
Wees niet bang voor een incassobureau.
Tot zover ben ik het met je eens.
Die mensen hebben hun zaakjes namelijk vaak WEL voor elkaar.
Raadpleeg de search eens omtrent incassobureau Intrum Justitia en je komt direct tot een andere conclusie.
Op het moment dat versatel een incassobureau inschakelt (en dat zullen ze zeker gaan doen), is voor jou het moment om daar contact mee op te nemen en de hele situatie uit te leggen. Zij zullen inzien dat het een kansloze zaak is om bij jou door te gaan, want als het goed is, ga je dit winnen als het tot een zaak zou komen (dat gebeurt niet, ze zullen je wschl proberen af te bluffen).
Dat klopt, onder voorwaarde dat Versatel zo snugger is om een goed incassobureau in te schakelen, iets waar ik eigenlijk zo mijn twijfels bij heb (en Intrum Justitia is niet voor niets en ondanks alles toch één van de grootste).
Je moet alleen vantevoren twee dingen zeker weten:
1: Kon je per die datum volgens je normale contract wel je verbinding opzeggen? Zoja, dan zou ik daar een duidelijke brief over sturen met dat je vanaf [datum] niet meer betaalt
2: Mocht dat niet zo zijn, dan kan je ze een termijn van 2 weken geven om je probleem te verhelpen. Mocht dat niet lukken, dan zeg je eenzijdig je contract op en storneer je alles.

betaal wel kosten die je oorspronkelijk ook zou moeten betalen. DUs als dit abo (wat je niet wil) goedkoper is, betaal dat verschil dan bij! Dat maakt je zaak sterker, omdat jij in elk geval je best hebt gedaan om het oorspronkelijke contract helemaal legitiem uit te zitten.
Dat is verder allemaal goede raad waar ik het volledig mee eens ben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
wat een ballenbedrijf zeg....

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

Captain Obvious to the rescue!

I see dead pixels...

• nero355
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mjaa misschien moet hij ook frustratie kwijt :)

Ik zou trouwens weleens willen weten wat je voormagische woorden moet gebruiken tijdens zo'n gesprek, want een vriend van mij is nu al 1 maand bezig om van Family naar Plus te gaan |:(

Nog gekker : 1 Maand lang had hij wel Plus speeds maar daarna niet meer ... hoezo goeie organisatie !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Freee!!

Freee!!

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:47:
[...]
Mjaa misschien moet hij ook frustratie kwijt :)
Dat kan ik me nog voorstellen ook. Als ik mijn commentaar hier op dat bedrijf ongecensureerd zou typen, heb ik vrij waarschijnlijk een ban te pakken.
Ik zou trouwens weleens willen weten wat je voormagische woorden moet gebruiken tijdens zo'n gesprek, want een vriend van mij is nu al 1 maand bezig om van Family naar Plus te gaan |:(
Je moet helemaal geen gesprek met die gasten aangaan. Communicatie per brief is de aangewezen weg.
Nog gekker : 1 Maand lang had hij wel Plus speeds maar daarna niet meer ... hoezo goeie organisatie !!!
Ik zeg niks meer.

Verwijderd

elke vorm van automatische betaling kan je bij de bank stopzetten. je kan zelfs je geld terugvorderen binnen 30 dagen na betaling, tenzij jezelf eigenhandig (telebankieren of personnlijk) de betaling heb gedaan.

elke vorm van communicatie met versatel moet je inderdaad vastleggen en een dossier bijhouden waarin alles staat. met ms utlook kan je bijvoorbeeld ontvangst en leesbevestigingen vragen voor de e-mails die je stuurt. stuur gelijk copieen daarvan naar de consumentenbond, licht ze wel eerst in hoe en wat.

ik heb hetzelfde gehad met eweka. ik was niet eens klant en omdat ik aant zeiken was over gebrek aan service en een rekening voor installatie van 390 euro (terwijl de offerte die ik getekend heb over 120 euro ging) werd ik dus geweigerd, geen mail geen wachtwoorden, niks. wel me telefoonlijn met adsl erop die niet vrijgegeven werd door eweka.

ik heb alles gelogd, advokaat ingeschakeld en alles + schadevergoeding geeist en gekregen. daarover zwijgt iedereen bij eweka, want het mag natuurlijk niet bekend worden. maar je kan op zich makkelijk winnen dit soort dingen. wat het probleem eigenlijk is, is dat mensen dit niet durven. ze denken, ach die 50 euro/maand een paar maanden lang weegt niet op tegen de kosten van zo'n rechtzaak. nou en of! ik heb 5 keer eruitgehaald wat ik drin gestoken heb. en dat hebben ze geweten. nu onderhandel ik met elke bedrijf alsof ik ook een bedrijf ben: mondig, vragen stellen, niks tekenen totdat het zwart op wit staat.

succes!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JvS schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:13:
Wees niet bang voor een incassobureau. Die mensen hebben hun zaakjes namelijk vaak WEL voor elkaar. Op het moment dat versatel een incassobureau inschakelt (en dat zullen ze zeker gaan doen), is voor jou het moment om daar contact mee op te nemen en de hele situatie uit te leggen. Zij zullen inzien dat het een kansloze zaak is om bij jou door te gaan, want als het goed is, ga je dit winnen als het tot een zaak zou komen (dat gebeurt niet, ze zullen je wschl proberen af te bluffen).
Van die redenering klopt waarschijnlijk geen bal. Een incasso-bureau benadert namens een opdrachtgever een (vermeende) schuldenaar. Als die verweer geeft wordt dat zonder oordeel teruggemeld aan de opdrachtgever, die dan de volgende stappen aangeeft. Na een paar van die heen-en-weertjes komt het moment dat er besloten wordt al dan niet tot rechtsmaatregelen over te gaan. Het incasso-bureau geeft dan een advies over of dat zinnig is, maar de opdrachtgever kan dat advies negeren en toch doorzetten. Dan is het aan de rechter om de knoop door te hakken.

Een incassobureau kan dus door z'n opdrachtgever gedwongen worden door te zetten, tegen beter weten in, en zal dan geen andere keus hebben dan door te gaan. De enige die een echt oordeel kan en zal hebben is de kantonrechter, en dat oordeel is (los van hoger beroep) bindend voor alle partijen. De loyaliteit van een incasso-bureau ligt bij z'n opdrachtgever, en nergens anders.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• netblade
bedankt voor al jullie raad, maandag dus maar een AANGETEKENDE brief versturen iig heb ik alle brieven/faxen nog, met bevestigingen dus dat komt wel goed.

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
Eén ding over aangetekende brieven, misschien (nog) niet van toepassing, maar wil het toch even opmerken.
Stuur de brief altijd ook per gewone post. Aangetekende brieven kunnen ze namelijk weigeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Apex op 29-01-2005 01:20 . Reden: zinsbouw ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ofwel de brief zowel aangetekend als met de gewone 39ct post sturen.

* spone moet de andere posts beter doorlezen :)

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 29-01-2005 01:09 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• KILLorBE
Apex_538 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:57:
Eén ding over aangetekende brieven, misschien (nog) niet van toepassing, maar wil het toch even opmerken.
Stuur de brief altijd ook per gewone post. Aangetekende brieven kunnen ze namelijk weigeren.
Zonde van je geld en moeite, gewone post heeft bij dergelijke bedrijven vaak de neiging om in een zwart gat terecht te komen :+
Als een bedrijf een aangetekende brief weigerd zullen ze met een héél goede reden moeten komen, en ookal weigeren ze de brief, het gaat erom dat de TS kan aantonen dat hij een poging heeft gedaan om op te zeggen (je verstuurd geen aangetekende brieven á €5 voor de lol toch?), en met het bewijsje dat ie krijgt als ie een aangetekende brief verstuurd kan de TS dat, daarbij wordt de post meestal aangenomen door een niets vermoedende Anita of Truus :>

[ Voor 4% gewijzigd door KILLorBE op 29-01-2005 02:03 . Reden: Weer wat vergeten...oei oei oei wat ben ik dom ]

• Freee!!

Freee!!

KILLorBE schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:00:
[...]
Zonde van je geld en moeite, gewone post heeft bij dergelijke bedrijven vaak de neiging om in een zwart gat terecht te komen :+
Als een bedrijf een aangetekende brief weigert, zullen ze met een héél goede reden moeten komen, en ookal weigeren ze de brief, het gaat erom dat de TS kan aantonen dat hij een poging heeft gedaan om op te zeggen (je verstuurd geen aangetekende brieven á €5 voor de lol toch?), en met het bewijsje dat ie krijgt als ie een aangetekende brief verstuurd kan de TS dat, daarbij wordt de post meestal aangenomen door een niets vermoedende Anita of Truus :>
Maar als je handig bent, vermeld je in die aangetekende brief dat je ook een exemplaar niet aangetekend hebt verstuurd*. Dan heeft de ontvanger een nog veel groter probleem om aan te tonen dat ze die brief niet ontvangen hebben.

*Wel doen dan.

• KILLorBE
Mr. Liu schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 02:08:
[...]

Maar als je handig bent, vermeld je in die aangetekende brief dat je ook een exemplaar niet aangetekend hebt verstuurd*. Dan heeft de ontvanger een nog veel groter probleem om aan te tonen dat ze die brief niet ontvangen hebben.

*Wel doen dan.
Daar zeg je wat, daar had ik nog niet aan gedacht...maja 't was al laat...nu helemaal, en nog steeds geen :O :/ :|

• netblade
Het wordt steeds gekker,
Nu heb ik 2 brieven ontvangen, welke moet ik nu aanhouden?
http://netblade.nl/brief1.jpg
http://netblade.nl/brief2.jpg

• twiekert
ff bellen enzeggen dat brief 2 niet klopt :)

• Freee!!

Freee!!

twiekert schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:35:
ff bellen enzeggen dat brief 2 niet klopt :)
Niet meer bellen met die sukkels.

Ik zie twee mogelijkheden:
1: Niet reageren en brief 2 nooit ontvangen hebben. Als ze niet per de opgegeven datum afsluiten hebben ze geen poot om op te staan als je betalingen storneert.

2: Een brief schrijven waarin je aangeeft dat je door de tegenstrijdige berichtgeving in beide brieven enigszins verbaasd bent, maar dat je zonder verder tegenbericht van hun binnen 3 weken ervan uitgaat dat die tweede brief nooit verstuurd is. Dit is eigenlijk nog veel leuker als er ooit problemen komen, maar kost wel meer.

• twiekert
optie 1 is inderdaad het makkelijkst, maar zijn adsl lijn moet ook nog gemigreerd worden, dat gaat natuurlijk niet goed komen als Versatel zich ook nog eens met een lijn / abbo upgrade gaat bemoeien.
Als ze je lijn niet vrijgeven voor een migratie heb je toch wel ff een probleem. Zit je zomaar (een paar maanden :P) zonder internet

• netblade
twiekert schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:09:
optie 1 is inderdaad het makkelijkst, maar zijn adsl lijn moet ook nog gemigreerd worden, dat gaat natuurlijk niet goed komen als Versatel zich ook nog eens met een lijn / abbo upgrade gaat bemoeien.
Als ze je lijn niet vrijgeven voor een migratie heb je toch wel ff een probleem. Zit je zomaar (een paar maanden :P) zonder internet
Dan mik ik lekker mijn telefoonlijn eruit en vraag ik een nieuwe aan.
Dan heeft versatel toch echt een probleem

• Freee!!

Freee!!

netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:24:
[...]
Dan mik ik lekker mijn telefoonlijn eruit en vraag ik een nieuwe aan.
Dan heeft versatel toch echt een probleem
Gewoon nu alvast een tweede aanvragen en daarop de gewenste ADSL-aansluiting aanvragen. Als dat goed werkt, kan je Versatel er zonder problemen uit knikkeren.

• r0b
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Als je geen upgrade hebt aangevraagd, waarom heb je dan op 25-01-2005 nog gebeld, met de vraag wat de status is van je upgrade :?

Overigens ga je met een upgrade een nieuw jaar contract aan.
Dit staat duidelijk vermeldt op het upgrade formulier bij mijn weten.

Dat je niet tevreden bent, alla, maar om nou pure onwaarheden te gaan verkondigen op GoT :?

[ Voor 51% gewijzigd door r0b op 29-01-2005 17:49 ]

• Freee!!

Freee!!

r0b schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:48:
Als je geen upgrade hebt aangevraagd, waarom heb je dan op 25-01-2005 nog gebeld, met de vraag wat de status is van je upgrade :?
Waar lees jij dat :? Ik kan het nergens in deze topic vinden.
Overigens ga je met een upgrade een nieuw jaar contract aan.
Dit staat duidelijk vermeldt op het upgrade formulier bij mijn weten.
Maar heeft hij die upgrade aangevraagd :?
Dat je niet tevreden bent, alla, maar om nou pure onwaarheden te gaan verkondigen op GoT :?
Onwaarheden verkondigen is inderdaad niet netjes.

• r0b

r0b

Mr. Liu schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:00:
[...]

Waar lees jij dat :? Ik kan het nergens in deze topic vinden.
Ben werkzaam bij Versatel.
[...]

Maar heeft hij die upgrade aangevraagd :?
Als iemand navraagt wat de status van een upgrade is, dan kan je toch gevoeglijk aannemen dat hij een upgrade aangevraagd heeft.
(Verder blijkt dit ook uit andere correspondentie)
[..]
Onwaarheden verkondigen is inderdaad niet netjes.
Eens.

Overigens is ieder e-mailtje ook netjes beantwoordt, dus waar het "ze reageren niet op e-mail" vandaan komt :?

Op het web formulier welke je in kunt vullen als je een upgrade aanvraagt, staat een selectiebox welke je MOET aanvinken.
Hier staat het volgende:
"Hierbij sluit ik een nieuw jaarcontract af en geef ik toestemming voor het automatisch incasseren van het gewijzigde abonnementsgeld, de eventuele wijzigingskosten en/of de variabele verbruikskosten van bovenstaande (of reeds geregistreerde) rekeningnummer. Zie voor de tarieven http://www.versatel.nl/prive/abonneren/adsl."

[ Voor 43% gewijzigd door r0b op 29-01-2005 18:27 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ik denk dat je nu hartstikke goed zit met die ene brief :D

• netblade
r0b schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:06:
[...]

Ben werkzaam bij Versatel.

[...]

Als iemand navraagt wat de status van een upgrade is, dan kan je toch gevoeglijk aannemen dat hij een upgrade aangevraagd heeft.
(Verder blijkt dit ook uit andere correspondentie)

[...]

Eens.

Overigens is ieder e-mailtje ook netjes beantwoordt, dus waar het "ze reageren niet op e-mail" vandaan komt :?
Vooralsnog lijkt het me dat je pas een nieuw contract afsluit als je deze ook ondertekend.
Ik heb alleen NOOIT een contract ontvangen voor versatel plus, en BESLITST niet getekend!
En waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik 25 jan gebeld heb voor de status?
Ik heb gebeld dat er geen ruk van klopt dat ik 2 abonnementen heb! Maar volgens mij was dit niet op 25 jan
Dit zou binnen 2 dagen opgelost zijn, maar nee het staat er nog steeds, en dan krijg ik 2 brieven die elkaar tegenspreken.
Dus die miscommunicatie zit ook tussen de collega's onderling merk ik al
Trouwens als jij zo fijn wil zijn het desbetreffende contract even op te zoeken, zijn we snel klaar aangezien deze er gewoon niet is

[ Voor 11% gewijzigd door netblade op 29-01-2005 18:28 ]

• ralpje
  • Laatst online: 20-02 23:49

ralpje

Deugpopje

@ Exor: En hoe weet jij dat je het over dezelfde persoon hebt? In geen enkele correspondentie zoals die hier vermeld wordt, staan klantnummers, adresgegevens o.i.d. zichtbaar vermeld.
Geen sterke zaak voor Versatel imho, tenzij hij schriftelijk navraag gedaan heeft naar de status van een eventuele upgrade. Ik kan ook wel zeggen dat Versatel mij gebeld heeft om te zeggen dat ze me €10.000 schuldig zijn, en nu gaan vragen waar m'n geld blijft :)
elke vorm van automatische betaling kan je bij de bank stopzetten. je kan zelfs je geld terugvorderen binnen 30 dagen na betaling, tenzij jezelf eigenhandig (telebankieren of personnlijk) de betaling heb gedaan.
Een machtiging voor een automatische incasso doe je bij een bedrijf, dus opzeggen doe je via hetzelfde bedrijf, niet via een bank. Als dat bedrijf van mening is dat jij een betalingsverplichting hebt, omdat jij bijvoorbeeld een lopend abbonement hebt, zullen ze de machtiging natuurlijk niet stopzetten, en kun je inderdaad hooguit de incasso laten storneren. Eventueel kun je bij je bank nog aangeven dat een bepaald rekeningnummer geen incasso meer van jouw rekening mag doen, maar dat wil je niet i.v.m. het bedrag dat je wél nog moet betalen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• r0b

r0b

netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:26:
[...]

Vooralsnog lijkt het me dat je pas een nieuw contract afsluit als je deze ook ondertekend.
Ik heb alleen NOOIT een contract ontvangen voor versatel plus, en BESLITST niet getekend!
En waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik 25 jan gebeld heb voor de status?
Ik heb gebeld dat er geen ruk van klopt dat ik 2 abonnementen heb!
Dit zou binnen 2 dagen opgelost zijn, maar nee het staat er nog steeds, en dan krijg ik 2 brieven die elkaar tegenspreken.
Dus die miscommunicatie zit ook tussen de collega's onderling merk ik al
Trouwens als jij zo fijn wil zijn het desbetreffende contract even op te zoeken, zijn we snel klaar aangezien deze er gewoon niet is
Voor een upgrade hoef je geen handtekening te zetten. Dit kan (zoals ik al eerder aangaf) al middels het eerder genoemde upgrade web formulier.

Overigens probeer ik hier alleen wat duidelijkheid te scheppen in deze zaak, verder niets.
ralpje schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:26:
@ Exor: En hoe weet jij dat je het over dezelfde persoon hebt? In geen enkele correspondentie zoals die hier vermeld wordt, staan klantnummers, adresgegevens o.i.d. zichtbaar vermeld.

[...]

Geen sterke zaak voor Versatel imho, tenzij hij schriftelijk navraag gedaan heeft naar de status van een eventuele upgrade. Ik kan ook wel zeggen dat Versatel mij gebeld heeft om te zeggen dat ze me €10.000 schuldig zijn, en nu gaan vragen waar m'n geld blijft :)

[...]

Een machtiging voor een automatische incasso doe je bij een bedrijf, dus opzeggen doe je via hetzelfde bedrijf, niet via een bank. Als dat bedrijf van mening is dat jij een betalingsverplichting hebt, omdat jij bijvoorbeeld een lopend abbonement hebt, zullen ze de machtiging natuurlijk niet stopzetten, en kun je inderdaad hooguit de incasso laten storneren. Eventueel kun je bij je bank nog aangeven dat een bepaald rekeningnummer geen incasso meer van jouw rekening mag doen, maar dat wil je niet i.v.m. het bedrag dat je wél nog moet betalen.
- GoT profiel geeft genoeg informatie. Deze is publiekijk toegankelijk voor GoT leden, en dus bruikbaar.
Verder gaf ik al aan dat er nog verdere correspondentie omtrent dit onderwerp was waarbij dit feit aangehaald wordt.

Ik geef alleen even aan dat niemand hier zo op zijn mooie blauwe ogen geloofd moet worden en dat Versatel hier de boeman is (want dat was de insteek van 90% van de replies hier wel).

netblade, ik zou maar even grondig onderzoek doen hoe, wanneer, en met wie je dit upgrade proces hebt doorlopen, en zorg voor zo veel mogelijk materiaal dat het tegendeel bewijst van wat de helpdesk beweert.
Zorg dat je dit dan aangetekend opstuurt, en dan heb je wellicht wat meer kansen.

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 29-01-2005 18:34 ]

• netblade
ralpje schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:26:

[...]

[...]

Alle bedragen van mijn family abonnement zijn inmiddels voldaan tot het einde van het contract (dat over enkele maanden afgelopen is), Dus ze mogen nu geen geld meer afschijven

• r0b

r0b

netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:29:
[...]

Alle bedragen van mijn family abonnement zijn inmiddels voldaan tot het einde van het contract (dat over enkele maanden afgelopen is), Dus ze mogen nu geen geld meer afschijven
Je hebt je contract afgekocht? Beetje vreemd, vooral als er een upgrade liep.
Gooi er eens een vriendelijk belletje achteraan, zou ik zeggen.

Het heeft 0,0 zin om je kwaad te maken, en stampij te gaan schoppen.

Overigens zijn de snelheidsproblemen bij een redelijk aantal Versatel DHCP klanten binnenkort voorgoed opgelost.

offtopic:
En als het je gaat om de snelheidsverhogingen bij KPN: Je kan ook 'upgraden' naar een KPN pakket natuurlijk, via Telco-Telco (~ 2 uur downtime max)

[ Voor 45% gewijzigd door r0b op 29-01-2005 18:46 ]

• netblade
r0b schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:36:
[...]

Je hebt je contract afgekocht? Beetje vreemd, vooral als er een upgrade liep.
Gooi er eens een vriendelijk belletje achteraan, zou ik zeggen.

Het heeft 0,0 zin om je kwaad te maken, en stampij te gaan schoppen.

Overigens zijn de snelheidsproblemen bij een redelijk aantal Versatel DHCP klanten binnenkort voorgoed opgelost.

offtopic:
En als het je gaat om de snelheidsverhogingen bij KPN: Je kan ook 'upgraden' naar een KPN pakket natuurlijk, via Telco-Telco (~ 2 uur downtime max)
Ik heb mijn abo niet afgekocht bij verstatel, mijn family contract was ten einde en ik heb deze een paar dagen geleden per fax opgezegd. Zie brief1, en het gaat mij niet om die snelheidsverhogingen van kpn, als ik snelheid wil kan ik ook wel demon nemen voor het zelfde geld. Het gaat mij eerder om slechte communicatie naar klanten, een waardeloze lijn naar de US (en ook naar europese landen). En bovendien heb ik geen dhcp maar ppp.
Je hebt gelijk dat het totaal geen nut heeft om boos te worden.
Maar het is gewoon frusterend dat je geen waar krijgt voor je geld, ik heb mijn lijn al meerdere malen getest en het ligt niet aan mijn lijn (zelfs met 2meter van de splitter af haal ik niet meer dan 20 á 30kb/s in de avond uren)

Edit : De reden dat ik over wil stappen is dan ook om de stabiliteit
netblade, ik zou maar even grondig onderzoek doen hoe, wanneer, en met wie je dit upgrade proces hebt doorlopen, en zorg voor zo veel mogelijk materiaal dat het tegendeel bewijst van wat de helpdesk beweert.
Zorg dat je dit dan aangetekend opstuurt, en dan heb je wellicht wat meer kansen.
Ik zal dit zeker doen, tnks voor de info

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 29-01-2005 19:18 ]

• r0b

r0b

netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:11:
[...]

Ik heb mijn abo niet afgekocht bij verstatel, mijn family contract was ten einde en ik heb deze een paar dagen geleden per fax opgezegd. Zie brief1, en het gaat mij niet om die snelheidsverhogingen van kpn, als ik snelheid wil kan ik ook wel demon nemen voor het zelfde geld. Het gaat mij eerder om slechte communicatie naar klanten, een waardeloze lijn naar de US (en ook naar europese landen). En bovendien heb ik geen dhcp maar ppp.
Je hebt gelijk dat het totaal geen nut heeft om boos te worden.
Maar het is gewoon frusterend dat je geen waar krijgt voor je geld, ik heb mijn lijn al meerdere malen getest en het ligt niet aan mijn lijn (zelfs met 2meter van de splitter af haal ik niet meer dan 20 á 30kb/s in de avond uren)

Edit : De reden dat ik over wil stappen is dan ook om de stabiliteit

[...]

Ik zal dit zeker doen, tnks voor de info
Op het moment dat je jouw Family opzegde, liep je upgrade (met een nieuw jaar contract voor Plus) echter al.

Dan kunnen er dus wel tig opzeggingen voor Family doorgevoerd worden, maar aangezien je al op Plus zit maakt dit vrij weinig uit.

De datum dat je een upgrade aanvroeg is echter ook al meer dan 7 dagen geleden, dus de respijtperiode is helaas ook al voorbij.

Veel succes, tho. En laat in dit topic even weten hoe het je vergaat. :)

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 29-01-2005 19:25 ]

Verwijderd

Ben het met TS eens wat betreft communicatie bij ks van Versatel. E-mails waarin ik een duidelijke vraag stel wordt afgedaan met een 0900-nummer, stuur ik daarna nog een e-mail met dezelfde vraag waarop ik het zelfde antwoord krijg. Nu weet ik wel hoe dat komt O-) , maar hier zie je maar weer aan dat e-mails niet goed worden gelezen.

En wat betreft voorlichting: blijkbaar krijgen de ks-medewerkers nog steeds te weinig KPN-voorlichting, want de medewerker wist niet eens dat je binnen KPN kan migreren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:36 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De vraag die mij bezighoudt is: Netblade, heb jij nou wel of niet een upgrade aangevraagd via het webforumulier? Je zegt dat het 'zomaar' gedaan is, eXoR zegt van niet... Wat is het nou? Heb je het nou wel online aangevraagd en heb je je toen bedacht omdat de kwaliteit abominabel blijkt te zijn of wilde je van het begin af aan opzeggen?

Wees eens eerlijk...

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:38:
De vraag die mij bezighoudt is: Netblade, heb jij nou wel of niet een upgrade aangevraagd via het webforumulier? Je zegt dat het 'zomaar' gedaan is, eXoR zegt van niet... Wat is het nou? Heb je het nou wel online aangevraagd en heb je je toen bedacht omdat de kwaliteit abominabel blijkt te zijn of wilde je van het begin af aan opzeggen?

Wees eens eerlijk...
Naar mijn mening kan de fout ook net zo goed liggen bij Versatel. Kan je een volledige waslijst geven met fouten die gemaakt zijn door Versatel. Als een klant klaagt moet hij het opnemen tegen een reus(je). De klant verliest vaak al bij voorbaat.

TS moet kopie opvragen van het registratieformulier. Kijk of je handtekening erop staat. Doen ze dat niet, vraag het dan via een aangetekende brief. Wil dat niet, ga dan langs in Amsterdam. Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:46 ]

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:45:
[...]

Naar mijn mening kan de fout ook net zo goed liggen bij Versatel. Kan je een volledige waslijst geven met fouten die gemaakt zijn door Versatel. Als een klant klaagt moet hij het opnemen tegen een reus(je). De klant verliest vaak al bij voorbaat.

TS moet kopie opvragen van het registratieformulier. Kijk of je handtekening erop staat. Doen ze dat niet, vraag het dan via een aangetekende brief. Wil dat niet, ga dan langs in Amsterdam. Succes.
Bouwe, lees het topic alsjeblieft eerst even door voordat je overal op gaat reageren.

netblade had in eerste instantie een BB Family verbinding. Hier heeft hij destijds (jaren terug) een handtekening voor gezet.

Nu, echter, is hij ge-upgrade naar BB Plus. Hiervoor is geen handtekening benodigd, en dus ook geen nieuw/oud/2ehands registratieformulier.

Verder lijkt langsgaan op een postbus-adres me redelijk nutteloos. ;)

Verwijderd

r0b schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:57:
[...]

Bouwe, lees het topic alsjeblieft eerst even door voordat je overal op gaat reageren.

netblade had in eerste instantie een BB Family verbinding. Hier heeft hij destijds (jaren terug) een handtekening voor gezet.

Nu, echter, is hij ge-upgrade naar BB Plus. Hiervoor is geen handtekening benodigd, en dus ook geen nieuw/oud/2ehands registratieformulier.
Hmm, abonnementsprijs van Plus is hoger dan Family. Dat is dus een wijziging in een machtiging. Daarvoor hoef je niet te tekenen? Dus als ik het goed begrijp bepaalt de ks-medewerker of hij wordt geupgrade. Stel dat medewerker dit verkeerd heeft begrepen? Heeft de klant wel zijn - niet gevraagde - upgrade. Als ik TS begrijp heeft hij in november wel info gevraagd over plus maar niet aangegeven dat hij het ook daadwerkelijk wilde. Kan je eens nakijken wanneer die upgrade is gestart?

Ik bedoel het postbus-adres ook niet......

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 20:15 ]

• netblade
[...]

Ben al eens langsgeweest bij versatel, langs de snelweg vlak bij ikea. Zon zat destijds op de 6e verdieping is het niet?

Wat ik denk dat er gebeurt is: Ik heb begin november/december ooit navraag gedaan over een gratis wireless modem dat je kreeg bij versatel plus (dat wat voor dat ik last had van die problemen met de snelheid en de verbinding naar de US). Na een tijdje gebabbeld te hebben over een eventuele upgrade werd mij verteld dat ik NIET in aanmerking kwam voor een wireless modem. Ben hier dus verder niet mee doorgegaan.

En daar ging het mis, vergissen is uiteraard menselijk maar ik heb nooit een mailtje ontvangen dat er een upgrade aanvraag was gedaan.

Dus heb ik afgelopen week na een blik op mijn prive pagina waar ik even kwam om te kijken wanneer ik mijn family abonnent afliep en zag ik daar tot mijn verbazing een plus aansluiting staan. Dus ik heb toen gebeld naar de KS, kreeg een mevrouw aan de lijn die (nfi) een beetje gebrekkig nederlands sprak en mij niet altijd begreep, geinformeerd wat er aan de hand was. En deze vertelde me dat alles binnen enkele dagen in orde zou komen.
Dus ik dien gewoon mijn opzegging in, werd deze in eerste instantie afgewezen, en nog steeds was plus nog niet weg, sterker nog ik had die upgrade al gehad alhoewel ik er niet volledig gebruik van kan maken omdat de snelheid gewoonweg niet gehaald wordt in de avond (en ik ben alleen savonds thuis door de weeks dus dat is het probleem).
Dus heb ik laat in de avond gebeld, een man aan de lijn gehad, hij zei dat ik niet op kon zeggen omdat ik een plus aanvraag had gehad. Ik heb het die avond daar maar bij gelaten, die dag erop een fax gestuurd met daarin dat ik nooit een aanvraag had ingediend.
Dus gewoon een groot miscommunicatie probleem waar iedereen elkaar van dingen beschuldigd.

@ JvS lees hierboven :)
Heb nooit een webformulier ingevuld, heb alleen telefonisch geinformeerd naar de mogelijkheden

Verwijderd

Ronduit vreemd dat een abbonement kan worden omgezet/verlengd zonder expliciete toestemming (handtekening) van de klant. Dit kan toch makkelijk voorkomen door het sturen van een bevestiging naar de klant die ondertekend moet teruggestuurd naar Versatel.

(offtopic: In hoeverre is een dergelijk soort verlenging (via een site) eigenlijk rechtsgeldig? Ik neem aan dat je in moet loggen en vervolgens wijzigingen kunt aanbrengen, maar het systeem lijkt mij toch niet helemaal waterdicht)

• netblade
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:16:
Ronduit vreemd dat een abbonement kan worden omgezet/verlengd zonder expliciete toestemming (handtekening) van de klant. Dit kan toch makkelijk voorkomen door het sturen van een bevestiging naar de klant die ondertekend moet teruggestuurd naar Versatel.

(offtopic: In hoeverre is een dergelijk soort verlenging (via een site) eigenlijk rechtsgeldig? Ik neem aan dat je in moet loggen en vervolgens wijzigingen kunt aanbrengen, maar het systeem lijkt mij toch niet helemaal waterdicht)
Ik kan het online upgrade formulier niet eens vinden op de site, dus ik vraag me af of deze er dan daadwerkelijk ook wel is

Edit : Ik vermoed dat deze bij het klantenservice onderdeel staat, maar ik kan er niet opkomen aangezien hij deze pagina niet wil laden

Edit 2 :
Hmm, abonnementsprijs van Plus is hoger dan Family. Dat is dus een wijziging in een machtiging. Daarvoor hoef je niet te tekenen? Dus als ik het goed begrijp bepaalt de ks-medewerker of hij wordt geupgrade. Stel dat medewerker dit verkeerd heeft begrepen? Heeft de klant wel zijn - niet gevraagde - upgrade. Als ik TS begrijp heeft hij in november wel info gevraagd over plus maar niet aangegeven dat hij het ook daadwerkelijk wilde. Kan je eens nakijken wanneer die upgrade is gestart?
Hmm op mijn prive pagina staat dat er geen prijs info beschikbaar is, bij dat zonnet plus abonnement. Dus hier snap ik ook helemaal niks van.
Wat zou ik nu dan moeten betalen?

[ Voor 38% gewijzigd door netblade op 29-01-2005 20:27 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

r0b schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:36:
[...]

Interessant :)
Ik heb family sinds 2001 en ik had zo'n gratis E-tech usb modempje :/
Wordt het probleem met dhcp klanten landelijk opgelost?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• netblade
Speedy-Andre schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:11:
[...]

Interessant :)
Ik heb family sinds 2001 en ik had zo'n gratis E-tech usb modempje :/
Wordt het probleem met dhcp klanten landelijk opgelost?
wat is jou snelheid op dit moment dan?
Kun je anders even proberen een demo'tje te downloaden van http://www.demoindex.com

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
r0b schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:24:
Op het moment dat je jouw Family opzegde, liep je upgrade (met een nieuw jaar contract voor Plus) echter al.
Hoe kan Versatel de opzegging dan bevestigen?

Dat een upgrade alleen kan met een nieuw contract is trouwens ook niet echt klantvriendelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-01-2005 22:36 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

:/
netblade schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:27:
[...]

wat is jou snelheid op dit moment dan?
Kun je anders even proberen een demo'tje te downloaden van http://www.demoindex.com
Bij demoindex ging het niet goed, moet ik me registreren ofzo :?
Speedtest.nl gaf goede resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/speedtest.jpg

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik snelheidsproblemen heb, wel duurt het soms seconden eer een webpage tevoorschijn knalt ....
Updates downloaden gaat meestal met ruim 100KB/s, ik heb 1280/320.
Met usb modem is bovenstaande niet haalbaar, dan kom ik niet verder dan 80KB/s en 20KB/s up :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• netblade
Speedy-Andre schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:54:
:/
[...]

Bij demoindex ging het niet goed, moet ik me registreren ofzo :?
Speedtest.nl gaf goede resultaten:

[afbeelding]

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik snelheidsproblemen heb, wel duurt het soms seconden eer een webpage tevoorschijn knalt ....
Updates downloaden gaat meestal met ruim 100KB/s, ik heb 1280/320.
Met usb modem is bovenstaande niet haalbaar, dan kom ik niet verder dan 80KB/s en 20KB/s up :/
Hmmz die van mij zijn instabiel
En alles wat buiten nederland zit (of dat nou belgie is of zweden) de download zakt dan direct in.
Tja versatel gebruikt goedkope routing voor dit soort gein, alleen zitten die lijntjes al helemaal vol

• netblade
Heb zojuist wederom een fax gestuurd met daarin een termijn van 2 weken.
Indien ik na deze datum geen antwoord heb gehad ga ik er vanuit dat mijn lijn gewoon per 25-03-2005 opgeheven wordt zodat ik xs4all kan aanvragen :)

• netblade
Kick 2 :

Geachte heer/mevrouw NetBlade,

Bij deze bevestigen wij de opzegging van uw Versatel ADSL Family abonnement. De opzegging is goedgekeurd en het contract is beeindigd per 23/03/2005. Aan deze opzegging zijn geen kosten verbonden.

Het klopt dat er in ons systeem een aanvraag was ingediend voor een Versatel ADSL Plus abonnement, maar deze aanvraag is weer geannuleerd wegens respijt.

U heeft verder geen actieve producten lopen bij Versatel.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland

Xs4all here I come :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gefeliciteerd! Waarmee heb je dit nu bereikt? Of is er je alleen een brief met die info verstuurd?

• vriesdude
netblade schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:15:
Geachte heer/mevrouw NetBlade,

Bij deze bevestigen wij de opzegging van uw Versatel ADSL Family abonnement. De opzegging is goedgekeurd en het contract is beeindigd per 23/03/2005. Aan deze opzegging zijn geen kosten verbonden.

Het klopt dat er in ons systeem een aanvraag was ingediend voor een Versatel ADSL Plus abonnement, maar deze aanvraag is weer geannuleerd wegens respijt.

U heeft verder geen actieve producten lopen bij Versatel.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland
EHh, zijn er misschien 2 afdelingen bij zon die je aanvraag in behandeling hebben genomen. De ene zegt dat het niet mag en van de andere weer wel. IIG feli....

/dev/null

Verwijderd

Gefeliciteerd Netblade :)

• netblade
JvS schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:47:
Gefeliciteerd! Waarmee heb je dit nu bereikt? Of is er je alleen een brief met die info verstuurd?
Heb enkel een fax verzonden en rustig uitgelegd wat het probleem was.
Dit hebben ze aan de mail te zien geaccepteerd :)

Alleen zit die plus datarate er nu nog op, vraag me af wat ze daar aan gaan doen...

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

Peetman

Tjah....

Voor de TS nutteloos maar misschien handig om te weten voor anderen (o.a. medewerker Exor).
Ik heb onlangs mijn abbo geupgrade van Family naar Plus. Nadat ik het webformulier had ingevuld heb ik aantal mailtjes gekregen. 1. Uw aanvraag is ontvangen, 2. Uw aanvraag is in behandeling. 3. Uw aanvraag is behandeld.
Bij 3 kreeg ik een link naar een formulier op de website, dat moest ik uitprinten, invullen en ONDERTEKEND opsturen danwel faxen. Het is dus geen klik op een formuliertje.

• netblade
peetman schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:06:
Voor de TS nutteloos maar misschien handig om te weten voor anderen (o.a. medewerker Exor).
Ik heb onlangs mijn abbo geupgrade van Family naar Plus. Nadat ik het webformulier had ingevuld heb ik aantal mailtjes gekregen. 1. Uw aanvraag is ontvangen, 2. Uw aanvraag is in behandeling. 3. Uw aanvraag is behandeld.
Bij 3 kreeg ik een link naar een formulier op de website, dat moest ik uitprinten, invullen en ONDERTEKEND opsturen danwel faxen. Het is dus geen klik op een formuliertje.
is inderdaad handig voor anderen.
Zoals ik al zei, is er waarschijnlijk een menselijke fout gemaakt bij mij.
Kan gebeuren, gelukkig is alles weer zoals het hoort en kan ik binnenkort overstappen

Pagina: 1