Toon posts:

Help, geluid wil het maar niet doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad.

Ik heb een tijdje terug mijn computer opnieuw geinstalleerd, was de eerste keer dat ik dat deed en ging al niet van een lijen dakje. Uiteindelijk deed 90% het behalve mijn geluid.
Winamp en windows mediaplayer zeiden allebei dat ik de goeie drivers voor mijn geluidskaart moest downloaden. Ik had alleen geen idee wat voor geluidskaart ik had.

Toen ik bij apparaatbeheer keek, stond er een vraagteken voor multimedia-audiocontroller. Erop geklikt, probleem oplossen enz enz. Maar lukte allemaal niet. Toen beetje rond gekeken op wat sites en het programma driver wizard gedownload om te kijken wat voor geluidskaart ik had, zodat ik de goeie drivers kon downloaden.

ik kwam erachter dat ik VT8233A AC'97 Enhanced Audio Controller heb, de goeie drivers gedownload en alles zou het moeten doen. Winamp en windows mediaplayer geven allebei geen foutmelding meer, er staan geen vraagtekens in apparaatbeheer, de geluidskaart werkt zover ik kan zie goed.

Er is niks gemute voor zover ik kan zien, stekkers zitten er goed in.

Alleen ik heb geen geluid. Ben ten einde raad, en wil gewoon mijn geluid terug.

specs:

CPU Type AMD Athlon XP 2400+
Moederbord Asus A7V8X-X
Systeemgeheugen 512 MB SDRAM
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5600
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
Op een Asus A7V8X-X zit een Analog Devices AD1980 AC97 codec, de drivers hiervoor kun je op de website van Asus vinden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
Om precies te zijn hier: http://www.asus.com/suppo...lName=A7V8X-X&Type=Latest

Onder 'Drivers', tweede van boven, dus niet die voor NT4 ;) , zover ik weet is die VIA 4in1 driver ook handig, al weet ik dat niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door ShittyOldMan op 28-01-2005 16:06 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
hehe dank voor de link, had het anders echt niet gevonden :p

Maar alles doet het weer, gelukkig.. Kan ik eindelijk csen :D