Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RGsB Naar composite of s-vid

Pagina: 1
Acties:

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Ik heb hier een rgb kabel dus met een plug per kleur.

Op het plaatje kun je ongeveer zien wat ik bedoel de kabel die ik heb is zonder de 2 zwarte kabels.
Afbeeldingslocatie: http://www.thuisbioscoop.nl/uploadedfiles/producten/bnc%20kabel.jpg

Ik wil nu dus zorgen dat ik hier een s-vid plug voor aan de tv aan kan maken. of een composite of een scart.

Ik kan hier niet duidelijk een schema ofzo voor vinden. Kan iemand mij de juiste weg in wijzen. Ik heb al ge googeld maar ik zal wel naar het verkeerde zoeken.

Alvast bedankt.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat niet zomaar lukken, waarvoor heb je het nodig?
Svideo is Chrominance/Luminance, en wat jij hebt is RGsB. Composite zou misschien mogelijk zijn maar is kwalitatief erg slecht.
Als je naar RGB-scart wilt zul je de sync appart mee moeten sturen. En alshet je al lukt heb je waarschijnlijk nog problemen om het signaal in het juiste formaat te krijgen (resolutie en horizontale/verticale frequentie)

Succes, maar denk niet dat het mogelijk is zonder andere apparatuur die gewoon je hele signaal omzet.

• Thrillseekah
hij komt dus aan de vga van een pc

Het is dus de bedoeling om hem aan de tv te hangen vandaar dit kabeltje.

Maar weinig kans van slagen dus?

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

oo, je zegt RGsB naar composiet, svideo of scart maar bedoelt vga naar scart :)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
naar scart is idd niet zo heel moeilijk en had je op googel zo kunnen vinden
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Maar als je naar composed wil dan wordt het een heeeeel stuk lastiger. Ik heb dit wel eens gedaan met een schakelingetje, ik heb daar het schema niet meer van en het was een hoop getune om beeld te krijgen.

• Thrillseekah
W1LL3M schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:55:
oo, je zegt RGsB naar composiet, svideo of scart maar bedoelt vga naar scart :)
Mja dit bedoel ik wel maar ik heb dus zo een kabel van vga naar RGsB dus als ik die RGsB naar tv kan maken d8 ik klaar te zijn.

En het probleem is powerstrip ofzo is niet mogelijk dit daar het een linux machine betreft

[ Voor 12% gewijzigd door Thrillseekah op 28-01-2005 19:37 ]

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Linux ondersteunt dit ook, zelfs zonder extra programma, met modelines ofzo
draai het niet, dus weet het verder ook niet.

lees dat topic eens, staat genoeg in, ook over linux....

• Thrillseekah
okee tnx ga ik maar even doen ik kwam powerstrip tegen dus nam aan dat het windows based was. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Thrillseekah op 28-01-2005 22:40 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Een ding vraag ik me al een tijdje af, als je dit als standaard monitor insteld, en je sluit je monitoruitgang leuk op je tv aan, kan je dan met andere resoluties als de PAL-reso je tv slopen?

Want ik wil dan de tv-out en vga op een scart hangen en dan als ie opgestart is en schakelt naar X, dat ie dan naar vga schakelt, dat is niet zo moelijk, gewoon die 5v voor de weerstand uit je printerpoort halen ofzo.

Wil alleen zeker weten dat je niks kan slopen daarmee.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk datje weinig kan slopen als je kabel goed is en je dus geen vreemde voltages op de verkeerde pin zet. Heb 'm zelfs al draaiend gehad op 800x600, maar met overscan, wat bij spellen ed weer lastig werd, dus nu weer op 720x540.

Als de tv de instellingen niet begrijpt gaat het beeld bij mij gewoon rollen of op zwart.

Maar laat duidelijk zijn dat alles voor eigen risico is, je zult niet de eerste zijn die naar aanleiding van posts op got iets sloopt en dan hier komt klagen. Bij mij werkt het, maar dat betekend niet dat dat ook meteen bij anderen lukt.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Krijg je ook nog beeld bij 640x480 (bios reso)?

Of word het dan zwart?

Verwijderd

Alleen als jij je videokaart biosresoluties aanpast dat ze PAL instellingen gebruiken. Kortom: nee, niet zonder modificeren.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

SA007 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:46:
Krijg je ook nog beeld bij 640x480 (bios reso)?

Of word het dan zwart?
Bij het opstarten zie ik niks, totdat bij mij powerstrip wordt gestart. Als ik m'n tv op s-video zet zie ik alles natuurlijk wel.
Pagina: 1