Toon posts:

Kabelbreuk in hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor de zoveelste |:( keer een kabelbreuk in de kabel van mijn hoofdtelefoon zitten, en begin het een beetje zat te worden. Ik verslijt zeker 1 koptelefoon per 2 maanden. De kabelbreuk ontstaat altijd bij de aanstluiting van de koptelefoon naar de geluidsdrager. Het probleem is, (deels) dat de aansluiting voor de hoofdtelfoon op mijn ipoc aan de bovenkant zit.

En aangezien een koptelfoon stekkertje altijd een L vorm heeft zit er dus altijd een ferme bocht in de kabel. Ik heb voor thuis een Senheisser HD 570 en daar heb ik dus geen problemen mee, het gaat echt om een koptelefoon voor op straat en naar school ed. Ik heb het liefst altijd zon model:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/Senn_PMX60.jpg

Heeft iemand een id of er (goede) hoofdtelefoons zijn waarbij misschien het stekkertje recht is inpv onder een hoek, of een soort T-stukje ofzo ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of je soldeert er zelf een rechte aansluiting aan vast?

hoef je geen nieuwe te kopen ook...

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 28-01-2005 13:24 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:50

JdM

Humbled

Je zou eens de kabel moeten lossolderen of doorknippen ergens en er een stuk krimpkous overheen moeten schuiven, op de zwakke plek dan, dat werkt op zeker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een optie zijn, helaas heb ik hem opgestuurd wegens reparatie (kwou gewoon een nieuwe dus) en nu blijkt dat ze hem niet meer hebben. Krijg ik zon klote waardebon 8)7 . Maar dat solderen is goed te doen dus ?

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Solderen lijkt wel een optie maar kan dat met de draad die erin zit? Het lijkt nl. op heel dun gewonden (groen/rood) plastic om een kunstof kern. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar heb hier ook nog een koptelefoon (Senheisser), die gerepareerd moet worden. Op het moment dat ik de stekker d'r vanaf had geknipt, had ik al zoiets van 'laat maar zitten.'

Wie weet is er nog hoop ;)

Oh ja Zaren: Je zou er een penveer (je weet wel uit een balpen) omheen kunnen doen, daar waar hij het vaakst knapt. Dat ga ik de volgende keer wel doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 28-01-2005 13:33 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:31:
Dat zou een optie zijn, helaas heb ik hem opgestuurd wegens reparatie (kwou gewoon een nieuwe dus) en nu blijkt dat ze hem niet meer hebben. Krijg ik zon klote waardebon 8)7 . Maar dat solderen is goed te doen dus ?
waardebon? Niet mee akkoord gaan. Als het onder garantie valt, wat zo is, anders had je die waardebon ook nooit gekregen, dan moeten ze een gelijkwaardig product leveren OF geld teruggeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, i ga zo even bellen :) maar jullie zien 1 ding over het hoofd, als ik krimpkous of een penveer eromheen doe, steekt dat ding in mijn been natuurljik, aangezien mijn ipod in mijn broekzak verblijft, even kijken of dat wel lukt.

Ook een (goede) soldeerbout heb ik niet hier staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 13:40 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
Neem zo'n ding mee naar de electra winkel, koop een rechte minijack plug en vraag of ze 'm er voor je op kunnen zetten. Is zo gedaan. Hoef je zelf niet te prutsen ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1