[dual screen] taakbalk over twee schermen?

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb de FAQ gelezen en daar werd voor deze vraag verwezen naar het proggie UltraMon. Dat doet BIJNA wat ik wil. Maar niet helemaal. Ik heb namelijk bij de software van de Matrox Parhelia gezien dat het mogelijk is om de Windows (XP) taakbalk te stretchen over twee schermen -> zodat de tray-icons (+ de klok) op het rechter scherm zit. Als ik met UltraMon aangeef op twee schermen de taakbalk te willen blijft de klok en tray-icons op het linker scherm. Dat wil ik niet. Iemand een tip hoe dat wel kan?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

spaceboy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:29:
Ik heb de FAQ gelezen en daar werd voor deze vraag verwezen naar het proggie UltraMon. Dat doet BIJNA wat ik wil. Maar niet helemaal. Ik heb namelijk bij de software van de Matrox Parhelia gezien dat het mogelijk is om de Windows (XP) taakbalk te stretchen over twee schermen -> zodat de tray-icons (+ de klok) op het rechter scherm zit. Als ik met UltraMon aangeef op twee schermen de taakbalk te willen blijft de klok en tray-icons op het linker scherm. Dat wil ik niet. Iemand een tip hoe dat wel kan?
De schermen omdraaien? ;)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb er serieus over gedacht... ;)
En ik KAN ook de taakbalk gewoon slepen naar het rechterscherm, maar ik bedoel dus wel dat de taakbalk ook daadwerkelijk over twee schermen gaat. En dan liefst zonder UltraMon (want die crasht nogal 's hier).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Volgens mij is dit alleen mogelijk het de Matrox software. Ik heb nog nooit gezien dat het op een andere manier kan! Ultramon is de enige benadering hiervan.. maar ja die crasht bij jou... Ik heb op meerdere systemen Ultramon en nog nooit enig probleem gehad!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Rum schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:02:
Volgens mij is dit alleen mogelijk het de Matrox software. Ik heb nog nooit gezien dat het op een andere manier kan! Ultramon is de enige benadering hiervan.. maar ja die crasht bij jou... Ik heb op meerdere systemen Ultramon en nog nooit enig probleem gehad!
Ultramon werkt ondertussen al ietsje langer. Maar dan nog heb ik het probleem dat de tray-icon op m'n linker-scherm zit (zie schets hieronder). Is daar IETS aan te doen? (zonder een Parhelia te kopen?) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/sketsje.jpg

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor zover ik weet kan dat iig niet met UltraMon.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29
nee kan niet

je wilt dus start knop op die 1e monitor en de tray op die 2e?

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Tuurlijk kan dit met UltraMon (als ik tenminste goed begrijp dat je op beide monitoren een taakbalk wilt hebben, maar de start knop en de systemtray op de linker)
Maak gewoon een 2de taakbalk aan, en laat UltraMon alle vensters van de 2de monitor op de 2de taakbalk weergeven.

En anders moet je Horizontaal uitbreiden doen

[ Voor 9% gewijzigd door The_Savage op 29-01-2005 11:08 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Taakbalk meerdere schermen laten omspannen kon voorheen ook altijd out of the box met de nVidia drivers. Echter de *piep* bij nVidia hebben de optie uit de latere drivers gehaald en deze nu alleen voorbehouden aan de Quadro kaarten (bij deze kaarten verschijnt deze optie wél in de nView Desktop manager). Persoonlijk vind ik dat een tamelijk kansloze zet maar ja :/

Optie is dus een oudere nVidia driver te gebruiken wanneer je een nVidia kaart hebt (ik geloof alles voor de 60 reeks).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Abbadon schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:25:
Taakbalk meerdere schermen laten omspannen kon voorheen ook altijd out of the box met de nVidia drivers. Echter de *piep* bij nVidia hebben de optie uit de latere drivers gehaald en deze nu alleen voorbehouden aan de Quadro kaarten (bij deze kaarten verschijnt deze optie wél in de nView Desktop manager). Persoonlijk vind ik dat een tamelijk kansloze zet maar ja :/

Optie is dus een oudere nVidia driver te gebruiken wanneer je een nVidia kaart hebt (ik geloof alles voor de 60 reeks).
:| Is dit ook zo bij ATI kaarten ?? Of kunnen die het helemaal niet ??

Heb er wel wat ooit over gelezen i.c.m. games maar nooit i.c.m. desktop :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Ik ben minder thuis in ATI kaarten en drivers maar met die ene ATI kaart/driver waar ik regelmatig mee werk kan het iig niet. Dan zul je iets als Ultramon moeten gebruiken.

[edit]
Het voordeel (of misschien nadeel, voor sommigen) van Ultramon t.o.v. de nVidia optie om de taakbalk alle schermen te laten omspannen is dat bij Ultramon de links onderin de taakbalk naar de windows/apps in hetzelfde scherm staan als waar de applicatie of window zich op dat moment bevindt (ook wanneer window geminimaliseerd is). Sleep je het window naar een ander scherm, dan verplaatst de link in de taakbalk zich ook naar dat gedeelte v.d. taakbalk wat zich in het overeenkomstige scherm bevindt. De nVidia optie vult het gewoon van links naar rechts aan. Kan makkelijk zijn met zoeken wanneer je meerder schermen hebt :) De klok plus die andere kriebels staan overigens wel helemaal rechtsonderin op het meest rechtse scherm met de nVidia taakbalk optie.

[ Voor 70% gewijzigd door Abbadon op 29-01-2005 18:57 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Kortom: wat ik wil kan dus niet? Dat is (nog 1x kort):

- 1 taakbalk over 2 schermen
- linker taakbalk met START-knop
- rechter taakbalk met tray-bar (klok, tray-icons)
- of de actieve vensters correct links of rechts staan interesseert me niet
- op een ATI-kaart

Helaas... als iemand zich nog bedenkt... graag! :)

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

spaceboy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:11:
Kortom: wat ik wil kan dus niet? Dat is (nog 1x kort):

- 1 taakbalk over 2 schermen
- linker taakbalk met START-knop
- rechter taakbalk met tray-bar (klok, tray-icons)
- of de actieve vensters correct links of rechts staan interesseert me niet
- op een ATI-kaart

Helaas... als iemand zich nog bedenkt... graag! :)
tuurlijk wel ... |:(

OOIT GEHOORD VAN HORIZONTAAL UITBREIDEN ;)
heb je geen nVidia / ATI drivers voor nodig hoor (gewoon Windows standaard gevalltjes)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
The_Savage schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:45:
[...]

tuurlijk wel ... |:(

OOIT GEHOORD VAN HORIZONTAAL UITBREIDEN ;)
heb je geen nVidia / ATI drivers voor nodig hoor (gewoon Windows standaard gevalltjes)
Nee, leg 's uit?
En ik wil dus WEL graag dat als ik op een van beide schermen een window maximaliseer, dat hij dan slechts op 1 scherm maximized he?

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

spaceboy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:54:
[...]

Nee, leg 's uit?
En ik wil dus WEL graag dat als ik op een van beide schermen een window maximaliseer, dat hij dan slechts op 1 scherm maximized he?
Dat is dus weer niet mogenlijk, zul je handmatig een venster groter moeten maken (nou wat een moeite)

Moet de taakbalk persee aan de onderkant zitten (heb em hier aan de linker zijkant... werkt perfect, maja gebruik dat ding eigenlijk ook nooit :P)
Het is maar gewoon wat je gewend bent, of naja... alles went eigenlijk wel, je hebt immers met Windows te maken... weinig keus dus :+
Wat jij precies wilt kan gewoon niet, je kunt niet een taakbalk (dat onderdeel is van het bureablad) over 2 monitoren verspreiden en dan alsnog de 2 bureaubladen behouden. Of je doet zoals ik... je went er gewoon aan ;)

(en mijn fout, je hebt er wel drivers voor nodig, alleen zijn deze als het goed is met Windows meegeleverd... bij mij althans wel, windows ondersteund zonder specifieke drivers namenlijk alleen bureablad uitbreiden en klonen.)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik hou er nu over op, maar het KAN wel. Ik heb op m'n werk namelijk precies de situatie die ik wil. Enige punt is, is dat het daar een Matrox Parhelia kaart met bijbehorende drivers is. Matrox kan het dus wel...

Verwijderd

en waar zou ik dat horizontaal uitbreiden dan kunnen vinden?
kheb er vrij lang naar gezocht, maar kon niets vinden.

ik heb namelijk zon beetje dezelfde situatie als spaceboy

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 15:48 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:47:
en waar zou ik dat horizontaal uitbreiden dan kunnen vinden?
kheb er vrij lang naar gezocht, maar kon niets vinden.

ik heb namelijk zon beetje dezelfde situatie als spaceboy
Ondertussen ben ik wel beetje gewend aan UltraMon... doet eigenlijk alles wat ik wil, en na verloop van tijd is het wel duidelijk dat de traybar en klok op je linkerscherm zitten...

Voordeel is ook dat je makkelijker je rechterscherm even uit kunt zetten (als je zit te gamen bijvoorbeeld)...

Verwijderd

Ja inderdaad, dat zou wel handig zijn. De meeste games ondersteunen het nog niet helemaal, dan kun je bijvoorbeeld met je muis naar je linkerscherm gaan. Dit is vrij klote, want dan gaat ie terug naar windows. Maar ik ga ultramon dan ook maar eens proberen, ik hoop dat het doet wat ik wil :)
bedankt iig.

Verwijderd

dit is wel mogelijk ik had het ongeveer een jaar trug ook maar moet wel diep gaan nadenken over hoe dat programma heette
ik post het als ik het weer weet

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ultramon _/-\o_

New Build in Progress

Pagina: 1