Hallo,
Ik heb hier op het werk een collega die zich een beetje in Windows heeft verdiept. Nu heeft hij voor zich zelf een programmatje geschreven waarmee hij allerlei geheimzinnige dingen doet. Hij kan met dat programmatje een screenshot maken van mijn scherm en die op zijn PC bekijken, hij kan bij mij programma's afsluiten of zelfs m'n hele PC, en hij kan teksten op mij scherm toveren (over de gewone vensters heen) die ik niet weg kan krijgen.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat doet, en daar is hij erg geheimzinnig over. Uitspraken van hem zijn onder andere:
Hij draait Windows 2000, ik ook, maar hij doet het ook bij collega's met XP
Ik heb hier op het werk een collega die zich een beetje in Windows heeft verdiept. Nu heeft hij voor zich zelf een programmatje geschreven waarmee hij allerlei geheimzinnige dingen doet. Hij kan met dat programmatje een screenshot maken van mijn scherm en die op zijn PC bekijken, hij kan bij mij programma's afsluiten of zelfs m'n hele PC, en hij kan teksten op mij scherm toveren (over de gewone vensters heen) die ik niet weg kan krijgen.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat doet, en daar is hij erg geheimzinnig over. Uitspraken van hem zijn onder andere:
- " Het heeft te maken met de manier waarop Windows standaard al word geinstalleerd. Dan installeert hij iets mee waardoor het kan"
- "Nee hoor, ik hoef er niets voor te installeren bij jou..."
- "Kars (een andere collega) zat laatst een beetje te zoeken in de instellingen van Windows, en toen had hij het perongeluk bijna uit gezet, waardoor ik het bij hem niet meer kon doen."
Hij draait Windows 2000, ik ook, maar hij doet het ook bij collega's met XP
[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 27-01-2005 15:36 ]
Hmmz, hier komt dus m'n sig