Toon posts:

mijn eerste systeem zelf bouwen, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hiervoor heb ik atijd gewoon complete systemen gekocht, maar nu wou ik gewoon zelf bouwen. dit omdat ik verwacht dat het beter zal uitpakken :)
na veel zoeken op internet heb ik het volgende systeem samengesteld.
nou in ieder geval heb ik het volgende in gedachte:

mobo: asus a8v-e deluxe
cpu: 3500+ s939
ram: crossair 2 x 512
vga: asus x600xt/hd
hardeschijf: 2x maxtor 80 7200 rpm gb s-ata (raid 0)
case: antec sonata life style

Twijfels heb ik vooral over het mobo, zou ik namelijk niet beter de a8n-sli deluxe nemen? (die is wel moeilijk te leveren heb ik begrepen)
en over de videokaart, is deze wel zwaar genoeg voor, of zijn er nog goede andere varianten voor te krijgen (ongeveer zelfde prijsklasse).

ik weet dat er nog heel veel mooiers te krijgen is, maar ik heb maar een portemonee tot ongeveer € 900 à € 1000 |:(

ik hoop dat ik wat op/aanmerkingen cq verbeteringen krijg. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:59
Ik zou zeggen ga eens wat reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 10:22

Sosabowski

nerd

Volgens mij heb je meer problemen met het smenstellen dan met het bouwen.
Reviews lezen, google, ervaringstopics hier lezen, BBG enz...

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:00:
Volgens mij heb je meer problemen met het smenstellen dan met het bouwen.
Reviews lezen, google, ervaringstopics hier lezen, BBG enz...
daar heb je idd wel gelijk in, maar lijkt deze config je wat?
en is dat niet de eerste stap van het bouwen, het samenstellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ik zou alvast teverden zijn met deze config. Spijtig genoeg kan niemand eje garanderen dat dit de allerbeste config is voor jou: das namelijk een nogal persoonlijke zaak.
Je kiest wel resoluut voor kwaliteitscomponenten, en dat vind ik alvast een goeie keus.

Succes met het bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
waar gebruik je het systeem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik het o.a. voor werk / school office 2003, maar daar is mijn huidige pc nog sterk genoeg voor.

ook hou ik van gamen en daar heeft mijn huidige pc dus troubles...

hl2 loopt vaak vast en bij css haal ik maar 30fps.
nu weet ik dat een nieuwe grafische kaart ook veel kan helpen,maar wil eigenlijk nieuw systeem.
loaden duurt lang en maakt veel herrie
btw heb deze nu alweer 3 jaar ofzo.... :D

ben dus eigenlijk opzoek naar systeem dat stil en snel is en waar ik goed op kan gamen.
vandaar ook mijn vraag over de vga-kaart, ik vindt de opvolger x800 nogal duur namelijk, maar is de x600 wel sterk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 23:49
Ik zou in plaats van de X600 de 6600GT nemen deze presteert 2x zo goed, is goedkoper en je kan er altijd nog een extra bijkopen doordat je in sli kan werken. Een X600 is niets meer dan een 96000XT op pci express niet doen dus. Ik zou echt voor een 6600GT al vanaf 179,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
basproffesional schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:33:
Ik zou in plaats van de X600 de 6600GT nemen deze presteert 2x zo goed, is goedkoper en je kan er altijd nog een extra bijkopen doordat je in sli kan werken. Een X600 is niets meer dan een 96000XT op pci express niet doen dus. Ik zou echt voor een 6600GT al vanaf 179,-
dus dan zowiezo voor de sli plank gaan? ik heb vernomen dat een spel daar wel compatibel voor moet zijn.

iig bedankt voor je tip

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 10:22

Sosabowski

nerd

zie ook:
CSL FAQ

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:53:
hiervoor heb ik atijd gewoon complete systemen gekocht, maar nu wou ik gewoon zelf bouwen. dit omdat ik verwacht dat het beter zal uitpakken :)
na veel zoeken op internet heb ik het volgende systeem samengesteld.
nou in ieder geval heb ik het volgende in gedachte:

mobo: asus a8v-e deluxe
cpu: 3500+ s939
ram: crossair 2 x 512
vga: asus x600xt/hd
hardeschijf: 2x maxtor 80 7200 rpm gb s-ata (raid 0)

Twijfels heb ik vooral over het mobo, zou ik namelijk niet beter de a8n-sli deluxe nemen? (die is wel moeilijk te leveren heb ik begrepen)
en over de videokaart, is deze wel zwaar genoeg voor, of zijn er nog goede andere varianten voor te krijgen (ongeveer zelfde prijsklasse).

ik weet dat er nog heel veel mooiers te krijgen is, maar ik heb maar een portemonee tot ongeveer € 900 à € 1000 |:(

ik hoop dat ik wat op/aanmerkingen cq verbeteringen krijg. alvast bedankt
Je moet duidelijk nog wat onderzoek doen!!! Dat kan je mooi doen dmv van reviews lezen op bijvoorbeeld Best Buy Guide of THG. Je ietwat vreemde Topic-Title vraagt namelijk om hulp alleen zie ik geen vraag in je TS staan, dus wat wil je nu eigenlijk van ons weten...

Wat er beter kan kan je immers ook zelf verzinnen met behulp van bovenstaande links!!! Je zal er dan achter komen dat je mobo veel beter kan, je videokaart veel beter kan, die HDDs raar gekozen zijn etc. Sowieso denk ik dat je vraag veel beter in Dit Topic terecht kan ipv er een nieuw topic over te openen!!!

[ Voor 7% gewijzigd door AJ1815 op 27-01-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:01:
[...]

dus dan zowiezo voor de sli plank gaan? ik heb vernomen dat een spel daar wel compatibel voor moet zijn.
als je denkt dat je die upgrade wel degelijk gaat doen is een SLI plank zeker de moeite. Wat de compatibiliteit van games betreft: het is niet de game die aangepast moet worden, maar de nvidia driver. Dat kan je echter ook zelf (een xml filetje aanpassen) of kan je laten doen door software...

[ Voor 5% gewijzigd door the_stickie op 27-01-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:25:
[...]

Je moet duidelijk nog wat onderzoek doen!!! Dat kan je mooi doen dmv van reviews lezen op bijvoorbeeld Best Buy Guide of THG. Je ietwat vreemde Topic-Title vraagt namelijk om hulp alleen zie ik geen vraag in je TS staan, dus wat wil je nu eigenlijk van ons weten...

Wat er beter kan kan je immers ook zelf verzinnen met behulp van bovenstaande links!!! Je zal er dan achter komen dat je mobo veel beter kan, je videokaart veel beter kan, die HDDs raar gekozen zijn etc. Sowieso denk ik dat je vraag veel beter in Dit Topic terecht kan ipv er een nieuw topic over te openen!!!
de bovenstaande links hebben me idd weer een stuk verder geholpen. dus bedankt daarvoor! :*)

wat ik graag van jullie wil weten is natuurlijk wat jullie, met mijn budget in acht genomen aan dit systeem zouden veranderen.

PS. zijn die hdd idd zo raar gekozen? als je 2 80 gb schijven nou in raid 0 laat werken (striping) dan heb je toch ook ongeveer 155 gb alleen veel hogere data overdracht? of zit ik daar nu helemaal naast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:58:
[...]

de bovenstaande links hebben me idd weer een stuk verder geholpen. dus bedankt daarvoor! :*)

wat ik graag van jullie wil weten is natuurlijk wat jullie, met mijn budget in acht genomen aan dit systeem zouden veranderen.

PS. zijn die hdd idd zo raar gekozen? als je 2 80 gb schijven nou in raid 0 laat werken (striping) dan heb je toch ook ongeveer 155 gb alleen veel hogere data overdracht? of zit ik daar nu helemaal naast :?
Zoals gezegd een ander mobo met SLI nemen. Dan een 6600GT nemen en een HDD waar de Prijs/GB verhouding het voordeligst is nemen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En niet vergeten een 3200+ te nemen ipv een 3500. Scheelt weer een wat geld :) en presteerd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooi, mijn systeem config zou er dus ongeveer zo uit moeten komen te zien:

mobo: asus a8n-sli deluxe
cpu: 3200+ s939 (winchester)
ram: crossair 2 x 512 (moet nog wel ff compatebiliteit nakijken met plank)
vga: club3d 6600GT
hardeschijf: 2x maxtor 80 7200 rpm gb s-ata (raid 0) (wordt eigelijk afgeraden heb ik begrepen)
dus hdd zou dan worden: maxtor 160 gb 7200 rpm s-ata

behaal ik zo een goed prijs/kwaliteits verhouding of zie ik nog wat over het hoofd.

alle op en aanmerkingen zijn welkom :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Lees eerst de CSL FAQ en de Nettiquette nog eens door...

Dit forum is bedoeld voor mensen die specifieke vragen over hun systeem hebben, niet voor vragen als: nog op/aanmerkingen??? Dat kan je namelijk zelf ook adhv de eerder genoemde dingen zoals reviews en de BBG.

Dit is tenslotte een Tweakers-Forum en Tweakers zijn zelf in staat beslissingen te nemen. We zullen elkaar natuurlijk helpen met advies, maar verwachten dan tenminste dat degene die de vragen stelt zelf onderzoek heeft gedaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:39:
Lees eerst de CSL FAQ en de Nettiquette nog eens door...

Dit forum is bedoeld voor mensen die specifieke vragen over hun systeem hebben, niet voor vragen als: nog op/aanmerkingen??? Dat kan je namelijk zelf ook adhv de eerder genoemde dingen zoals reviews en de BBG.

Dit is tenslotte een Tweakers-Forum en Tweakers zijn zelf in staat beslissingen te nemen. We zullen elkaar natuurlijk helpen met advies, maar verwachten dan tenminste dat degene die de vragen stelt zelf onderzoek heeft gedaan!!!
sorry, misschien heb ik idd deze post wel te snel geopend. ik ben ook maar nieuw hiermee.
maar denk nu niet dat ik zelf geen research heb gedaan. het prob is alleen dat er een overdaat aan info is. met de links die je mij hebt gegeven kan ik idd weer verder kijken. _/-\o_
het licht niet in mijn aard om maar meteen om hulp te vragen, echter het gaat hier om een hoop knaken (om maar ff een de gulden term te praten) en daarom heb ik jullie hulp dmv deze post ingeroepen.

O-) ik zal de vlgnde keer eerst beter rond kijken welke posts er al zijn en de CSL FAQ en de Nettiquette nog eens door lezen en dan pas 1tje openen, echt beloofd ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Met die hdd's zat je wel degelijk goed hoor. 2 x 80Gig in raid 0 is een stuk sneller dan 1 x 160Gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
UltraR-pc schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:03:
Met die hdd's zat je wel degelijk goed hoor. 2 x 80Gig in raid 0 is een stuk sneller dan 1 x 160Gig.
Het is alleen een behoorlijk stukje duurder en zoveel zal je er niet van merken. Als je echt voor de prestaties wilt gaan neem dan gewoon twee schijven van 160GB in een RAID opstelling of een Raptor als bootdisk of nog beter 2 Raptors in een RAID opstelling!!!

[ Voor 6% gewijzigd door AJ1815 op 27-01-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah dûh... 8)7 dan kan je nog beter 4 raptors in een raid 0+1 opstelling nemen.. maar jah daar gaat het toch helemaal niet om....

opzich kan ik me er wel in vinden dat de verhouding prijs/gb een beetje zoek is bij een 80 gb HDD. dus dat geeft weer stof tot nadenken :? de keuze is reuze :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:50
Ik zou met een budget tussen de 800 en 900 euro voor de volgende config gaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antec Sonata LifeStyle 380 Watt, Zwart      € 95,80  € 95,80  
 AMD Athlon 64 Winchester 3000+, Socket 939, Boxed       124,37   124,37  
 TwinMos Speed Premium DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)       127,73   127,73  
 Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150       87,40   87,40  
 Asus A8N-SLI Deluxe       131,09   131,09  
 XFX GeForce FX 6600 GT 128 MB, PCI Express x16       153,78   153,78  

Totaal bestelling  € 720,17  

BTW 19%   136,83  

Te betalen  € 857,-

Ik heb even gekeken bij www.azerty.nl, daar ik vaak kijk op deze site voor hardware. Maar ook op andere sites zal deze config voor ongeveer hetzelfde bedrag over de toonbank gaan.

Dit is een redelijk gebalanceerde config, met ook nog enig overclock potencieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ff kijken,

heb je ook weleens ietz besteld bij azerty? zo ja hoe zijn je ervaringen?

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 03:42:
hmmm ff kijken,

heb je ook weleens ietz besteld bij azerty? zo ja hoe zijn je ervaringen?
Check daarvoor de shop-survey op de Front-Page, want de verschillende shops worden hier NIET besproken. Neem voor de zekerheid de FAQ en NEttiquete nog maar eens door, daar vind je het allemaal!!!

En nogmaals: een beetje zelfonderzoek is niet verkeerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aj1815, i would be lost without u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïntresseerden...... het is het volgende geworden:

mobo: asus a8n-sli deluxe
cpu: 3200+ 2.0 s939 winchester
ram: 2 x kingston 512 ddr
vga: leadtek 6600 GT
hardeschijf : maxtor 160 gb
case: antec sonata 380 W

bedankt voor de gegeven informatie!

Ik ben er blij mee :*) en hoop dat alles snel binnen is (stomme PTT doet nu ineens 2 keer langskomen en leverd dan pas bij postkantoor af... wie is er nou thuis overdags :( )
Pagina: 1