Toon posts:

KPN introduceert ISDN1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bron: Staatskrant
KPN introduceert vanaf 1 februari ISDN1 ( 1 hoofnummer en 1 MSN nummer )
In tegenstelling tot ISDN2 kan men met een ISDN1- aansluiting 1 gesprek tegelijkertijd worden gevoerd. De faciliteiten Nummerweergave en Wisselgesprek worden gratis meegeleverd. Voor ISDN1 gelden dezelfde gesprekskosten zoals deze gelden voor PSTN en ISDN2.

------
ISDN1 belbasis 17,76 ex btw
van ISDN2 naar ISDN1 24,23 ( zonder monteur )
In plaats van een remigratie kan je dus van een ISDN2 naar een ISDN1 overstappen, dit scheelt je dan iig 8,40 aan abb kosten en je kan je huidige apparatuur en evt ADSL modem blijven gebruiken, beter nog je ADSL ligt er niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ben je aan 't spammen voor je werkgever :*

Wat zou nu nog het voordeel zijn van ISDN1 (tenzij je al een ISDN-toestel hebt) tov bijvoorbeeld analoog?

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2005 14:06 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Sick Nick

Drop the top!

Met isdn heb je met adsl wel het probleem dat je niet hoger dan 896 kbit komt en met analoog wel 1024 kbit kan halen. (de snelheden die je modem pakt dus, de werkelijke snelheid hangt natuurlijk af van de rest van de verbindingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel..denk behoud van apparatuur en het toch goedkoper maken.

Toen ik van ISDN naar analoog ging..pff.....dat duurde wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:07:
Voordeel..denk behoud van apparatuur en het toch goedkoper maken.

Toen ik van ISDN naar analoog ging..pff.....dat duurde wel even.
Het is idd alleen interessant voor mensen met ISDN :) Betwijfel of er veel mensen zijn die een nieuwe ISDN1 verbinding gaan aanvragen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 13:25

snoei

kabels... :D

denk aan dingen als isdn huiscentrales, isdn adsl modems enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:03:

Wat zou nu nog het voordeel zijn van ISDN1 (tenzij je al een ISDN-toestel hebt) tov bijvoorbeeld analoog?
Mischien zou je de moeite moeten nemen om mijn bericht goed en aandachtig door te lezen.

Behoud van je ISDN apparatuur en 2 nummers ( voor een meerprijs van zo'n 3 euro per mnd )
Bij ISDN met ADSL geen remigratie en vervanging ADSL splitter,modem en evt ISDN apparatuur, en geen downtime.

Snap je het niet, heb je iets tegen KPN of kan je niet zo goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hey, dit ga ik doen :)

Ik heb nu een ISDN adsl modem en een ISDN huiscentrale, daarom ga ik niet over op analoog. Ik maak echter geen gebruik van 2 lijnen, dus deze oplossing is wel interessant.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:09:
[...]

Het is idd alleen interessant voor mensen met ISDN :) Betwijfel of er veel mensen zijn die een nieuwe ISDN1 verbinding gaan aanvragen?
Laat het daar nou net niet voor bedoeld zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:15:

Ik heb nu een ISDN adsl modem en een ISDN huiscentrale, daarom ga ik niet over op analoog. Ik maak echter geen gebruik van 2 lijnen, dus deze oplossing is wel interessant.
Juist dat is precies wat ik ook ga doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Dit klinkt zeer aantrekkelijk. Ik heb toendertijd ISDN genomen voor een snellere en betere Internet verbinding. Op een gegeven moment ben ik over gegaan op ADSL.
Daarna heb ik vaak zitten denken om van m'n ISDN lijn weer een analoge lijn te maken. Maar dat was niet aantrekkleijk want dat kon wel, alleen moest je dan fors betalen voor nummerbehoud en kwam daar ook weer het (ver)leggen van kabels bij kijken, enz.
Om maar te zwijgen van de verhalen van mensen die in een langdurige overgangsfase terecht kwamen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

+1 Behulpzaam :)

* eamelink heeft bij ouders thuis ook een ISDN2 liggen, die nergens voor nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 16:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik ben bijvoorbeeld wel geïntresseerd...
Gebruik nooit twee lijnen, maar zou het gemak van zien wie er een wisselgesprek met je wilt terwijl je aan het bellen bent niet willen missen. Juist daarvoor heb ik ooit ISDN genomen (naast het in gesprek zijn tijdens internetten vroeger). Gebruik nu eigenlijk nooit meer twee lijnen...

Ook ben ik wel benieuwd ( ff opzoeken als ik thuis ben, nu ff geen zin ) of Analoog+Nummerweergave+Wisselgesprek nog echt veel voordeliger is dan ISDN-1.

Anders heeft overstappen naar Analoog (waar ik al maanden over twijfel vanwege het bovengenoemde dat ik niet wil missen) voor mij juist absoluut geen zin.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Slimme oplossing van KPN, want het hele remigreren met ADSL was een groot probleem voor veel klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:15:
[..]

Snap je het niet, heb je iets tegen KPN of kan je niet zo goed lezen.
Just chill.. bro :/

Mss zijn waren we toch iets meer collega's dan je zou denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toendertijd ook ISDN genomen om sneller te kunnen internetten en de telefoon lijn niet bezet houden. Ben toen overgestapt naar ADSL via ISDN by xs4all maar dat werd echt een dure bedoening.

Heeft in totaal geloof ik 4 weken geduurd (dit is nu al 2 jaar geleden) voordat ik de aanvraag(!) bij een nieuwe provider voor ADSL kon doen...

Heb nu wel al de ISDN apparatuur nog liggen....stof te vergaren. Dat heeft ook het een en ander gekost... :'(

Dit ISDN1 was ook wel een oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35

lier

MikroTik nerd

Kan iemand uitsluitsel geven of nummerbehoud een mogelijkheid is en welke kosten daaraan verbonden zijn ?

Ik ga dit zelf vanavond informeren, dus laat het (indien nog niet gepost) morgen wel even weten !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik denk dat ik dit thuis ook maar ga aankaarten.

Op dit moment hebben wij ISDN2, analoge lijn en een ADSL "lijn". B)

Wij willen best terug naar analoog, maar dan moeten we onze peperdure isdn apparatuur weg doen en analoge apparatuur weer aanschaffen.

Aangezien het dan erg lang duurd, voordat je de aanschaf van de analoge apparatuur en het downgrade bedrag eruit hebt, heeft iedereen allang VOIP (oid). :/

Voor ons zal dit wel een uitkomst wezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Zijn er nog bijgaande kosten als je van ISDN2 -> ISDN1 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:23:
[...]

Ik ben bijvoorbeeld wel geïntresseerd...
Gebruik nooit twee lijnen, maar zou het gemak van zien wie er een wisselgesprek met je wilt terwijl je aan het bellen bent niet willen missen. Juist daarvoor heb ik ooit ISDN genomen (naast het in gesprek zijn tijdens internetten vroeger). Gebruik nu eigenlijk nooit meer twee lijnen...

Ook ben ik wel benieuwd ( ff opzoeken als ik thuis ben, nu ff geen zin ) of Analoog+Nummerweergave+Wisselgesprek nog echt veel voordeliger is dan ISDN-1.

Anders heeft overstappen naar Analoog (waar ik al maanden over twijfel vanwege het bovengenoemde dat ik niet wil missen) voor mij juist absoluut geen zin.
Analoog per maand 14,71
nummerweergave 1,10
wisselgesprek 1,10
totaal 16,91 tov 17,76 ( scheelt nog maar 0,85 cent )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Riegstar schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:33:
Zijn er nog bijgaande kosten als je van ISDN2 -> ISDN1 gaat?
Staat er -> van ISDN2 naar ISDN1 24,23 ( zonder monteur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:30:
Kan iemand uitsluitsel geven of nummerbehoud een mogelijkheid is en welke kosten daaraan verbonden zijn ?

Ik ga dit zelf vanavond informeren, dus laat het (indien nog niet gepost) morgen wel even weten !
Ja nummerbehoud is mogelijk en je mag 1 MSN kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:34:
[...]

Staat er -> van ISDN2 naar ISDN1 24,23 ( zonder monteur )
Sorry... verkeerd gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:15:

Goed dat ik dit lees, kennis van mij zit ook met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
ga ik beslist ook doen maar wat moet ik verstaan onder "je mag 1 MSN kiezen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Bij ISDN heb je 4 nummers, volgens mij hou je dus je vaste en mag je 1 van je 3 extra kiezen :)

Edit: om het nog duidelijker te maken: waardoor je 2 nummers overhoudt.

[ Voor 29% gewijzigd door woekele op 27-01-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maite schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:42:
Als je ISDN2 hebt, heb je automatisch 4 nummers ( 1 hoofdnummer en 3 zogenaamde MSN-nummers), zoals ik het nu lees mag je 2 van deze 4 houden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je er momenteel 3 hebt moet je er 2 laten vervallen.
( 1 hoofnummer en 1 MSN nummer blijven dan over )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
O.K. nu is het duidelijk, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:04

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Mwah, heb nu ISDN2 (met 4 opeenvolgende nummers; 30,31,32,33 :) )

Ik gebruik 1 nummer als tel.nr. (30) en de ander (31) als fax.nr., maar de laatste 2 heb ik nog nooit gebruikt. Dit kan overigens ook niet met me WebVox :+

Dus van 2 -> 1 levert mij alleen maar voordeel op...app.hoeft niet vervangen te worden en het scheelt 8 euro per maand...

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:34:
[...]

Analoog per maand 14,71
nummerweergave 1,10
wisselgesprek 1,10
totaal 16,91 tov 17,76 ( scheelt nog maar 0,85 cent )
Dan gaat die aanvraag van mij Dinsdag de deur uit _/-\o_ Deze overstap haal ik er nog wel uit.. (bel zelf weinig, wordt wel gebeld).
De overstap ISDN-2 -> Analoog moet 75 euro kosten.... En voordat je dat eruit hebt.... :? (en dan reken ik de aanschaf van nieuwe apparatuur er niet eens bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
absoluut. dit is perfect. zit ook al 2 jaar aan te hikken tegen de vraag of ik nu moet overgaan naar analoog. maar de lange tijd zonder internet en de aanschaf van nieuwe tel. apparatuur hebben me hier altijd van weerhouden. dit is dan ook de ideale oplossing.
ik kan hier wel helemaal niks van vinden op internet. heeft iemand hier nog meer info over?
ik wil dinsdag as de aanvraag de deur uitdoen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

Nick Name

SinFest!

Buzz_Lightyear schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:58:Dus van 2 -> 1 levert mij alleen maar voordeel op...app.hoeft niet vervangen te worden en het scheelt 8 euro per maand...
Hmm het verschil is iets minder groot. TS heeft de abonnementskosten exclusief btw gemeld!

ISDN-2ISDN-1Analoog
aantal lijnen211
aantal telefoonnummers421
nummerweergaveja, gratisja, gratisja, € 1,10
wisselgesprekja, gratisja, gratisja, € 1,10
abonnement/maand€ 26,13€ 21,13€ 18,16
kosten om over te stappen€ 0€ 28,83?

Als je overstapt van ISDN-2 naar ISDN-1 dan heb je een terugverdientijd van 5,77 maanden
Coach4All schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:05:De overstap ISDN-2 -> Analoog moet 75 euro kosten....
Volgens mij is het tegenwoordig minder dan 75 euro, maar ik kon het bedrag niet terugvinden op www.kpn.com

[ Voor 12% gewijzigd door Nick Name op 27-01-2005 15:34 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
waar heb je dat tabelletje vandaan? ik kan het nergens vinden op de kpn site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door jongetje op 27-01-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat het € 47,55 kost (http://www.kpn.com/kpn/show/id=282380/sc=b21837) zie entreekosten, die 28,83 zijn ook de entreekosten bij ISDN

(voor de rest is dit een terugvindpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

Nick Name

SinFest!

MMAN schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:43:
dat tabelletje heb ik zelf ff gemaakt aan de hand van de gegevens op de website van kpn en info van de TS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nick Name op 27-01-2005 16:25 ]

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zou ISDN-1 er ook in een belbudget variant komen, of vraag ik dan wat teveel van het goede? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nick Name schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:33:
[...]

Hmm het verschil is iets minder groot. TS heeft de abonnementskosten exclusief btw gemeld!
Ja klopt de in de openingspost door mij genoemde 8,40 is ex btw per notaperiode, 2 maanden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:25:
Zou ISDN-1 er ook in een belbudget variant komen, of vraag ik dan wat teveel van het goede? B)
Ik denk dat je voorlopig teveel van het goed vraagt, maar er komen nog veel mooiere diensten ( mits de OPTA meewerkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nick Name schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:33:
Volgens mij is het tegenwoordig minder dan 75 euro, maar ik kon het bedrag niet terugvinden op www.kpn.com
Nee hoor, ik wilde juist afgelopen weekend de overstap naar analoog regelen. Totdat ik hoorde van de 75 euro overstap kosten, en nog eens 109,00 euro voor een mooi analoog dect setje; dan zou ik er 31 maanden over doen voor ik winst ging draaien.

Als dit waar is, dan stap ik over. Huidige apparatuur kan ik blijven gebruiken, ik kan mijn faxnummer blijven gebruiken.

Top. Heeft iemand een link naar de kpn pagina waar dit staat, ik heb het vanmiddag niet kunnen vinden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16

Ik denk dat de voornaamste reden voor ISDN1 is, dat ontzettend veel mensen ISDN2 hebben aangeschaft om te internetten op de tweede lijn en toch bereikbaar te blijven, en nu ze zijn overgestapt op ADSL - inmiddels in 98% van het land te verkrijgen - hebben ze een tweede lijn die ze niet meer gebruiken.

Teruggaan naar Analoog is een oplossing, maar veel mensen hebben een ISDN telefoontoestel gekocht. Ik had bijvoorbeeld een prachtig ISDN toestel toen ik nog in Nederland woonde. Tevens werkt je ISDN/ADSL modem niet meer als je teruggaat naar analoog, en moet je de hele ADSL aansluiting omgooien, met de kosten en wachttijden van dien.

ISDN1 is dus een leuke oplossing voor mensen die eigenlijk maar 1 telefoonlijn nodig hebben, maar hun mooie ISDN toestel en ISDN/ADSL combo niet kwijt willen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:17:
[...]

Ik denk dat de voornaamste reden voor ISDN1 is, dat ontzettend veel mensen ISDN2 hebben aangeschaft om te internetten op de tweede lijn en toch bereikbaar te blijven, en nu ze zijn overgestapt op ADSL - inmiddels in 98% van het land te verkrijgen - hebben ze een tweede lijn die ze niet meer gebruiken.

Teruggaan naar Analoog is een oplossing, maar veel mensen hebben een ISDN telefoontoestel gekocht. Ik had bijvoorbeeld een prachtig ISDN toestel toen ik nog in Nederland woonde. Tevens werkt je ISDN/ADSL modem niet meer als je teruggaat naar analoog, en moet je de hele ADSL aansluiting omgooien, met de kosten en wachttijden van dien.

ISDN1 is dus een leuke oplossing voor mensen die eigenlijk maar 1 telefoonlijn nodig hebben, maar hun mooie ISDN toestel en ISDN/ADSL combo niet kwijt willen.
Juist, ik vind het zelf ook een mooi alternatief. ( al werk ik bij KPN ik ben ook nog consument ;) )
En voor KPN is het ook een makkelijker proces, 1 B kanaal blokeren ipv een hele remigratie met tig processen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MMAN schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:43:
Ik denk dat het pas te vinden is op de KPN site vanaf 1 februari, de introductiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat het pas te vinden is op de KPN site vanaf 1 februari, de introductiedatum.
Klopt,

Gisteravond contact gehad met KPN.
Over prijzen konden nog geen formele toezeggingen gedaan worden en de implementatie gaat plaats vinden vanaf 1 februari.

Wel loopt er momenteel een pilot, maar voor wat ik daarvan heb begrepen is het niet mogelijk om aan deel te nemen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel loopt er momenteel een pilot, maar voor wat ik daarvan heb begrepen is het niet mogelijk om aan deel te nemen.
Er is volgens mij ook geen pilot voor nodig, wat systeemaanpsssingen en een nieuwe facaliteit.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Kan elke ISDN hardwar overweg met een ISDN1 lijn? Mijn A/B adapter naar de fax en mijn ISDN DECT setje? Is daar wat over te zeggen in het algemeen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:42:
Kan elke ISDN hardwar overweg met een ISDN1 lijn? Mijn A/B adapter naar de fax en mijn ISDN DECT setje? Is daar wat over te zeggen in het algemeen?
Ja, simpel gezegd wordt er gewoon 1 B kanaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

CheS, wil je ajb niet meerdere keren achter elkaar posten, maar de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif editknop gebruiken als je nog een reactie wilt toevoegen wanneer je de laatste poster in het topic bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:59:
CheS, wil je ajb niet meerdere keren achter elkaar posten, maar de [afbeelding] editknop gebruiken als je nog een reactie wilt toevoegen wanneer je de laatste poster in het topic bent?
Zal ik doen, dacht dat het wat overzichtelijker was als ik ieder apart Quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:35:
[...]

Ja, simpel gezegd wordt er gewoon 1 B kanaal uitgeschakeld.
Maar kan elk ISDN2 product overweg met 1B kanaal? Ik kan me voorstellen dat er software voor geschreven is, dat 2 kanalen verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

_Rayman_ schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:40:
[...]

Maar kan elk ISDN2 product overweg met 1B kanaal? Ik kan me voorstellen dat er software voor geschreven is, dat 2 kanalen verwacht.
Mwah, verwacht dat de meeste software gewoon denkt dat 1 lijn constant in gebruik is of in storing staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Rayman_ schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:40:
[...]

Bepaalde software kan gebruik maken van het stapelen van B kanalen, dit kan dus niet meer maximaal 64kb ipv 128 kb, volgens mij levert dit geen probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net overgestapt, het wordt binnen 5 werkdagen uitgevoerd. Ben ik de eerste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
waar heb je dat dan aangevraagd, kpn site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dit lijkt mij ook wel wat. Waar vraag ik dit aan?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:27:
Ben net overgestapt, het wordt binnen 5 werkdagen uitgevoerd. Ben ik de eerste ?
nee ;)
Aanvragen kan via de klantenservice 0900-0244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
'Vroeger' hoopte ik dat KPN met iets dergelijks ging komen, maar sinds de komst van bv. 1609 (5 cent per gesprek) ben ik toch bij dat ik ISDN2 heb. Nu kan mijn vriendin uren aan een stuk bellen en zijn we toch nog bereikbaar. Daar heb ik best 60 euro per jaar voor over. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
CheS, kun je niet aan KPN vragen over ze de 4 nummers willen behouden? IP adressen krijg je toch ook gratis van Ripe, waarom dan geen telefoonnummers? :X

Ik zou graag naar ISDN 1 willen, alleen gebruik ik 3 telefoonnummers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou iemand van isdn2 naar isdn1 willen overstappen? Voor die 5 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gaan ze de "geblokkeerde" b-kanalen nu gebruiken om meer klanten van isdn1 te voorzien?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:50:
gaan ze de "geblokkeerde" b-kanalen nu gebruiken om meer klanten van isdn1 te voorzien?
Nee, heeft er niets mee te maken.
ISDN1 is bedoeld voor diegene die uit kostenoverweging willen remigreren naar analoog, niet voor het aanbieden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! Ik zit hier ook met ISDN2 + ADSL en overstappen naar analoog vond ik altijd nogal omslachtig en duur, omdat je gelijk ander modem moet kopen. Bovendien heb ik hier ook nog een alarmcentrale op ISDN en is een kiezer voor dat ding ook schreeuwend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
net gebeld met de KS. Kon mijn abo. nog niet omzetten, ging pas vanaf volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed nieuws dit. Ik ben natuurlijk ook één van de velen die ISDN had gekozen om sneller te kunnen internetten en toch bereikbaar te zijn (lees: 4 jaar geleden). Ondertussen heeft ADSL het ISDN verdrongen en heb ik aan 1 lijn en 2 nummers voldoende. Overzetten naar analoog kost mij te veel, omdat m'n hele huis telefonie op basis van Siemens Gigaset ISDN gebaseerd is.
Ik zal dus zeker per 1 feb de boel laten omzetten. Scheelt toch weer 60 euro per jaar.

Grappig is wel dat ik vanmiddag door de KPN gebeld werd over de vaste telefoniekosten en of ik weer terugwilde naar KPN (zit nu bij Tele2). Toen ik vroeg wanneer ISDN1 eraan kwam wist men nog van niks. Vreemde gang van zaken daar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 30-09 15:25

slaay

Natuurbeleven.com

Voorbeeldje:

Je hebt de volgende nummer
012-3456789 (hoofdnummer)
012-3456790 (=MSN nummer)
012-3456791 (=MSN nummer)
012-3456792 (=MSN nummer)

Wanneer je nu over zou stappen op ISDN1, krijg je dus 012-3456789 en je kunt uit een van de andere 3 nummers kiezen om mee te nemen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:27:
En probeer het dan nog eens als je DSL hebt via een andere telco (zeg even BBned, Tiscali, Versatel) en dan eerst je DSL laten uitporteren (opzeggen dus vaak). Telefonie om laten zetten (kan dus blijkbaar in 5 dagen net als een verhuizing of levering van nieuwe lijn). Dan DSL weer laten plaatsen en je nieuwe modem op locatie laten arriveren ;)

Dan wordt het iets lastiger en gaat het bij geringste vertraging ergens zeker een week of 3 duren met mazzel. Zeker een puike oplossing dat ISDN1 so-far. Maar straks is alles VoIP of VoATM, gezamelijk in de noemer 'onlinebellen' of 'bellen via dsl' etc en kan de verbinding ook gewoon helemaal weg.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met ISDN 1 nog wel mogelijk beide ingangen van het NT 1 kastje te gebruiken? Ik heb nu namelijk 1 ingang voor de benedenverdieping aangesloten op een webvox en 1 ingang voor de bovenverdieping, ook op een webvox. Voor die paar euro per maand heb ik geen zin de hele bekabeling te moeten herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:59:
Is het met ISDN 1 nog wel mogelijk beide ingangen van het NT 1 kastje te gebruiken? Ik heb nu namelijk 1 ingang voor de benedenverdieping aangesloten op een webvox en 1 ingang voor de bovenverdieping, ook op een webvox. Voor die paar euro per maand heb ik geen zin de hele bekabeling te moeten herzien.
Ja, er wordt 1 B kanaal geblokeerd, dat heeft niets met jouw NT1 of SO bus te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

....
KPN: "Hoe bent u op de hoogte van het bestaan van ISDN-1?"
Ik: "Een internet forum :9 "
KPN: Het is duidelijk wat ISDN-1 inhoud?"
Ik: "Ja de informatie op het forum was erg duidelijk"
KPN: "Vanaf 1 februari 5 werkdagen, dan is het omgezet"
....

KPN heeft me vorig jaar toegezegd dat het in 2005 eenvoudig moet worden om van ISDN om te laten zetten naar PTSN icm ADSL. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]slaay schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:52:
KPN heeft me vorig jaar toegezegd dat het in 2005 eenvoudig moet worden om van ISDN om te laten zetten naar PTSN icm ADSL. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren!
Dit is de meest eenvoudigste en snelste oplossing, kan op afstand gerealiseerd worden en er komt geen monteur aan te pas.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
net nog maar eens gebeld, kan nog niet worden aangevraagd. pas vanaf 8 februari. ze vroegen zich bij KPN wel af hoe ik dit wist. Maar nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MMAN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:04:
net nog maar eens gebeld, kan nog niet worden aangevraagd. pas vanaf 8 februari. ze vroegen zich bij KPN wel af hoe ik dit wist. Maar nog even wachten dus.
Volgens de de staatscourant zou dit 1 februari moeten zijn, maar ik gaat het morgen zelf ook proberen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

slaay schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:52:

Kpn heeft je toegezegd of een dude die z'n dag niet had op een callcenter had je dat toegezegd? :P.

* JvS gelooft er niets van.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
MMAN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:04:
Vanmorgen naar KPN gebeld, de betreffende afdeling was ingesprek zei de klantenservice medewerkster, dus noteerde ze mijn 06 nummer. Ik werd net netjes terug gebeld en de omzetting wordt over 5 werkdagen uitgevoerd van ISDN2 naar ISDN1.
Aanvragen kan per 1 februari blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
vreemd, ik werd doorverbonden met de afdeling ISDN en daar kreeg ik 8 feb. te horen. ik zal het nog eens proberen.

edit: net nog maar eens gebeld, nu ging het wel. "U bent wel goed op de hoogte".

[ Voor 27% gewijzigd door _mman op 01-02-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je moet even doorvragen, en ze moeten alles nog opzoeken op de klantenservice maar uiteindelijk gaat het wel, met de belofte dat het binnen 5 werkdagen geregeld is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:00
Zag vanmorgen dit op http://www.dvhn.nl/Pagina...386-1264-1694811-,00.html

"KPN lanceert ISDN-variant om ADSL-klanten terwille te zijn

KPN is dinsdag zonder enige vorm van reclame begonnen met de introductie van ISDN-1, een vereenvoudigde variant van ISDN-2. Tot nog toe was in Nederland alleen de laatste versie verkrijgbaar, maar veel mensen willen daar vanaf, nu ze kunnen beschikken over ADSL. Met ADSL gaat internetten veel sneller dan met ISDN en bovendien scheelt het een hoop snoertjes en kastjes.

Met de introductie wil KPN een beetje tegemoet komen aan ADSL-klanten die eigenlijk van ISDN afwillen, zegt Frank Coster, manager aansluitingen van KPN in Den Haag. Hij reageert daarmee op een artikel in Dagblad van het Noorden, waaruit bleek dat omzetting van de (digitale) ISDN-lijn naar de (analoge) ADSL-lijn best mogelijk is in korte tijd. Veel lezers reageerden: hen wordt in het vooruitzicht gesteld dat ze weken, soms maanden, zonder telefoon en/of internet zitten als ze van ISDN af willen. Bovendien is de procedure erg omslachtig.

"Die verdient zeker geen schoonheidsprijs", beaamt Coster. "Maar het probleem is dat er twee processen door elkaar spelen: we moeten een fysieke handeling verrichten in het huis van de klant om van een digitale lijn terug te gaan naar een analoge en de klant moet op ADSL ingericht worden, met onder meer een nieuw modem." KPN probeert die twee taken in een combiregeling onder te brengen om het daarmee voor de klant simpeler te maken. Het tijdelijk opzeggen van het abonnement bij een provider zou dan ook afgelopen moeten zijn. Tot die tijd moet ISDN-1 een oplossing bieden.

Twee lijnen

Met ISDN-1 krijgt de klant twee telefoonlijnen in plaats van de vier bij ISDN-2. Het abonnement kost 21 euro per maand, dat is drie euro meer dan een gewoon basis-abonnement, maar vijf euro minder dan ISDN-2. Daar staat tegenover dat de klant wel voordelen als nummerweergave houdt en bovendien zijn modem kan houden. De omschakeling kost geen 75 maar 28 euro. Coster: "Het is in een dag gepiept. We hopen hiermee de mensen die van ISDN afwillen toch een beetje tegemoet te komen."

Had dit topic nog niet gezien maar dit lijkt me wel wat, d8 er ook al over na om eerst over te stappen op analoog, maar dit is wel een oplossing voor mij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

GRUMBLER schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:13:
Zag vanmorgen dit op http://www.dvhn.nl/Pagina...386-1264-1694811-,00.html
Twee lijnen

Met ISDN-1 krijgt de klant twee telefoonlijnen in plaats van de vier bij ISDN-2. Het abonnement kost 21 euro per maand, dat is drie euro meer dan een gewoon basis-abonnement, maar vijf euro minder dan ISDN-2. Daar staat tegenover dat de klant wel voordelen als nummerweergave houdt en bovendien zijn modem kan houden. De omschakeling kost geen 75 maar 28 euro. Coster: "Het is in een dag gepiept. We hopen hiermee de mensen die van ISDN afwillen toch een beetje tegemoet te komen."

Had dit topic nog niet gezien maar dit lijkt me wel wat, d8 er ook al over na om eerst over te stappen op analoog, maar dit is wel een oplossing voor mij. :*)
Zal wel moeten zijn: Twee nummers in plaats van Vier bij ISDN-2
Heb het vandaag al telefonisch geregeld, binnen vijf dagen zou het gerealiseerd moeten zijn. Ben benieuwd of er iets van mijn hardware er van in de war raakt. Zou niet mogen, maar er zou in deze wereld wel meer niet mogen dat toch gebeurd. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 02-02-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:00
c70070540 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:22:
[...]

Zal wel moeten zijn: Twee nummers in plaats van Vier bij ISDN2
I didn't write it... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 30-09 17:51

PowerFlower

être diable et jouer fleur

pven schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:34:
'Vroeger' hoopte ik dat KPN met iets dergelijks ging komen, maar sinds de komst van bv. 1609 (5 cent per gesprek) ben ik toch bij dat ik ISDN2 heb. Nu kan mijn vriendin uren aan een stuk bellen en zijn we toch nog bereikbaar. Daar heb ik best 60 euro per jaar voor over. ;)
Really? Mijn vrouw heeft ook altijd van die eindeloze gesprekken. Tijdens zo'n gesprek wordt er dan regelmatig op de 2e lijn ook weer voor haar gebeld. Dan zijn we pas in gesprek en dan belt de derde haar mobiel. Die is dan ook in gesprek en de vierde belt wel naar mijn mobiel (maar dan ook weer voor haar). Met als gevolg dat ik als een soort secretaresse met 3 telefoons in mijn hand sta om te zeggen dat ze in gesprek is en alles mag noteren. Waardoor ik vaak zoiets heb van "#@@#$*?&#%! waren we maar gewoon in gesprek, dan hadden ze het ook wel begrepen!" :(

Als iemand mij wil bereiken, doen ze dat wel via mail/msn/icq, of desnoods op mijn mobiel. Volgens mij is maar 1 op de 50 telefoontjes op onze vaste lijn voor mij. Dus ik ga zometeen ook even ISDN-1 aanvragen - dan hoef ik ook nooit meer terug naar analoog, want dat is toch in feite achterhaalde technologie :P en als het nauwelijks duurder is dan analoog, heb ik liever DECT + ISDN. Ben blij dat dit nu kan :)

Oh en ik kan nu dus ook af van mijn analoge apparatuur die ik voor de zekerheid bewaard had. Iemand een Ericsson 230 (analoge lijn) DECT basisstation kopen? Mijn 230i (ISDN) is here to stay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De KPN-site meldt dat je extra telefoonnummers <!-- Privé > Telefoon thuis > ISDN en gewone aansluitingen > ISDN-aansluiting > Tips & tricks -->voor ISDN kan aanvragen - 2 euro en 4 cent per maand voor vier stuks.

0900-0244 meldt dat dat voor ISDN-1 niet mogelijk is. En dat vind ik best jammer, want ik gebruik drie nummers :{

Al zal ik toch wel overgaan :) Zelfde helpdesker meldde overigens dat het "eind van de maand" mogelijk is om over te stappen, het kan dus zijn dat je een paar keer moet bellen voordat je geholpen wordt :)

edit:
En eea staat inmiddels ook op de frontpage.

[ Voor 18% gewijzigd door Rataplan op 02-02-2005 15:28 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 30 minuten geleden gebeld om het om te zetten.

Ook voor mij was het zo dat ik alleen isdn had vanwege het internetten. Sinds juni adsl en dus aan 1 lijn meer dan genoeg.

Pipo aan de telefoon zei dat het geen probleem was. Moest niets "technisch" worden aangepast en ging per onmiddelijk in. Kon kiezen welke nummers ik wilde.

Vlug geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik denk dat de KPN dit niet alleen doet om klanten met ADSL ten wille te zijn, maar om een iets goedkoper alternatief te bieden. Blijft een feit dat ze nog steeds duur zijn, en veel mensen overstappen op alternatieven als Wanadoo en UPC Digitale Telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:43:
Waarom zou iemand van isdn2 naar isdn1 willen overstappen? Voor die 5 euro per maand?
Euuhhhh, Ja :)

Waarom niet, als je de 2e lijn toch niet gebruikt scheelt 't wel € 60,- per jaar (exclusief overstapkosten uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:34:
Ik denk dat de KPN dit niet alleen doet om klanten met ADSL ten wille te zijn, maar om een iets goedkoper alternatief te bieden.
Dit proces is momenteel stukken eenvoudiger dan een remigratie proces, het kan softwarematig uitgevoerd worden en de klant merkt er niets van en kan zijn apparatuur behouden.
Voordeel voor de klant en voor KPN.
Blijft een feit dat ze nog steeds duur zijn, en veel mensen overstappen op alternatieven als Wanadoo en UPC Digitale Telefonie.
Ik denk dat veel mensen de kat nog een beetje uit de boom kijken op de 'early adapters' na, ik denk dat het gros pas gaat overstappen als KPN met dit soort diensten op de markt komt.
Ik wacht dus geduldig af, voordat ik me allerlei problemen op de hals haal..........Ik wil er wat betreft diensten en faciliteiten niet op achteruit gaan en dat is nu wel het geval bij de overige aanbieders..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik alle posts heb gelezen zie ik nog niemand over het volgende hebben:

Op het moment dat ik ISDN2 nam kreeg ik standaard 4 telefoonnummers en een quattrovox om die 4 lijn direct te kunnen gebruiken. Als ik wilde zou ik zelfs tot 4 extra telefoonnummers kunnen nemen en die ook kunnen gebruiken door een 2de quattrovox te nemen en die op de 2de ISDN lijn aan te sluiten. Effectief gezien dus 8 nummers.

Is het niet mogelijk om over te stappen naar ISDN1, quattrovox aan te sluiten en dan vervolgens nog 2 telefoonnummers erbij te nemen tegen meerkosten zodat je alsnog 4 telefoonnummers effectief kunt gebruiken? Of kom je dan alweer duurder uit dan ISDN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 15:43

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:46:
Voor zover ik alle posts heb gelezen zie ik nog niemand over het volgende hebben:

Op het moment dat ik ISDN2 nam kreeg ik standaard 4 telefoonnummers en een quattrovox om die 4 lijn direct te kunnen gebruiken. Als ik wilde zou ik zelfs tot 4 extra telefoonnummers kunnen nemen en die ook kunnen gebruiken door een 2de quattrovox te nemen en die op de 2de ISDN lijn aan te sluiten. Effectief gezien dus 8 nummers.

Is het niet mogelijk om over te stappen naar ISDN1, quattrovox aan te sluiten en dan vervolgens nog 2 telefoonnummers erbij te nemen tegen meerkosten zodat je alsnog 4 telefoonnummers effectief kunt gebruiken? Of kom je dan alweer duurder uit dan ISDN2?
Zoals er stond:
ISDN1 is gewoon ISDN2 met een geblokeerd B kanaal.
Je kan er dus best een of meerdere Quatrovoxxen op aansluiten.

Op ISDN2 leverde KPN tot 8 nummers, op ISDN1 maar tot 2. Is niet technisch maar administratieve reden.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog even gebeld met KPN. Zelf ADSL over ISDN(2) in combinatie met ADSL via Tiscali's eigen netwerk. Volgens KPN levert het geen enkel probleem op wanneer je ISDN2 laat migreren naar ISDN1. Het komt alleen neer op het blokkeren van het B kanaal en verval van 2 van de 4 telefoonnummers. Je mag zelf bepalen welk nummer je naast je hoofdnummer wilt behouden. Klinkt goed, maar werkt het echt zo makkelijk :?

Ik wil geen risico lopen dat mijn ADSL via Tiscali eruit wordt gegooid. In mijn straat (in een nieuwbouw wijk in Papendrecht) ben ik de enige die een ADSL lijn via het netwerk van tiscali heeft kunnen bemachtigen. Diverse buren wilde het wel, maar kregen telkens te horen dat het niet mogelijk is ADSL te leveren (maakte niet uit via welke provider!). Die zitten nu min of meer gedwongen bij Chello. :'(

Toch overweeg ik om over te stappen naar ISDN1. Die 2e lijn gebruik ik al een jaar of 3 niet meer. En als je in gesprek bent, dan bellen ze toch nog een keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
je loopt geen risico omdat er aan het hoofdnummer niks veranderd, alleen een b-kanaal wordt geknepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boos op kpn! :(

Probeer al vanaf november van ISDN af te komen, heb al alles voor analoog adsl klaar liggen... maar ondertussen...

Klacht bij KPN ingediend dat we niet van ISDN afkomen (maar je kan er wel op als je ADSL heb... dus ADSL analoog -> ADSL ISDN kan wel) echt onzinnig dus.

Uiteindelijk te vaak met stomme 0900 nummer van KPN gebeld, en dus te horen gekregen dat het eigenlijk niet kan... Naja, 2 weken geleden gehoord dus dat het kan als we 6 weken(!) van ADSL af gaan! Daaaag! Stelletje gekken, tis idd maar 2 omschakelingen, ik kan er haast op afstuderen (ook de service van de klantenservice bij KPN ben ik niet helemaal vrolijk meer over).

Owja, KPN zat ook nog te zeuren over 'contractbreuk' omdat we dus ADSL-direct van kpn hebben... en met een andere internetprovider zou het wel kunnen -kuch-

Nu ga ik dus mooi die vent die heeft verteld dat we 6 weken van ADSL moeten het wel een beetje raar is dat dit toch ook eigenlijk kan.... binnen een dag!!!!!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan uit ervaring maar een ding aanraden:
Als er kabelinternet voorhanden is in je woonplaats en je hebt een GSM-abbo, gooi je vaste KPN aansluiting dan zsm de deur uit. Dat is niet alleen goedkoper, maar werkt ook een stuk flexibeler. Daar kan geen ISDN-2, ISDN-1 of ADSL tegenop! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:48:
Boos op kpn! :(

Probeer al vanaf november van ISDN af te komen, heb al alles voor analoog adsl klaar liggen... maar ondertussen...(
Er gaan geruchten dat het binnenkort makkelijker wordt om over te stappen naar analoog, dus als je nog even geduld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XwiZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

XwiZ

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:07:
Ik kan uit ervaring maar een ding aanraden:
Als er kabelinternet voorhanden is in je woonplaats en je hebt een GSM-abbo, gooi je vaste KPN aansluiting dan zsm de deur uit. Dat is niet alleen goedkoper, maar werkt ook een stuk flexibeler. Daar kan geen ISDN-2, ISDN-1 of ADSL tegenop! :7
Ik adviseer juist andersom wanneer die kabelaar UPC heet...
Zit hier al een jaar te proberen om van UPC en bijbehorende spookfacturen af te komen, ze willen het maar niet snappen dat ik helemaal niks met hen te maken wil hebben. 8)7 Ik krijg zelfs nog het borgbedrag voor het modem van hen nota bene!(ze sturen mij een rekening/incasso voor 2 maandtermijnen na afsluiting)
Telefoon heb ik wel nodig want ik bel maandelijks 30 uur naar het buitenland. En sinds ik ADSL van KPN heb, geenéén keer een storing gehad. Dat was wel anders bij cHELLo }) En die callcenter sl@jes bij KPN zijn dan mischien niet altijd even snugger...bij UPC is het maar de vraag of je überhaupt iemand aan de lijn krijgt. En als je die dan krijgt is het zo'n voorgeprogrammeerd studentje die perfect NEE kan verkopen!
Als ze nog langer doorgaan ga ik maar eens een demonstratie/mediaactie tegen UPC organiseren.
BTW met satelliettv verdien je binnen 1,5 jaar je systeem terug...heb je meteen bijna DVD kwaliteit beeld enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Dernet KPN gebeld en in het menu maar op een aantal knopjes gedrukt. Kreeg iemand aan de lijn en ik zei dat de juiste menu keuze niet aanwezig is en dat ik wil het huidige ISDN2 abo wil om laten zetten naar ISDN1.

Werd doorverbonden naar iemand van sales en die vroeg nog een paar controle vragen (hoofdtelefoonnummer, postcode, dat wij adsl hebben, ect).

Volgende week donderdag wordt ons abo omgezet en we ontvangen hierover volgende week nog een brief.

Al met al, snel geregeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Rayman_ op 03-02-2005 16:55 . Reden: typfoutje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 30-09 17:51

PowerFlower

être diable et jouer fleur

_Rayman_ schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:38:
[...]
Volgende week donderdag wordt ons abo omgezet en we ontvangen hierover volgende week nog een brief.

Af met al, snel geregeld :)
Wacht nou eerst maar eens tot donderdag... niet de beer schieten voordat de avond geloofd is, en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Welke optie moet je kiezen in het menu van 0900-0244 om de aansluiting om te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Goed nieuws: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22725943

Vanaf maart 2005 zou het mogelijk moeten zijn om gehele KPN telefoonabonnement op te zeggen terwijl je ADSL hebt.
Waarschijnlijk komt de introductie van VoIP door KPN dichterbij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb vandaag een brief gekregen waarin netjes vermeld stond dat het overgezet zou worden naar ISDN en dat er twee nummers uitgeschakeld zouden gaan worden. Gaat komende week gebeuren volgens de brief. Ben erg benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 05-02-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Roog1317 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:02:
Welke optie moet je kiezen in het menu van 0900-0244 om de aansluiting om te zetten?
Ik ben gewoon maar ergens heen gegaan. Volgens mij eerst prive, daarna abonnementen verhuizen en daar gevraagd, dat ik het huidige ISDN-2 abo wil omzetten naar ISDN-1.
Pagina: 1 2 Laatste