Keuzes maken

Pagina: 1
Acties:

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Topicstarter
Heren, ( en dames natuurlijk)

Na het doorlopen van jullie forum/google heb ik toch enige vragen, aangezien ik een noob ben m.b.t OC-en… :(

Ik ben in het bezit van een:
CPU: AMD Athlon XP 2600+(Barton) OC @~ 2.3Ghz (189x11,5)
Mobo: Abit A7v600
GEheugen Kingston 512 2700
Temp: idle 46c en stressed 55c
Video: ATI sapphire 9000 PRO (OC @ 291/276)

Alle cooling is standaard en dat is wat ik wil veranderen !
Nu ben ik aan het zoeken geweest en ben op het volgende lijstje gekomen:

CPU: Zalman CNPS7000b-CU-led
VGA: Zalman ZM80D-HP & Zalman ZM- OP1
Pasta: Artic silver
Kosten: € 67.96 (exc. Verzend)

Maar voordat ik de boel wil gaan bestellen… Had ik toch een paar vragen:
1) Is dit een goed setje om nog verder mee te gaan OC-en? M.b.t. hoger voltage & temp.
2) Indien ik mijn PC upgrade denken jullie dat ik het mee kan nemen?
3) Raden jullie iets anders aan? Lees veel over ZM en weinig over anderen (Artic ofzo..)

:?

Ik wil in de toekomst overstappen naar een 64bit AMD en een ATI x800XT, echter nu kan ik het niet betalen, verre van zelfs, |:( … maar wil wel een beetje mee blijven komen met de hedendaagse spellen (HL2/ CS:S etc).
Dus mochten jullie nog ander advies hebben HEEL graag. Eigenlijk wil ik niet meer dan € 150,- aan uitgeven… Maar alles minder mag natuurlijk ook… ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Mx.

Aut viam inveniam aut faciam

Verwijderd

Mx7733 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:04:

CPU: Zalman CNPS7000b-CU-led
VGA: Zalman ZM80D-HP & Zalman ZM- OP1
Pasta: Artic silver
Kosten: € 67.96 (exc. Verzend)

Maar voordat ik de boel wil gaan bestellen… Had ik toch een paar vragen:
1) Is dit een goed setje om nog verder mee te gaan OC-en? M.b.t. hoger voltage & temp.
2) Indien ik mijn PC upgrade denken jullie dat ik het mee kan nemen?
3) Raden jullie iets anders aan? Lees veel over ZM en weinig over anderen
1. goed setje om mee te OCen maar of je veel verder komt is de vraag want je geheugen zal waarschijnlijk de bottleneck zijn.

2. De CPU koeler zou je zo kunnen overzetten als je overstapt op een AMD64 systeem.

3. Ja dit is een leuk setje maar ik denk niet dat je veel hoger zal komen misschien een paar mhz meer maar of dat het waard is moet jij dan bepalen.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:32:
[...]

2. De CPU koeler zou je zo kunnen overzetten als je overstapt op een AMD64 systeem.

mits je moederbord het toelaat en dus geen ruzie krijgt met je voeding of geheugen.. :9

Verwijderd

Die Zalman koeler voor je graka (Zalman ZM80D-HP & Zalman ZM- OP1 ) is niet echt goed voor overclocken, ik zou die nieuwere VF700 van Zalman nemen, of een artic silencer.
Als je toch de ZM80D-HP neemt, zou ik niet die fan van zalman erop zetten. Ding maakt een hoop herrie op volle toeren (wat hij moet draaien als je gaat oc'en).

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 09:54
Een Radeon 9000 Kan je volgens mij wel passief draaien als je een goeie airflow hebt in je kast. M'n Ti4200 kan ik ook passief op 300/600 draaien. Verder koelt zalman niet heel bijzonder. Daarvoor kan je misschien beter naar bijvoorbeeld Termalright kijken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Inderdaad kan hij passief draaien met een 9000, maar hij wilde ook kunnen overstappen op een X800, en hij moet volgens mij vanaf de 9800 met fan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mx7733 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:04:Eigenlijk wil ik niet meer dan € 150,- aan uitgeven
Voor 150 € een nieuwe Videokaart halen lijkt me eerlijk gezegd het slimst :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Het gaat toch vooral om de koeling? Hij kan voor 150€ ook een mooi nieuw toetsenbord halen.
Het gaat toch om meer dan puur het overclocken van zijn grak 8)7 a?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
een ZM80D met een OP1 gaat echt wel goed draaien op een x800 hoor..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:58:
Het gaat toch vooral om de koeling? Hij kan voor 150€ ook een mooi nieuw toetsenbord halen.
Ehm...... ben ik scheef of wil hij meer performance in zijn GAMES :? B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
Je kunt ook je cpu koelblok op je graka modden met een fan daarop, (heb ik ook gedaan met mijn GF FX 5900 XT) koelt erg goed en die hou je toch over als je een zalman koeler voor op je CPU koopt. Hou je meteen weer wat geld over voor andere spullen (geheugen?).

Hallo

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zalman ZM - OP1 kan je wel weglaten voor je vid. kaart. Die 9000 zal wel niet zo heel warm worden :D

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
een 9800pro kan je zelfs passief laten draaien zolang je een beetje airflow hebt (wel de pci covers boven en onder graka weghalen zodat daar nog wat lucht uit kan, als je lucht er niet uit kan dan kan je nog zo hard blazen maar de warmte gaat niet weg).

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:58:
Momenteel ben ik niet erg kapitaalkrachtig en wil eigenlijk alleen materiaal kopen dat voor toekomstig gebruik geschikt is..

D.w.z. dat als ik er geld voor het ik wil overstappen op een 64bits AMD en een PCI-e graka. Maar nu heb ik AGP en vindt dat dus zonde van mijn geld... (tenzij

Verder wil ik iedereen bedanken voor hun reactie! Voor mij CPU ben ik er nu wel uit, maar mijn graka blijft lastig! Ben nog niet zo thuis op het gebied van passief en actief. Maar Mennok heeft gelijk het gaat puur om het OC van mijn graka. Zo ver als mogelijk is...

Tijd voor mij om dus weer in de google te klimmen, tenzij iemand zich verveeld en mij het verschil uit kan leggen (passief/actief) in verhouding tot max prestatie.. :)

Bedankt allemaal!

Groet,
Mx.

Verwijderd

actief/passief maakt, voor jouw kaart, qua prestatie niet zoveel uit.

9000'jes worden niet zo heet als de huidige stroomvretende 6800s, dus de kans dat je tegen de limiet van die Zalman passive aanloopt is behoorlijk klein. De remmende factor op een OC is (deels) warmte, maar daar ga je dus geen last van krijgen. HL2 gaat overigens (waarschijnlijk in het directX 7 codepath) wel gewoon lopen op je 9000 - andere nieuwe games eigenlijk niet.

Ik wil je ook nog wel wat anders adviseren: hou die centen gewoon lekker op de bank en spaar door voor een echte, serieuze upgrade. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 14:14 ]

• Mx7733

Mx7733

Topicstarter
Dat dacht ik ook al!

Ga wel alleen voor de proc koeler en dan een beetje spelen :)

Die graka komt nog wel...

bedankt voor de info!

M.v.g.
Mx.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

[Mierenneukermode]
volgens mij:
je cpu: CPU: AMD Athlon XP 2600+(Barton) OC @~ 2.3Ghz (189x11,5)
= niet 2,3GHz maar 2173MHz...
[/Mierenneukermode]

Ici kann uw Werbung staan

Pagina: 1