Ik heb hier momenteel 2x een latje van infineon 256MB DDR400 inzitten in dual channel.
Nu zou ik 2latjes van 256 bijwillen en deze ook in dual channel plaatsen.
In eerste instantie wou ik dus 2 latjes identiek kopen als die er nu insteken. Alleen is het probleem dat de lokale pcboer deze niet heeft liggen, en ik geen zin heb om voor 2 latjes ram naar duitsland te rijden.
Dus gekeken wat de lokale pcboer heeft:
De 2 waar mijn keuze op viel zijn: TwinMOS 256MB DDR400 of GEIL 256MB DDR400.
Ze staan allebei in de QVL van asus. Daar staan wel modelnummers bij die ik natuurlijk niet in de webshop van de pcboer terugvind, maar dit zal niet zo veel uitmaken?
Dat GEIL geheugen is in dual channel pakketje te krijgen, dus dit zal dan getest zijn in een dual channel opstelling...
Omdat ik nog wat vragen heb, stel ik ze hier maar:
- In de handleiding van mijn mobo staat:
Ik vond in de search dat er verschillende mensen waren die goede ervaringen had met het GEIL geheugen, zowel het dual channel pakketje als gewoon. (find1, find2). En dit staat in de QVL dus ik denk dat dit wel een goede keuze is. Ik ben meer voor GEIL geheugen omdat ik er minder problemen van vind in de search... Van twinmos vind ik nogal veel problemen ivm de p4p800, maar dit kan natuurlijk zijn omdat het meer gebruikt wordt (bekender is) dan geil?
Maar wat ik mij eigenlijk afvroeg en niet vond in de search was of iemand ervaringen heeft met het gebruik van 2 keer dual channel met 2 keer 2 verschillende merken van geheugen?
Specs van systeem als die van belang zijn:
Asus P4p 800 SE
P4 2.8Ghz 800 FSB
2x Infineon 256MB PC3200 CL3
Nu zou ik 2latjes van 256 bijwillen en deze ook in dual channel plaatsen.
In eerste instantie wou ik dus 2 latjes identiek kopen als die er nu insteken. Alleen is het probleem dat de lokale pcboer deze niet heeft liggen, en ik geen zin heb om voor 2 latjes ram naar duitsland te rijden.
Dus gekeken wat de lokale pcboer heeft:
De 2 waar mijn keuze op viel zijn: TwinMOS 256MB DDR400 of GEIL 256MB DDR400.
Ze staan allebei in de QVL van asus. Daar staan wel modelnummers bij die ik natuurlijk niet in de webshop van de pcboer terugvind, maar dit zal niet zo veel uitmaken?
Dat GEIL geheugen is in dual channel pakketje te krijgen, dus dit zal dan getest zijn in een dual channel opstelling...
Omdat ik nog wat vragen heb, stel ik ze hier maar:
- In de handleiding van mijn mobo staat:
Ik neem aan dat dit per channel bedoelt is? Als ik cas2.5 geheugen naast mijn cas3 infineon steek, zal dit toch geen negatieve gevolgen hebben, behalve dat het bijgestoken geheugen misschien op cas3 gaat werken? Heeft iemand daar ervaring mee?3. In Dualchannel configurations, install only identical (the same type
and size) DDR DIMM pairs for each channel.
4. Always install DIMMs with the same CAS latency, otherwise, the
system may run in a lower frequency. For optimum compatibility, it
is recommended that you obtain memory modules from the same
vendor. See list of Qualified Vendors List on page 213.
Ik vond in de search dat er verschillende mensen waren die goede ervaringen had met het GEIL geheugen, zowel het dual channel pakketje als gewoon. (find1, find2). En dit staat in de QVL dus ik denk dat dit wel een goede keuze is. Ik ben meer voor GEIL geheugen omdat ik er minder problemen van vind in de search... Van twinmos vind ik nogal veel problemen ivm de p4p800, maar dit kan natuurlijk zijn omdat het meer gebruikt wordt (bekender is) dan geil?
Maar wat ik mij eigenlijk afvroeg en niet vond in de search was of iemand ervaringen heeft met het gebruik van 2 keer dual channel met 2 keer 2 verschillende merken van geheugen?
Specs van systeem als die van belang zijn:
Asus P4p 800 SE
P4 2.8Ghz 800 FSB
2x Infineon 256MB PC3200 CL3
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 22:10 ]