Toon posts:

Welk Geheugen werkt op P4P800

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier regelmatig topics over problemen bij het vinden van compatible geheugen (PC3200) voor het Asus P4P800 moederbord.

Ik heb hier igg al twee types die zeker werken:

Kingston KVR400X64C3/256
Dit is clock 3-4-4-8 geheugen maar loopt ook op 2,5-3-3-8 zonder voltage verhoging

Geil Value Dual Channel (2 x 256mb)
Dit is clock 2,5-4-4-8 geheugen maar loopt zonder problemen op 2-3-2-8 met voltage op 2,75V

Met de settings op 2-3-2-6 boot windows gewoon en kan ik sisoft zonder problemen draaien. In KOTOR krijg ik echter af en toe vastlopers. Misschien dat het voltage op 2,85V hier verandering in kan brengen (moet ik nog testen).

Afbeeldingslocatie: http://www.geilusa.com/images/valuedual-2.jpg

Er zijn vast nog wel anderen met tips over wat wel en niet werkt op het Asus P4P800 bordje?

Verwijderd

check de qualified vendor list voor meerdere reepjes die werken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar een heleboel merken die misschien wel werken staan er niet op.

P.s. Ik weet dat je in verschillende topics info kunt vinden over geheugen en P4P800, maar vaak zijn dit topics over niet werkend geheugen. Meestal is de oplossing omruilen.
Het zou dacht ik dus wel handig zijn om een keer te vermelden wat nu wel werkt.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:10
ehm ik heb gewoon zown dual channel kit van Twinmos, werkt als een tiet, niks voltage tweaks nodig?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:12:
check de qualified vendor list voor meerdere reepjes die werken ;)
Enige goede antwoord :7

Dat ander geheugen misschien op bepaalde P4P800 bordjes wil werken is leuk en wel, maar garantie heb je allerminst, en dat is nou juist waar je hier om vraagt. Kan net zijn dat Super1337-geheugen van Jantje op zijn P4P800 werkt, terwijl exact datzelfde geheugen het op jouw P4P800 niet doet. Wat dan? Pech, als het niet op de qualified list staat heb je geen poot om op te staan.
Aan ervaringen van anderen heb je dus weinig...

Wat je evt wel kunt proberen is om te bepalen welke chips er op de qualified reepjes zitten en dan andere reepjes zoeken die dezelfde chips hebben. 100% garantie heb je ook niet, maar dan heb je iig een solide basis.

En sowieso (IMHO uiteraard) de 3rd party DIMM bakkers (zoals Kingston, Corsair, Geil etc) vermijden die zelf geen chips bakken maar alleen DIMMs verkopen. Ze kunnen namelijk prima garantie bieden en bij de duurdere modellen ook erg goede OC garanderen, maar wat ze je nooit kunnen beloven is compatibility, simpelweg omdat je nooit van tevoren weet wat voor chips je gaat krijgen. Brand-on-brand is bij twijfels over compatibility de enige weg :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.