Toon posts:

Wag54G Configuratie Wanadoo ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het instaleren en instellen van de router is geen probleem en de router ziet de ADSL lijn ook prima alleen verbinden doet die niet :(

De instellingen bij het setup screen zijn :

Encapsulation: RFC 2364 PPPoA

Multiplexing: VC

QOS type : UBR

Autodetect : Disabled

Virtual Circuit : 8 VPI
48 VCI

Username : MIJNe-mail@wanadoo.nl
Password : MIJNwachtwoord

Keep alive : redial periode 120 sec.

MTU op 1942

Ik denk dat dit alles zo zou moeten werken maar de modem denkt daar anders over. Ik krijg geen foutmelding en in de logs staat ook niks vermeld. Bij status > DSL connection krijg ik de snelheid te zien en alle andere dingen maar bij gateway staat alles op 0.0.0.0. Het lijkt me een username + wachtwoord probleem maar ik zie niet in wat daar fout aan is (wachtwoord en username gecontroleerd).

edit : router word weergegevn als een WAG54G V.2 met firmware versie 1.00.19, Nov 30 2004

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 20:52 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom zo'n hoge MTU ?? Die kan je gewoon 1492/1500 laten als ik het goed heb... check anders alle settings in het modem dat je van Wanadoo hebt gekregen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
MTU is wel 1492 dat was een tik foutje :o

Van wanadoo heb ik een USB modem waarbij je alleen het wachtwoord en de gebruikersnaam kan invullen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:05:
MTU is wel 1492 dat was een tik foutje :o

Van wanadoo heb ik een USB modem waarbij je alleen het wachtwoord en de gebruikersnaam kan invullen.
Er moet toch een Webbased controle panel achtig iets zijn erop op de een of andere manier ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:22:
[...]

Er moet toch een Webbased controle panel achtig iets zijn erop op de een of andere manier ??
Voor een USB ADSL modem? Helaas niet nee of in iedergeval niet dat ik het kan ontdekken, helaas :(

Op het internet en in de handleiding staat overgings dat deze instellingen juist zouden moeten zijn.

Verwijderd

wat voor soort abbo heb je?

bij een lite versie moet er bij je wachtwoord nog -lite achter,
dit kan per soort verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:27:
wat voor soort abbo heb je?

bij een lite versie moet er bij je wachtwoord nog -lite achter,
dit kan per soort verschillen.
Inderdaad de lite versie maar zonder of met -lite haalt helaas weinig uit al zal ik het voor de zekerheid nog maar eens testen.

edit
geen verschil met
NAAM@wanadoo.nl-lite of NAAM@wanadoo.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 21:48 ]

Pagina: 1