Toon posts:

@home SNEL vannacht!!

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, dit zal vast wel het zoveelste topic zijn over de snelheid van @home, maar deze keer misschien in positieve richting.. Ik was dus de CD van Mandrake aan het downen, en heb daarbij even 20 minuten DUMeter aangezet. Check:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/login147/img/sneliz.jpg
AAAAAUWWW!!!!!!!! >:)

Verwijderd

Vind je dat snel :? Maarja, ik ben met mijn Campus verbinding wel errug verwend :7

Verwijderd

snelheid ja ...............dat is een relatief begrip

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 22:12
Hij's al een paar keer langsgeweest......maar hier komt ie nog een keer.

Mijn @home snelheid van een paar maanden geleden :D

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/marcynl/snelhied1.gif

(edit: blijft moelijk, nederlands)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, da's idd ook lekker zeg! Maar dir is toch wel het snelste wat ik OOIT gehaald heb! Ik heb nooit gedacht dat ik OOIT 6 mbit/sec zou halen bij @home! :P

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 11:56 schreef RobiNET Online het volgende:
Vind je dat snel :? Maarja, ik ben met mijn Campus verbinding wel errug verwend :7
Niet om te flamen ofzo hoor, maar dit is al de 2e keer dat je zegt dat je dat langzaam vind in vergelijking tot je Campus verbinding :r

Ga ff ergens anders opscheppen ofzo.

Verwijderd

Opscheppen, hoe kom je erbij? Iedereen is toch blij met een snelle connectie. Nou, check deze url dan maar eens....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/96672/4

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
ik heb ook die campus verbinding
zo snel is ie niet

Verwijderd

Dat ligt dan aan je configuratie neem ik aan. Ik heb @Home gehad, maar kan niet tippen aan Campus. Misschien is je harde schijf te traag om die snelheid bij te kunnen houden :7

Ik ken nog iemand die niet zo tevreden is over zijn Campus verbinding en haalt amper 200kb/s. Hij had echter een PI 200Mhz....Ik woon in een bejaardenbuurt >:) waar niemand op internet zit, misschien dat het daar aan ligt?

Verwijderd

Topicstarter
De RUG in Groningen dus (:P) heeft een limiet van 60KB/sec download, of je moet een duurder account nemen. Weet iemand of daar geen limiet aan zit?

Verwijderd

@home downloaden is toch alleen maar downen van het @home netwerk. Alles wordt gecached, dus als iemand voor je al iets heeft gedownload kan jij het van de @home servers trekken. En ja, logisch dat je dan hoge snelheden haalt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 16:44 schreef Nokia het volgende:
@home downloaden is toch alleen maar downen van het @home netwerk. Alles wordt gecached, dus als iemand voor je al iets heeft gedownload kan jij het van de @home servers trekken. En ja, logisch dat je dan hoge snelheden haalt.
das een proxy en dat doet volgens mij elke provider..
Ik haal met @home ook zo'n 200-300KB/s.. maar die uitschieters zijn volgens mij foutjes van die meetprogramma's.. 824KB/s zou theoretisch nog wel kunnen lukken met een 10Mbit kaart, maar die andere (1200KB/s ofzo) dat kan volgens mij echt niet.. DAP geeft wel vaker rare waardes weer. Kijk je tegelijkertijd naar DU meter dan geeft ie 'maar' 150 ofzo aan :P

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

KAN ALLEMAAL NIET.

De maximale snelheid die je met @home kan halen is 487 KB/sec. Dan is er gewoon een hoopjes data voor je comp blijven hangen en is allemaal in keer binnen gekomen.

DUS JE KAN MAXIMAAL 487 KB/sec HALEN !!

Verwijderd

Ik heb geen @Home, maaruh, klopt dat wel wat je zegt. Ik heb bij veel kennissen met @Home toch echt vaker boven de 500kb/s zien downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof eigenlijk ook niet dat het kan, maar DU Meter geeft het toch echt aan! En deze windows-bak zit (op het moment ;)) direct op de kabelmodem aangesloten, dus kan het ook niet van het interne netwerk afkomen! En me netwerkkaart heeft toch echt geen buffer ofzo hoor!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hehe... ik ben er nog steeds niet achter of dat gerucht van 480 kb/sec waar is maar ik weet iig dat je NIET meer dan 10 mbit kan trekken :)...

* IceStorm haalde 1,5 jaar geleden in het begin altijd van die ranzige snelheden [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]..

• Timmey
  • Niet online
Dus je zou sneller kunnen downloaden als je een 100mbit kaart hebt?

Niet dat de netwerkkaart snel de bottleneck zal zijn bij @home, maar theoretisch zou je dus sneller kunnen downloaden met een snellere netwerkkaart, of niet?

• IceStorm

IceStorm

Nee.. helemaal niet... snelheid is gecapped.. :)..

• Timmey
  • Niet online
Gecapped?

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
check dit maar eens! Daar woon ik dus.:7

I'll be back

• herminator
  • Niet online
check dit maar eens! Daar woon ik dus.:7
http://www.sshu.nl/SSH/Supersnel_internet/supersnel_internet.HTM

I'll be back

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid zou met een 100mbit kaart in principe niet omhoog moeten gaan, als je er vanuit gaat dat je systeem zelf geen beperking geeft op de downloadsnelheid. Als jij een ontzettend langzame cpu hebt, is het weldegelijk sneller met een 100 mbit kaart, omdat die minder cpu-power vreet.

Verwijderd

Topicstarter
Herminator: je bent asociaal. Als straf voor die supersnelle interverbinding die je gaat krijgen mag je voor mij zoveel mogelijk films downloaden en die naar mij opsturen :P

Verwijderd

Heej Herminator!

Daar woon ik ook! Ik woon in het TWC complex. We nemen nu ADSL totdat die retesnelle 100 Mbit verbinding komt.

Auw! Wat zal dat pijnlijk snel zijn!

Rob

• StanTheMan
Op zaterdag 06 januari 2001 14:43 schreef RobiNET Online het volgende:
Dat ligt dan aan je configuratie neem ik aan. Ik heb @Home gehad, maar kan niet tippen aan Campus. Misschien is je harde schijf te traag om die snelheid bij te kunnen houden :7

Ik ken nog iemand die niet zo tevreden is over zijn Campus verbinding en haalt amper 200kb/s. Hij had echter een PI 200Mhz....Ik woon in een bejaardenbuurt >:) waar niemand op internet zit, misschien dat het daar aan ligt?
grapjas.
aan m'n configuratie ligt het niet, die is een stuk sneller dan die van jou >:)
in het begin ging ie ook lekker snel toen er nog weinig waren aangesloten. Nu ook nog wel, maar stuk langzamer. Je gaat me niet vertellen dat je op de drukste momenten van de dag nog makkelijk >300 hebt

(en dan niet kansloos gaan zoeken naar een bestand op een server die 'snel verbonden' is met het campus netwerk)

Verwijderd

Momenteel is het anders dikke bager. Ik wacht al 5 minuten tot me hotmail account is geladen :(

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 02:25 schreef StanTheMan het volgende:

[..]
grapjas.
aan m'n configuratie ligt het niet, die is een stuk sneller dan die van jou >:)
in het begin ging ie ook lekker snel toen er nog weinig waren aangesloten. Nu ook nog wel, maar stuk langzamer. Je gaat me niet vertellen dat je op de drukste momenten van de dag nog makkelijk >300 hebt

(en dan niet kansloos gaan zoeken naar een bestand op een server die 'snel verbonden' is met het campus netwerk)
De traagheid kan meerdere oorzaken hebben. Studentenhuizen zijn vaak het grootste probleem. Medestudenten hebben namelijk ook last van "traagheid". Ik ben een thuiswonende student en woon in een wijk waar ik bijna de enige kabelaar ben. Dus, natuurlijk maakt het ook uit in welke wijk en straat je woont, t.a.v. hoeveelheid aansluitingen. Ik haal echt makkelijk de 300kb/s en denk dus dat jij een ander probleem heb.
Trouwens, ik ben echt geen grapjas zoals jij me noemt.

• StanTheMan
Op zondag 07 januari 2001 09:22 schreef RobiNET Online het volgende:

[..]
De traagheid kan meerdere oorzaken hebben. Studentenhuizen zijn vaak het grootste probleem.
ik woon in een appartement waar geen andere studenten wonen..
maar goed, laat maar hangen zinloze discussie wat kan mij het boeien, ik kan lekker internetten jij ook

• IWriteCode
  • Laatst online: 09-07 11:51

IWriteCode

Less = more

Op zaterdag 06 januari 2001 22:08 schreef IceStorm het volgende:
Hehe... ik ben er nog steeds niet achter of dat gerucht van 480 kb/sec waar is maar ik weet iig dat je NIET meer dan 10 mbit kan trekken :)...
10 Mbit.. met Datacompressie kan je dan toch boven de 1 MB per seconde komen.

Less = more

• herminator
  • Niet online
Heej ropstop.. Zo pijnlijk is dat niet. Ik heb al een half jaar 512kb adsl. Binnenkort gaan we over naar adsl fast. Da's 1024kb zoals je misschien al weet. Ik heb er momenteel weinig klagen over. Ik zit trouwens op de cambridgelaan. Die wordt geloof ik als eerste aangesloten. >:)

I'll be back

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 11:20 schreef StanTheMan het volgende:

[..]
ik woon in een appartement waar geen andere studenten wonen..
maar goed, laat maar hangen zinloze discussie wat kan mij het boeien, ik kan lekker internetten jij ook
No offense dus! :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 11:47 schreef Naplion het volgende:
Ik weet het, dit zal vast wel het zoveelste topic zijn over de snelheid van @home, maar deze keer misschien in positieve richting.. Ik was dus de CD van Mandrake aan het downen, en heb daarbij even 20 minuten DUMeter aangezet. Check:
[afbeelding]
:'( /me haalt maar 7,51 met zijn ISDN lijntje [img=15,15]i/s/frown.gif[/img]

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 11:47 schreef Naplion het volgende:Ik weet het, dit zal vast wel het zoveelste topic zijn over de snelheid van @home, maar deze keer misschien in positieve richting.. Ik was dus de CD van Mandrake aan het downen, en heb daarbij even 20 minuten DUMeter aangezet. Check:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/login147/img/sneliz.jpg
18,3 KB/s upload kan sowieso niet, je haalt maximaal 16.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Hazzz-E
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op zaterdag 06 januari 2001 22:08 schreef IceStorm het volgende:

* IceStorm haalde 1,5 jaar geleden in het begin altijd van die ranzige snelheden <a href="i/s/smile.gif\" width=\"15\" height=\"15" target="_blank">[afbeelding]</a>..
Het is geen gerucht. Toen ze het bij mij kwammen installen vroeg ik wat de maximale snelheid was. De instalateur zei toen dat je niet constant boven 487 kan komen. Dat is gewoon de maximale snelheid van @home.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 21:55 schreef Mr. B. het volgende:

[..]
18,3 KB/s upload kan sowieso niet, je haalt maximaal 16.
Kennerlijk dus wel, want dit is echt wat ik gemeten heb, met deze PC direct op het kabelmodem aangesloten, omdat me server kapot was. Ik was juist die Mandrake ISO aan het downen om um opnieuw te installeren!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 08 januari 2001 00:56 schreef Naplion het volgende:

[..]
Kennerlijk dus wel, want dit is echt wat ik gemeten heb, met deze PC direct op het kabelmodem aangesloten, omdat me server kapot was. Ik was juist die Mandrake ISO aan het downen om um opnieuw te installeren!
Dan klopt die meting niet. Je komt hardwarematig gewoon niet boven de 16 KB/s uit.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Likos
  • Laatst online: 23-07 11:57
Klopt niet helemaal...

Ik heb zelf wel de limiet op 16Kb/s met @home, maar een vriend van me haalt regelmatig 30Kb...

Geen rekenfout ofzo, als ik iets bij hem van zijn FTP afhaal, of via ICQ of whatever.. 30Kb!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hmm, heb net @home, installateur is net langsgeweest. Zit nu zo rond de 300 Kb/s, en dat is VEEl beter dan mijn vorige 56K inbelverbinding. Daarom: :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Lekker gevoel geeft dat he >:)

• IceStorm

IceStorm

Hehe...
Ik stond de eerste keer bijna te kwijlen en dat was gewoon 20 kb/sec ;)..

• herminator
  • Niet online
Pas geleden een brief gehad dat ik in augustus mag gaan genieten van de "supersnelle internet verbing" in utrecht. Alleen hebben ze eergister effe 2 gaten van 10 cm lopen boren boven onze voordeur om 9:00 in de ochtend :? niet echt prettig wakker worden... Maarja, de kabels moeten toch ergens doorheen gaan.

I'll be back

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 12:38 schreef Panzer het volgende:
Hmm, heb net @home, installateur is net langsgeweest. Zit nu zo rond de 300 Kb/s, en dat is VEEl beter dan mijn vorige 56K inbelverbinding. Daarom: :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~
Wacht maar tot je verbinding weer eens een week morsdood is!

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 02:02 schreef RopStop het volgende:
Heej Herminator!

Daar woon ik ook! Ik woon in het TWC complex. We nemen nu ADSL totdat die retesnelle 100 Mbit verbinding komt.

Auw! Wat zal dat pijnlijk snel zijn!

Rob
Wie zegt dat 100Mbit snel is? Het gaat erom hoe het achterliggende netwerk opgebouwd is.
Als je die 100Mbit moet delen met een paar straten dan kun je beter inbellen via de telefoon. ;)

/edit: spelfouten

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 08:30 schreef HlpDsK het volgende:
Momenteel is het anders dikke bager. Ik wacht al 5 minuten tot me hotmail account is geladen :(
Same here.....de laatste tijd kom ik niet hoger dan 40 a 50 kb/s :(

Verwijderd

Heb nu 2 weken @home, en volgens de installateur hangen er ongeveer 60 internet verbindingen in de centrale(meer zullen het er niet worden), maar haal een gemiddelde van 300KB/s(echt kilo bytes), en dat is toch ongeveer 2megabit. Laat aub heel nederland overstappen naar adsl, en de kabel wordt nog sneller.
Pagina: 1