Ik heb laatst eens wat zitten frutselen met multidimensional arrays in php. Dat lukt allemaal vrij aardig alleen ik wil nu een stap je verder en zoals ik het momenteel probeer te maken dat pikt mijn editor niet eens, laat staan dat ik ook nog op run durf te duwen.
Ik wil een html list printen vanuit php dmw arrays. Werkt tot zover hartstikke goed met dit stukje code;
output:
Nu wil ik zoals gezegd een stapje verder en m'n individuele choice's attributes meekunnen geven. zoals bv. een kort voorbeeldje;
ik noem het attribuut nu even atttribute1A1, omdat ik meerdere attributen wil hebben uiteindelijk, bv. ID of ALT etc. Dat zou dan attribute1A2 moeten worden. Nou komt het dus, ik denk met mn nieuwe geleerde kunstjes gewoon ff een extra array in de array te duwen. Daar gaat heel m'n editor van over z'n nek. Syntax valideert al niet, dus ik twijfel of het zo wel mag al. Mijn idee was ongeveer dit;
Zit ik zo ver van 't pad af of mag het gewoon simpel zo niet? Of moet ik hier losse array's voor gaan maken?
Ik wil een html list printen vanuit php dmw arrays. Werkt tot zover hartstikke goed met dit stukje code;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $menus = array( 'menu1' => array('choice1A','choice1B','choice1C'), 'menu2' => array('choice2A','choice2B','choice2C'), ); echo "<ul>\n\n"; foreach( $menus as $menu=>$choice ) { echo '<li>'.$menu."</li>\n"; echo "<ul>\n"; foreach( $choice as $choice ) { echo '<li>'.$choice."</li>\n"; } echo "</ul>\n\n"; } echo "</ul>\n\n"; |
output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <ul> <li>menu1</li> <ul> <li>choice1A</li> <li>choice1B</li> <li>choice1C</li> </ul> <li>menu2</li> <ul> <li>choice2A</li> <li>choice2B</li> <li>choice2C</li> </ul> </ul> |
Nu wil ik zoals gezegd een stapje verder en m'n individuele choice's attributes meekunnen geven. zoals bv. een kort voorbeeldje;
code:
1
2
3
4
5
6
| <li>menu1</li> <ul> <li><a href="attribute1A1">choice1A</a></li> <li><a href="attribute1B1">choice1B</a></li> <li><a href="attribute1C1">choice1C</a></li> </ul> |
ik noem het attribuut nu even atttribute1A1, omdat ik meerdere attributen wil hebben uiteindelijk, bv. ID of ALT etc. Dat zou dan attribute1A2 moeten worden. Nou komt het dus, ik denk met mn nieuwe geleerde kunstjes gewoon ff een extra array in de array te duwen. Daar gaat heel m'n editor van over z'n nek. Syntax valideert al niet, dus ik twijfel of het zo wel mag al. Mijn idee was ongeveer dit;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $menus = array('menu1' => array('choice1A' => array('attribute1A1','attribute1A2'), 'choice1B' => array('attribute1B1','attribute1B2'), 'choice1C' => array('attribute1A1','attribute1A2') ), array('menu2' => array('choice2A' => array('attribute2A1','attribute2A2'), 'choice2B' => array('attribute2B1','attribute2B2'), 'choice2C' => array('attribute2A1','attribute2A2') ) ); |
Zit ik zo ver van 't pad af of mag het gewoon simpel zo niet? Of moet ik hier losse array's voor gaan maken?
Aunt bunny is coming to get me!