Grote webserver huren?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

• Denagammi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03-2025
Hoi ;)

Ik heb binnenkort de kans om voor een groot bedrijf fotomateriaal te gaan hosten/beheren. Nu ben ik opzoek naar locaties waar je nog relatief goedkoop een wat grote server kan beheren.

Ik heb wel eens gehoord over bijvoorbeeld een 100mbit ( is nog redelijke overkill denk ik ) met 1TB dataverkeer per maand. In het begin zal dit echt nooit gehaald worden, maar wie weet als deze manier van verkopen goed zal aanslaan.

Heeft iemand info over waar je zulk soort servers kan huren en wat de kosten hiervoor zijn? Eventueel kan het bedrijf de huidige 19" kast ergens in een rack stoppen, dus er hoeft niet perse een hele server gehuurd te worden.

*plop*

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:02
Mischien slim om erbij te vermelden wat je budget is!?!?

..:: ::..

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05-2025

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Ik neem aan dat je hier niet mag adverteren, maar kijk eens op www.webhosters.nl
Kijk en vergelijk! :P

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Ik denk dat je als je het eenmaal over dit soort hoeveelheden gaat hebben je rustig eens een afspraak kan maken met een datacenter? Servers kan je in eigen beheer houden, hardware kan je een contract voor sluiten met een grotere hardware leverancier?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik snap niet dat een groot bedrijf jou deze klus heeft gegeven. Je roept maar wat getallen, maar geeft geneens aan om hoeveel GB foto's het draait, en hoeveel bezoekers je verwacht etc.. , 1TB dataverkeer per maand, is EXTREEM veel!!!

Als ik jou was zou ik eerst in de FAQ op zoeken wat virtuele-, dedicated- en co-located paketten zijn, en een profesioneel bedrijf inschakelen om je bij dit probleem te helpen!

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Hang je hem bij de 19" rekjes van T.net en GoT @
http://www.trueserver.nl/ ;)

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord over bijvoorbeeld een 100mbit ( is nog redelijke overkill denk ik ) met 1TB dataverkeer per maand. Heeft iemand info over waar je zulk soort servers kan huren en wat de kosten hiervoor zijn? Eventueel kan het bedrijf de huidige 19" kast ergens in een rack stoppen, dus er hoeft niet perse een hele server gehuurd te worden.
1 TB/maand is een beetje veel, dat is 1000GB hoor! Maar hiero: www.nedlinux.nl kan je vrij goedkoop hosten en het is heel erg snel (een aantal gigabit/sec hebben ze tot beschikking)
precieze link: http://www.nedlinux.com/index.php?page=hosting&sub=specs
Dataverkeer is fair use!
Ze hebben hele goede helpdesk, heel erg persoonlijk en ze antwoorden eigenlijk altijd binnen 24 uur (via e-mail)

Van hun website:
Onze servers staan in onze eigen 17U ruimte in het XS4ALL Datacentrum te Amsterdam, er is gekozen voor XS4ALL vanwege de snelheid en stabiliteit van hun netwerk. XS4ALL is verbonden met vele internationale Internet Backbones om uw internetverkeer zo snel mogelijk uit te wisselen. XS4ALL heeft in totaal meer dan 16Gbit/s aan capaciteit richting het Internet.

Ik vind dat dus echt een aanrader!!!

• Denagammi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-03-2025
djexplo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:40:
Ik snap niet dat een groot bedrijf jou deze klus heeft gegeven. Je roept maar wat getallen, maar geeft geneens aan om hoeveel GB foto's het draait, en hoeveel bezoekers je verwacht etc.. , 1TB dataverkeer per maand, is EXTREEM veel!!!

Als ik jou was zou ik eerst in de FAQ op zoeken wat virtuele-, dedicated- en co-located paketten zijn, en een profesioneel bedrijf inschakelen om je bij dit probleem te helpen!
Het is een bedrijfje van zo'n 10 man die nu voornamelijk met drukwerk werken.
De afnemers willen liever continue updates krijgen ipv 1 keer per maand/jaar.

Het archief op dit moment is een +- 230.000 foto's van soms tot 10mb per stuk.
Uiteraard ga je thumbnails maken en zet je er logo's op zodat alles niet zomaar gebruikt kan worden. Maar als de rechten op die foto het toelaten dat iemand direct koopt, dan download deze klant wel even een foto in soms meerdere formaten tegelijk.

Blaat aub even tegen een andere boom aan... als je niet weet hoe groot de opslag van een klein bedrijfje kan zijn.

*plop*

Verwijderd

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken en gezien de manier waarop jij met je medeusers omgaat mag je het even lekker zelf/ergens anders gaan regelen dan op dit forum.

Je doet zelf om te beginnen al geen moeite, geeft te weinig informatie en gaat vervolgens over de zeik als iemand je daarop wijst. Zo werkt het hier niet.

Ik raad je ook aan http://gathering.tweakers.net/forum/faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door te nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.