Toon posts:

Linksys wag54g wireless problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag,

het volgende: Heb een paar maandjes geleden de linksys wag54g gekocht, werkte eerst redelijk normaal maar nu het is echt een probleem.

Het wireless lan verliest steeds verbinding (als er verbinding is) en 9 van de 10 keer krijg ik geen ip van de router.Ook het uitschakkelen van de dhcp server helpt niet (geef een ip op van 192.168.1.101, subnet 255.255.255.0)
Als ik een utp kabel erin doe is er geen probleem. Werkt dhcp naar behoren en vast ip slikt ie ook lekker.

Heb verschillende dingen geprobeert:

flashen van verschillende firmware`s
mac filtering ingeschakkeld en uit
64 bits wep encrytiie en 128 wep encrytie geprobeerd
Router in mixed mode gezet en 11mbs gezet.
Windows opnieuw op de client geinstalleerd
Als ik de laptop in een ander draadloos netwerk doe is er geen probleem
Verschillende channels geprobeerd
maakt niks uit als eik een gateway invul.

Iemand mischien die een goeden tip kan geven...?

ps: Als de router op dhcp staat zegt de webadmin dat de dhcp server wel een ip heeft gegeven.

edit: het gaat om pcmia kaartje van realtek 8080

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:46 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:38
Hier is al een 6 pagina's lang topic over, heette iets van Linksys WAG54G verliest verbinding met internet. Zelf heb ik hier ook zo'n ding staan en zelfs een USB modem, laptop en Sitecom AP werken beter qua betrouwbaarheid. De laatste tijd gaat het echter wel goed, mijn instellingen:

Channel: 6
SSID: ON
WEP: 128-bit
Firewall: ON
Data transfer rate: 11MBps

EDIT: Heb firmware versie 1.02.1 Europe Annex A (ADSL over PSTN)

[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 25-01-2005 19:34 ]

Verwijderd

kloteapparaat is het gewoon, zaterdag gekocht maar had meteen al spijt nadat zondagochtend dat ding het al niet meer normaal deed. ook de winkel waar ik hem heb gekocht wil hem niet eens ruilen voor een ander apparaat dus nu zit ik opgescheept met een ding dat het niet doet , en linksyssupport kun je ook wel vergeten... maar kijk maar eens in het bovengenoemde topic, vind je heel veel problemen (en misschien ook je oplossing)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Je kan het gewoon ruilen als het niet werkt hoor maar 11mbit instellen doet wonderen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik het topic goed heb gelezen gaat daar het topic om dat het verbinding met internet verliest en dat is bij deze niet zo. Hier verliest wlan constant verbinding.
Internetconnectie blijft behouden en werkt prima

11mbit instellen mocht ook niet helpen .. :(

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik snap niet dat mensen aldoor problemen hebben met die linksys dingen, heb er 2 staan router-ap en router-ap-adslmodem, nergens problemen mee

Het is gewoon een kwestie van goede kan. uitzoeken en client GOED instellen.

Met third-party firmware willen de ap's nog wel eens beter werken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

fastbal schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:26:
Ik snap niet dat mensen aldoor problemen hebben met die linksys dingen, heb er 2 staan router-ap en router-ap-adslmodem, nergens problemen mee

Gisteren ook een geconfigd (mijn eerste WLAN ervaring :+ ) en helemaal geen problemen ermee. Enige probleem wat er was had ik zelf per ongeluk veroorzaakt somehow... en die ook opgelost :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
fastbal schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:26:

het hangt gewoon af van de versie, versie 1.2 heeft heel veel problemen maar versie 2 doet het gewoon goed, jij zal die wel hebben (heb zelf ook versie 2 en dat is geen klote apparaat) versie 1.2 kan je gewoon omruilen voor een versie 2, die is hard & softwarematig verbeterd...

[ Voor 4% gewijzigd door b..RAM op 25-01-2005 20:33 ]

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 13:34
Ik heb ook geen problemen er meer mee.

Je moet natuurlijk wel wat weten van wireless lan, maar dat is bij ieder wireless apparaat.

Kijk anders hier even : ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/

Analoog : WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code.bin

ISDN : WAG54G_AnnexB_ETSI_v1.02.7_03_code.bin

ffies flashen, misschien heb je er dan minder last van.
Of kies een andere als het niet bevalt.
Op deze FTP server van Linksys staan trouwens nieuwere firmwares dan op de website staat aangegeven.

Ik zelf draai met de 1.02.7_03 analoog, werkt goed, op 1 ding na, en dat is single port forwarding. Dus je zal met range forwarding moeten werken.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
Kende de link idd, maar die laatste firmware had ik ook al geflasht maar het probleem blijft hetzelde.

Bedankt voor de reacties , so far......

Verwijderd

Topicstarter
kleine kick .......

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb precies hetzelfde probleem met het wireless van de Linksys WAG54G.
Krijg het ook met geen mogelijkheid aan de praat.
Het gekke bij mij is, dat ie het wel ff heeft gedaan.
Hij wil het soms nog wel eens doen als ik alles opnieuw geinstalleerd heb (router, windows, wireless kaart), maar dan valt ie na een tijdje ook weer uit.

Denk dat het hele wireless gewoon brak is bij dit ding :(
Pagina: 1