Toon posts:

Fileserver; policys

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fileserver hier staan, veel mensen maken er misbruik van door er bijvoorbeeld mp3's er op te zetten.

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar software die dit tegen gaat en het liefst een report er over verzend. Iemand hier ervaring mee?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is nou niet bepaald PNS waardig.
Ik doe altijd elke week random een search op diverse extensies en delete alles wat daaraan voldoet.
Nooit meer last van ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nu is dit nou niet echt de oplossing met 300 gebruikers...

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
waarom niet? iedereen die een login krijgt, krijgt eerst een policy in zijn snoet geduwd. In de policy neem je op:
Het onrechtmatig gebruik van de fileserver is niet toegestaan. Hiermee wordt bedoeld het opslaan van copyrighted of strafbaar materiaal of het gebruik van de beschikbare opslagruimte voor privedoeleinden.
Data die niet aan deze voorwaarde voldoed, kan ten alle tijden en zonder waarschuwing worden verwijderd
en dan vervolgens iedere dag een search doen naar "xxx" en "mp3" en "avi" enz enz.... Aangezien je server software geen onderscheid kan maken tussen prive en niet prive data (tenzij je op bestandsnaam/extensie filtert) is een policy en handmatige controle de enige mogelijkheid.

In een bedrijfsmatige omgevind kan je natuurlijk gewoon jpg, avi en mp3 verbieden.

Overigens, je topic starat voldoet bij lange na niet aan de policy. Je geeft niet aan wat je zelf aan info hebt gezocht, wat je al geprobeerd hebt, wat voor omgeving (kantoor, thuis, online) en wat voor software (windows, linux?) we het hier over hebben...

[ Voor 16% gewijzigd door Rac-On op 25-01-2005 15:11 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
:) We hebben het over windows
Maar ik heb al wat bij veritas gevonden Storage Foundation Cluster Systems.

Hiermee kan je poliy's toepassen bijvoorbeeld als een file ouder is dan 30 dagen dat hij verplaatst of verwijderd wordt.

Hier bij kan je dus gebruiken oude files kopieeren naar een backup station en op dvd zetten of verwijderen.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
En als ik nou gewoon handmatig een extensie wijzig? Dan vind je zoekactie dus niks, toch? Heel simpel: liedje.mp3 --> liedje.mp3.doc of liedje.doc.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er bestaat ook quota-management die ook bepaalde files (zoals MP3) kan 'disablen', natuurlijk kun je dan nog wel de file renamen, maar het merendeel van de gebruikers snapt dat niet....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dan wordt het moeilijk..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ZeilDude schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:21:
En als ik nou gewoon handmatig een extensie wijzig? Dan vind je zoekactie dus niks, toch? Heel simpel: liedje.mp3 --> liedje.mp3.doc of liedje.doc.
Daar kun je toch niks aan doen. (b.t.w. liedje.mp3.doc, wordt natuurlijk wel opgepikt als je search aanpast ;-) )

Verwijderd

De vraagstelling hier heeft niets met Professional Networking & Servers te maken. Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq en Policy - Professional Networking & Servers eens door daarover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.