XFX 6800GT bios problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ikzelf heb mijn 6800GT 256mb geprobeerd met een gemodde bios te flashen etc. Dit ging in eerste instantie mis, waardoor ik mijn orginele bios ben verloren.

Nu werk ik echter met een bios xfx6800 met rev0.4 van de mvktech site.

Dit is wel leuk, maar mijn kaart loopt nu al na 1 sec vast met 1 grote pixelbrij.
Het probleem is dat ik alleen 1 bios op mijn XFX kan flashen en dat alle andere 6800GT biossen het vertikken en een pci board mismatch geven.
Voor zover ik dit kan zien kan ik dit niet omzeilen en zit ik nu dus met een kaart die niet werkt.

Nu vroeg ik mij af of er uberhaubt wel progjes zijn die zulke controles ignoren?
Overigens zou ik ook graag van iemand met een XFX6800GT 256 mb de orginele bios willen ontvangen?

Verwijderd

Gaat het om de AGP of de PCIe versie? Ik verwacht de PCIe versie binnen 2 weken binnen, dus als je dan nog geen oplossing hebt kan je hem van me krijgen.

• Carel
Het gaat om de AGP versie.

Het kan best zijn dat op die mvktech site PCI-e biossen staan, echter kan ik dat niet terugvinden of bevestigen dat dit allemaal AGP versies zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Carel op 25-01-2005 10:19 ]

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
YOU'VE GOT MAIL

[ Voor 12% gewijzigd door PowerPee op 26-01-2005 11:04 . Reden: beetje taaltechniek ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
met nvflash 4(.12) kan je geforceerd flashen. in de readme staat vast wel welke parameters dat zijn.

die feature is er met nvflash 5 uitgehaald

• Carel
Na ongeveer 8 verschillende biossen 4 versies van NVflash en 3 keer flashen zonder dat ik uberhaubt beeld had is het uiteindelijk weer goedgekomen.

De 2e bios die van Powerpee had gekregen ging er goed op met NVFlash 4.42 en daarbij had ik beeld en kon ik tenminste weer overklokken zonder dat hel beeld gelijk gruis was bij al 10 mhz meer.

Het heeft even mogen duren, maar het resultaat mag dr zijn :P
Als ieamnd ook nog de search doet naar zo'n probleem ik heb de PV-T40A UAF7 V1.0 W07/04 videokaart met 1 DVI en 1 VGA.

Iedereen bedankt voor de moeite en hulp.

Verwijderd

waarom zou je een 6800GT flashen????

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
je niets beters te doen heb.. waarom stelde je die vraag? omdat je nieuwsgierig was 8)7

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zodat ie standaard op Ultra speeds draait misschien?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Carel
zonoskar schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:50:
Zodat ie standaard op Ultra speeds draait misschien?
Ging mij vooral om het voltage

• PowerPee
Carel schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:32:
[...]

Ging mij vooral om het voltage
Kijk; Dát heb ik dus ook meegemaakt. Deze kaart draait standaard op 1,3v in 3D applicaties. Indien ik het voltage biosmatig verhoog naar 1,4v gaat de kaart volkomen flippen.

Graag kom ik iemand tegen die hier een oplossing / verklaring voor heeft -en dan heb ik het niet over het aansluiten van een 2e molex connector, want die is pas noodzakelijk gebleken bij 1,5v- 8)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 18:01

HeepH

Dope Rapper

welke bios heb jij nou uiteindelijk gebruikt ? en werkte daar het verhogen van de vcore wel zonder problemen ? ik ben wel geintereseerd namelijk, zie ook mijn eigen topic :

HeefStan in "Vcore verhoging 6800 gt leid tot rare lo..."

http://specs.tweak.to/16495

• PowerPee
HeefStan schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:14:
welke bios heb jij nou uiteindelijk gebruikt ? en werkte daar het verhogen van de vcore wel zonder problemen ? ik ben wel geintereseerd namelijk, zie ook mijn eigen topic :

HeefStan in "Vcore verhoging 6800 gt leid tot rare lo..."
Hij heeft mijn originele XFX bios gebruikt. Rev 2. Versie: 5.40.02.15.02
Verder stel ik dezelfde vraag als jij: Wie kan dit verklaren?:X

Handleiding over goed bios flashen op Nvidia bordjes.
http://www.ocforums.com/showthread.php?t=323502 ...maar andere zijn het er niet mee eens ;)
http://www.ocforums.com/forumdisplay.php?f=86

[ Voor 19% gewijzigd door PowerPee op 29-01-2005 13:06 . Reden: url ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

*stiekem ook wel beetje kick :+*

Zou je mij die bios ook kunnen mailen dan ? Erazer1987(atje)hotmail.com. Ik hoop dat dat mijn problemen oplost. Voor de geinteresseerde : de point of view biossen werken niet

een forceflash met nvflash 5.xx doe je door

nvflash -4 -5 -6 XXX.ROM in te typen

• PowerPee
HeefStan schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:41:
*stiekem ook wel beetje kick :+*

Zou je mij die bios ook kunnen mailen dan ? Erazer1987(atje)hotmail.com. Ik hoop dat dat mijn problemen oplost. Voor de geinteresseerde : de point of view biossen werken niet

een forceflash met nvflash 5.xx doe je door

nvflash -4 -5 -6 XXX.ROM in te typen
Uch; ook geen backup gemaakt? :D

Je hebt mail ;)

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ja wel gebackuped,maar jij zegt dat jouw bios wel een voltmodificatie toestaat? toch bedankt voor de moeite kerel :> ownee laat maar, ik begreep het verkeerd denk ik. 2e deel is nog wel interesant dus dat stukje wel lezen :P

ik ben er achter dat het eigenlijk niks te maken heeft met het verhogen van de vcore,maar eerder met het verhogen van de clockspeeds. ik kan stock 6800gt core clock gewoon 3dmark draaien, maar zodra als ik hem flink op zijn donder geef (420/1100 bijvoorbeeld) dan gaat het beeld gek doen, en dat doet ie op 1.3 volt niet (Zelfs niet op 420/1100)

[ Voor 11% gewijzigd door HeepH op 31-01-2005 16:42 ]

Verwijderd

Mag ik dit hier posten? Zo niet, zal ik het wel merken.

In mijn ogen heeft mijn 6800GT het gister begeven.
Ik heb hem nu ongeveer een half jaar op ultra snelheden lopen. tot aan vorrige week. Toen heb ik hem op 412/1200 gezet. Gister kwam opeens nadat de computer zo'n 4 uur aan gestaan had, midden in het runnen van IE. een hele mega artifact. Of een pixelbrij oe je het wilt noemen. Iig allemaal kleuren en blokjes over het hele scherm dat ik niks meer kon zien. Na elke seconden reboot het systeem automatisch. en Windows start openieuw op. Ik zet snel mijn frequenties weer op 350/1000, en sluit af. Na een uurtje zet ik de computer weer aan, maar na 10 minuten krijg ik weer die troep over mijn scherm. De PC reboot en nu zie ik zelfs bij het opstarten, het POST scherm, niks anders dan pixelbrij. Ik heb er nu maar een oude S3 in zitten, en riva tuner snel weggegooid. Maar graka doet nog steeds raar als ik hem er weer terug in zet.
Is nu mijn juweel kapot? :'( of heb ik iets fout gedaan en kan ik het nog herstellen?

• PowerPee
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:12:
Mag ik dit hier posten? Zo niet, zal ik het wel merken.

In mijn ogen heeft mijn 6800GT het gister begeven.
Ik heb hem nu ongeveer een half jaar op ultra snelheden lopen. tot aan vorrige week. Toen heb ik hem op 412/1200 gezet. Gister kwam opeens nadat de computer zo'n 4 uur aan gestaan had, midden in het runnen van IE. een hele mega artifact. Of een pixelbrij oe je het wilt noemen. Iig allemaal kleuren en blokjes over het hele scherm dat ik niks meer kon zien. Na elke seconden reboot het systeem automatisch. en Windows start openieuw op. Ik zet snel mijn frequenties weer op 350/1000, en sluit af. Na een uurtje zet ik de computer weer aan, maar na 10 minuten krijg ik weer die troep over mijn scherm. De PC reboot en nu zie ik zelfs bij het opstarten, het POST scherm, niks anders dan pixelbrij. Ik heb er nu maar een oude S3 in zitten, en riva tuner snel weggegooid. Maar graka doet nog steeds raar als ik hem er weer terug in zet.
Is nu mijn juweel kapot? :'( of heb ik iets fout gedaan en kan ik het nog herstellen?
ALs je kaart in de POST zelfs fouten geeft is ie idd verrot. :(

RMA'n.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 19:41

star-saber

Ryzen

PowerPee schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:39:
[...]

RMA'n.
Hij heeft hem zelf stuk gemaakt.
RMA'n is niet echt eerlijk vind ik

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
PowerPee schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:39:
[...]

RMA'n.
Dat valt onder oplichten he RMAen nadat je hem te ver overgeklokt heb.

Die kaart is goed brak dat word een nieuwe van de s3 word je niet gelukkig

offtopic:
beetje spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Ganzz op 01-02-2005 13:41 ]

[www.ganzz.nl]

• PowerPee
Ganzz schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:40:
[...]

Dat valt onder oplichten he RMAen nadat je hem te ver overgeklokt heb.

Die kaart is goed brak dat word een nieuwe van de s3 word je niet gelukkig

offtopic:
beetje spuit 11
Niet altijd. Bij het modden van een kaart is de garantie direct weg, echter zijn veel fabrikanten op de hoogte van OC'n en zullen dit niet als einde garantie zien. Mjin XFX bijvoorbeeld werd met document over Overclocken op de install CD geleverd... verder heb ik niks toe te voegen aan deze discussie.

Verwijderd

vcore verhogen van je videokaart is ook een slecht idee, is die niet voor gemaakt.
je hebt geluk als hij het trekt, zo niet moet je niet raar opkijken.

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Een topic uit februari 2005 een schop geven is ook een slecht idee :) En laat ik nou al een hele tijd met videokaarten werken, en er ook veel heel hard overclocken, dat ik uit ervaring kan zeggen dat de vcore verhogen absoluut niet tot problemen HOEFT te leiden...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wel een erg oud topic dit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.