[Maxtor Diamond 10] Kortsluiting, hd kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 17:32
Hoi,

ik was gister ff aan het knutselen toen iets heel ongelukkigs gebeurde, de pc stond aan en ik duwde een molexje in het rek waar mn hd in hangt op de kastbodem. Nou die kwam schijnbaar met 2 van de pinnetjes tegen het staal van de kast aan want er kwam een vonk vrij, en daarna begon mn hd n btje te roken.. ik meteen de stekker eruit gehaald maar het kwaad was al geschied schijnbaar, want bij een reboot herkende de BIOS mijn HD niet meer.

Dus ik de hardeschijf eruit gehaald en omgedraaid, op het printplaatje was een klein chipje zichtbaar doorgebrand (zie foto) Het gaat hier om een Maxtor Diamond 10, 8mb 7200 200gb.

Denken jullie dat het nog mogelijk is deze hd de repareren? wellicht een nieuw printplaatje eronder opzetten? Zou wel zuur zijn aangezien er 150gb aan films en muziek op staat...

Afbeeldingslocatie: http://www.bbb.demon.nl/hd.jpg

Ontspan.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32
Als die films je niet zo heilig zijn zal ik ze als verloren beschouwen. Wordt een beetje een dure bedoeling voor films en muziek.

[ Voor 29% gewijzigd door leonbong op 24-01-2005 19:45 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Jep... Je kan de overlijdensadvertentie alvast gaan opstellen, die kan je afschrijven!!!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01
Of zo'n schijf nieuw kopen
die printplaat overzetten maar ja dan ben je evenveel geld kwijt. heb je teminste wel je films terrug

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 24-01-2005 19:50 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik dacht meteen ik ken die foto, niet dus! Zie Harde schijf verbrand.

In de FAQ staat de enige oplossing, printplaat overzetten, die misschien redding helpt.

ARME AOW’er

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:40

yGiDoRp

Sawasdee

garantie heb je niet meer dus zal je zoiezo een nieuwe moeten kopen. printplaat van die nieuwe overzetten dus.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Aangezien je toch een nieuwe schijf nodig hebt kun je toch gewoon precies dezelfde kopen en de printplaat overzetten? Heb het al een aantal keer gedaan en dat werkt perfect als je maar exact dezelfde schijf hebt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je topicstart ten spijt, maar dit staat al in de FAQ uitgelegd. Kijk aldaar onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Daarin staat de printplaatmethode ook uitgelegd. En nee, er is geen garantie dat je dan je data terugkrijgt. Dat heb je sowieso nooit bij datarecovery. Maar bedenk: niet geschoten is altijd mis ;)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.