Toon posts:

Beste manier om Adsl van SpeedlinQ Delen op 2Pc's Met Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Ik heb een SpeedlinQ Adsl Abonnement van 4096/1024 Kbit/s...
Ik heb ook 2 PC's, Allebei hebben Win XP Prof en zijn beide pentium 4 2.66GHZ..
Beide hebben een SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter.....
Ik heb 2 Alcatel Speedtouch Modem 510 (geen multi modem)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/st510.gif

Ik heb op PC1 gewoon internet, zit er nu ook achter (deze pc zit in de woonkamer) en ik heb ook PC2 (die zit op de zolder) daarop zit geen internet en ik wil daarop internet hebben...

Nu is mijn vraag, ik wil deze Adsl Internet wat ik nu heb delen en dan op PC2 erbij zetten, maar HOE doe ik dat het beste?

Op het internet als je zoekt naar 'het adsl verbinding delen', word er veel verteld hoe je een verbinding deelt met een kpn mxstream verbinding...

Ik heb een Tiscali/BabyXL netwerk en hoe deel ik dat het beste?
Moet ik er wat bijkopen of aanschaffen?
Kan iemand mij aub helpen of 1 of ander link geven waar uitgebreid staat geschreven hoe ik mijn adsl verbinding het beste kan delen?

Dank U :?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat maakt het nou uit van elke ISP of de netwerkprovider is?
Het is allemaal hetzelfde. Wat jij moet doen en dat had je met de search of FAQ of google ook kunnen vinden; Een switch kopen en 2 straight UTP kabeltjes halen, in je NIC op de switch en de Speedtouch 510 op de uplink van je switch. Op beide PC's de gateway invullen (IP van de router) en voila

Verwijderd

Als aanvulling op n00bs:

Hoe deel ik Internet ?

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als je een switch koopt en die aansluit aan de modem met een UTP kabel en dan die 2 pc's aansluit op die switch met allebei een UTT kabel dan heb je internet op allebei de pc's

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens...

het gaat niet zo goed.. tot nu toe heb ik het volgende gekocht:

een switch: Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/34041mcl.jpg

en 2* UTP kabels: Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/64442mcl.jpg

Op de switch: in poort 1 heb ik de UTP kabel gezet en het andere uiteinde zit in de Speedtouch Ethernet Modem 510..
in poort 2 heb ik de UTP kabel gezet en het andere uiteinde zit in PC 1 (waarop al ADSL was aangesloten)
in poort 3 heb ik de UTP kabel gezet en het andere uiteinde zit in PC 2 (de nieuwe pc die op de zolder bevind)

Als ik beide pc's aanmaakt geeft hij aan dat windows een IP-CONFLICT heeft ontdekt....

Maar wat moet ik nu doen? Moet ik een netwerk opzetten? of moet ik alleen wat in de netwerk instellingen wijzigingen aanbrengen? zo ja, welke wijzigingen en waar precies? 8)7

ik hoop snel mogelijk iets te horen

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Afbeeldingslocatie: http://www.tekstenuitleg.net/image/bekabeling.gif

Dus je modem/router sluit je aan op de switch (op de uplink port) waarschijnlijk port 5 bij jou met een Cross Cable

Port 1 & 2 gebruik je dan voor je pc's en dit zijn Straight UTP cables

Je speedtouch (router) staat standaard al op DHCP dus die geeft zelf IP adressen uit in jouw netwerk, je moet dan wel zorgen dat bij beide pc's dit op auto staat in de netwerk instellingen.

je kan dit ook handmatig invoeren en dan gebruik je bv een IP adres voor PC 1 als: 192.168.1.2 en voor PC2: 192.168.1.3

De gateway moet je bij beide pc's invoeren en dat is het LAN IP adres van je router... (die kan je ook veranderen maar is niet perse nodig. Ik doe dit altijd wel omdat ik dat fijner vind).

DNS: is de dns van je provider, maar de router ondersteund ook DNS dus je kan bij DNS ook de router LAN IP invullen.

[ Voor 80% gewijzigd door n00bs op 28-01-2005 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:44:
Meestal is de laatste port de uplink port, dit moet je even kijken want hier moet de router/modem op aangesloten worden! Bij jou zou dat port 5 zijn (check of dit de uplink port is). Hier gebruik je een cross cable voor.

Port 1 & 2 gebruik je dan voor je pc's en dit zijn straight UTP kabels.

Je speedtouch staat standaard al op DHCP dus die geeft zelf IP adressen uit in jouw netwerk, je moet dan alleen dit op auto zetten in je netwerk instellingen.

[afbeelding]
nou die kerel van de mycom zei dat ik op poort 1 de UTP kabel met de MODEM moest verbinden en in poort 2 en 3 de 2 PC'S.......

maar ik probeer ff wat jij gezegd hebt.... :?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:49:
[...]

nou die kerel van de mycom zei dat ik op poort 1 de UTP kabel met de MODEM moest verbinden en in poort 2 en 3 de 2 PC'S.......

maar ik probeer ff wat jij gezegd hebt.... :?
Ik heb mijn verhaal ff duidelijker gemaakt. Maar kijk even in het boekje van de Switch welke port de uplink port is. Bij sommige switches moet je een knopje oid indrukken op het een uplink port te maken...

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:52:
[...]

Ik heb mijn verhaal ff duidelijker gemaakt. Maar kijk even in het boekje van de Switch welke port de uplink port is. Bij sommige switches moet je een knopje oid indrukken op het een uplink port te maken...
Nee mang, ik heb geprobeerd wat jij gezegd had en geen verandering, hij geeft steeds aan dat windows een IP-CONFLICT heeft ontdekt in een andere netwerk dat aangesloten is...

en neee in het boekje staat dat alle 5 poorten UTP RJ45 poorten zijn en er staat niet welke de UPLINK port is, maar volgens de kerel van MYCOM moet ik mijn router/modem op poort1 van de switch bevestigen....

Maar je zei iets over Cross Cable, dus mijn modem/router moet ik via de Cross Cable met mijn switch verbinden?
ik heb geen cross cable, de 2 pc's heb ik met UTP cables via de switch verbonden en de modem heb ik met een Ethernet Kabel aan de Switch verbonden, dat is dus onjuist??
(deze ethernet kabel heb ik gekeregen bij de Speedtouch Alcatel Modem 510, deze kabel moest ik in mijn netwerkkaart van me pc zetten en de andere einde bevond zich in de MODEM zelf.. en met deze kabel heb ik nu de switch en modem verbonden, dat is dus fout?? 8)7

ik hoor van je en nogmaals bedankt voor je reactie..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 21:21 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke merk en type switch is het? Als een switch geen specifieke uplink port heeft, dan kan er een willekeurige port gebruikt worden... echter moet deze dan wel met een Straight Cable aangesloten worden naar de modem/router. Maar als er een uplink port is, moet je deze gebruiken en gebruik je een Cross Cable.

Die 2 kabels die je gebruikt voor je pc's naar switch, zijn dat wel Straight Cables???

De bekabeling die bij je modem/router zit, die je normaal direct op je ethernetkaart had aangesloten is een Cross Cable. Als je deze dus gebruikt kan je die ALLEEN op de uplink port zetten van de switch. En als je die uplink port dus niet hebt... dan moet je dus even op zoek gaan naar een kort kabeltje (Straight) om die te gebruiken van Router naar EEN port op de switch.

Wat zijn je netwerkinstellingen in Windows?

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:35:
Welke merk en type switch is het? Als een switch geen specifieke uplink port heeft, dan kan er een willekeurige port gebruikt worden... echter moet deze dan wel met een Straight Cable aangesloten worden naar de modem/router. Maar als er een uplink port is, moet je deze gebruiken en gebruik je een Cross Cable.

Die 2 kabels die je gebruikt voor je pc's naar switch, zijn dat wel Straight Cables???

De bekabeling die bij je modem/router zit, die je normaal direct op je ethernetkaart had aangesloten is een Cross Cable. Als je deze dus gebruikt kan je die ALLEEN op de uplink port zetten van de switch. En als je die uplink port dus niet hebt... dan moet je dus even op zoek gaan naar een kort kabeltje (Straight) om die te gebruiken van Router naar EEN port op de switch.

Wat zijn je netwerkinstellingen in Windows?
nu weet ik het wat het probleem is, die cross cable is het probleem die gebruik ik om mijn switcht en modem te verbinden maar dat is niet nodig want mijn switch heeft geen specifieke uplink port dus ik heb gewooon een utp straight cable daarvoor nodig.. die ga ik morgen ff kopen...

Ik heb een edimax 5poort ethernet switch
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/34041mcl.jpg

Maar hoe kom ik erachter wat mijn netwerkinstellingen in windows zijn? 8)7

nogmaals thnQ voor je reacties.... en hulp... _/-\o_

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik "hoop" dat dat het probleem is. Ik zou gewoon bij de 1e de beste electrowinkel 1 meter straight utp halen... is niet nodig om een dure kabel te kopen ;)

Anyway wat dus belangrijk is om te kijken in Windows voor beide pc's:
(Ik ga uit van XP) ga naar je control panel->network connections.
Staat er iets als "local area connection" ? zoja click rechtermuis "properties"

Als het goed is zie je dan je netwerkkaart staan met een aantal protocollen e.d.: Client for MS networking, (File and printer sharing), Internet Protocol.
Kies dan deze laatste Internet Protocol en click properties:
Nu kan je dus kiezen voor auto IP via de DHCP server van de router (neem aan dat je dit nooit veranderd hebt) dan zou ik het gewoon op AUTO laten staan/zetten.
Bij DNS, zou ik gewoon de IP adressen van de DNS server van je Internet provider invullen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Staat je modem niet als bridge ingesteld ipv als router. Dan moet je die eerst ook nog even omzetten (ander profiel erin voor 't Tiscali netwerk).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Normaal gesproken staat die modem standaard als router geconfigged, maar wie weet ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom heb je eigenlijk 2 Speedtouch modems?
Ik zie net in de manual van de 510 dat het een Straight Cable betreft :? dus dat zou betekenen dat je GEEN andere kabel moet kopen. (ps: ik heb die kabel die bij de 510 zat eens zelf aangesloten tussen switch en Eth. kaart en het werkt gewoon, dus het moet wel straight zijn).

Maar je moet echt inloggen op je router/modem om te bekijken of hij in bridge mode staat of als router. En anders moet je gewoon die Wizzard opnieuw volgen.

Gebruikt Speedlinq PPPoE? Die templates zitten namelijk gewoon in de modem/router en is het allemaal vrij simpel.

[ Voor 29% gewijzigd door n00bs op 29-01-2005 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:21:
Ik "hoop" dat dat het probleem is. Ik zou gewoon bij de 1e de beste electrowinkel 1 meter straight utp halen... is niet nodig om een dure kabel te kopen ;)

Anyway wat dus belangrijk is om te kijken in Windows voor beide pc's:
(Ik ga uit van XP) ga naar je control panel->network connections.
Staat er iets als "local area connection" ? zoja click rechtermuis "properties"

Als het goed is zie je dan je netwerkkaart staan met een aantal protocollen e.d.: Client for MS networking, (File and printer sharing), Internet Protocol.
Kies dan deze laatste Internet Protocol en click properties:
Nu kan je dus kiezen voor auto IP via de DHCP server van de router (neem aan dat je dit nooit veranderd hebt) dan zou ik het gewoon op AUTO laten staan/zetten.
Bij DNS, zou ik gewoon de IP adressen van de DNS server van je Internet provider invullen.
als ik naar configuratie scherm --> netwerk en internet verbindingen ga zie ik ---> LAN-verbinding.. daar doe ik dan rechtermuisknop --> eigenschappen en dan selecteer ik Internet Protocol en click ik op Eigenschappen, KLOPT het staat op AUTO en laat ik ook staan..

BIj de DNS SERVER kan ik invullen: Voorkeur DNS-Server en Alternatieve DNS-Server...

Ik ben bij start--> uitvoeren --> "cmd" gedaan en dan IPCONFIG /ALL en dan zie ik me gegevens en dan bij DNS Servers staat het volgende: 68.150.35.140 en daaronder staat ook erbij: 190.20.110.150 (LET OP, dit zijn niet de juiste cijfers, maar ik heb ze hevig veranderd, maar ik geen een voorbeeld) en moet ik dat deze reek van cijfers bij Voorkeur- en Alternatieve Server invullen op PC1 en PC2 ??? 8)7

(nog ff een tussendoortje vraag: Wat wil IP-ROUTERING zeggen?, die is bij mij namelijk Uitgeschakeld... (dit zie ik bij start -- uitvoeren -- cmd--- ipconfig /all...)

EN nog een laatste vraag, hoe moet ik, als het zo is, mijn modem wijzigen van bridge naar router?? (is dat bij de adres van de modem in de internet adresbalk in typen en daar ergens wijzigen, weet iemand waar precies, aub :'( ??
Waarom heb je eigenlijk 2 Speedtouch modems?
Ik zie net in de manual van de 510 dat het een Straight Cable betreft dus dat zou betekenen dat je GEEN andere kabel moet kopen. (ps: ik heb die kabel die bij de 510 zat eens zelf aangesloten tussen switch en Eth. kaart en het werkt gewoon, dus het moet wel straight zijn).

Maar je moet echt inloggen op je router/modem om te bekijken of hij in bridge mode staat of als router. En anders moet je gewoon die Wizzard opnieuw volgen.

Gebruikt Speedlinq PPPoE? Die templates zitten namelijk gewoon in de modem/router en is het allemaal vrij simpel.
Ohw de 2 modems zijn Speedtouch Alcatel 510 Single PC Modem, had ik gratis gehad beide, heb dus 2, maar er is maar 1 aangesloten hoor :)

hoe kom je erachter of speedlinq PPPoE gebruikt? (wat is dat eigenlijk?) 8)7

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij DNS moet je dit invullen: (anders wordt het webbrowsen een beetje lastig ;) ).
Voorkeurs DNS-server 195.18.114.5
Alternatieve DNS-server 195.18.115.5

IP routing staat ook uit tenzij jouw machine zorgt voor de routering in het netwerk dus die hoeft ook niet aan te staan (staat die bij mij ook niet).
Je moet via de webbrowser inloggen op je modem via het LAN IP dat gegeven is in handleiding oid. (169.254.141.11 :? ).
Als je ingelogged bent op je router, doe je het volgende:

1) Click op BASIC -> System Information ->
Nu zie je een tabel, en daar zie je in die grijze balk staan: "Interface", wat staat hier achter??? PPPoE :? (denk ik namelijk).

2) Click nu rechtsboven op Configuration
Wat staat er bij "Service Name" ???

3) Click nu in het menu op "Advanced" -> Diagnostics -> Wan -> Connections -> PPPo -> ATM
Wat staat er bij Address :?

PS: als je 2 modems hebt liggen van welke ISP is die ander?
Als je namelijk bovenstaande vragen hebt beantwoord, zou ik namelijk die ANDERE modem gebruiken om een router van te maken... als het namelijk niet zou lukken, dan kan je nog met de modem waarop je nu inlogged namelijk gewoon nog internetten.

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 29-01-2005 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:12:
Bij DNS moet je dit invullen: (anders wordt het webbrowsen een beetje lastig ;) ).

IP routing staat ook uit tenzij jouw machine zorgt voor de routering in het netwerk dus die hoeft ook niet aan te staan (staat die bij mij ook niet).
Je moet via de webbrowser inloggen op je modem via het LAN IP dat gegeven is in handleiding oid. (169.254.141.11 :? ).

Nu zie je een tabel, en daar zie je in die grijze balk staan: "Interface", wat staat hier achter??? PPPoE :? (denk ik namelijk).

3) Click nu in het menu op "Advanced" -> Diagnostics -> Wan -> Connections -> PPPo -> ATM

Als je namelijk bovenstaande vragen hebt beantwoord, zou ik namelijk die ANDERE modem gebruiken om een router van te maken... als het namelijk niet zou lukken, dan kan je nog met de modem waarop je nu inlogged namelijk gewoon nog internetten.
DIt is nu absurd, volgens de Speedtoch site is de LAN IP 10.0.0.138.. maar als ik dit open zegt hij er is pagina niet gevonden.... gister werkte dit shit nog mang :'(

ik snap het niet meer is gewooon gekke werk mangg.... :'( , als het goed is zit me modem op BRIDGE Modus, maar ik kom de modem niet binnen zodat ik hem kan wijzigen (als het goed is is dat de fout, want als ik nu beide pc op de switch aansluit zegt windows op beide pc dat er een IP-CONFLICT in een aangsloten netwerk is en er is geen internet aanwezig op beide pc's :'(

iemand andere idee 8)7
:'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 14:06 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok, als de modem aangesloten is op je eigen pc, kan je gewoon internetten... right?
kijk dan op je pc met ipconfig /all wat het IP is van de gateway... open dan je browser en type http://<ip van je gateway>

Als dit niet werkt kan je hem altijd nog resetten. En anders gewoon die andere modem even ombouwen tot router... maar wat ik al vroeg van welke ISP is die ander??? het is allemaal eigenlijk vrij simpel en er zijn maar een paar dingen die je moet weten. VPI/VCI, PPPoE of PPPoA.

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:12:
Ok, als de modem aangesloten is op je eigen pc, kan je gewoon internetten... right?
kijk dan op je pc met ipconfig /all wat het IP is van de gateway... open dan je browser en type http://<ip van je gateway>

Als dit niet werkt kan je hem altijd nog resetten. En anders gewoon die andere modem even ombouwen tot router... maar wat ik al vroeg van welke ISP is die ander??? het is allemaal eigenlijk vrij simpel en er zijn maar een paar dingen die je moet weten. VPI/VCI, PPPoE of PPPoA.
jah klopt, ik kan gewoon internetten als de modem is aangesloten op eigen pc...

als ik via ipconfig /all naar me IP van de Gateway bekijkt is het: 84.41.xxx.x en als ik dat in me webbrowser intypt zegt hij hetzelfde, PAGINA NIET GEVONDEN....

Jah ik had 2modems, de ene heb ik nu uitgeleend dus die heb ik nu niet bij de hand.. maar het is dezelde wat ik nu hebt, geen ene verschil... ik heb beide van speedlinq gehad.. Alcatel Speedtouch Home 510....

Maar OK hoe resset ik hem nu dan?? 8)7

en ik weet echt niet wat de ISP van de andere modem is, ik weet niet eens wat ISP is mang :'( ....

Verwijderd

Bij speedlinq is die alcatel waarschijnlijk standaard als 'modem' ingesteld ipv ook de router functie te gebruiken. Hierdoor kun je wel op 1pc internetten wanneer je die direct op je modem aansluit. maar niet met meerdere computers tegelijk.

Wat kun je hieraan doen: Een tooltje van de Speedtouch draaien, zodat ie een ander config krijgt en wel doet routen.

Dit programmatje staat mogelijk op de cd van speedlinq en anders is die te vinden op www.speedtouch.nl

Dit is de directe link ernaar: http://www.speedtouch.nl/downloads/510R427_config_05.exe

Eerst zoekt dit programmatje naar je modem, als die gevonden is moet je mogelijk een wachtwoord invullen.

Als je dat gedaan hebt krijg je de huidige config te zien. Bij mij staat dit: ADSL van BabyXL, EthoA Nat Router <-- NAT ROUTER dus, ik kan met meerdere pc's via die modem internetten.

Jij wilt dit ook, staat zoiets er wel al, dan is iets anders mis. Staat het er niet, ga dan verder.

Geef aan wat je wilt, Change Lan of Reconfigure the Speedtouch. Kies voor 't laatste, Reconfigure the Speedtouch dus.

Dan moet je nu de provider aangeven, het netwerk. Dat is waarschijnlijk Tiscali/BabyXL bij jou.

En geef daarbij ook de service aan, kies daar voor een van de bovenste, weet nu niet uit m'n kop welke...

De rest moet zich zelf wel wijzen, ben bang dit ik zelf iets ga wijzigen bij me ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 14:47 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan wel die tool gebruiken maar je moet wel weten of je PPPoA gebruikt of PPPoE en daarnaast moet je wel het VPI en VCI weten. Anders moet je even met google zoeken op: speedlinq vpi vci
En kijken wat die waarden zijn want die moet je wel invullen, anders werkt het niet meer en heb je geen internet ;)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:36
Welke firmware versie heeft de modem? De laatste, 4.2.7, lost wat problemen op bij het Tiscali netwerk. Kun je zien als je op de modem inlogt via 10.0.0.138 en dan bij System kijkt. Misschien dat het helpt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hij kan dus niet inloggen op zn modem ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je nou eerst is rustig had bekeken wat je moet doen in plaats van zomaar dingen te kopen had je opgemerkt dat er een 510 v4 is met ingebouwde 4 poorts switch !!! B)

Ik zou dan ook nu alsnog alles verkopen en een 510 v4 halen en die gewoon configureren en klaar is klara .... ik heb dan wel de Speedlinq *.ini file wel voor je. Als je die upload erin ben je zo online !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:08:
Je kan wel die tool gebruiken maar je moet wel weten of je PPPoA gebruikt of PPPoE en daarnaast moet je wel het VPI en VCI weten. Anders moet je even met google zoeken op: speedlinq vpi vci
En kijken wat die waarden zijn want die moet je wel invullen, anders werkt het niet meer en heb je geen internet ;)
Dit heb ik kunnen vinden vriend...

Babyxl :

Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
VPI: 0
VCI: 34
Modulation: G.DMT
EricJH schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:20:
Welke firmware versie heeft de modem? De laatste, 4.2.7, lost wat problemen op bij het Tiscali netwerk. Kun je zien als je op de modem inlogt via 10.0.0.138 en dan bij System kijkt. Misschien dat het helpt.
Ik heb de laatste firmaware... maar het probleem is ik kan niet inloggen op me modem, als ik in de webbrowser http://10.0.0.138 doet moet ik me modem binnen kunnen komen, nu lukt dat niet in 1 keeer :'(
nero355 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:37:
Als je nou eerst is rustig had bekeken wat je moet doen in plaats van zomaar dingen te kopen had je opgemerkt dat er een 510 v4 is met ingebouwde 4 poorts switch !!! B)

Ik zou dan ook nu alsnog alles verkopen en een 510 v4 halen en die gewoon configureren en klaar is klara .... ik heb dan wel de Speedlinq *.ini file wel voor je. Als je die upload erin ben je zo online !!!
Hey man thnQ voor je advies, maar ik heb alles wat ik tot nu toe heb, kabels, modems enz enz GRATIS gehad, geen ene rooie cent voor uitgegeven.. aan wie moet ik alles gaan verkopen??

Pleasee hellup me met de dingen die ik nu hebt... 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:37:
Bij speedlinq is die alcatel waarschijnlijk standaard als 'modem' ingesteld ipv ook de router functie te gebruiken. Hierdoor kun je wel op 1pc internetten wanneer je die direct op je modem aansluit. maar niet met meerdere computers tegelijk.

Wat kun je hieraan doen: Een tooltje van de Speedtouch draaien, zodat ie een ander config krijgt en wel doet routen.

Dit programmatje staat mogelijk op de cd van speedlinq en anders is die te vinden op www.speedtouch.nl

Dit is de directe link ernaar: http://www.speedtouch.nl/downloads/510R427_config_05.exe

Eerst zoekt dit programmatje naar je modem, als die gevonden is moet je mogelijk een wachtwoord invullen.

Als je dat gedaan hebt krijg je de huidige config te zien. Bij mij staat dit: ADSL van BabyXL, EthoA Nat Router <-- NAT ROUTER dus, ik kan met meerdere pc's via die modem internetten.

Jij wilt dit ook, staat zoiets er wel al, dan is iets anders mis. Staat het er niet, ga dan verder.

Geef aan wat je wilt, Change Lan of Reconfigure the Speedtouch. Kies voor 't laatste, Reconfigure the Speedtouch dus.

Dan moet je nu de provider aangeven, het netwerk. Dat is waarschijnlijk Tiscali/BabyXL bij jou.

En geef daarbij ook de service aan, kies daar voor een van de bovenste, weet nu niet uit m'n kop welke...

De rest moet zich zelf wel wijzen, ben bang dit ik zelf iets ga wijzigen bij me ;)
dus als het goed is moet ik kiezen voor provider: Tiscali/BabyXL en Service: (kan ik uit 3 kiezen, waarvan de laatste nr3 al gekozen is, want die is Special: RFC1483, Bridged, dus de keuze is uit 2 nu: 1. Basic: RFC1483, NAT, DHCP (de description hier is: Basic Multi Pc Router With RFC1483, NAT, DHCP LAN server and DHCP WAN client) en 2. Expert: RFC1483, NAT, set-LAN, set-WAN (de discription hier is: Multi Pc Router with RFC1483 and NAT and user defined LAN IP- adresses and/or user- defined WAN interface)...

Welke moet ik nu kiezen..... :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 18:58 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan nu dus in je Router komen ?? Ik wil je dan wel de juiste .ini mailen als je wil ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:06:
Je kan nu dus in je Router komen ?? Ik wil je dan wel de juiste .ini mailen als je wil ??
jah graag...

aveshs@hotmail.com

Maar als ik op BRIDGE MODE zit kan ik er niet in komen, maar als ik op keuze 1 kiest: 1. Basic: RFC1483, NAT, DHCP (de description hier is: Basic Multi Pc Router With RFC1483, NAT, DHCP LAN server and DHCP WAN client)... en dan in me webbrowser http://10.0.0.138 dan kom ik me modem wel binnen.... ;) (maar de vraag is is de 1e keuze van configuratie wel de goeie ofniet? :'( ??

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:12:

De grijze balk staat er wel maar er staat nergens "Interface", er staat alleen "DSL" en "STATISTICS"

Service Name : Basic: RFC1483,NAT,DHCP (dit omdat ik voor nr1 bij de config-tool heb geselecteerd namelijk: 1. Basic: RFC1483, NAT, DHCP (de description hier is: Basic Multi Pc Router With RFC1483, NAT, DHCP LAN server and DHCP WAN client)...

Nou bij mij is het beetje anders: "Advanced" -> Diagnostics -> Wan -> Connections -> ETHoA_1 (ipv PPPo) (Connection Type = ETHoA ---kBytes Tx/Rx = 96 / 785) --> ATM -->
Phonebook Name = PVC_1
Address = 0.34
Encapsulation = llc/snap
Auto Configured = no
QoSbook Name = default
QoS Type = ubr

Ik hoop dat je hiermee genoeg hebt, anders hoor ik het _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 19:20 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:36
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:08:
[...]
jah graag...

aveshs@hotmail.com

Maar als ik op BRIDGE MODE zit kan ik er niet in komen, maar als ik op keuze 1 kiest: 1. Basic: RFC1483, NAT, DHCP (de description hier is: Basic Multi Pc Router With RFC1483, NAT, DHCP LAN server and DHCP WAN client)... en dan in me webbrowser http://10.0.0.138 dan kom ik me modem wel binnen.... ;) (maar de vraag is is de 1e keuze van configuratie wel de goeie ofniet? :'( ??
Dat is de 'goeie'. Dat is namelijk hoe deze modem/router 'standaard' gebruikt wordt. Als NAT router met een DHCP server (die de interne IP adressen uitdeelt). Zo staat die in mijn huis ook ingesteld.

De reden dat je met die andere mogelijkheden niet in de router komt via 10.0.0.138 zou er wel eens in gelegen kunnen zijn dat je in Windows ingesteld hebt dat je een IP adres verkrijgt via de DHCP server. Als je die andere mogelijkheden instelt dan heb je geen vast IP adres en wellicht dat je daardoar niet kunt inloggen. Windows wacht dan op een IP adres van de DHCP server ide er niet is. Dus moet je een vast intern IP adres instelen als je die andere modi wilt gebruiken lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:35:
[...]

Dat is de 'goeie'. Dat is namelijk hoe deze modem/router 'standaard' gebruikt wordt. Als NAT router met een DHCP server (die de interne IP adressen uitdeelt). Zo staat die in mijn huis ook ingesteld.

De reden dat je met die andere mogelijkheden niet in de router komt via 10.0.0.138 zou er wel eens in gelegen kunnen zijn dat je in Windows ingesteld hebt dat je een IP adres verkrijgt via de DHCP server. Als je die andere mogelijkheden instelt dan heb je geen vast IP adres en wellicht dat je daardoar niet kunt inloggen. Windows wacht dan op een IP adres van de DHCP server ide er niet is. Dus moet je een vast intern IP adres instelen als je die andere modi wilt gebruiken lijkt mij.
Maare OK thnX voor je hulp...

Maar zou je me verder ook kunnen vertellen hoe ik de instellingen moet instellen zodat ik op PC1 en PC2 internet hebt.....

Want als je nu bekijkt heb ik Telefoon aansluiting ---> Splitter --> Modem -->op poort 1 van de Switch --> Pc1op poort 2 van de switch en op poort 3 PC2......

Maar hoe krijg ik op beide PC's nou internet?? Op dit moment is er maar op PC1 internet, op PC2 is er GEEN INTERNET..... :'(

Ik hoop zo snel mogelijk iets te vernemen...

Dank U _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok, ik ben er weer :p

Welke OS gebruik je op PC1 en welke op PC2? als dit beiden hetzelfde is, is het kwestie van dezelfde stappen op PC2 uitvoeren als op PC1. controlleer dus daar ook de netwerkinstellingen.

Laat even weten wat je netwerkinstellingen zijn op beide pc's

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:08:
Ok, ik ben er weer :p

Welke OS gebruik je op PC1 en welke op PC2? als dit beiden hetzelfde is, is het kwestie van dezelfde stappen op PC2 uitvoeren als op PC1. controlleer dus daar ook de netwerkinstellingen.

Laat even weten wat je netwerkinstellingen zijn op beide pc's
hahaha thnQ voor je hulp mang.. maar ik heb het al opgelost.. dankzij adslforum.nl ....

Hety was gewoon de speedlinQ config Cd op beide Pc's uitvoeren en ik heb me modem als router ingesteld dmv instellingen van modem en hopaaa alles werkt goed..

Maar ik heb een klein vraag, is het namelijk mogelijk dat als pc1 en pc2 tegelijkertijd worden gebruikt, dus internet, dan zal op 1 van die pc de cpu-gebruik, voornamelijk de SVCHOST.EXE, heel HOOG zijn???
Want vandaag had ik er last van, vandaag pas waren beide pc's tegelijkertijd aan en waren we beide op internet maar pc2 had nix, maar pc1 had een Constante CPU-gebruik van 97% en de Svchost.exe was hele tijd op 68.369KB.... die pc was HELEMAAL traag.......

Ik heb PC2 uitgeschakeld en PC1 opnieuw gestart en PC 1 was in 1 keer weer goed.. maar zodra ik PC2 aanmaak en die contact maakt met het internet gebeurt hetzelfde liedje weer met PC1...

HOe kan dat nou??? 8)7
Pagina: 1