[spdif] geen 96kHz meer over SPDIF

Pagina: 1
Acties:

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39

Dr C

met C en CK

Topicstarter
ik heb een raar probleem: Ik had altijd mijn Audigy via SPDIF met mijn versterker aangesloten. Dit ging altijd met 96kHz en dit kwam ook netjes in het venster te staan van de versterker. Maar dit is er opeens een tijdje geleden mee opgehouden. ik moest zelfs handmatig 'm terugzetten naar 48kHz. Het vreemde ervan is dat het ook niet meer terugkomt naar ong. 3x in totaal een herinstallatie van win XP (en moet dan als eerste weer terugzetten naar 48kHz om geluid te krijgen). Het lijkt er dus op dat de versterker wel zegt dat ie 96kHz aan kan, maar er vervolgens niks mee doet. Het lijkt dus eerder aan de versterker te liggen. rara, wie kan mij helpen.

info:
- compu 3000+, 512mb, WinXP met sp2
- Soundblaster Audigy
- versterker Harman Kardon AV2550

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
skopje

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
inmiddels andere kabel geprobeerd en andere ingang van de versterker, dus daar kan het ook niet aan liggen.Inmiddels ook nog steeds geen reactie gehad :'(

Verwijderd

cramwinckel schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:18:
inmiddels andere kabel geprobeerd en andere ingang van de versterker, dus daar kan het ook niet aan liggen.Inmiddels ook nog steeds geen reactie gehad :'(
Is goed te controleren met een oscilloscope, maar wellicht is het handiger voor je om één van beide componenten tijdelijk te vervangen of te laten checken bij een goede computerreparateur (moet je wel even een tijd met 'm afspreken, anders schiet ie je af )
Ik verwacht dat het soundblaster is. Versterkers zijn meestal erg goed electrisch beschermd aan de ingang.

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
zal wel even wat onderdelen omwisselen idd , misschien komt daar wat uit.

Verwijderd

heb je hem in de driver nog wel op 96 khz staan. bij die van mij kan ik namelijk ook 48 khz selecten. dat kan ik doen in het thx menu.

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
hij staat standaard op 96kHz als ik de driver opnieuw installeer en dan hoor ik niks. Hij krijgt blijkbaar wel het signaaltje van de versterker dat ie 96kHz kan hebben.

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem : Realtek ALC880 Geen SPDIF 96 KHz output

Het komt er op neer dat ik een onboard Realtek ALC880 audiochipje heb, ik heb hem via een optisch Toslink (SPDIF) kabeltje aangesloten op mijn Logitech Z-5500 speakersetje.

De samplerate was altijd ingesteld op 96 KHz, maar van de een op de andere dag kwam er geen signaal meer door. Noodgedwongen werk ik nu met een sample rate van 48 KHz.. :'(

Ik heb Windows precies voor dit probleem als eens opniew geinstaleerd, incl. nieuwe drivers voor mijn geluidskaart. Zonder succes...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 18:19 ]

Verwijderd

Cramwinckel, al een oplossing gevonden?
Pagina: 1