Toon posts:

[Realtek ALC880] Geen SPDIF 96 KHz output

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Shuttle SB81P met een on-board Realtek ALC880 audiochipje, probleem is dat ik GEEN geluid hoor als ik een sample rate van 96 KHz selecteer in Realtek Sound Manager. Een sample rate van 48 of 44,1 KHz werkt wel goed.

Ik heb een Logitech Z-5500 Digital speakersetje, het geheel is met een optisch Toslink kabeltje aangesloten (SPDIF).

Als ik in het audio tabje van het configuratiescherm van Cyberlink PowerDVD 'use SPDIF' selecteer als speaker environment en ik kies een sample rate van 96 KHz in Realtek Sound Manager, dan hoor ik wél weer geluid bij het afspelen van DVD'tjes.

Ik gebruik de laatste drivers (r1.15)

Iemand een idee?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij kan de decoder van je Logitech setje gewoon stomweg niet overweg met een 96Khz sampling signaal. :)

Lijkt mij in ieder geval behoorlijk stug, is namelijk nogal een "High Enderige" ( ;) ) eigenschap. :)

Dat je geluid hoort bij DVD's, komt denk ik gewoon omdat dat "passtrough" is, als in, het standaard signaal (48Khz) wordt één op één doorgelust naar buiten. :)

[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-02-2005 01:10 ]

Aannames zijn fataal.

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

Shva

aka Jos_theboss

lijk te me dat die wel 96 KHz aan kan hoor staat namelijk 2 keer op de control pod ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Shva schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:16:
lijk te me dat die wel 96 KHz aan kan hoor staat namelijk 2 keer op de control pod ;)
Ah, ik dacht dat de 5500 alleen een "opgefriste" Z-680 was, qua specs niet veel anders. ;)

edit:

Ik lees het niet bij de specs ja, dat het setje 96/24 ondersteunt, netjes. :)

Nou, dan is er dus iets anders aan de hand. :P

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-02-2005 01:38 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De Logitech doet gewoon 96/24, zowel analoog als digitaal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:40:
De Logitech doet gewoon 96/24, zowel analoog als digitaal.
Ja, Analoog doet hij desnoods 196/32, aangezien hij dan al een analoog signaal krijgt. :+

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
* subtiel schopje*
Pagina: 1