The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Verwijderd
Verwijderd
daar staan ze vast wel bij...
Verwijderd
Of trek de cd-spelers eruit en zet de benodigde software op server, lokale disk of gebruik eventueel Deamontools/alcohol oid.
Het steeds bij bestellen van elastiekjes en repareren is niet echt een werkbare situatie natuurlijk. Als leerlingen dit merken worden ze misschien nog wel makkelijker in het verwijderen van die dingen. Zet anders een bakje met elatiekjes voor in de klas met een bordje:
"Voor degenen die er behoefte aan hebben:"
Geen gek ideeVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:56:
Neem de volgende keer slot-in spelers..
Of trek de cd-spelers eruit en zet de benodigde software op server, lokale disk of gebruik eventueel Deamontools/alcohol oid.
Het steeds bij bestellen van elastiekjes en repareren is niet echt een werkbare situatie natuurlijk. Als leerlingen dit merken worden ze misschien nog wel makkelijker in het verwijderen van die dingen. Zet anders een bakje met elatiekjes voor in de klas met een bordje:
"Voor degenen die er behoefte aan hebben:"
Keep it calm...en lek mig de zuk
heb ik gekeken niets te vindenMeester_J schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:50:
check www.conrad.nl.
daar staan ze vast wel bij...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb geen flauw idee hoe je ze meet, ik heb ze gewoon zo gemetenVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:48:
Hmm dat zijn van die riempjes die ze ook in de video recorders gebruiken, die repareer ik ook met nieuwe als ze oud zijn, kosten bijna geen drol. welke maat heb je nodig?
(__________)
| 4.5cm |
La open en floep je het er zo uit (heb ik je toch niet op een idee gebracht he)c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:00:
Even een vraagje: Hoe doen ze dat dan? Schroeven ze de cd/dvd-spler uit de kast en open? Of kan je er zo bij?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Ik ken die dingen nog van vroeger (1 jaar geleden). Je kan er gewoon met je vingers bij, binnen een halve minuut liggen die elastiekjes eruit.c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:00:
Even een vraagje: Hoe doen ze dat dan? Schroeven ze de cd/dvd-spler uit de kast en open? Of kan je er zo bij?
Bij mij op school deden ze er nooit zo moeilijk over (De drives werden alleen gebruikt door de leerlingen om Cdtjes mee te nemen naar school zodat ze muziek hadden) De school repareerde de drives gewoon niet meer, zodat de leerlingen zelf geen muziek meer konden luisteren
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Nee, ik ben te oud voor dit soort ongein...kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:04:
[...]
La open en floep je het er zo uit (heb ik je toch niet op een idee gebracht he)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
En dan een voorbeeld stellen met serieuze straf en dan zul je zien dat er niet meer veel elastiekjes zullen verdwijnen,,,
Dat werkt een week en dan zijn de leeraren het vergeten, zo gaat dat.yoshi_rules schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:09:
Ik zou de oorzaak aanpakken. Als de les gedaan is, voordat er iemand het lokaal mag verlaten even alle cd-roms checken. Als er een stuk is dan weet je in welke klas de schuldige zit en dan kun je makkelijk de kosten verhalen op de student.
En dan een voorbeeld stellen met serieuze straf en dan zul je zien dat er niet meer veel elastiekjes zullen verdwijnen,,,

En hebben die leraren er geen last van? Dan hoef je het ook niet te maken...kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:10:
[...]
Dat werkt een week en dan zijn de leeraren het vergeten, zo gaat dat.
Mmm en dan komt er na leraar x leraar y binnen die heeft een dvdspeler nodig en die doet het niet en dan komt leraar y bij mij zeuren om dat ding.c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:12:
[...]
En hebben die leraren er geen last van? Dan hoef je het ook niet te maken...
Dan is de mededeling toch duidelijk: Als jij en je collega's het niet nodig vinden om die dingen na de les te controleren, maak ik geen haast om je te helpen...kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:14:
[...]
Mmm en dan komt er na leraar x leraar y binnen die heeft een dvdspeler nodig en die doet het niet en dan komt leraar y bij mij zeuren om dat ding.
Geen haast maar het zal toch opgelost moeten wordenc70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:16:
[...]
Dan is de mededeling toch duidelijk: Als jij en je collega's het niet nodig vinden om die dingen na de les te controleren, maak ik geen haast om je te helpen...
Misschien in het vervolg DVD/CD drives die geen elastiekjes erin hebben...kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Geen haast maar het zal toch opgelost moeten worden
Je hebt trouwens nog geluk, op mijn vorige school kwamen de leerlingen er op den duur achter dat zonder elastiekje, maar mét een prop kauwgom de drive nooit meer open ging
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Zijn ze hier ook al achter gekomenXyritZz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:21:
[...]
Misschien in het vervolg DVD/CD drives die geen elastiekjes erin hebben...
Je hebt trouwens nog geluk, op mijn vorige school kwamen de leerlingen er op den duur achter dat zonder elastiekje, maar mét een prop kauwgom de drive nooit meer open ging

nee werkt nietc70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:21:
Ja, en als ze geen snelle service meer krijgen worden ze vanzelf kiener op het controleren.
Dit ga ik eens een poging gevenVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:50:
Zelf heb ik de ervaring dat bij de fabrikant onderdelen goed te kopen zijn. Probeer dit eens via de helpdesk. Leg ze het verhaal uit en dan zullen ze zeker het probleem begrijpen. Misschien hebben ze zelfs een manier om dit tegen te gaan.
Verders zou ik de drives laten voor wat het is en idd een server met een paar drives regelen die via netwerk te bereiken zijn.
Al zijn leraren vaak ook onnodig onhandig met computers
Ik heb btw een dag later wel alles ook zelf weer terugverandert en de les was wel geleerd voor de leraren...
Gewoon een voorbeeld meenemen en dan is het zo geregeld.
Die staat er maar er zij ook wel eens proef cdtjes die ik niet voor een keertje ga mounten op de server.Hann1BaL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:25:
Stel de desbetreffende leraar verantwoordelijk. Zo verplicht je de leraar wel om de drives te controleren. Simpel zat. Als een andere leraar er achter komt, dan kan die het voordat zijn les begint melden..
Verders zou ik de drives laten voor wat het is en idd een server met een paar drives regelen die via netwerk te bereiken zijn.
Al zijn leraren vaak ook onnodig onhandig met computersZo was er vroegah bij ons op school pcs waarvan de BIOSen niet beveiligd waren. Dus was er een irritante leerling, (guilty
) die de BIOS veranderde en bijv het kb uitschakelde, net als de floppydrive en hdd en daarna een password op de BIOS zette.
Ik heb btw een dag later wel alles ook zelf weer terugverandert en de les was wel geleerd voor de leraren...
Precies! Daar doekde ik ook op. Als een beheerder zegt dat dat niet werkt, is het vaak zo dat de beheerder te snel toegeeft om toch maar weer snel te helpen, in plaats van te verwijzen naar de afspraak en de echt belangrijke zaken eerst te doen.Hann1BaL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:25:
Stel de desbetreffende leraar verantwoordelijk. Zo verplicht je de leraar wel om de drives te controleren. Simpel zat. Als een andere leraar er achter komt, dan kan die het voordat zijn les begint melden..
Verwijderd
Na 2 weken trainen is het een routine, het aantal kapotte PC's zal uiteindelijk zakken, of toch het aantal hooligandaden.
Kijk, vanmiddag eens even de stad in wippen.thesvr schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:26:
Bij een handy man oid kunnen ze gewoon besteld worden. Ze worden ook in cassettespelers gebruikt.
Gewoon een voorbeeld meenemen en dan is het zo geregeld.
Dit is inderdaad geen slecht idee. Geef leerlingen de verantwoordelijkheid over 1 pc door ze altijd dezelfde te geven. De leerlingen kijken dan wel uit en zullen de pc controleren voordat ze die zelf gaan gebruiken. Is er wat mis, dan is automatisch de leerling die daarvoor achter de pc zat, verantwoordelijk. Het is misschien kinderachter, maar soms moet je wel. Anders ben je straks je halve werkdag bezig met elastiekjes vervangen.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:30:
Op de verschillende scholen waar ik stage heb gedaan moesten op het einde van elke les alle muizen ondersteboven liggen, en alle CD's eens open en toe gedaan worden. Per rij was er 1 leerling verantwoordelijk. Als elke leerling een vaste PC toegewezen krijgt zijn die problemen enkel op te lossen met een controlesysteem waar de leerkracht uiteindelijk verantwoordelijk voor is.
Na 2 weken trainen is het een routine, het aantal kapotte PC's zal uiteindelijk zakken, of toch het aantal hooligandaden.
Dat is het hem juist dan komt er een extern berdrijf lesgeven en die doen dat dus weer eens niet en hoppa er zijn weer van die grapjassen.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:30:
Op de verschillende scholen waar ik stage heb gedaan moesten op het einde van elke les alle muizen ondersteboven liggen, en alle CD's eens open en toe gedaan worden. Per rij was er 1 leerling verantwoordelijk. Als elke leerling een vaste PC toegewezen krijgt zijn die problemen enkel op te lossen met een controlesysteem waar de leerkracht uiteindelijk verantwoordelijk voor is.
Muizen probleem is opgelost sinds kort, allemaal optische muizen. Nu zijn die weer LVT(leuk voor thuis). Maar dit los ik zo op muis weg heb geen nieuwe meer koop zelf maar een usb muis.
+ 1 uur arbeidskosten. Aanpakken dat tuig !Boss schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:42:
Ik zou zeggen dat er camera-toezicht is. Anders blijft 't bij symptoon-bestrijding, terwijl je beter het probleem kan oplossen. Probeer 1 leerling te pakken en laat hem de drive repareren of stuur 'm naar huis met een briefje dat je 80,- van z'n ouders wil voor een nieuwe drive.
PS. Misschien ook handig om even te kijken of er drives zijn zonder bereikbare elastiekjes.
Hier op de zaak heb ik gewoon alle cdromdrives 'gestealth', dwz ze liggen op een grote stapel in mijn kast
Ben nu al politieagent aant spelen. Is niet mijn taak eigenlijk.Hann1BaL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:34:
[...]
Dit is inderdaad geen slecht idee. Geef leerlingen de verantwoordelijkheid over 1 pc door ze altijd dezelfde te geven. De leerlingen kijken dan wel uit en zullen de pc controleren voordat ze die zelf gaan gebruiken. Is er wat mis, dan is automatisch de leerling die daarvoor achter de pc zat, verantwoordelijk. Het is misschien kinderachter, maar soms moet je wel. Anders ben je straks je halve werkdag bezig met elastiekjes vervangen.
Het beste is gewoon inderdaad een slot-in dvd drive zodat je daar geen last meer van hebt.
Verder is het gewoon een kwestie van opvoeden. Pak 1 leerling en laat de consequenties duidelijk zien aan iedereen. Het zal dan veel minder vaak voorkomen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Waarom trek je dit dan niet door? Geen werkende cd/dvd-rom? Neem maar een externe usb cd/dvd-drive mee...kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:35:
[...]
Muizen probleem is opgelost sinds kort, allemaal optische muizen. Nu zijn die weer LVT(leuk voor thuis). Maar dit los ik zo op muis weg heb geen nieuwe meer koop zelf maar een usb muis.
Heel moeilijk om er een te pakken te krijgenFairy schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:35:
[...]
+ 1 uur arbeidskosten. Aanpakken dat tuig !
PS. Misschien ook handig om even te kijken of er drives zijn zonder bereikbare elastiekjes.
Hier op de zaak heb ik gewoon alle cdromdrives 'gestealth', dwz ze liggen op een grote stapel in mijn kast
Grapjasc70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:37:
[...]
Waarom trek je dit dan niet door? Geen werkende cd/dvd-rom? Neem maar een externe usb cd/dvd-drive mee...

(het stiekje terugplaatsen is overigens geen werk, heb zelf regelmatig op school zo'n simpel geel stiekje eromheen gefrut zodat hij weer open en dicht ging)
2 sec met gote pincet, slot???Tasma schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:40:
slot-in dvd speler is toch wel de oplossing, geen la'tje om te slopen en geen stiekje om te verwijderen.
(het stiekje terugplaatsen is overigens geen werk, heb zelf regelmatig op school zo'n simpel geel stiekje eromheen gefrut zodat hij weer open en dicht ging)
[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 24-01-2005 11:41 ]
Trek er anders gewoon de kabels uit.
(Bij ons hadden we een grappenmaker op school die van ene computer uit de mediatheek de voeding op 110 volt zette. De volgende die de pc aandeed hoorde ineens "Boem".
Of plaats 1 machine achter slot in de zaal. Heeft de docent een drive nodig dan kan hij de sleutel afhalen.c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:37:
Waarom trek je dit dan niet door? Geen werkende cd/dvd-rom? Neem maar een externe usb cd/dvd-drive mee...
Dat heb ik al eens gezegt, er zijn dvd bij die ik niet op het netwerk zet voor een keertje naar te kijken.Dersan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:42:
Zijn die dvd spelers in die pc's dan ook echt nodig?
Trek er anders gewoon de kabels uit.
(Bij ons hadden we een grappenmaker op school die van ene computer uit de mediatheek de voeding op 110 volt zette. De volgende die de pc aandeed hoorde ineens "Boem".![]()
)
Kun je mooi stroopwafels in doenTasma schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:40:
slot-in dvd speler is toch wel de oplossing, geen la'tje om te slopen en geen stiekje om te verwijderen.

Tis niet alleen de docent maar ook de leerlingenritsjoena schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:42:
[...]
Of plaats 1 machine achter slot in de zaal. Heeft de docent een drive nodig dan kan hij de sleutel afhalen.
Ik nu weer de grapjas?

Degene die de sleutel heeft draagt de verantwoordelijkheid. Eventueel regeistreren.kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:44:
[...]
Tis niet alleen de docent maar ook de leerlingen
Die regel wil ik gaan invoeren voor de muizen gewoon allemaal weghalen en idereen er een laten kopen.c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:46:
[...]
Ik nu weer de grapjas?Jij meet met twee maten! Voor de muis de gebruiker/docent verantwoordelijk stellen en voor de cd/dvd-rom niet? Dat begrijp ik echt niet...
(call me stupid)
Voor een dvdspeler kan ik dit niet voorleggen, dit zal het bestuur nooit goedkeuren
Alles wat externe is is LVTc70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:37:
[...]
En muis kan je vastzeten door met kabel sloten te werken.
Ok, dat werpt een ander licht op de keuze.kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:51:
[...]Die regel wil ik gaan invoeren voor de muizen gewoon allemaal weghalen en idereen er een laten kopen.
Voor een dvdspeler kan ik dit niet voorleggen, dit zal het bestuur nooit goedkeuren
Die kunnen natuurlijk ook afbreken, maar iig niet zo snel als een elastiekje eruit te wippen is.
Toezicht is niet te doen, aangezien je in 2 sec zon elastiekje eruit kan halen... Als je ze steeds repareert, wordt de uitdaging natuurlijk steeds leuker.
Muisballen dichtlijmen was bij ons op school ook niet echt handig, dingen werden vies en konden dus weg...
Gewoon goedkoop optisch muisje en alle kabels vast met slot.
Vantevoren je toetsenboard testen op "makkelijk af te halen toetsen" is ook wel handig... Alles wat zonder af te breken los kan, is een mogelijk risico...
[ Voor 37% gewijzigd door Jimbolino op 24-01-2005 11:56 ]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
ja, of kauwgum, paperclips, papier etc. etc....
Beste oplossing is denk ik om zo kaal mogelijke pc's neer te zetten en dan alles via netwerk doen. En de kleine bastards elk een login+pass geven zodat is na te trekken wie er het laatst achter een pc zat. Natuurlijk is dat niet 100% waterproof (je hoeft niet in te loggen om een pc te slopen) maar als een bepaald persoon bovengemiddeld vaak achter een pc heeft gezeten die daarna kapot is gegaan dan geeft dat toch enige vermoedens. Kun je hem/haar iig toegang ontzeggen tot een lokaal.
[edit] al heeft dit weinig meer met cd-rom elastiekjes te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 24-01-2005 12:04 ]
Zijn al aant testen in 2 lokalen met boekjes voor in te tekenen maar als een leerling dat niet doet dan....c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:58:
En toch blijf je bezig met symptoom bestrijding... Ik zou toch de leerlingen/leraren verantwoordelijk stellen. Gebruik een aftekenlijst of zo...
Ze loggen al in maar pietje gaat naar de plee en jantje denkt die kloot ik en haal het elastiekje eruitPalomar schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:00:
[...]
ja, of kauwgum, paperclips, papier etc. etc....
Beste oplossing is denk ik om zo kaal mogelijke pc's neer te zetten en dan alles via netwerk doen. En de kleine bastards elk een login+pass geven zodat is na te trekken wie er het laatst achter een pc zat. Natuurlijk is dat niet 100% waterproof (je hoeft niet in te loggen om een pc te slopen) maar als een bepaald persoon bovengemiddeld vaak achter een pc heeft gezeten die daarna kapot is gegaan dan geeft dat toch enige vermoedens. Kun je hem/haar iig toegang ontzeggen tot een lokaal.
[edit] al heeft dit weinig meer met cd-rom elastiekjes te maken
niet om mensen op ideeen te brengen, maar als je 2 cds tegelijkertijd in een slot in drive ramt heb je een nog groter probleem, want dan is de drive gelijk helemaal stuk want het laadmechanisme wordt er niet vrolijk van.Nitai schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:36:
uhm het is niet de verantwoordelijkheid van de leraar om hem/haar ook nog eens verplicht te stellen voor het functioneren van de pc's. Ze kunnen een toeziend oog bieden, maar het is al zwaar genoeg om les te geven aan dergelijke etters.
Het beste is gewoon inderdaad een slot-in dvd drive zodat je daar geen last meer van hebt.
Verder is het gewoon een kwestie van opvoeden. Pak 1 leerling en laat de consequenties duidelijk zien aan iedereen. Het zal dan veel minder vaak voorkomen.
Dus als ze drives willen slopen lukt dat toch wel.
Persoonlijk zou ik het heel makkelijk doen, ieder systeem waarvan de dvd drive gesloopt wordt weghalen en er pas op maandag alle gerepareerde bakken terugzetten. dan zitten ze op een gegeven moment met een behoorlijk tekort aan systemen en dan gaan ze misschien wel inzien dat ze toch eens niet die dingen moeten slopen (zo gaat het er iig bij ons op school aan toe en het lijkt wel tewerken).
Komen we weer op het bakje terug.suntsu schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:04:
Dit soort sabotagedaden is erg lame. Soms wil het helpen om eens een lesje te geven in hoe je een PC kan saboteren en hoe je die sabotage ongedaan kan maken. Dan kan je daarna de leerlingen die gesaboteerde PC's etc. laten repareren.
pech voor pietje dan, zodra hij ingelogged is is het systeem zijn verantwoordelijkheid, moet hij maar niet naar de plee gaan zonder uit te loggen.kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:05:
[...]
Ze loggen al in maar pietje gaat naar de plee en jantje denkt die kloot ik en haal het elastiekje eruit
Anders kun je het altijd wel weer op een ander afschuiven en ik denk dat je meer hebt aan leerlingen die verantwoordelijkheid voor iets kunnen nemen.
en als hij wel heeft uitgelogdTerw_Dan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:07:
[...]
pech voor pietje dan, zodra hij ingelogged is is het systeem zijn verantwoordelijkheid, moet hij maar niet naar de plee gaan zonder uit te loggen.
Anders kun je het altijd wel weer op een ander afschuiven en ik denk dat je meer hebt aan leerlingen die verantwoordelijkheid voor iets kunnen nemen.
De verlengkabels sluit je aan en steek je door een vrij slot onderin naar binnen.
Vervolgens steek je de stekkeruiteinden van muis en toetsenbord door een ander vrij slot naar binnen. Je sluit de zaak binnen in de kast aan en zet met ty-rips beide kabels aan de binnenzijde vast.
Muis en toetsenbord zitten nu 'vast' aan de kast en zijn niet meer mee te nemen zonder te mollen.
E.P.M. Linsen
Verwijderd
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm
Ik zie ze al lopen met al die zooi onder hun arm.
Goede oplossing ook. Lijm vervolgens de voedingkabel vast in de voeding en het is helemaal afgelopen. Wanneer PC verhuist wordt kan dat ook MET kabel en wanneer voeding wordt vervangen is zo'n kabel ook niet duur.Bij ons op school (HBO) doen ze gewoon een hangslotje strak om de kabels. op die manier kunnen de connectoren niet losgehaald worden (past niet door hangslot beugel heen). Als die ratter dan iets willen jatten moeten ze meenemen:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm
E.P.M. Linsen
Of je knipt gewoon een paar stekkers af en neemt alsnog een muis ofzo mee. Niet echt handig. Dan heb je nog meer schadeVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:18:
Bij ons op school (HBO) doen ze gewoon een hangslotje strak om de kabels. op die manier kunnen de connectoren niet losgehaald worden (past niet door hangslot beugel heen). Als die ratter dan iets willen jatten moeten ze meenemen:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm

Asus Zenbook i7 256gb
Ja je moet het wel traceerbaar maken en de consequenties aangeven en doorvoeren in geval van misbruik...kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:04:
[...]
Zijn al aant testen in 2 lokalen met boekjes voor in te tekenen maar als een leerling dat niet doet dan....
Misschien zown elastiekjes voor beugels voor je tanden een oplossing?
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
kan ook alles vastlijmen, of niet natuurlijkelinsen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:24:
[...]
Goede oplossing ook. Lijm vervolgens de voedingkabel vast in de voeding en het is helemaal afgelopen. Wanneer PC verhuist wordt kan dat ook MET kabel en wanneer voeding wordt vervangen is zo'n kabel ook niet duur.

TH Rijswijk?Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:18:
Bij ons op school (HBO) doen ze gewoon een hangslotje strak om de kabels. op die manier kunnen de connectoren niet losgehaald worden (past niet door hangslot beugel heen). Als die ratter dan iets willen jatten moeten ze meenemen:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm
zie net xeper.student.uttwente.nl, dus dat zal niet. Je website is trouwens down
Het probleem is dat cd-rom drives zo'n riempje nodig hebben, omdat ze anders niet 'door kunnen glijden'. Met zo'n riempje sloop je je cd's minder snel wanneer ze er niet goed op liggen ofzo. Ik vind dat idee van het bakje riempjes wel wat hebben. Zeker als ze echt niks (<€0,10) kosten. De lol is er dan een beetje vanaf denk ik.
Aftekenlijst voor de docent is ook een goeie optie: iedereen moet aan het eind van de les zijn cdrom-drive opendoen.
Computers innemen en na een week terugzetten? Mwah, niet echt slim. De kwaden lijden minder dan de goeden omdat ze vaak een iets 'sterker aanwezige' persoonlijkheid hebben, en dus de enige beschikbare pc innemen.
Waar worden de drives eigenlijk voor gebruikt? Alleen voor de muziek/spelletjes/andere ongein? Simpel: stickers 'defect' kopen, en elke maand elastiekjes vervangen. Alhoewel je internetgebruik dan wel iets hoger zal worden
[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 24-01-2005 12:43 ]
programma's, tis een technische schoolReinier schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:38:
Waarom blijven scholen volhouden dat computers in het onderwijs noodzakelijk zijn? Die pubers kunnen er toch niet met hun poten van af blijfen dus het levert alleen maar gezeik en extra werk op. En iedereen heeft een pc thuis, dus dan laat je ze daar toch werken?
maar ik heb nog steeds geen elastiekjes gevonden.MBV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:42:
[...]
TH Rijswijk?
edit:
zie net xeper.student.uttwente.nl, dus dat zal niet. Je website is trouwens down
Het probleem is dat cd-rom drives zo'n riempje nodig hebben, omdat ze anders niet 'door kunnen glijden'. Met zo'n riempje sloop je je cd's minder snel wanneer ze er niet goed op liggen ofzo. Ik vind dat idee van het bakje riempjes wel wat hebben. Zeker als ze echt niks (<€0,10) kosten. De lol is er dan een beetje vanaf denk ik.
Aftekenlijst voor de docent is ook een goeie optie: iedereen moet aan het eind van de les zijn cdrom-drive opendoen.
Computers innemen en na een week terugzetten? Mwah, niet echt slim. De kwaden lijden minder dan de goeden omdat ze vaak een iets 'sterker aanwezige' persoonlijkheid hebben, en dus de enige beschikbare pc innemen.
Waar worden de drives eigenlijk voor gebruikt? Alleen voor de muziek/spelletjes/andere ongein? Simpel: stickers 'defect' kopen, en elke maand elastiekjes vervangen. Alhoewel je internetgebruik dan wel iets hoger zal worden
waar krijg ik ze danMBV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:42:
[...]
TH Rijswijk?
edit:
Mja, nog steeds LVT: knip zei de monitorkabel en de toetsenbordkabel, zo, het USB stekkertje past door het slot.jordan2k schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:52:
[...]
Alles wat externe is is LVT.
En muis kan je vastzeten door met kabel sloten te werken.
Gewoon ranzig hoeveel muizen er gejat worden en hoeveel toetsenbordkabels er doorgeknipt worden bij ons op school. In het begin werden er gewoon optische muizen voor teruggelegd, tegenwoordig wordt elke gejatte muis door een oude 2-knops compaq muis vervangen die nog over zijn van computers van tig jaren terug.
zelfs die verdwijnen of de balletjes_JGC_ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:03:
[...]
Mja, nog steeds LVT: knip zei de monitorkabel en de toetsenbordkabel, zo, het USB stekkertje past door het slot.
Gewoon ranzig hoeveel muizen er gejat worden en hoeveel toetsenbordkabels er doorgeknipt worden bij ons op school. In het begin werden er gewoon optische muizen voor teruggelegd, tegenwoordig wordt elke gejatte muis door een oude 2-knops compaq muis vervangen die nog over zijn van computers van tig jaren terug.
de maat dude de maat moet hetzelfde zijnRedskillZ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:25:
DUDEzoek gewoon op marktplaats ofzo naar setjes van 20CDrom Drives van 4x ofzo en sloop daar alle elastiekjes uit of kijk idd @ www.conrad.nl
suc6
weer een grapjasmatiasjansen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:28:
Hema verkoopt ook doosjes met elastiekjes, tis maar dat je t weet...
Verwijderd
(en voor een les waar wel iedereen een cdrom nodig heeft kan een leraar uiteraard wel de cd brengen zodat deze in de cdrom toren gestopt kan worden.)
Iets gemold? Jij komt niet meer op een computer!
Bij ons op de middelbare school werd altijd gecontroleerd door de mediatheek luitjes. Die liepen af en toe bij iedereen langs om te kijken wat we aan het doen waren. Werkte overigens niet altijd even goed, ik heb de bestelbonnen eens gezien

Maar over de cd-romspelers lijkt me gewoon het simpelste een server neer zetten en dan met deamon tools 26 cd/dvd-drives aanmaken en vervolgens aansluiten op het netwerk. Simpeller + sneller + makkelijker.
SRK35ZS-W
ga morgen eens shoppenmatiasjansen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:40:
als je weet hoe groot die elastiekjes zijn kan je bij de dichsttbijzijnde kantoorhandel elastiekjes van een bepaalde lengte halen, wat ik bedoel te zeggen is dat je niet aan een fabrikant hoeft vast te zitten!
Nogmaals niet voor een enkele cd wat eenmaal in de maand gebruikt wordScooper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:43:
waarom zou je proberen te genezen als je beter kan voorkomen. Simpel zat, zet er zware sancties op.
Iets gemold? Jij komt niet meer op een computer!
Bij ons op de middelbare school werd altijd gecontroleerd door de mediatheek luitjes. Die liepen af en toe bij iedereen langs om te kijken wat we aan het doen waren. Werkte overigens niet altijd even goed, ik heb de bestelbonnen eens gezien
Maar over de cd-romspelers lijkt me gewoon het simpelste een server neer zetten en dan met deamon tools 26 cd/dvd-drives aanmaken en vervolgens aansluiten op het netwerk. Simpeller + sneller + makkelijker.
En zware santies zijn er maar krijg ze niet te pakken.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Als dit niet afdoende is zou ik lijfstaffen aanraden.
Hoewel dit bij mij op school ook niet 100% werkt, er zijn nieuwe Dell's aangeschaft maar 'men' heeft nu al door dat die logo's er makkelijk uit te draaien zijn.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Verwijderd
Haal gewoon die CD/DVD Romspelers eruit.
Koop een aantal externe CD/DVD behuizingen. Leerlingen die een CD/DVD-ROM nodig hebben lenen dan van het systeembeheer zo'n ding. Maar voordat ze dit mee krijgen moeten ze hun ID-kaart ofzo inleveren.
Ze komen ze het altijd terug brengen. En ze zullen het niet vernielen omdat ze het apparaat nodig hebben. En eventueel kan er door het systeembeheer gecontroleerd worden of de CD/DVD speler het nog doet.
Misschien een idee?
Mja, alst op is, ist afgelopen zeggen we dan maar. Ik bedoel maar, gemiddelde leeftijd op die school is 20 jaar, HBO opleiding... en dan nog dingen slopen?
Vervolgens jammeren dat veel computers het niet doen of dat muizen ontbreken. Heb zelfs eens iemand meegemaakt die doodleuk bij de helpdesk kwam vertellen dat een PC steeds zo piepte: ze hadden een heel blikje cola leeggegoten over het toetsenbord

Maarja, dat soort dingen kunnen ze bij de topicstarter ook allemaal doen. Je kunt nu dus wel nieuwe elastiekjes gaan zoeken of de cd-rom drives eruit halen, maar ze vinden altijd wel wat nieuws om te slopen. Toezicht houden en hard straffen is haast de enige oplossing.
einde van elk uur, iedereen moet op de knop van de DVD drive drukken, allen die niet open gaan een rekening mee naar huis geven
als je dit kunt nakomen (deden ze bij ons eerst ook) worden er nooit meer dingen gesloopt, dat is zeker.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
tja, vaak zijn de studenten die klagen ook niet de irritante gasten die de boel slopen maar mensen die gewoon willen werken..._JGC_ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:09:
Mja, alst op is, ist afgelopen zeggen we dan maar. Ik bedoel maar, gemiddelde leeftijd op die school is 20 jaar, HBO opleiding... en dan nog dingen slopen?
Vervolgens jammeren dat veel computers het niet doen of dat muizen ontbreken.
toezicht is ook bijna niet te doen, controle op inlognaam ook niet, je kan namelijk ook van alles slopen zonder in te loggen.
bij ons op school, hebben de computers:
1) intern een merkteken,
2) we moeten allemaal inloggen via novell
3) detectie poortjes bij het computerhok (voor de merktekens)
en de kapotte pc's worden niet gerepareerd, muizen worden ook niet vervangen
en de leeftijd bij ons is 15 tot 55 jaar
gewoon disipline
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
In de slim-line cd spelers werd altijd typex en kauwgom op de lensjes gesmeerd. Toen we nieuwe pc's kregen was het over met de cdrom drivers, alleen maar usb and that's it
mmm ik geloof dat als de vernielzucht doorgaat dat maar eens voorleg, is misschien de beste oplossing.lemming_nl schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:55:
Wat nou als je gewoon een paar usb drives in het lokaal hebt en die dan uitleent (wel registreren) wanneer iemand een cd speler nodig heeft?
Bij ons op school stoppen ze er plakken salami in, smakelijk!