Elastiekjes uit een DVD speler, waar te bestellen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Ik heb het volhgende aan de han we hebben bij ons op het werk (ik werk op een school) van die vervelende leerlingen die steeds die *elastiekjes uit de dvd-spelers halen. Nu heb ik al gezocht met de google naar winkels waar ik alleen die elastiekjes kan bij bestellen want als ik ze opstuur komt er iedere keer een nieuwe dvd drive in en dit is €€€.
Weet misschien iemand een winkel of een andere oplossing? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou geen winkel mailen maar eens kijken of je bij een fabrikant wat los kunt peuteren. Die dingen kosten natuurlijk geen f*ck :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou zeggen dat er camera-toezicht is. Anders blijft 't bij symptoon-bestrijding, terwijl je beter het probleem kan oplossen. Probeer 1 leerling te pakken en laat hem de drive repareren of stuur 'm naar huis met een briefje dat je 80,- van z'n ouders wil voor een nieuwe drive.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43632

Hmm dat zijn van die riempjes die ze ook in de video recorders gebruiken, die repareer ik ook met nieuwe als ze oud zijn, kosten bijna geen drol. welke maat heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100369

Zelf heb ik de ervaring dat bij de fabrikant onderdelen goed te kopen zijn. Probeer dit eens via de helpdesk. Leg ze het verhaal uit en dan zullen ze zeker het probleem begrijpen. Misschien hebben ze zelfs een manier om dit tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 14:06
check www.conrad.nl.
daar staan ze vast wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45902

Neem de volgende keer slot-in spelers..

Of trek de cd-spelers eruit en zet de benodigde software op server, lokale disk of gebruik eventueel Deamontools/alcohol oid.
Het steeds bij bestellen van elastiekjes en repareren is niet echt een werkbare situatie natuurlijk. Als leerlingen dit merken worden ze misschien nog wel makkelijker in het verwijderen van die dingen. Zet anders een bakje met elatiekjes voor in de klas met een bordje:
"Voor degenen die er behoefte aan hebben:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Anoniem: 45902 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:56:
Neem de volgende keer slot-in spelers..

Of trek de cd-spelers eruit en zet de benodigde software op server, lokale disk of gebruik eventueel Deamontools/alcohol oid.
Het steeds bij bestellen van elastiekjes en repareren is niet echt een werkbare situatie natuurlijk. Als leerlingen dit merken worden ze misschien nog wel makkelijker in het verwijderen van die dingen. Zet anders een bakje met elatiekjes voor in de klas met een bordje:

"Voor degenen die er behoefte aan hebben:"
Geen gek idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
heb ik gekeken niets te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Even een vraagje: Hoe doen ze dat dan? Schroeven ze de cd/dvd-spler uit de kast en open? Of kan je er zo bij?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Anoniem: 43632 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:48:
Hmm dat zijn van die riempjes die ze ook in de video recorders gebruiken, die repareer ik ook met nieuwe als ze oud zijn, kosten bijna geen drol. welke maat heb je nodig?
Ik heb geen flauw idee hoe je ze meet, ik heb ze gewoon zo gemeten

(__________)
| 4.5cm |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:00:
Even een vraagje: Hoe doen ze dat dan? Schroeven ze de cd/dvd-spler uit de kast en open? Of kan je er zo bij?
La open en floep je het er zo uit (heb ik je toch niet op een idee gebracht he) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Waar ze tegenwoordig al niet lol in hebben....... zal er wel niet uit te slaan >:) zijn dus kan je niet beter een "server" neer zetten met een aantal DVD-drives die via het netwerk te benaderen zijn? En die server dan uiteraard alleen laten bedienen door een beheerder/leraar?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:00:
Ik ken die dingen nog van vroeger (1 jaar geleden). Je kan er gewoon met je vingers bij, binnen een halve minuut liggen die elastiekjes eruit.

Bij mij op school deden ze er nooit zo moeilijk over (De drives werden alleen gebruikt door de leerlingen om Cdtjes mee te nemen naar school zodat ze muziek hadden) De school repareerde de drives gewoon niet meer, zodat de leerlingen zelf geen muziek meer konden luisteren :P

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:04:
[...]
La open en floep je het er zo uit (heb ik je toch niet op een idee gebracht he) >:)
Nee, ik ben te oud voor dit soort ongein... :Z

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik zou de oorzaak aanpakken. Als de les gedaan is, voordat er iemand het lokaal mag verlaten even alle cd-roms checken. Als er een stuk is dan weet je in welke klas de schuldige zit en dan kun je makkelijk de kosten verhalen op de student.
En dan een voorbeeld stellen met serieuze straf en dan zul je zien dat er niet meer veel elastiekjes zullen verdwijnen,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
yoshi_rules schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:09:
Ik zou de oorzaak aanpakken. Als de les gedaan is, voordat er iemand het lokaal mag verlaten even alle cd-roms checken. Als er een stuk is dan weet je in welke klas de schuldige zit en dan kun je makkelijk de kosten verhalen op de student.
En dan een voorbeeld stellen met serieuze straf en dan zul je zien dat er niet meer veel elastiekjes zullen verdwijnen,,,
Dat werkt een week en dan zijn de leeraren het vergeten, zo gaat dat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:10:
[...]
Dat werkt een week en dan zijn de leeraren het vergeten, zo gaat dat. :/
En hebben die leraren er geen last van? Dan hoef je het ook niet te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:12:
[...]

En hebben die leraren er geen last van? Dan hoef je het ook niet te maken...
Mmm en dan komt er na leraar x leraar y binnen die heeft een dvdspeler nodig en die doet het niet en dan komt leraar y bij mij zeuren om dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:14:
[...]
Mmm en dan komt er na leraar x leraar y binnen die heeft een dvdspeler nodig en die doet het niet en dan komt leraar y bij mij zeuren om dat ding.
Dan is de mededeling toch duidelijk: Als jij en je collega's het niet nodig vinden om die dingen na de les te controleren, maak ik geen haast om je te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:16:
[...]

Dan is de mededeling toch duidelijk: Als jij en je collega's het niet nodig vinden om die dingen na de les te controleren, maak ik geen haast om je te helpen...
Geen haast maar het zal toch opgelost moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 21-04 23:18
kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:17:
[...]

Geen haast maar het zal toch opgelost moeten worden
Misschien in het vervolg DVD/CD drives die geen elastiekjes erin hebben...
Je hebt trouwens nog geluk, op mijn vorige school kwamen de leerlingen er op den duur achter dat zonder elastiekje, maar mét een prop kauwgom de drive nooit meer open ging ;)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ja, en als ze geen snelle service meer krijgen worden ze vanzelf kiener op het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
XyritZz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:21:
[...]

Misschien in het vervolg DVD/CD drives die geen elastiekjes erin hebben...
Je hebt trouwens nog geluk, op mijn vorige school kwamen de leerlingen er op den duur achter dat zonder elastiekje, maar mét een prop kauwgom de drive nooit meer open ging ;)
Zijn ze hier ook al achter gekomen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:21:
Ja, en als ze geen snelle service meer krijgen worden ze vanzelf kiener op het controleren.
nee werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Anoniem: 100369 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:50:
Zelf heb ik de ervaring dat bij de fabrikant onderdelen goed te kopen zijn. Probeer dit eens via de helpdesk. Leg ze het verhaal uit en dan zullen ze zeker het probleem begrijpen. Misschien hebben ze zelfs een manier om dit tegen te gaan.
Dit ga ik eens een poging geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Stel de desbetreffende leraar verantwoordelijk. Zo verplicht je de leraar wel om de drives te controleren. Simpel zat. Als een andere leraar er achter komt, dan kan die het voordat zijn les begint melden..

Verders zou ik de drives laten voor wat het is en idd een server met een paar drives regelen die via netwerk te bereiken zijn.

Al zijn leraren vaak ook onnodig onhandig met computers :) Zo was er vroegah bij ons op school pcs waarvan de BIOSen niet beveiligd waren. Dus was er een irritante leerling, (guilty :P ) die de BIOS veranderde en bijv het kb uitschakelde, net als de floppydrive en hdd en daarna een password op de BIOS zette.

Ik heb btw een dag later wel alles ook zelf weer terugverandert en de les was wel geleerd voor de leraren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij een handy man oid kunnen ze gewoon besteld worden. Ze worden ook in cassettespelers gebruikt.

Gewoon een voorbeeld meenemen en dan is het zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:25:
Stel de desbetreffende leraar verantwoordelijk. Zo verplicht je de leraar wel om de drives te controleren. Simpel zat. Als een andere leraar er achter komt, dan kan die het voordat zijn les begint melden..

Verders zou ik de drives laten voor wat het is en idd een server met een paar drives regelen die via netwerk te bereiken zijn.

Al zijn leraren vaak ook onnodig onhandig met computers :) Zo was er vroegah bij ons op school pcs waarvan de BIOSen niet beveiligd waren. Dus was er een irritante leerling, (guilty :P ) die de BIOS veranderde en bijv het kb uitschakelde, net als de floppydrive en hdd en daarna een password op de BIOS zette.

Ik heb btw een dag later wel alles ook zelf weer terugverandert en de les was wel geleerd voor de leraren...
Die staat er maar er zij ook wel eens proef cdtjes die ik niet voor een keertje ga mounten op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hann1BaL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:25:
Precies! Daar doekde ik ook op. Als een beheerder zegt dat dat niet werkt, is het vaak zo dat de beheerder te snel toegeeft om toch maar weer snel te helpen, in plaats van te verwijzen naar de afspraak en de echt belangrijke zaken eerst te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Op de verschillende scholen waar ik stage heb gedaan moesten op het einde van elke les alle muizen ondersteboven liggen, en alle CD's eens open en toe gedaan worden. Per rij was er 1 leerling verantwoordelijk. Als elke leerling een vaste PC toegewezen krijgt zijn die problemen enkel op te lossen met een controlesysteem waar de leerkracht uiteindelijk verantwoordelijk voor is.

Na 2 weken trainen is het een routine, het aantal kapotte PC's zal uiteindelijk zakken, of toch het aantal hooligandaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
thesvr schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:26:
Bij een handy man oid kunnen ze gewoon besteld worden. Ze worden ook in cassettespelers gebruikt.

Gewoon een voorbeeld meenemen en dan is het zo geregeld.
Kijk, vanmiddag eens even de stad in wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 97447 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:30:
Op de verschillende scholen waar ik stage heb gedaan moesten op het einde van elke les alle muizen ondersteboven liggen, en alle CD's eens open en toe gedaan worden. Per rij was er 1 leerling verantwoordelijk. Als elke leerling een vaste PC toegewezen krijgt zijn die problemen enkel op te lossen met een controlesysteem waar de leerkracht uiteindelijk verantwoordelijk voor is.

Na 2 weken trainen is het een routine, het aantal kapotte PC's zal uiteindelijk zakken, of toch het aantal hooligandaden.
Dit is inderdaad geen slecht idee. Geef leerlingen de verantwoordelijkheid over 1 pc door ze altijd dezelfde te geven. De leerlingen kijken dan wel uit en zullen de pc controleren voordat ze die zelf gaan gebruiken. Is er wat mis, dan is automatisch de leerling die daarvoor achter de pc zat, verantwoordelijk. Het is misschien kinderachter, maar soms moet je wel. Anders ben je straks je halve werkdag bezig met elastiekjes vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Anoniem: 97447 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:30:

Dat is het hem juist dan komt er een extern berdrijf lesgeven en die doen dat dus weer eens niet en hoppa er zijn weer van die grapjassen.
Muizen probleem is opgelost sinds kort, allemaal optische muizen. Nu zijn die weer LVT(leuk voor thuis). Maar dit los ik zo op muis weg heb geen nieuwe meer koop zelf maar een usb muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Boss schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:42:
Ik zou zeggen dat er camera-toezicht is. Anders blijft 't bij symptoon-bestrijding, terwijl je beter het probleem kan oplossen. Probeer 1 leerling te pakken en laat hem de drive repareren of stuur 'm naar huis met een briefje dat je 80,- van z'n ouders wil voor een nieuwe drive.
+ 1 uur arbeidskosten. Aanpakken dat tuig !

PS. Misschien ook handig om even te kijken of er drives zijn zonder bereikbare elastiekjes.

Hier op de zaak heb ik gewoon alle cdromdrives 'gestealth', dwz ze liggen op een grote stapel in mijn kast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:34:
[...]

Dit is inderdaad geen slecht idee. Geef leerlingen de verantwoordelijkheid over 1 pc door ze altijd dezelfde te geven. De leerlingen kijken dan wel uit en zullen de pc controleren voordat ze die zelf gaan gebruiken. Is er wat mis, dan is automatisch de leerling die daarvoor achter de pc zat, verantwoordelijk. Het is misschien kinderachter, maar soms moet je wel. Anders ben je straks je halve werkdag bezig met elastiekjes vervangen.
Ben nu al politieagent aant spelen. Is niet mijn taak eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 03:13

Nitai

Live the life you love.

uhm het is niet de verantwoordelijkheid van de leraar om hem/haar ook nog eens verplicht te stellen voor het functioneren van de pc's. Ze kunnen een toeziend oog bieden, maar het is al zwaar genoeg om les te geven aan dergelijke etters.

Het beste is gewoon inderdaad een slot-in dvd drive zodat je daar geen last meer van hebt.
Verder is het gewoon een kwestie van opvoeden. Pak 1 leerling en laat de consequenties duidelijk zien aan iedereen. Het zal dan veel minder vaak voorkomen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:35:
[...]
Muizen probleem is opgelost sinds kort, allemaal optische muizen. Nu zijn die weer LVT(leuk voor thuis). Maar dit los ik zo op muis weg heb geen nieuwe meer koop zelf maar een usb muis.
Waarom trek je dit dan niet door? Geen werkende cd/dvd-rom? Neem maar een externe usb cd/dvd-drive mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Fairy schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:35:
[...]

+ 1 uur arbeidskosten. Aanpakken dat tuig !

PS. Misschien ook handig om even te kijken of er drives zijn zonder bereikbare elastiekjes.

Hier op de zaak heb ik gewoon alle cdromdrives 'gestealth', dwz ze liggen op een grote stapel in mijn kast >:)
Heel moeilijk om er een te pakken te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:37:
[...]

Waarom trek je dit dan niet door? Geen werkende cd/dvd-rom? Neem maar een externe usb cd/dvd-drive mee...
Grapjas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
slot-in dvd speler is toch wel de oplossing, geen la'tje om te slopen en geen stiekje om te verwijderen.

(het stiekje terugplaatsen is overigens geen werk, heb zelf regelmatig op school zo'n simpel geel stiekje eromheen gefrut zodat hij weer open en dicht ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Tasma schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:40:
slot-in dvd speler is toch wel de oplossing, geen la'tje om te slopen en geen stiekje om te verwijderen.

(het stiekje terugplaatsen is overigens geen werk, heb zelf regelmatig op school zo'n simpel geel stiekje eromheen gefrut zodat hij weer open en dicht ging)
2 sec met gote pincet, slot???

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 24-01-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46
Zijn die dvd spelers in die pc's dan ook echt nodig?

Trek er anders gewoon de kabels uit.

(Bij ons hadden we een grappenmaker op school die van ene computer uit de mediatheek de voeding op 110 volt zette. De volgende die de pc aandeed hoorde ineens "Boem". :| >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Of plaats 1 machine achter slot in de zaal. Heeft de docent een drive nodig dan kan hij de sleutel afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 25-04 21:38
Je heb tegenwoordig toch ook van die dvd / cd rom spelers die geen'uitschaaf' laadje meer hebben. Kan ff zo snel geen link geven, maar ja, dat is wel weer een dure optie aan de ene kant.. Denk dat de leerlingen erop aanspreken de beste manier is en misschien een bakje neer te zetten met elastiekjes voor diegene die er zoveel behoefte aan hebben ( zoals al eerder werd verteld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Dersan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:42:
Zijn die dvd spelers in die pc's dan ook echt nodig?

Trek er anders gewoon de kabels uit.

(Bij ons hadden we een grappenmaker op school die van ene computer uit de mediatheek de voeding op 110 volt zette. De volgende die de pc aandeed hoorde ineens "Boem". :| >:) )
Dat heb ik al eens gezegt, er zijn dvd bij die ik niet op het netwerk zet voor een keertje naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 20:24

Rival24

I'll Be Back

Tasma schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:40:

Kun je mooi stroopwafels in doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
ritsjoena schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:42:
[...]

Of plaats 1 machine achter slot in de zaal. Heeft de docent een drive nodig dan kan hij de sleutel afhalen.
Tis niet alleen de docent maar ook de leerlingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik nu weer de grapjas? :? Jij meet met twee maten! Voor de muis de gebruiker/docent verantwoordelijk stellen en voor de cd/dvd-rom niet? Dat begrijp ik echt niet... 8)7 (call me stupid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Laatst online: 23-04 14:06
hmm, op de conrad site kom je idd niet verder, en de gids heb ik even niet bij de hand. iemand anders misschien wel? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:44:
[...]

Tis niet alleen de docent maar ook de leerlingen
Degene die de sleutel heeft draagt de verantwoordelijkheid. Eventueel regeistreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:46:
[...]

Ik nu weer de grapjas? :? Jij meet met twee maten! Voor de muis de gebruiker/docent verantwoordelijk stellen en voor de cd/dvd-rom niet? Dat begrijp ik echt niet... 8)7 (call me stupid)
Die regel wil ik gaan invoeren voor de muizen gewoon allemaal weghalen en idereen er een laten kopen.
Voor een dvdspeler kan ik dit niet voorleggen, dit zal het bestuur nooit goedkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 19:34
[...]

Alles wat externe is is LVT >:).
En muis kan je vastzeten door met kabel sloten te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:51:
[...]Die regel wil ik gaan invoeren voor de muizen gewoon allemaal weghalen en idereen er een laten kopen.
Voor een dvdspeler kan ik dit niet voorleggen, dit zal het bestuur nooit goedkeuren
Ok, dat werpt een ander licht op de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

De cdromspelers die ik heb hebben alleen tandwielen...

Die kunnen natuurlijk ook afbreken, maar iig niet zo snel als een elastiekje eruit te wippen is.

Toezicht is niet te doen, aangezien je in 2 sec zon elastiekje eruit kan halen... Als je ze steeds repareert, wordt de uitdaging natuurlijk steeds leuker.

Muisballen dichtlijmen was bij ons op school ook niet echt handig, dingen werden vies en konden dus weg...
Gewoon goedkoop optisch muisje en alle kabels vast met slot.

Vantevoren je toetsenboard testen op "makkelijk af te halen toetsen" is ook wel handig... Alles wat zonder af te breken los kan, is een mogelijk risico...

[ Voor 37% gewijzigd door Jimbolino op 24-01-2005 11:56 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Wij hebben laatst zo'n elastiekje vervangen voor onze cd-speler thuis. Kosten ongev. 1 euro per stuk

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

En toch blijf je bezig met symptoom bestrijding... Ik zou toch de leerlingen/leraren verantwoordelijk stellen. Gebruik een aftekenlijst of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Rival24 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:44:
[...]

Kun je mooi stroopwafels in doen :/
ja, of kauwgum, paperclips, papier etc. etc....

Beste oplossing is denk ik om zo kaal mogelijke pc's neer te zetten en dan alles via netwerk doen. En de kleine bastards elk een login+pass geven zodat is na te trekken wie er het laatst achter een pc zat. Natuurlijk is dat niet 100% waterproof (je hoeft niet in te loggen om een pc te slopen) maar als een bepaald persoon bovengemiddeld vaak achter een pc heeft gezeten die daarna kapot is gegaan dan geeft dat toch enige vermoedens. Kun je hem/haar iig toegang ontzeggen tot een lokaal.

[edit] al heeft dit weinig meer met cd-rom elastiekjes te maken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 24-01-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
c70070540 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:58:
En toch blijf je bezig met symptoom bestrijding... Ik zou toch de leerlingen/leraren verantwoordelijk stellen. Gebruik een aftekenlijst of zo...
Zijn al aant testen in 2 lokalen met boekjes voor in te tekenen maar als een leerling dat niet doet dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 23:26

miw

Dit soort sabotagedaden is erg lame. Soms wil het helpen om eens een lesje te geven in hoe je een PC kan saboteren en hoe je die sabotage ongedaan kan maken. Dan kan je daarna de leerlingen die gesaboteerde PC's etc. laten repareren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:00:
[...]

ja, of kauwgum, paperclips, papier etc. etc....

Beste oplossing is denk ik om zo kaal mogelijke pc's neer te zetten en dan alles via netwerk doen. En de kleine bastards elk een login+pass geven zodat is na te trekken wie er het laatst achter een pc zat. Natuurlijk is dat niet 100% waterproof (je hoeft niet in te loggen om een pc te slopen) maar als een bepaald persoon bovengemiddeld vaak achter een pc heeft gezeten die daarna kapot is gegaan dan geeft dat toch enige vermoedens. Kun je hem/haar iig toegang ontzeggen tot een lokaal.

[edit] al heeft dit weinig meer met cd-rom elastiekjes te maken :P
Ze loggen al in maar pietje gaat naar de plee en jantje denkt die kloot ik en haal het elastiekje eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nitai schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:36:
uhm het is niet de verantwoordelijkheid van de leraar om hem/haar ook nog eens verplicht te stellen voor het functioneren van de pc's. Ze kunnen een toeziend oog bieden, maar het is al zwaar genoeg om les te geven aan dergelijke etters.

Het beste is gewoon inderdaad een slot-in dvd drive zodat je daar geen last meer van hebt.
Verder is het gewoon een kwestie van opvoeden. Pak 1 leerling en laat de consequenties duidelijk zien aan iedereen. Het zal dan veel minder vaak voorkomen.
niet om mensen op ideeen te brengen, maar als je 2 cds tegelijkertijd in een slot in drive ramt heb je een nog groter probleem, want dan is de drive gelijk helemaal stuk want het laadmechanisme wordt er niet vrolijk van.

Dus als ze drives willen slopen lukt dat toch wel.
Persoonlijk zou ik het heel makkelijk doen, ieder systeem waarvan de dvd drive gesloopt wordt weghalen en er pas op maandag alle gerepareerde bakken terugzetten. dan zitten ze op een gegeven moment met een behoorlijk tekort aan systemen en dan gaan ze misschien wel inzien dat ze toch eens niet die dingen moeten slopen (zo gaat het er iig bij ons op school aan toe en het lijkt wel tewerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
suntsu schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:04:
Dit soort sabotagedaden is erg lame. Soms wil het helpen om eens een lesje te geven in hoe je een PC kan saboteren en hoe je die sabotage ongedaan kan maken. Dan kan je daarna de leerlingen die gesaboteerde PC's etc. laten repareren. :)
Komen we weer op het bakje terug. :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:05:
[...]

Ze loggen al in maar pietje gaat naar de plee en jantje denkt die kloot ik en haal het elastiekje eruit
pech voor pietje dan, zodra hij ingelogged is is het systeem zijn verantwoordelijkheid, moet hij maar niet naar de plee gaan zonder uit te loggen.
Anders kun je het altijd wel weer op een ander afschuiven en ik denk dat je meer hebt aan leerlingen die verantwoordelijkheid voor iets kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:07:
[...]

pech voor pietje dan, zodra hij ingelogged is is het systeem zijn verantwoordelijkheid, moet hij maar niet naar de plee gaan zonder uit te loggen.
Anders kun je het altijd wel weer op een ander afschuiven en ik denk dat je meer hebt aan leerlingen die verantwoordelijkheid voor iets kunnen nemen.
en als hij wel heeft uitgelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Probleem van muis en/of toetsenbord meenemen is vrij simpel op te lossen. Je kkopt voor beiden verlengkabels, PS/2 of USB maakt niet uit.

De verlengkabels sluit je aan en steek je door een vrij slot onderin naar binnen.

Vervolgens steek je de stekkeruiteinden van muis en toetsenbord door een ander vrij slot naar binnen. Je sluit de zaak binnen in de kast aan en zet met ty-rips beide kabels aan de binnenzijde vast.

Muis en toetsenbord zitten nu 'vast' aan de kast en zijn niet meer mee te nemen zonder te mollen.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Bij ons op school (HBO) doen ze gewoon een hangslotje strak om de kabels. op die manier kunnen de connectoren niet losgehaald worden (past niet door hangslot beugel heen). Als die ratter dan iets willen jatten moeten ze meenemen:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm

Ik zie ze al lopen met al die zooi onder hun arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Bij ons op school (HBO) doen ze gewoon een hangslotje strak om de kabels. op die manier kunnen de connectoren niet losgehaald worden (past niet door hangslot beugel heen). Als die ratter dan iets willen jatten moeten ze meenemen:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm

Goede oplossing ook. Lijm vervolgens de voedingkabel vast in de voeding en het is helemaal afgelopen. Wanneer PC verhuist wordt kan dat ook MET kabel en wanneer voeding wordt vervangen is zo'n kabel ook niet duur.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 14:05

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 124943 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:18:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm

Of je knipt gewoon een paar stekkers af en neemt alsnog een muis ofzo mee. Niet echt handig. Dan heb je nog meer schade :/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:04:
[...]
Zijn al aant testen in 2 lokalen met boekjes voor in te tekenen maar als een leerling dat niet doet dan....
Ja je moet het wel traceerbaar maken en de consequenties aangeven en doorvoeren in geval van misbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:30

Reinier

\o/

Waarom blijven scholen volhouden dat computers in het onderwijs noodzakelijk zijn? Die pubers kunnen er toch niet met hun poten van af blijfen dus het levert alleen maar gezeik en extra werk op. En iedereen heeft een pc thuis, dus dan laat je ze daar toch werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Zonder het hele topic doorgelezen te hebben...

Misschien zown elastiekjes voor beugels voor je tanden een oplossing?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
elinsen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:24:
[...]

Goede oplossing ook. Lijm vervolgens de voedingkabel vast in de voeding en het is helemaal afgelopen. Wanneer PC verhuist wordt kan dat ook MET kabel en wanneer voeding wordt vervangen is zo'n kabel ook niet duur.
kan ook alles vastlijmen, of niet natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14

MBV

Anoniem: 124943 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:18:
TB
MUIS.
Stroomkabel Comp
Stroomkabel Scherm
Scherm

TH Rijswijk? ;)
edit:
zie net xeper.student.uttwente.nl, dus dat zal niet. Je website is trouwens down

Het probleem is dat cd-rom drives zo'n riempje nodig hebben, omdat ze anders niet 'door kunnen glijden'. Met zo'n riempje sloop je je cd's minder snel wanneer ze er niet goed op liggen ofzo. Ik vind dat idee van het bakje riempjes wel wat hebben. Zeker als ze echt niks (<€0,10) kosten. De lol is er dan een beetje vanaf denk ik.
Aftekenlijst voor de docent is ook een goeie optie: iedereen moet aan het eind van de les zijn cdrom-drive opendoen.
Computers innemen en na een week terugzetten? Mwah, niet echt slim. De kwaden lijden minder dan de goeden omdat ze vaak een iets 'sterker aanwezige' persoonlijkheid hebben, en dus de enige beschikbare pc innemen.

Waar worden de drives eigenlijk voor gebruikt? Alleen voor de muziek/spelletjes/andere ongein? Simpel: stickers 'defect' kopen, en elke maand elastiekjes vervangen. Alhoewel je internetgebruik dan wel iets hoger zal worden :+

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 24-01-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Reinier schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:38:
Waarom blijven scholen volhouden dat computers in het onderwijs noodzakelijk zijn? Die pubers kunnen er toch niet met hun poten van af blijfen dus het levert alleen maar gezeik en extra werk op. En iedereen heeft een pc thuis, dus dan laat je ze daar toch werken?
programma's, tis een technische school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
MBV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:42:
[...]

TH Rijswijk? ;)
edit:
zie net xeper.student.uttwente.nl, dus dat zal niet. Je website is trouwens down

Het probleem is dat cd-rom drives zo'n riempje nodig hebben, omdat ze anders niet 'door kunnen glijden'. Met zo'n riempje sloop je je cd's minder snel wanneer ze er niet goed op liggen ofzo. Ik vind dat idee van het bakje riempjes wel wat hebben. Zeker als ze echt niks (<€0,10) kosten. De lol is er dan een beetje vanaf denk ik.
Aftekenlijst voor de docent is ook een goeie optie: iedereen moet aan het eind van de les zijn cdrom-drive opendoen.
Computers innemen en na een week terugzetten? Mwah, niet echt slim. De kwaden lijden minder dan de goeden omdat ze vaak een iets 'sterker aanwezige' persoonlijkheid hebben, en dus de enige beschikbare pc innemen.

Waar worden de drives eigenlijk voor gebruikt? Alleen voor de muziek/spelletjes/andere ongein? Simpel: stickers 'defect' kopen, en elke maand elastiekjes vervangen. Alhoewel je internetgebruik dan wel iets hoger zal worden :+
maar ik heb nog steeds geen elastiekjes gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
MBV schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:42:
[...]

TH Rijswijk? ;)
edit:

waar krijg ik ze dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
jordan2k schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:52:
[...]

Alles wat externe is is LVT >:).
En muis kan je vastzeten door met kabel sloten te werken.
Mja, nog steeds LVT: knip zei de monitorkabel en de toetsenbordkabel, zo, het USB stekkertje past door het slot.

Gewoon ranzig hoeveel muizen er gejat worden en hoeveel toetsenbordkabels er doorgeknipt worden bij ons op school. In het begin werden er gewoon optische muizen voor teruggelegd, tegenwoordig wordt elke gejatte muis door een oude 2-knops compaq muis vervangen die nog over zijn van computers van tig jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:03:
[...]

Mja, nog steeds LVT: knip zei de monitorkabel en de toetsenbordkabel, zo, het USB stekkertje past door het slot.

Gewoon ranzig hoeveel muizen er gejat worden en hoeveel toetsenbordkabels er doorgeknipt worden bij ons op school. In het begin werden er gewoon optische muizen voor teruggelegd, tegenwoordig wordt elke gejatte muis door een oude 2-knops compaq muis vervangen die nog over zijn van computers van tig jaren terug.
zelfs die verdwijnen of de balletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 21:38
DUDE :D zoek gewoon op marktplaats ofzo naar setjes van 20CDrom Drives van 4x ofzo en sloop daar alle elastiekjes uit of kijk idd @ www.conrad.nl

:+ suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Hema verkoopt ook doosjes met elastiekjes, tis maar dat je t weet... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
RedskillZ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:25:
DUDE :D zoek gewoon op marktplaats ofzo naar setjes van 20CDrom Drives van 4x ofzo en sloop daar alle elastiekjes uit of kijk idd @ www.conrad.nl

:+ suc6
de maat dude de maat moet hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:28:
Hema verkoopt ook doosjes met elastiekjes, tis maar dat je t weet... B)
weer een grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70443

Waarom zorg je niet dat alle drives uit de pc's in de lokalen gehaald worden (ik zit nu al 3,5 jaar op een ict opleiding en heb echt nog nooit een cdrom drive per se nodig gehad) en leg in ieder lokaal voor het geval dat een leerling de drive wel nodig heeft 1 of 2 externe drives zodat die gebruikt kunnen worden dan hoeft een leraar alleen nog maar te kijken of de externe drives heel terug komen.
(en voor een les waar wel iedereen een cdrom nodig heeft kan een leraar uiteraard wel de cd brengen zodat deze in de cdrom toren gestopt kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
als je weet hoe groot die elastiekjes zijn kan je bij de dichsttbijzijnde kantoorhandel elastiekjes van een bepaalde lengte halen, wat ik bedoel te zeggen is dat je niet aan een fabrikant hoeft vast te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 22:50
waarom zou je proberen te genezen als je beter kan voorkomen. Simpel zat, zet er zware sancties op.

Iets gemold? Jij komt niet meer op een computer!

Bij ons op de middelbare school werd altijd gecontroleerd door de mediatheek luitjes. Die liepen af en toe bij iedereen langs om te kijken wat we aan het doen waren. Werkte overigens niet altijd even goed, ik heb de bestelbonnen eens gezien :/

Maar over de cd-romspelers lijkt me gewoon het simpelste een server neer zetten en dan met deamon tools 26 cd/dvd-drives aanmaken en vervolgens aansluiten op het netwerk. Simpeller + sneller + makkelijker.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
matiasjansen schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:40:
als je weet hoe groot die elastiekjes zijn kan je bij de dichsttbijzijnde kantoorhandel elastiekjes van een bepaalde lengte halen, wat ik bedoel te zeggen is dat je niet aan een fabrikant hoeft vast te zitten!
ga morgen eens shoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Scooper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:43:
waarom zou je proberen te genezen als je beter kan voorkomen. Simpel zat, zet er zware sancties op.

Iets gemold? Jij komt niet meer op een computer!

Bij ons op de middelbare school werd altijd gecontroleerd door de mediatheek luitjes. Die liepen af en toe bij iedereen langs om te kijken wat we aan het doen waren. Werkte overigens niet altijd even goed, ik heb de bestelbonnen eens gezien :/

Maar over de cd-romspelers lijkt me gewoon het simpelste een server neer zetten en dan met deamon tools 26 cd/dvd-drives aanmaken en vervolgens aansluiten op het netwerk. Simpeller + sneller + makkelijker.
Nogmaals niet voor een enkele cd wat eenmaal in de maand gebruikt word
En zware santies zijn er maar krijg ze niet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat nou als je gewoon een paar usb drives in het lokaal hebt en die dan uitleent (wel registreren) wanneer iemand een cd speler nodig heeft?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Hm, tegen onverlaten als deze werkt enkel een 'inlog' systeem ben ik bang; nummer elke PC d.m.v. een stickertje op de monitor en wijs elke leerling afzonderlijk een PC toe, maar pas ná-dat het betreffende ventje een kaartje/briefje ingevuld heeft.

Als dit niet afdoende is zou ik lijfstaffen aanraden. >:)

Hoewel dit bij mij op school ook niet 100% werkt, er zijn nieuwe Dell's aangeschaft maar 'men' heeft nu al door dat die logo's er makkelijk uit te draaien zijn.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113806

Ik denk dat ik wel een oplossing weet.

Haal gewoon die CD/DVD Romspelers eruit.

Koop een aantal externe CD/DVD behuizingen. Leerlingen die een CD/DVD-ROM nodig hebben lenen dan van het systeembeheer zo'n ding. Maar voordat ze dit mee krijgen moeten ze hun ID-kaart ofzo inleveren.

Ze komen ze het altijd terug brengen. En ze zullen het niet vernielen omdat ze het apparaat nodig hebben. En eventueel kan er door het systeembeheer gecontroleerd worden of de CD/DVD speler het nog doet.

Misschien een idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
kromme schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:21:
[...]

zelfs die verdwijnen of de balletjes
Mja, alst op is, ist afgelopen zeggen we dan maar. Ik bedoel maar, gemiddelde leeftijd op die school is 20 jaar, HBO opleiding... en dan nog dingen slopen?
Vervolgens jammeren dat veel computers het niet doen of dat muizen ontbreken. Heb zelfs eens iemand meegemaakt die doodleuk bij de helpdesk kwam vertellen dat een PC steeds zo piepte: ze hadden een heel blikje cola leeggegoten over het toetsenbord :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ach, HBO zegt helemaal niks over het gedrag.... Wat ik ook niet allemaal gezien heb aan pc's op HBO instellingen... kauwgum in floppydrives, knopjes van het toetsenbord afhalen, voedingen op 110V zetten etc. etc.

Maarja, dat soort dingen kunnen ze bij de topicstarter ook allemaal doen. Je kunt nu dus wel nieuwe elastiekjes gaan zoeken of de cd-rom drives eruit halen, maar ze vinden altijd wel wat nieuws om te slopen. Toezicht houden en hard straffen is haast de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45
simpel lijkt me, vereist alleen een beetje discipline:

einde van elk uur, iedereen moet op de knop van de DVD drive drukken, allen die niet open gaan een rekening mee naar huis geven

als je dit kunt nakomen (deden ze bij ons eerst ook) worden er nooit meer dingen gesloopt, dat is zeker.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_JGC_ schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:09:
Mja, alst op is, ist afgelopen zeggen we dan maar. Ik bedoel maar, gemiddelde leeftijd op die school is 20 jaar, HBO opleiding... en dan nog dingen slopen?
Vervolgens jammeren dat veel computers het niet doen of dat muizen ontbreken.
tja, vaak zijn de studenten die klagen ook niet de irritante gasten die de boel slopen maar mensen die gewoon willen werken...
toezicht is ook bijna niet te doen, controle op inlognaam ook niet, je kan namelijk ook van alles slopen zonder in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
lijkt mij ook vrij simpel, disipline.

bij ons op school, hebben de computers:
1) intern een merkteken,
2) we moeten allemaal inloggen via novell
3) detectie poortjes bij het computerhok (voor de merktekens)

en de kapotte pc's worden niet gerepareerd, muizen worden ook niet vervangen
en de leeftijd bij ons is 15 tot 55 jaar
gewoon disipline

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En wat voor nut heeft dat? Als je even naar de plee loopt en iemand molt wat, ben jij dus de lul. Verder is het tijdstip van mollen ook niet na te gaan, dus als iemand 5 minuten nadat je bent weggegaan iets molt ben je nog steeds de lul. Dat is gewoon van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Bij onze school waren ze het ook zat. (middelbare school)
In de slim-line cd spelers werd altijd typex en kauwgom op de lensjes gesmeerd. Toen we nieuwe pc's kregen was het over met de cdrom drivers, alleen maar usb and that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64067

Bij hecke in A'dam hebben ze die dingen op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
lemming_nl schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:55:
Wat nou als je gewoon een paar usb drives in het lokaal hebt en die dan uitleent (wel registreren) wanneer iemand een cd speler nodig heeft?
mmm ik geloof dat als de vernielzucht doorgaat dat maar eens voorleg, is misschien de beste oplossing.

Pagina: 1 2 Laatste