Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag weten of Service Pack 2 van windows xp echt nodig is.
Ik heb namelijk slechte ervaringen ermee, ik had namelijk sp2 geinstalleerd, maar nadat ik dat had gedaan bleef mijn pc steeds haken op het windows beginscherm (het blauwe balkje dat van links naar rechts gaat staat vast).
Ik heb een virusscanner, en anti-spybot software. Ook heb ik firewall aanstaan.
Is het van vitaal belang om SP2 te installeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope... nog niet.... heb zelf ook veel problemen met SP2... zodra ik hem installeer valt me internet weg enzo... dus draai gewoon weer SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dus kort samengevat:

Als je anti-virus programma hebt dat goed is, firewall aan en anti-spyware draait, maakt het niet uit of je SP 1 / 2 gebruikt.

(ik heb norton eraf gegooid, me vader heeft Kaspersky gekocht ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier zijn al best wel vaak topics over geweest - punt is nou eenmaal dat Microsoft van SP2 een 'verplichte' update heeft gemaakt en dat er voor pre-SP2 Windows versies geen (of iig veel trager/minder) security updates voor gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
naja best noodzakelijk als ie enzo wilt gebruiken.. maar wat zijn je system specs dan want misschien kan die sp2 niet aan? lijkt me stug maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:11:
naja best noodzakelijk als ie enzo wilt gebruiken.. maar wat zijn je system specs dan want misschien kan die sp2 niet aan? lijkt me stug maar toch...
is het niet zo dat als je XP draait hij sowieso SP2 aankan?? veranderd toch nix aan qua pc eis??:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

elevator schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:08:
Hier zijn al best wel vaak topics over geweest - punt is nou eenmaal dat Microsoft van SP2 een 'verplichte' update heeft gemaakt en dat er voor pre-SP2 Windows versies geen (of iig veel trager/minder) security updates voor gaan komen.
Hoezo :?

Ik vind dat SP2 alleen iets toeveogt als je een WLAN hebt thuis voor de rest totaal overbodig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:20:
[...]

Ik vind dat SP2 alleen iets toeveogt als je een WLAN hebt thuis voor de rest totaal overbodig :)
als het voor de rest totaal overbodig was, hadden ze hem niet uitgebracht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

grimson

domeingrommer

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:27:
Nope... nog niet.... heb zelf ook veel problemen met SP2... zodra ik hem installeer valt me internet weg enzo... dus draai gewoon weer SP1
Sorry hoor .. maar kreten als 'valt me internet weg' etc. wat valt weg ?? .. wat is dit voor rare omschriving .. .. dit kan nooit een rede zijn om hem voor iemand anders negatief te beoordelen.
Punt is inderdaad dat dit een nieuwe baseline zal worden voor WindowsXP of je het nu wilt of niet. Het zal dus inderdaad noodzakelijk gaan worden.
Mijn advies: Installeren (het liefst meteen geslipstreamed) en je zult zien dat het best meevalt als je het maar goed gebruikt.
Net als bovenstaande 'quote' is dat meestal HET issue dat problemen veroorzaakt... Windows XP goed configureren is gewoon een kunst ;)

[ Voor 6% gewijzigd door grimson op 23-01-2005 19:26 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:17:
[...]

is het niet zo dat als je XP draait hij sowieso SP2 aankan?? veranderd toch nix aan qua pc eis??:s
ystem Requirements for Windows XP Service Pack 2
Published: August 20, 2004

To install the service pack, your computer must have a CD-ROM drive or Internet connection and meet the following minimum requirements:

233 megahertz (MHz) processor

64 megabytes (MB) of RAM

1.8 GB of available hard disk space during installation

To determine whether your computer meets these requirements:

Click Start, right-click My Computer and then click Properties. On the General tab, under Computer, you will see your computer's processor speed and RAM listed.

Note: If you want to download and install Service Pack 2, but you are not using Internet Explorer, please visit the Download Center.
Top of pageTop of page
Which versions of Windows you can update with SP2

If you are running one of the following versions of Windows, you can update it with Service Pack 2:

Microsoft Windows XP Home Edition

Microsoft Windows XP Professional

Microsoft Windows XP Media Center Edition and Microsoft Windows XP Media Center Edition 2004.
(If you install Service Pack 2 onto a computer running Windows XP Media Center Edition, your operating system is upgraded to Windows XP Media Center Edition 2004.)

Microsoft Windows XP Tablet PC Edition
(If you install Service Pack 2 onto a computer running Windows XP Tablet PC Edition, your operating system is upgraded to Windows XP Tablet PC Edition 2005. After you install Service Pack 2 and restart your computer, the Welcome to Tablet PC window opens. It provides links to information about the new operating system, including tutorials.)

To find out which version of Windows your computer is running, click Start, right-click My Computer and then click Properties. On the General tab, under System, the Windows product and version number are listed.

You cannot use Windows XP SP2 to update the following operating systems:

Microsoft Windows Millennium Edition or other earlier Windows operating systems

Microsoft Windows XP 64-Bit Edition Version 2003

Microsoft Windows XP 64-Bit Edition

dus ze zijn er wel maar niet echt spannend ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

SP2 op Windows XP is een verplichting in mijn netwerken, om te beginnen zit er eindelijk een firewall. Zodat we niet moeten knoeien met ZoneAlarm of andere problematische gratis tools en de computers redelijk wat wormen tegenhouden.
Er zit een lading patches en updates, dit is vooral interessant voor laptop-bezitters. bv Pentium-M wordt ondersteunt door beta-patches en sinds SP2 ook native-ondersteuning. Het haalt ook een heel hoop bugs eruit, tot nu toe is Windows XP met SP2 immuun voor besmettingen via netwerk/Internet, tenzij echt graag zelf manueel virussen/wormen installeert.

SP2 vervangt bijna alle systeembestanden door nieuwe (en vooral clean) systeembestanden, Windows XP SP2 (slipstream cdr) is aan te raden voor verse installs. En op bestaande installaties, eerst het boelje ontwormen/anti-virussen met minstens 3 verschillenden scanners + knoppix met f-prot. Dan spyware eraf doen met Ad-Aware en Spybot search and destroy, indien nodig hijack-this gebruiken om wat toolbars te verwijderen. Als je computer clean is, dan beginnen met SP2 installatie. De eerste pogingen kunnen lang duren of zelfs vastlopen.
To install the service pack, your computer must have a CD-ROM drive or Internet connection and meet the following minimum requirements:

233 megahertz (MHz) processor

64 megabytes (MB) of RAM

1.8 GB of available hard disk space during installation

...

dus ze zijn er wel maar niet echt spannend ofzo :+
SP2 geeft normaal gezien geen systeemeisen problemen, tenzij als je Windows XP probeert te draaien op allerlei zo traag mogelijke computers.

Systeemeisen op de doos zijn meestal specs van computers waar het net op draait, dus niet schrikken als je 60 seconden moet wachten voordat een Windows Verkenner geopent word. Een klant in de winkel kijkt naar de doos van Windows XP en leest dat z'n trage slak snel genoeg is. De klant koopt het en komt thuis te weten dat het niet snel genoeg, dus ff naar de computerboer om wat hardware bij te kopen, zo is MS een grote drijfveer om mensen die geen upgrades nodig hebben toch te laten upgraden.

Ik hanteert meestal de "pro-minimum-systeemeisen", hiermee kan je redelijk mee werken:
Windows 98 : Pentium 2 class CPU, 256MB ram, 2GB harddisk
Windows 2000 / XP : Pentium 3 / Athlon class CPU, 512MB ram, 4GB harddisk.

Ik zit nu Windows XP SP2 op een Celeron 300MHz te draaien, dat is te doen als je genoeg ram hebt. Maar het is sterk af te raden, een mp3 afspelen kan 30% cpu-load genereren.

[ Voor 71% gewijzigd door rapture op 23-01-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik heb zelf toch ook het idee dat Windows wel ietsjes sneller draait met SP2 en dat hij het langer vol houdt zonder dat ik moet formatteren na wat troep maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Afgelopen weekend een windows XP SP-loos bak grotendeels opgeschoond, problemen met certificate store opgelost (kon SP2 niet installeren, debiele nietszeggende foutmelding (file could not be found, OK, weg venster), SP1 gaf melding over iets wat stuk was en google bood uitkomst daarmee)

Uiteindelijk SP2 erop, rebooten, klaar
vervolgens de laatste restanten van Norton opgeruimd (ding zorgde voor veel ellende, voor install weggehaald, maar was verder up2date). F-secure erop, 3 hotfixes erover, signature updates en vervolgens de hele dag naar een Afcore.nogwat besmetting staan te staren: die was als explorer extentie geintegreerd, had Norton nooit gevonden.

Met de hand afcore besmetting opgeruimd uit registry, rebooten en leuk dat blauwe balkje bekijken, na 5 minuten PC reset en veilige modus maar es proberen: ook nix. Systeem dood. Nooit geweten dat je niet met de hand explorer shell extenties weg mocht halen :X

Reinstall met SP2 slipstream, drivers erop, firefox + Thunderbird erop, F-secure erop, Word erop en klaar is kees.

Vroegah pleurde ik F-secure met firewall en alles erop, nu alleen nog maar de auto-update zooi en de virusscanner, firewall van XP lijkt bijna sprekend op dat ding van F-secure, maar is een stuk minder irritant (als ik MSN installeer, gaat de firewall automatisch open voor MSN, had ik bij F-secure niet).

Firefox en Thunderbird installeer ik bij vrijwel iedereen waarvan ik acht dat ze niet met Internet Explorer om kunnen gaan. Bij PCs waar ik alleen een paar domme adware cookies vind sla ik die stap gewoon over, die mensen kunnen blijkbaar wel met IE omgaan.

Ik heb persoonlijk het idee dat SP2 toch net iets lekkerder loopt dan SP1. De firewall is compleet genoeg en werkt zoveel lekkerder dan welk ander los produkt dan ook, het aantal hotfixes wat je erna nog mag installeren is vrijwel minimaal en het mooiste van alles: de auto-update service staat niet meer automatisch te downloaden terwijl jij dat ook al met de hand via windows update doet: beide zijn nu gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook SP2 op me pc, maar hij wilde gelijk niet meer opstarten!! Ook lees ik veel slechte dingen over SP2 of dit nouw toeval is of niet, voorloopig draai ik nog gewoon door met SP1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Mijn ervaring bij meerdere PCs hier : Als Windows er al op staat, tijdje gebruikt etc. En je installeerd SP2 dan gaat er vanalles mis. Geen virusscanner/spywarescanner helpt ertegen.
Met 'n clean install, direct SP1 & 2 en geen problemen :D

Ik draai zelfs zonder virusscanner/spywarescanner -> virusen dload ik niet :P, spyware krijg ik niet, FireFox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan wil ik je pc wel eens testen, wede dat er spyware op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nero355 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:20:

Windows XP bevat een groot aantal oplossingen voor beveiligingsproblemen die een ieder kan treffen, en ook een aantal aanpassingen in de 'basis' die mogelijke beveiligingsproblemen voorkomen. SP2 voor XP is dus wel degelijk nodig - zelfs als je geen IE gebruikt ;)

_JGC_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:21:
Met de hand afcore besmetting opgeruimd uit registry, rebooten en leuk dat blauwe balkje bekijken, na 5 minuten PC reset en veilige modus maar es proberen: ook nix. Systeem dood. Nooit geweten dat je niet met de hand explorer shell extenties weg mocht halen :X
Dat mag natuurlijk wel - uiteindelijk is je shell geen kernel component en is het dus geen enkel probleem. Wat vermoedelij wel een probleem is, is dat die AfCore dieper in je systeem zat dan enkel een shell extension, of misschien nog wel meer kapot heeft gemaakt, en daar heb je de last van ondervonden :)

[ Voor 28% gewijzigd door elevator op 23-01-2005 20:59 ]

Pagina: 1