Goeiemiddag,
Vandaag, al knutselende aan een HTPC (de zoveelste ja
), keek ik op mijn moederbord en zag ik "IR RECEIVER" staan bij 2/3 pinnetjes (weet het niet exact meer). Ik ging op onderzoek uit wat dit in zou kunnen houden, en herinnerde dat er ooit in een Computer Idee iets stond over dergelijke pinnetjes en een manier van aansluiten van deze pinnetjes naar zo'n "bracket" waar je een geluidskaart/netwerkkaart/etc. in een PCI slot kan douwen.
Heeft iemand een idee of dit tegenwoordig nog te koop is, wáár het te koop is en wat de mogelijkheden hiermee zijn? Tenslotte rommelt iedereen tegenwoordig aan met zijn com-poorten, maar dit soort IR-kabeltjes direct naar het moederbord (het betreft een pentium III) heb ik tot noch toe niet gezien.
En is dit gewoon aan te sturen met de 'gebruikelijke' software die men kent? (Winlirc, etc.)
alvast bedankt!
Vandaag, al knutselende aan een HTPC (de zoveelste ja
Heeft iemand een idee of dit tegenwoordig nog te koop is, wáár het te koop is en wat de mogelijkheden hiermee zijn? Tenslotte rommelt iedereen tegenwoordig aan met zijn com-poorten, maar dit soort IR-kabeltjes direct naar het moederbord (het betreft een pentium III) heb ik tot noch toe niet gezien.
En is dit gewoon aan te sturen met de 'gebruikelijke' software die men kent? (Winlirc, etc.)
alvast bedankt!
Klikken om te vergroten