[PHP] Zoeken met google binnen eigen website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31
Ik kwam daarnet deze link tegen:
http://www.ousa.org.nz/

Hier kan je zoeken binnen deze pagina met google. De resultaten worden in de eigen layout weergegeven. Het lijkt er haast op dat ze een soort parser hebben geschreven voor de output van google. Onderaan staat echter wel een verwijzing naar google.

Ik zie op google.com zelf niets over de mogelijkheden op deze manier te zoeken op je eigen website, zonder reclame e.d.

Weet iemand wat hier gebeurd?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er zelf ook niet van gehoord. Maar ik denk dat het hiermee te maken heeft.
http://www.google.com/services/free.html

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Bij die free version zitten wel ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik even verder keek kwam ik dit tegen:
http://services.google.com/publicservice/login

Ik hoop dat dit wel de goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt het met de Google Web API's doen. :)
Zit wel een limiet aan vast van 1000 zoekopdrachten per dag als ik me niet vergis.

[ Voor 38% gewijzigd door semicolon op 23-01-2005 10:47 ]

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
Ziet er opzich goed uit, maar lijkt niet mogelijk die api voor PHP te gebruiken en 1000 queries per dag is voor mijzelf veel te weinig.

Ik vraag me af of een parse van de google.nl resultaten pagina op zou vallen bij google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Die API is zeker wel te gebruiken met PHP. Het werkt gewoon via SOAP.
En hoe haal je het in je hoofd dat die site Google gebruikt op zijn site?
Search for *keyword* with Google
Dat is geen Powered by, maar gewoon dat je ook met Google op het internet kan zoeken naar je trefwoord. En dat linkje is natuurlijk simpel toe te voegen ;)

[ Voor 68% gewijzigd door semicolon op 23-01-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdv737
hmm, daar heb je wel een puntje.

Blijft echter nog steeds het feit dat het mogelijk zou moeten zijn de output van google.nl te filteren en in je eigen layout te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Niet online
Als jij op jou site meer dan 1000 hits krijgt, van hetzelfde IP, zou jij dat verdacht vinden?
Als jij Google was, en jij zou meer dan 1000 zoekopdrachten per dag krijgen van hetzelfde IP(want je script moet de html ook afvangen), waarbij ook 'site:jouadres' gebruikt wordt (je wilt tenslotte op je eigen site zoeken)... zou jij dat verdacht vinden? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door semicolon op 23-01-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 22:50

PanMan

Spun!

Volgens mij is hier iets heel anders: Ze hebben gewoon een eigen search op hun site. En onderaan de zoekresultaten linken ze ook naar google, als je op de rest van het WWW wilt zoeken naar diezelfde term. Maar ik geloof dus niet dat ze google gebruiken voor hun eigen search. Niet dat het niet mogelijk is, maar de resultaten zien er compleet anders uit enzo...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
Het kan wel door die API die is vrijgegeven. Staat hier boven.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is gewoon een eigen zoeksysteem. Er zijn genoeg zoekmethoden voor binnen je eigen site, daar heb je Google niet voor nodig hoor.
offtopic:
omg, de frontpage van die site heeft een plaatje van 1.3 mb heel klein afgebeeld. Dat zegt imo al heel wat over hoe professioneel ze bezig zijn.

{signature}

Pagina: 1