Toon posts:

KPN ADSL over ISDN nieuw modem

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Na wat dagen dingetjes uitzoeken en er helemala niet meer uitkomen kom ik nu toch maar even een vraag stellen: De draytek2600 serie modem/router + KPN Adsl via Planet Internet over ISDN. Waarom wel dan ISDN+BBNED? Het schijnt zo te zijn dat hier veel problemen mee zijn. Dit met de DSLAM of zo iets dergelijks, maar wat ik dan zo vreemd vind is dat wel op de website van Draytek.nl de installatie wijzer is te vinden hoe je ADSL voor KPN incl complete lijst providers en instellingen moet configureren. Zie hier: http://www.draytek.nl/support/snelstart/V2600i/2600i.pdf

Ik ben een beetje het spoor bijster geraakt na het lezen van deze posts en nog veel meer informatie. Nu ongeveer zo de wanhoop nabij wil ik weten of er een draytek 2600 serie modem is die goed werkt op kpn/planet internet ADSL + isdn + draytek. Anyway ik heb nu een speedtouch home van alcatel met daaraam een sitecomp routertje alleen die combinatie loopt zo op enige regelmaat eens in de stront. En binnenkort ook letterlijk.

Deze topics heb ik O.a bezocht:

Vigor 2600 i.c.m. ADSL via KPN niet mogelijk??
Vigor2600 compabiliteit en vergelijking
Ook heb ik dat algehele Vigor 2600 problemen topic bekeken...niets bruikbaars.

Op de eerste link stond een stukje met een post dat betrof het volgende:
Het merk DSLAM die ze gebruiken.:
BabyXL: Cisco
BBNed: Cisco, wordt geheel alcatel, ivm QoS en ADSL2
KPN: Nokia, Alcatel
Versatel: n.n.b. (geen ISDN mogelijk

Dit heeft met met de DSLAM te maken. Nou... ik de KPN gebeld. En wou hier informatie over weten. Nou je raad het nooit...(filmpje) volgens mij wist de gene aan de andere kant van de lijn niet helemaal waar ik het over had. Aangezien ik al meer aanvaringen met KPN heb gehad in de geschiedenis ben ik een beetje in sarcasme tegenover het bedrijf, niet persoonlijk, losgebarsten. Iets wat wel erg oplucht moet ik zeggen. Ik heboverigens mijn centrale getest op wat mogelijk is. Ik kan alle ADSL over ISDN aanvragen behalve via het BabyXL netwerk. Dus o.a. bbned wel.

Nu hebben alle types een beetje de eigen eigenschappen. Ik vind VLAN opzich wel heel handig kan ik eindelijk het netwerk van mijn vader en mezelf scheiden zodat ik fatsoenlijk Active Directory kan gaan uitrollen :P

Indien dit niet gaat werken denk ik toch dat ik nu maar eens de kpn er in het algeheel ga uitdonderen. Heb het zo ongeveer al helemaal gehad met dat ***bedrijf. Eindvraag: Is KPN of nou Draytek onmogelijk? Dat wil ik dan nou wel eens weten...

update:
ik heb de website www.routershop.nl eens bekeken bij de Draytek modems/routers. Deze link kjreeg ik via een klasgenoot. Hierbij staat alleen bij een aantal specifieke types dat ze niet geschikt zijn voor KPN ADSL over ISDN.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

GR,

Chris

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 04:37 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Voor ADSL over ISDN heb je de nieuwe 2600+ modellen nodig van Draytek. Staat overigens ook duidelijk op de Draytek website.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
Ik werk toevallig bij de Routershop en we hebben een testlijn van KPN over ISDN.

Ik zal morgen eens een testopstelling maken, wellicht is het firmware probleem.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:01

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Aan deze specificatie moet een adsl modem minimaal voldoen.
[url=http://www.kpnadsl.nl/support/algemenevragen.html#304]Een ADSL modem dient te voldoen aan de ADSL standaarden om goed te werken. In ieder geval dient uw modem te voldoen aan de volgende standaarden:
Voor ADSL over een ISDN telefoonlijn: ETSI TS 101 388.
Voor ADSL over een reguliere telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328.
PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay, (vp/vc 8/48, vc-mux).
Zie verder ook de geteste modems en modem/routers

http://www.kpnadsl.nl/support/ANT_white-list.html

Die whitelist loopt een beetje achter!
Maar als je ut geld ervoor over heb zou ik eerder voor een Cisco 836 de opvolger van de geteste Cisco 826

Maar aangezien ik verwacht (hoop ik) dat nog eind van dit jaar en anders wel begin volgend jaar
die nieuw dsl techniek uitgerold in NL zal worden. Is die investering IMHO zonde! Kan je weer nieuw modem aanschaffen

[ Voor 25% gewijzigd door lSltAlKeR op 23-01-2005 10:30 ]

Speedtouch freak

• StevenK
chimo schreef op zondag 23 januari 2005 @ 09:05:
Ik werk toevallig bij de Routershop en we hebben een testlijn van KPN over ISDN.

Ik zal morgen eens een testopstelling maken, wellicht is het firmware probleem.
Dan kun je beter ff met de Draytek importeur bellen, die zal je ook vertellen dat een 2600 niet met KPN/ISDN werkt, de 2600+ wel.

Staat zelfs specifiek zo in hun prijslijst.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• chim0
StevenK schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:45:
[...]

Dan kun je beter ff met de Draytek importeur bellen, die zal je ook vertellen dat een 2600 niet met KPN/ISDN werkt, de 2600+ wel.

Staat zelfs specifiek zo in hun prijslijst.
Via de Internet Toegang wizard (KPN Direct ADSL) op http://www.draytek.nl krijg ik resultaat voor zowel de 2600 Annex B als de 2600 Plus Annex B.

Als het niet zou werken, zou je verwachten dat er iets komt te staan van: Combinatie werkt niet, oid.

Maar goed, ik bel eerst met de leverancier daarna ga ik zelf testen.

• StevenK
Heb nog ff in mijn mail-archief gezocht en dit is wat ik van sales@draytek.nl te horen kreeg:
De DrayTek 2600 werkt inderdaad niet met ADSL over ISDN van KPN. De DrayTek
Vigor 2600+ werkt wel met ADSL over ISDN van KPN dit omdat hier een andere
chipset en firmware inzit en door aanpassingen van de KPN aan de centrales.

Met vriendelijke groet,

DrayTek Sales

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:25:
Heb nog ff in mijn mail-archief gezocht en dit is wat ik van sales@draytek.nl te horen kreeg:

[...]
Ah bedankt. dus als ik het goed begrijp werkt die 2600+ wel. Annex-B dan ... ga ik die aanschaffen binnenkort. Chimo bedankt voor je hulp als je dat wilt doen , Graag. Ik hou namelijk niet zo van miskopen en dan weer ruilen! :)

Maar toch wel erg vaag dat ze voor bijna alle versies van de 2600 een KPN adsl (op Annex-B) gebruikshandleiding hebben. Incl mijn provider Planet.

GR.

Christiaan

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:07:
[...]

Ah bedankt. dus als ik het goed begrijp werkt die 2600+ wel. Annex-B dan ... ga ik die aanschaffen binnenkort. Chimo bedankt voor je hulp als je dat wilt doen , Graag. Ik hou namelijk niet zo van miskopen en dan weer ruilen! :)

Maar toch wel erg vaag dat ze voor bijna alle versies van de 2600 een KPN adsl (op Annex-B) gebruikshandleiding hebben. Incl mijn provider Planet.

GR.

Christiaan
Exact, en vooral dit stukje: en door aanpassingen van de KPN aan de centrales.

Verder zijn beide routers bij firmware versie 2.5.4, hoeft niets te zeggen maar toch.

Het is in ieder geval het proberen waard.

Chrisitaan, stuur anders een mailtje naar routershop. Wellicht heb ik nog demo model voor je, mocht het blijken te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien moet ik dat maar eens gaan doen. Nu is het ff voedertijd :P eitje bakken.

Overigens ik heb al een mailtje naar draytek NL gestuurd. eens kijken wat die te melden hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders nog informatie:

Ik heb net de KPN gebeld... Nou volgens hun mag het type DSLAM niet uitmaken. Naja ken ik dat wel bij KPN. De medewerker wist ook in eerste in stantie niet waar ik het over had. De planet medewerker snapte er niets van. Hoe kan het ook anders. Ze kennen allean die alcatel bagger.

Maar wat ik nu zie is dat die problemen met die vigor allemaal topics zijn uit begin 2004. Nu zitten we begin 2005. Zou het zo kyunnen zijn dat die modem/router van 2600 verbeterd zijn. Lijkt me dat een merk als Draytek toch oook zijn apparatuur aan KPN klanten zou willen verkopen :)

GR

Chris

Verwijderd

Topicstarter
Toch ben ik er nog niet helemaal uit... Nu weer gezien de www.chicon.nl computer winkel website.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het ligt er inderdaad aan welke centrale je te pakken hebt met KPN ADSL. Ze zijn ook nu nog lang niet allemaal geschikt voor gebruik met een 2600 (+).

Welke functionaliteit van de 2600 ga je trouwens gebruiken die NIET in de 2500 series zit? Die is namelijk de opvolger van de 2600 en heeft ondanks zn lagere nummer een sterkere processor erin zitten en werkt gegarandeerd met KPN ADSL over ISDN.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar is het zeker dat die 2600 niet echt de moeite waard is in vergelijking tot de 2500? Zowiezo wil ik stabiliteit. Hoeft ook geen cisco te zijn. Het gaat me erom dat ik niet dta als iik een poort open gooi gelijk geen internet meer heb zoals op die Sitecomrouter bagger.
Draytek lijkt me een goed merk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als je het over analoog zou doen maakt het geen drol uit of je een 2500 of een 2600 pakt (hooguit op een 8Mbit lijn).

Met KPN ADSL over ISDN ga ik met een draairek liever met een grote boog om de 2600 heen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok ja ik ga naar 8/1 MB. die KPN snelheid gaat omhoog.

Trekt die 2500 dat niet dan ofzo? Ik moet dus niet hebben dat die vaak in de shit loopt.

Chris

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een reply terug van de support van draytek:

-----------------------------

Beste heer Ploeger,

De huidige DrayTek Vigor modem/routers werken met alle providers.

Met vriendelijke groet,

DrayTek Sales
------------------------------------------
Pagina: 1