Vigor 2600 i.c.m. ADSL via KPN niet mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 05:24
Geen matches
Op de website van Draytek staat dit vermeld bij de 2600 serie niet werkt met ADSL over KPN.

" De 2600 serie werkt niet in combinatie met ADSL over ISDN van de KPN. "

Waarom is dit? wat is er anders aan de KPN lijn dan aan de BABYXL lijn bijvoorbeeld?

Ik heb namelijk al 3 2600's geplaatst bij klanten met ADSL over ISDN van KPN en dit ging vlekkeloos. Maar krijg het nu bij een nieuwe klant niet voor elkaar vandaar dit topic.

P.S. Search werkt niet(database problemen ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 08-04-2004 18:54 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Geen matches
Hij kan niet op een ISDN lijn, wel op een analoge lijn. Ze hebben nog geprobeerd om het met software op te lossen maar dat is niet gelukt. Dat je het voor elkaar hebt gekregen verbaast me.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:33 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 10:20

IvoB

Prutst er rustig op los

Geen matches
TheGeneral schreef op 08 april 2004 @ 18:53:
Op de website van Draytek staat dit vermeld bij de 2600 serie niet werkt met ADSL over KPN.

" De 2600 serie werkt niet in combinatie met ADSL over ISDN van de KPN. "

Waarom is dit? wat is er anders aan de KPN lijn dan aan de BABYXL lijn bijvoorbeeld? )
Het merk DSLAM die ze gebruiken.:
BabyXL: Cisco
BBNed: Cisco, wordt geheel alcatel, ivm QoS en ADSL2
KPN: Nokia, Alcatel
Versatel: n.n.b. (geen ISDN mogelijk)
Ik heb namelijk al 3 2600's geplaatst bij klanten met ADSL over ISDN van KPN en dit ging vlekkeloos. Maar krijg het nu bij een nieuwe klant niet voor elkaar vandaar dit topic.
De Draytek 2600 ISDN werkt alleen op Alcatel en Cisco DSLAM's. Dit verklaart waarom de 2600-I het op sommige KPN centrales doet, die zijn dus voorzien van een Alcatel DSLAM. Aangezien draytek geen problemen wil met modems die op sommige centrales niet werken, wordt er gewoon algemeen gesteld dat het modem niet zal werken.

• Operations
Geen matches
Okee dat DSLAM verhaal is duidelijk(het gedeelte dat het niet werkt dan ;) ). Dus draytek heeft volgens mij helemaal geen 54 mbit wireless modem/router ineen oplossingen dan voor KPN gebruikers toch? Alleen de 2600 serie heeft modem ineen en is 54 mbps. Maarre de 2900 die heeft wel geen modem maar wel 54 Mbps, werkt die wel met KPN dan? dat regel van "Het werkt niet met KPN isdn" Kon ik niet vinden bij die 2900.

En wat doet dat DSLAM eigenlijk? Die connect de DSL line met de backbone op de 1 of andere manier toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Operations op 09-04-2004 11:56 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Operations
Matched: 2600i
IvoB schreef op 08 april 2004 @ 21:01:
[...]

Het merk DSLAM die ze gebruiken.:
BabyXL: Cisco
BBNed: Cisco, wordt geheel alcatel, ivm QoS en ADSL2
KPN: Nokia, Alcatel
Versatel: n.n.b. (geen ISDN mogelijk)

[...]

De Draytek 2600 ISDN werkt alleen op Alcatel en Cisco DSLAM's. Dit verklaart waarom de 2600-I het op sommige KPN centrales doet, die zijn dus voorzien van een Alcatel DSLAM. Aangezien draytek geen problemen wil met modems die op sommige centrales niet werken, wordt er gewoon algemeen gesteld dat het modem niet zal werken.
Ja maar de gene die ik al werkend heb gekregen zijn allemaal 2600G's. Op planet ADSL over IDSN via KPN. Waarom noem jij hier de 2600I dat is echt de enige die het heel misschien zou doen via KPN ADSL?(Of nam je gewoon een type uit de 2600 serie)

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

TheGeneral schreef op 09 april 2004 @ 11:57:
[...]

Ja maar de gene die ik al werkend heb gekregen zijn allemaal 2600G's. Op planet ADSL over IDSN via KPN. Waarom noem jij hier de 2600I dat is echt de enige die het heel misschien zou doen via KPN ADSL?(Of nam je gewoon een type uit de 2600 serie)
De I staat gewoon voor ISDN. Alle varianten zijn in I en non-I te krijgen. De G zegt alleen iets over de wireless, die 54 mbit is, tegen 11 van de W versies.

Verwijderd

Geen matches
anders neem je een meegeleverd alcatel speedtouch 510 modem (met software ook nog te tweaken tot eeen zeer professioneel modem) en ahng je daar een los accespoint aan....

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Geen matches
[quote][b][message=20468050,noline]windows-nt schreef op 09 april 2004 @ (met software ook nog te tweaken tot eeen zeer professioneel modem[quote]

Dat mag je even uitleggen. De 510 is toch gewoon een no-nonsense thuis modem-router?

Verwijderd

ja, als die te tweaken valt met software, dan zou ik wel willen weten welke software. Zelf zit ik ook te denken aan een Draytek Vigor 2600i, maar ik heb zelf ook ADSL met isdn van kpn. Dus in principe gaat dit niet voor mij op, maar zo edelmoedig als ik was heb ik een mailtje gestuurd naar kpn, met de vraag welke DSLAM er bij de adsl centrale in Lochem er gebruikt wordt. Krijg ik onderstaand mailtje terug.
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wanneer er een netwerk wordt gebouwd en alle computers met één modem zijn
verbonden, kan ADSL van KPN op meerdere computers worden aangesloten. Dit heeft
tot gevolg dat de snelheid van de ADSL-verbinding gedeeld wordt door het aantal
gebruikers dat tegelijkertijd bezig is met ADSL.
Het aansluiten van meerdere computers kan met behulp van een computer waarop een
routerings software pakket is geïnstalleerd of met behulp van een afzonderlijke
router.
Als oplossing hiervoor biedt KPN het ADSL Ethernet modem, het ADSL Multi-PC
modem of het ADSL Wireless modem. Dit zijn Router modems waarmee u op eenvoudige
wijze meerdere computers en laptops aan elkaar kunt koppelen om zo een netwerk
te bouwen. Als u een ADSL Ethernet modem gebruikt dient u een hub of switch aan
te schaffen om meerdere computers aan te sluiten.

Voor meer informatie over deze modems of voor het bestellen hiervan kunt u
terecht op de site:
http://www.kpn.com/br2/ng...D=-21194&site=0&channel=0
(Losse modems)

Overige software of hardware routerconfiguraties in combinatie met ADSl Lite,
Basic of Extra worden door KPN niet ondersteund.

Wij geven daarom ook geen adviezen over welke routers en firewalls er wel of
niet geschikt zijn in combinatie met ADSL. De fabrikant van de betreffende
apparatuur moet dit wel kunnen aangeven.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jannie van der Heide
KPN
Hier heb ik dus nog geen ene flikker aan, maar weer een mailtje gestuurd, met de vraag nu nadrukkelijk uitgezet.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 10:56:
Hier heb ik dus nog geen ene flikker aan, maar weer een mailtje gestuurd, met de vraag nu nadrukkelijk uitgezet.
Denk je dat de gemiddelde KPN Miep weet wat een DSLAM is, laat staan de variant ervan. Het blijft dus een gok. Als je het modem 2dehands koopt, kun je m bij het eventuele niet-functioneren met weinig verlies verkopen.

Als ik in de buurt woonde, mocht je mijn 2600I wel even testen, maar helaas woon in de randstad.

Verwijderd

Geen matches
ja, nou. Ik had nog een mailtje gestuurd, waarin ik vertelde dat dit niet de info was waar ik naar zocht. Toen kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik maar de klantenservice moest bellen. Heb ik maar gedaan, de eerste gozer die ik aan de lijn kreeg verbond me gelijk door. En de 2e persoon was wel aardig, en verwees me wel naar enkele fora die ADSL gerelateerd zijn. Hier heb ik mijn vraag gepost. Maar nog steeds geen antwoord. Ik heb ook al een mail gestuurd naar de site van www.draytek.nl en hopelijk hebben zij een antwoord waar ik wat aan heb.

Verwijderd

Geen matches
Laat maar...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:25 ]

Pagina: 1