tjek ff je paralelle poort mode (niet ecp maar epp of spp) anders doet ie het idd niet
mijn LCD projecten online :
Gewone PC : http://athome.no-ip.com/projects/LCDScherm.htm
Stand alone MP3 Box

Stand alone MP3 Box

Verwijderd
paralelle poort heb ik nu op epp staan,Op zondag 04 februari 2001 00:03 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
tjek ff je paralelle poort mode (niet ecp maar epp of spp) anders doet ie het idd niet
maar het werkt nog niet
Op zaterdag 03 februari 2001 19:55 schreef Grimreaper het volgende:
Nee klopt niet:
alleen MnM schema gebruiken als je zijn comp gebruikt.
Als je zijn comp niet gebruikt het standaard schema usen zoals dat in tigvoud hier op het forum te vinden is...

DEZE DUS¿
Kan ik ook gewoon 5V van me power supply gewbruiken¿ me gameport is al overbezet...
Dus het hele schema van MNM, ZONDER pin 17¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Hé, hoe heb je die PCI kaartne, LIGGEND gekregen¿Op zondag 04 februari 2001 02:15 schreef Tadango het volgende:
mijn LCD projecten online :
Stand alone MP3 Box
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Me : 5V maakt niet uit al haal je het bij de buurman 
Me: Die liggende PCI kaarten komen door een raiser bordje doordat dit een desktop kassie is
Lasci: Welk os heb je? en heb je niet toevallig scanner/printer software nog aanstaan op de achtergrond? en is je display wel hitachi compatible
Me: Die liggende PCI kaarten komen door een raiser bordje doordat dit een desktop kassie is
Lasci: Welk os heb je? en heb je niet toevallig scanner/printer software nog aanstaan op de achtergrond? en is je display wel hitachi compatible
Verwijderd
Ik gebruik Windows ME ,display heeft een hd44780a00 , maar moet ik de printer driver voor mijn printer dan verwijderen ?Op zondag 04 februari 2001 14:44 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
dan kan ik niet meer printen :`(
nah, vertel eerst maar eens welke printer je hebt en of je een scanner hebt
Dus ik kan gewoon MNM's schema pakken, en gewoon Pin 16/17 NIET aansluiten [dat deel weglaten], kan ik dan nog wel me backlight aansturen of staat de backlight dan altijd aan¿Op zondag 04 februari 2001 14:44 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Me : 5V maakt niet uit al haal je het bij de buurman
Waar kan ik dat soort spul halen¿Op zondag 04 februari 2001 14:44 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
\o/
Verwijderd
Canon BJC 7000Op zondag 04 februari 2001 15:04 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
nah, vertel eerst maar eens welke printer je hebt en of je een scanner hebt
sorry Marv krijg er niks fatsoenlijks van gemaakt ( Volges mij is mn scanner waardeloos:()
Sorrie -=!ME!=-, maar waar ben jij in mijn schema een condensator tegengekomen» Pin 17 [+ 2 weerstanden + condensator] hoeven ALLEEN als je de software van MNM gebruikt, als je die niet aansluit [en de andere weerstanden dus wel] dan werkt je backlight WEL met andere software¿
En als je de backlight aansturing van mijn component niet gebruikt en je tóch de backlight aan wilt hebben, moet de de weerstand van 1k en de transistor verwijderen en de nu losse aansluiting van de weerstand van 100ohm direct aan GND knopen.
'k Ben trouwens aan 'n update van m'n component bezig vanwege enkele opmerkingen dat de tekst op 't display wel eens 'n teken verschuift...
...With a touch of magic¿
ME : Ik gebruik helemaal geen PCI kaarten
voor zo ver ik weet zijn dat ISA dingen
) en die risers komen bij mijn stage bedrijf vandaan

Ik bedoelde transistor...Op zondag 04 februari 2001 16:27 schreef MNM(tm) het volgende:
[..]
Sorrie -=!ME!=-, maar waar ben jij in mijn schema een condensator tegengekomen
En als je de backlight aansturing van mijn component niet gebruikt en je tóch de backlight aan wilt hebben, moet de de weerstand van 1k en de transistor verwijderen en de nu losse aansluiting van de weerstand van 100ohm direct aan GND knopen.
Als ik die er dus NIET inzet, kan ik dan met geen enkel programma dme backlight aansturen, maar dan staat íe gewoon altijd aan¿¿¿
\o/
Neen, als je de transistor -die hier als schakelaar wordt gebruikt- weghaalt, kan er helemaal geen stroom meer gaan lopen door de LED's van de backlight.
Deze backlight-aansturing is door mij 'ter plekke' & 'in een opwelling' of 'vlaag van verstandsverbijstering' bed8.
Ik ga er dan ook vanuit dat verder GEEN ENKEL ANDER PROGRAMMA / DRIVER deze functie ondersteund!
Lees trouwens m'n vorige reply nog 'ns ff goed: daar staat nl. precies wat je moet doen om de backlight continu aan te zetten!
't Kan best zijn dat deze reply 'n beetje bot overkomt, maar dit zijn allemaal zaken die ik onder 'basiskennis elektronica' versta.
Deze backlight-aansturing is door mij 'ter plekke' & 'in een opwelling' of 'vlaag van verstandsverbijstering' bed8.
Ik ga er dan ook vanuit dat verder GEEN ENKEL ANDER PROGRAMMA / DRIVER deze functie ondersteund!
Lees trouwens m'n vorige reply nog 'ns ff goed: daar staat nl. precies wat je moet doen om de backlight continu aan te zetten!
't Kan best zijn dat deze reply 'n beetje bot overkomt, maar dit zijn allemaal zaken die ik onder 'basiskennis elektronica' versta.
Verwijderd
Nu je toch nog bezig bent,,Op zondag 04 februari 2001 16:27 schreef MNM(tm) het volgende:
'k Ben trouwens aan 'n update van m'n component bezig vanwege enkele opmerkingen dat de tekst op 't display wel eens 'n teken verschuift...
Zou je voor mijn ook het 2x24 display in je component kunnen zetten
Ik snap het ECHT niet meer...
Ik wil:
» We backlight aan kunnen hebben
» Me gameport vrijhouden [dus 5V van voeding gebruiken.
» Dit alles met ZO WEINIG MOGELIJK solderen.
ÓF:
» We backlight aan en uit kunnen zetten
Er van uitgaande dat ik MNM's progsels NIET gebruik...
How ziet het schema er dan uit¿
Ik wil:
ÓF:
» We backlight aan en uit kunnen zetten
Er van uitgaande dat ik MNM's progsels NIET gebruik...
How ziet het schema er dan uit¿
\o/
Volgens mij verandert er zo goed als niets want alle proggies hebben op zn minst 10 kabels van parallel naar lcd nodig
Verwijderd
tussen lpt1 pin 17 en display pin 16 alles laten vervallen, en dan pin 16 display alleen aan de min - (gnd)Op zondag 04 februari 2001 20:43 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik snap het ECHT niet meer...
Ik wil:
Maar solderen zal je wel moeten, of je moet een kant en klare kopen
MAAR NIET DIRECT AAN GND!!! Anders fikt ter plekke je backlight uit!
Die weerstand van 100ohm moet er dus wèl tussen blijven (tussen pin 16 en GND).
Die weerstand van 100ohm moet er dus wèl tussen blijven (tussen pin 16 en GND).
zo dus

Zo staat ie altijd aan

en zo kun je hem schakelen. Het enige verschil is dus een schakelaar.
de meeste LCDtjes is Annode (A) pin 15 en Kathode (K) pin 16

Zo staat ie altijd aan

en zo kun je hem schakelen. Het enige verschil is dus een schakelaar.
de meeste LCDtjes is Annode (A) pin 15 en Kathode (K) pin 16

Waar zal ik de schakelaar moeten zetten, als ik backlight aan en uit wil zetten¿
Het solderen van een paar weerstandjes wil nog wel denk ik...
Bij De Weg: Wat is het verschil tussen de LCD van MNM en die van "_-= Erikje =-_"¿¿¿
De een heeft 14 pinnen, de ander 16 + sommige heten anders.
\o/
er is geen verschil tussen het schema van mij en die van MnM behalve dat die van mij zijn 5V uit de gamepoort haalt
14 pins = LCD zonder backlight
16 pins = LCD met backlight
14 pins = LCD zonder backlight
16 pins = LCD met backlight

heb je dit nou allemaal gewoon op de printerpoort gesoldeerd???
vink namelijk een beetje zonde,
en een beetje klein werk oppervlakte.
vink namelijk een beetje zonde,
en een beetje klein werk oppervlakte.
Audi A8 W12 6.0
Tuurlijk dit solderen we aan onze moederbordjes vast. Beetje purschuim erop en het gaat er nooit meer af 
Nee je moet dit aan een SUBDB25 Connector solderen en die met een kabel aan je printerpoort hangen.
Nee je moet dit aan een SUBDB25 Connector solderen en die met een kabel aan je printerpoort hangen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
En ik zoek een proggie dat via de lpt & W2k werkt.
Die gast van LCDriver zou vandaag zijn links aanpassen zodat de version 1.0 weer te leechen valt.
Tenminste, dat was wat hij me gister vertelde.
Die gast van LCDriver zou vandaag zijn links aanpassen zodat de version 1.0 weer te leechen valt.
Tenminste, dat was wat hij me gister vertelde.
And The Only One
Zei die gast toevallig ook wanneer de nieuwe versie uitkomt?
De 2.0 versie is voor 85% klaar.
Hij wilde geen Release datum geven.
And The Only One
Is er al iemand die deze dingen maakt en verkoopt ???
Ik wil er wel eentje !!!
@WIN
Ik wil er wel eentje !!!
@WIN
kopen
voor 150,-- bouw ik er eentje voor je met kabel etc.
Ook geen schatting van wanneer hij af is?Op maandag 05 februari 2001 19:18 schreef Diamon het volgende:
De 2.0 versie is voor 85% klaar.
Waar spreek jij hem? Op het [H]-forum ofzo?
Op het [H]-Forum heet hij Uller, hij post wel regelmatig wat. Doe daar maar es een search.
Ik denk dat het zo lang duurt omdat hij daar ook bezig is met een Digital Baybus. Dat wordt denk ik een soort DigiDoc...dat heeft prioriteit...
Ik denk dat het zo lang duurt omdat hij daar ook bezig is met een Digital Baybus. Dat wordt denk ik een soort DigiDoc...dat heeft prioriteit...
Ja daar had ik al eens een post van hem gezien dat de nieuwe versie ergens in januari af zou zijn...
Zoals ik al zei, geen schatting en ik heb hem via ICQ gesproken.Op maandag 05 februari 2001 19:37 schreef te(X)en het volgende:
[..]
Ook geen schatting van wanneer hij af is?
Waar spreek jij hem? Op het [H]-forum ofzo?
Wilde wel eens weten hoe en wat.
And The Only One
Alchemy : Als jij denkt dat je met vloeken iets bereikt, NOT! 
Als het aan mij ligt, kun je 't helemaal vergeten!
't Moge duidelijk zijn dat ik vloeken op mijn draadje NIET ACCEPTEER!
(Op geen enkele draad, trouwens...)
Lasci: Ik heb niet voor niets zeker 5x tegen je gezegd dat je je bedrading eens moest gaan nalopen...
Lasci: Ik heb niet voor niets zeker 5x tegen je gezegd dat je je bedrading eens moest gaan nalopen...
Verwijderd
Leer is lezen knulOp dinsdag 06 februari 2001 20:25 schreef MNM(tm) het volgende:
Alchemy : Als jij denkt dat je met vloeken iets bereikt, NOT!
Verwijderd
Allemaal erg cool enzo, maar een ander display aansturen is natuurlijk ook cool :]
Zoiets als deze?
http://www.mp3pump.de/images/photos/p2_image10.jpg
Dat zou helemaal
zijn!
Zoiets als deze?
http://www.mp3pump.de/images/photos/p2_image10.jpg
Dat zou helemaal
MindFly: Da's nou een dot-matrix display & precies waar ik nu mee bezig ben! 
Alchemy: Maakt mij nix uit of er nou 'n
bij staat of niet: een vloek = een vloek en dat tolereer ik niet!
Alchemy: Maakt mij nix uit of er nou 'n
Verwijderd
MNM, Dat het een dot-matrix display is weet ik :] Met wat voor een werk jij nu? en heeft die ook een controller?
Ben zelf al opzoek geweest naar dmd's maar kan niet echt iets vinden, of ze zijn weer erg duur... weet jij waar die dingen te krijgen zijn?
Later
Ben zelf al opzoek geweest naar dmd's maar kan niet echt iets vinden, of ze zijn weer erg duur... weet jij waar die dingen te krijgen zijn?
Later
http://www.inetarena.com/~rmyers/lcdriver/
Dit is de tijdelijke site van LCDriver.
Nu nog w8en op LCDriver 2.0
Dit is de tijdelijke site van LCDriver.
Nu nog w8en op LCDriver 2.0
And The Only One
'k Heb inmiddels een porting proggie klaar, geschikt voor MBM4 en MBM5.
't Proggie zoekt zelf uit welke versie er draait.
't Proggie zoekt zelf uit welke versie er draait.
Dat gaat allemaal de goede kant op 
Straks hebben we dat hele LCDriver niet meer nodig
Misschien een idee om ook de laatste headlines op je LCD te laten verschijnen. TurboTracker maar dan op je LCD
Straks hebben we dat hele LCDriver niet meer nodig
Misschien een idee om ook de laatste headlines op je LCD te laten verschijnen. TurboTracker maar dan op je LCD
Mennootje, wat bedoel je met 'de laatste headlines'?
Van tweakers.netOp donderdag 08 februari 2001 19:09 schreef MNM(tm) het volgende:
\o/
Ja sorry, inderdaad de headlines van Tweakers.netOp donderdag 08 februari 2001 19:09 schreef MNM(tm) het volgende:
Die kan je zo van internet halen dacht ik...deze functie zal ik erg waarderen
...Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar InternetAccess (TCP/IP) & HTML-processing heb ik nog nooit gedaan in Delphi, en daar komt nog bij dat ik geen vaste verbinding heb (ISDN dial-up)...
Trouwens, je moet dan best wel een groot display hebben om de headline-zinnen weer te geven (4x40?)
Trouwens, je moet dan best wel een groot display hebben om de headline-zinnen weer te geven (4x40?)
ik krijg wel een 4x40 display
, nu nog een vaste internetverbinding
Bestuh!!
Scrollen¿Op donderdag 08 februari 2001 20:38 schreef MNM(tm) het volgende:
\o/
ben ik nou stom bezig of werkt de link naar je proggie niet goed.... 
jammer want ik heb nu eindelijk mijn display enzo aangesloten aan de comp.
jammer want ik heb nu eindelijk mijn display enzo aangesloten aan de comp.
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Heb ik al gezegd dat ik Case-Sensitive bestandsnamen HAAT???!!!

Afijn, de link doet 'ut nu wèl
Mennootje: wat wil je dan allemaal van die headlines op je LC-display zien?
Ik heb inmiddels de nieuwste versie van m'n T.Net HeadLines port proggie op 't net gezet.
Afijn, de link doet 'ut nu wèl
Mennootje: wat wil je dan allemaal van die headlines op je LC-display zien?
Ik heb inmiddels de nieuwste versie van m'n T.Net HeadLines port proggie op 't net gezet.
ehm, hoeft niet zo uitgebreid maar ik dacht aan alleen de laatste. Dat die gewoon over de bovenste regel scrollt. En daaronder de standaard info, proctemp, load enz.
Het gaat er bij om dat ik straks tijdens het gamen kan zien of er interessant nieuws is.
Het gaat er bij om dat ik straks tijdens het gamen kan zien of er interessant nieuws is.
LET OP! De nieuwste versie van T.Net HeadLines port proggie (v1.30) staat nu op 't net!!!
Verwijderd
Ok ik heb de halve thread doorgelezen, en ik wil dus ook zo'n LCDeetje voorin m'n comp bouwen. Hierop wil ik WinAMP zooi zetten DMV die plugins. Als ik het goed bgrepen heb moet ik dus:
1. LCD kopen (doh) Maar welke ? Is er enig verschil ?
2. Schemaatje na solderen (maar klopt het schema met elke plugin en LCD ?) En wat was nou het beste schema ?
3. Plugin draaien op me pcee
Dit zal vast wel ergens in de thread staan maar om nou alles door te lezen
Als iemand me dit kan vertellen many thanks !
1. LCD kopen (doh) Maar welke ? Is er enig verschil ?
2. Schemaatje na solderen (maar klopt het schema met elke plugin en LCD ?) En wat was nou het beste schema ?
3. Plugin draaien op me pcee
Dit zal vast wel ergens in de thread staan maar om nou alles door te lezen
K dan
1: displeetje meestal 4*20, voor de winamp plugin is dat parallel
2: geen verschil
3: DUH
1: displeetje meestal 4*20, voor de winamp plugin is dat parallel
2: geen verschil
3: DUH
Heb mijn displaytje ook werkend 2x20 met backlight.
(cheapo - uit sloop koffieautomaten)
Eerst geprobeerd dit op een ouwe Compaq aan de gang te krijgen.
Nooit meer doen, lukte dus echt niet.
2 weken aansluitinkjes controleren en het wilde maar niet.
Vandaag FF een oud 486 moederbordje bij elkaar geraapt en YES display werkt.
Nu nog proberen te achterhalen hoe vanuit Winamp aan te sturen in W2K.
any tips? (ja ben beetje lui)
(cheapo - uit sloop koffieautomaten)
Eerst geprobeerd dit op een ouwe Compaq aan de gang te krijgen.
2 weken aansluitinkjes controleren en het wilde maar niet.
Vandaag FF een oud 486 moederbordje bij elkaar geraapt en YES display werkt.
Nu nog proberen te achterhalen hoe vanuit Winamp aan te sturen in W2K.
any tips? (ja ben beetje lui)
? weet jij wat.
Klopt: bij die K*T-compraks staat de LPT-poort ALTIJD op ECP, dat gaat dus mega-fout!
Verwijderd
ik heb ff een domme vraag maar welk type = het precies dat displaytje en wat kost ie
het zal wel ergens gestaan hebben maar anders mot ik de hele topic weer doorlezen
het zal wel ergens gestaan hebben maar anders mot ik de hele topic weer doorlezen

BELANGRIJK NIEUWS!!!
De nieuwste versie van T.Net HeadLines port proggie (v1.30) staat nu op 't net.
DEZE VERSIE ONDERSTEUNT NT!!! (Als het goed is...
)
De nieuwste versie van T.Net HeadLines port proggie (v1.30) staat nu op 't net.
DEZE VERSIE ONDERSTEUNT NT!!! (Als het goed is...
Hey MnM
Ik heb toch wat rariteiten met jou T.Net proggie, hij zegt dat ie geen display kan vinden ?
Andere proggies, ook lorty's plugin doen het wel gewoon goed.
Enig idee ?
Ik heb toch wat rariteiten met jou T.Net proggie, hij zegt dat ie geen display kan vinden ?
Andere proggies, ook lorty's plugin doen het wel gewoon goed.
Enig idee ?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Zijn er nog meer mensen bezig met proggies voor de LCD ?
Ik hoor het graag, aangezien programmeren niet mijn sterke kant is....
Ik hoor het graag, aangezien programmeren niet mijn sterke kant is....
Verwijderd
Dit is echt TOF ik heb een vraagje als ik 100,- op tafel leg kan iemand dan zo'n LCD in mijn drive bay schroeven zodat hij in mijn BIG tower zit en mij effe uitleggen hoe hij werkt. ik ben van plan a monster van een pc te bouwen en dit is het begin dus plz reageer.
he he ware het niet dat de LCD al 99,95 is
Verwijderd
Woont er toevallig iemand in de buurt van Veghel die weet hoe ie zo'n ding aan moet sluiten 
Een ander idee. Mensen die hier winst uit willen halen zeg het op GoT als je naar een LAN gaat
dan bestel ik er zeker een als ik er ook ben
Een ander idee. Mensen die hier winst uit willen halen zeg het op GoT als je naar een LAN gaat

* LoneWolf Gooit 'm maar weer ff omhoog...
Zijn er nog meer mensen die leuke proggies voor lcd hebben ????
Zijn er ook tweakers die een display bij conrad hebben gehaald ??? Zo ja, welke en is ie daadwerkelijk HD44780 compatible ??
Verwijderd
Beste Tweakers Ik DaCrEaTiV!! vond de topic over de LCD drivers beetje onduidelijk
dus ik ben maar zo vrijgeweest alles ff op 1 pagina te zetten ik hoop dat jullie
het leuk vinden.
gotlcd.cjb.net/
dus ik ben maar zo vrijgeweest alles ff op 1 pagina te zetten ik hoop dat jullie
het leuk vinden.
gotlcd.cjb.net/
die bovenste is een 4x40 en die verkopen ze bij eio.com.. heb er een besteld voor iemand uit mijn lichting
de onderste is een grafishe dotmatrix lcd, en ook die kan je bij eio halen.
de onderste is een grafishe dotmatrix lcd, en ook die kan je bij eio halen.
Verwijderd
He DaCrEaTiV!! is het heel moeilijk om ff voortaan je hele verhaal in een post te doen:? THNX alvast. Want voor mensen die hier vaak zitten, is dit flink vervelend...
Verwijderd
simpel , je moet gewoon even een hitachi compatibel lcd'tje hebben zie conrad.nl
Bij lcd (character displays) bestaan tot 4x40chars...
Met vb5 kan je het easy doen, heb een mp3 player projectje wat ik nog eens verder moet afwerken wat zo'n display gebruikt.
http://www.retispchardware.com
Indien geinteresseerd, zal eens zien of ik nog ergens de code can copieren..
Bij lcd (character displays) bestaan tot 4x40chars...
Met vb5 kan je het easy doen, heb een mp3 player projectje wat ik nog eens verder moet afwerken wat zo'n display gebruikt.
http://www.retispchardware.com
Indien geinteresseerd, zal eens zien of ik nog ergens de code can copieren..
Verwijderd
voor de Belgen : www.rato.be
Gewoon effe kataloog downen en kijken bij lcd.. hij heeft een paar merken en verschillende formaten ook grafische displays
In Nederland www.conrad.nl of www.antratek.nl voor de Matrix orbital lcd's.
Have fun building!
Gewoon effe kataloog downen en kijken bij lcd.. hij heeft een paar merken en verschillende formaten ook grafische displays
In Nederland www.conrad.nl of www.antratek.nl voor de Matrix orbital lcd's.
Have fun building!

* LoneWolf denkt: aangezien er zo te zien binnekort een hoop mensjes displaytjes binnenkrijgen..... maybe some more peeps want this....
Alleen jammer dat je site niet werkt dacreativ!!
\o/
Verwijderd
Wel
bij mij doet ie het gewoon de server is vandaag aleen een beetje traag maar ik verplaats de site binnekort
bij mij doet ie het gewoon de server is vandaag aleen een beetje traag maar ik verplaats de site binnekort
No werkt íe wel tnx.
\o/
<marquee>ReseTTim</marquee>
dit werkt niet hiero maar een beetje website maker weet wel wat ik bedoel. mijn vraag is MNM is het mogelijk om zo'n lichtkrant te maken dat eerst start voordat jou progie start?
ennuh is dat makkelijk te maken? en als je echt aardig wilt zijn kun je die voor ons alle Tweakers maken,anderen mogen dit off course ook maken.
[edit]
ff een vraagje een 4 x 20 lcd display past hij qua breedte in een 5Œ bay?
dit werkt niet hiero maar een beetje website maker weet wel wat ik bedoel. mijn vraag is MNM is het mogelijk om zo'n lichtkrant te maken dat eerst start voordat jou progie start?
ennuh is dat makkelijk te maken? en als je echt aardig wilt zijn kun je die voor ons alle Tweakers maken,anderen mogen dit off course ook maken.
[edit]
ff een vraagje een 4 x 20 lcd display past hij qua breedte in een 5Œ bay?
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
ff omhoog halen.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
De 4x20 display van eio.com:
(1 5/8" = +/- 4 cm)
Dus het board past zeker niet, maar volgens mij past de display net aan welSeiko L2014 4X20 LED Backlight LCD - with HD44780 Controller Chip - $15 - Brand New - Viewing Area is: 3" x 1", Display Dimensions: 3 1/2" x 1 5/8" (Height: 3/8"), Board Dimensions: 3 7/8" x 2 3/8" (Height: less than 1/8")
edit:
Om precies te zijn 4,1275 cm. En volgens mijn liniaal ken dat net (uit te spreken op zn Fries)
Om precies te zijn 4,1275 cm. En volgens mijn liniaal ken dat net (uit te spreken op zn Fries)
Verwijderd
kan je niet gewoon zo'n LCD kit kopen dat je zelf nix hoeft te solderen?
(behalve dan aan je printerpoort?)
(behalve dan aan je printerpoort?)
¿Waarom zou je aan je printerpoort gaan solderen? Daar hebben ze toch al jaaaaaaaaaaaren geleden de stekker voor uitgevonden? 
Maar nee, zover ik weet zijn er geen 'standaard' pakketjes in de handel.
En helaas heb ik het zelf (veel!) te druk om daarmee te beginnen...
Maar nee, zover ik weet zijn er geen 'standaard' pakketjes in de handel.
En helaas heb ik het zelf (veel!) te druk om daarmee te beginnen...
Heeft iemand al een proggie dat ook correct werkt onder W2k.
Aansturing is voor een 4x20 LCD.
Mmmmmmmm, wat zijn de mogelijkheden om 2 aan te sturen, maar dan wel allebei verschillende data.
Heb namelijk vandaag nog zo'n LCD-tje gekregen
Aansturing is voor een 4x20 LCD.
Mmmmmmmm, wat zijn de mogelijkheden om 2 aan te sturen, maar dan wel allebei verschillende data.
Heb namelijk vandaag nog zo'n LCD-tje gekregen
And The Only One
Nee, natuurlijk niet!
Dit topic is gesloten.