Radeon op Asus A7V8X-X werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

*kick*
Na meer dan een jaar :P

Ik heb exact hetzelfde probleem als doodoog met een zojuist in elkaar gezet systeem (voor iemand anders gebouwd). Ook met de A7V8X-X en een 9600-pro.

Zodra hij in Windows komt, crasht hij. Het beeld wordt zwart, maar de pc reageert ook nergens meer op (ook geen ctrl alt delete of zo).
Soms geeft m'n TFT nog aan dat de frequentie niet juist is (28 hz), maar vaak blijft het scherm gewoon zwart.

In VGA modus boot XP wel goed, maar zodra ik naar het tabblad van ATI ga, of start uitvoeren dxdiag doe, crasht ie. Zodra het '3d-deel' wordt aangesproken lijkt het dus fout te gaan. Helaas kan ik in de bios de AGP mode niet op 4X zetten, deze optie is grijs. Ik heb nu bijna een uur topics doorgelezen, en heb nog geen oplossing kunnen vinden. Het bleek elke keer om de voeding te gaan, maar hier zit een 400W voeding in met keurige voltages.
Verder heb ik het 512 mb geheugen ook al verplaatst gehad, maar dat is het allemaal niet.

Het systeem werkte perfect, totdat ik voor het eerst de drivers installeerde (nieuwste van ati.com). Toen had ik deze ge-uninstalled via de VGA modus of veilige modus, en de drivers van het cd-tje geïnstalleerd. Zelfde probleem.

Nu ga ik maandag maar bellen naar Computerland, en de videokaart ruilen voor een goedkopere Nvidia of zo :( Iemand nog andere ideeën?
Oh ja, de VIA drivers heb ik ook geïnstalleerd, ook de nieuwste geprobeerd, ook zonder, helpt allemaal niks.

Wat er verder nog in zit: Sempron 2500+, 120 GB maxtor hdd, Samsung dvd speler en Samsung dvd brander, Linksys Wlan pci kaartje.

[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 22-01-2005 19:59 ]

Nederlander in België

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Volgens mij kan je in die bios wel je agp veranderen, je moet dan wel zetten op advanced settings.

Fast write in ieder geval uit en trek die kaart er eens uit en test hem in een ander systeem en laat na verwijderen niet zelf zoeken naar de drivers maar help de PC daar mee.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46
Aan topics kicken doen we alleen niet Elektronicanet :). Open dan een nieuw topic en zet daarin een linkje naar het topic(s) wat je gevonden hebt.

Ik splits je post dus af naar een nieuw topic. Asus A7V8X-X AGP Problemen is een ouwe koe en moet in de sloot blijven liggen ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Flame17 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:06:
Volgens mij kan je in die bios wel je agp veranderen, je moet dan wel zetten op advanced settings.

Fast write in ieder geval uit en trek die kaart er eens uit en test hem in een ander systeem en laat na verwijderen niet zelf zoeken naar de drivers maar help de PC daar mee.
Advanced setting optie kan ik niet vinden. Fast write is uit, drivers heb ik ook al handmatig laten installeren...
Heb nu aperture size op 128 mb ipv 64 gezet, helpt ook niets.

Ben wel een (kleine) stap verder, dxdiag runde. Hij gaf aan dat er een probleem was met Direct3d. Toen ik zei dat hij het tóch weer mocht testen, sloeg hij vast (zwart scherm) en reboote hij weer.
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:35:
Aan topics kicken doen we alleen niet Elektronicanet :). Open dan een nieuw topic en zet daarin een linkje naar het topic(s) wat je gevonden hebt.
OK :) Ik deed het alleen maar omdat er relevante informatie instond en er nog geen oplossing was, maar als dat niet de bedoeling is zal ik het niet meer doen hoor O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Elektronicanet op 22-01-2005 23:04 ]

Nederlander in België

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb naar Computerland gebeld, en het moederboard omgeruild voor de (20 euro duurdere) A7N8X-X, met Nforce2 chipset ipv Nvidia.
Probleem opgelost... Lag dus aan het moederboard. Neem dus nooit een A7V8X-X in combinatie met een Radeon, want dat is kennelijk vragen om problemen :)

Nederlander in België

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hmz, ik heb thuis alleen maar radeons, en dat zijn een Gigabyte 9200 DVI, een Asus 9600XT en een Asus 9800Pro @ XT, en die draaien alledrie perrfect op mijn Asus A7V8X-X V1.0 bordje.
Daartegenin, de 9600XT wil met geen mogelijkheid op mijn pa's MSI K8N Neo2 Platinum, terwijl deze het op mijn eigen MSI K8N Neo2 Platinum wel perfect doet. Dus ik denk dat jou combinatie een probleem was van het moederboard alleen, niet helemaal volgens de specs ofzo.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Pagina: 1