Asus A7V8X-X AGP Problemen

Pagina: 1
Acties:

• DeadEye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53
Ik heb performance problemen met mijn Asus A7V8X-X mobo en Radeon 9600XT videokaart. Ik heb wat gesurft en kwam erachter dat het aan de Drive N en Drive P control zou kunnen liggen in mijn BIOS (links http://www.rojakpot.com/d...location=8&var1=0&var2=34 http://www.rojakpot.com/d...location=8&var1=0&var2=36 en http://www.adriansrojakpo..._Guide/BIOS_Guide_02h.htm), maar ik heb geen idee op welke waarde ik deze moet zetten, iemand enig idee?

PS.

Specs:

AMD Athlon 1700+ (1.4 GHz)
Asus A7V8X-X Mobo
768 MB DDR Ram
Asus Radeon 9600 XT 128 MB
LG StudioWorks 77M monitor @ 85 Hz

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
try & error: veranderen kijken of het werkt en zo door blijven gaan..

En vertel eens wat meer over die problemen, hitte kan er ook een zijn nml.

if broken it is, fix it you should

• DeadEye
Als ik de kaart op 8X wil laten draaien slaat mijn monitor na een paar minuten uit, als ik een spel wil spelen slaat hij gelijk uit, soms met de mededeling "Out of Range", op 4X draait de kaart schijnbaar stabiel, maar de performance is niet goed. Ik heb alle drivers updated (grafische kaart, moederbord, BIOS), maar dat maakt allemaal geen verschil

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb in een moederbord zonder de X een 9600 pro en ook mijn monitor sluit uit, maar dat ligt deels aan de warmte van de kaart( te ver overklokt :> )
en voor het grootste gedeelte aan mijn voeding, want bij het overklokken van de kaart alleen en niet het hele systeem heb ik geen last hiervan, ga ik de FSB veranderen dan loopt me voeding( 300 watt) achter de feiten aan te rennen.

Maw, is je systeem overklokt, zoja wat heb je voor voeding en de getalletjes daarbij.

Indien oc, klok hem dan eens terug( kaart en FSB).

Zet je geheugen bank op 4 way in de bios.

[ Voor 5% gewijzigd door Flame17 op 24-01-2004 21:25 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je überhaubt al aan die AGP Drive Strength settings gaat zitten moet je wel in acht nemen wat er op 1 van je URLs staat:
But be very, very circumspect when you increase the AGP Drive Strength on an overclocked AGP bus as your AGP card may be irreversibly damaged in the process!
Met dat in je achterhoofd zul je daar niet zo snel aankomen.
Daarbij komt dat AGP 8x nauwelijk meer performance biedt dan AGP 4x, dus zo belangrijk is het nou ook weer niet... :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

vraagje is het alleen je monitor die uit slaat en je pc blijft dan goed draaien of slaat pc ook vast?
ik heb half jaartje geleden 9500pro gekocht en bij mijn ook monitor slaat na tijdje uit.
kaart geruild, nieuwe zelfde probleem, was het dus monitor.
nu heb ik monitor aangesloten op dvi aansluiting en dan loopt monitor wel goed.
ik heb trouwens ook LG (flatron 795ft plus).
ik kan je probleem niet oplossen maar als je zelfde probleem hebt als ik blijf ik je post wel even volgen. succes er mee :)

• DeadEye
Ik heb mijn PC niet overclocked, daar kan het dus niet aan liggen, ik heb een 300W voeding, en er zit bijna niks aan, 1 CDrom, 1 HDD en floppy, that's it

*edit* het lijkt er inderdaad op dat mijn hele systeem blokt als mijn monitor uitvalt *edit*

[ Voor 26% gewijzigd door DeadEye op 24-01-2004 23:52 ]

Pagina: 1