Toon posts:

pc hartstilstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb hetvolgende probleem:

als ik aan het gamen ben dan valt bij het laden van een nieuwe map in bijvoorbeeld Joint Operations mijn PC is een keer volledig uit. Geen teken van leven.
Na het opnieuw aanzetten van mijn pc krijg ik de melding dat mijn CPU gegevens niet meer goed zijn ingesteld, deze moet ik dan ook opnieuw instellen.
Ik kan me niet een bepaald moment bedenken dat dit probleem onststond. Mijn pc heeft het wel goed gedaan.

Ik heb de volgende configuratie

moederboard Asus A7n8x-x
Processor Amd Athlon XP 2600
geheugen 512 mb sd ram
Voeding 400 watt
Videokaart Ati Radeon 9800se

Ik heb vandaag een nieuwe voeding geplaats (van 350 naar 400watt) omdat ik dacht dat dat een oorzaak kon zijn, daarnaast kreeg ik met memtest86 een fout in mijn geheugen, dus ik heb ook nieuw geheugen geplaatst.
CPU temperatuur ligt tussen de 40 en 55 graden
Mobo temp tussen 25 en 35 graden.

Wie heeft er een idee?

(ps niet TE technisch worden in bewoordingen, ik kan wel wat hebben, maar niet alles)

alvast bedankt

Verwijderd

Na het opnieuw aanzetten van mijn pc krijg ik de melding dat mijn CPU gegevens niet meer goed zijn ingesteld, deze moet ik dan ook opnieuw instellen.
Blijft deze melding terugkomen? Naar mijn weten hebben meer Asus moederborden hier last van. Mijn eigen Asus A7N8X-Deluxe geeft deze melding elke keer wanneer ik na een Bios-flash de 'bios defaults' / 'fail-safe' instellingen laad. Maar als de melding terug blijft komen is het ook interessant om te zien of alle andere instellingen weer terug worden gezet naar default waarden. Check dat eens zou ik zeggen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik dacht zelf ook gelijk de voeding... maar heb je al in de BIOS gekeken hoe je voltages ook bij die nieuwe erbij staan?

Weet je zeker dat je koeler goed op je CPU zit? en de CPU goed in de socket? ik zou deze er toch nog een vanaf halen, en opnieuw erop plaatsen.

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Misschien kan je een bios update doen :) http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=A7N8X-X
volgens Asus zijn er volgens de medelingen bij de bios updates nogal wat problemen met de verschillende soorten geheugen :(

[ Voor 35% gewijzigd door MadEiHCS op 22-01-2005 20:37 ]

Verwijderd

Welk merk van voeding had/heb je?
Als het Q-tek is, dan is dàt waarschijnlijk de reden. Zijn namelijk véél problemen mee....

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
mijn 2500+ doet het zelfde bij 55 graden

ik denk dat je proc te warm word probeer eens te spelen met de kast open

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat gaat snel!

allereerst natuurlijk bedankt voor het meedenken

dan nu mijn reaktie:

Voeding: was Voeding 350 Watt ATX (eigen merk(loos)) is nu Fortron 400 watt (E-) ATX voeding

Koeler CPU: Daar heb ik nooit problemen mee gehad, en Asus Probe (het mobo progje) geeft ook niet aan dat daar problemen mee zijn (ook niet met cpu temp)

Bios Update Heb ik aan zitten denken, maar ik heb geen a: kan ik ook zonder A: een bios update doen?

Spelen met de kast open heb ik gedaan, maar is geen oplossing. daarnaast komt het probleem voor als ik de pc lang aan heb staan, maar ook als ik hem net aan doe in een koude kamer

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

gebruik asus autoupdate om je bios te installeren onder windows

http://www.asus.com.tw/su...Asusupdt60201.zip~zaqwedc

Bios file (1010)
http://www.asus.com.tw/su...lName=A7N8X-X&Type=Latest

[ Voor 81% gewijzigd door woolysheep op 22-01-2005 20:51 ]

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:33:
[...]

Blijft deze melding terugkomen? Naar mijn weten hebben meer Asus moederborden hier last van. Mijn eigen Asus A7N8X-Deluxe geeft deze melding elke keer wanneer ik na een Bios-flash de 'bios defaults' / 'fail-safe' instellingen laad. Maar als de melding terug blijft komen is het ook interessant om te zien of alle andere instellingen weer terug worden gezet naar default waarden. Check dat eens zou ik zeggen.
Deze melding krijg ik iedere keer wanneer de pc een hartstilstand krijgt. Ik moet hem dan op 133mhz zetten zodat ie ook weet dat er een amd 2500xp in zit.

andere gegevens in de bios zoals boot-volgorde etc blijft wel bewaard

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:44:
.... Bios Update Heb ik aan zitten denken, maar ik heb geen a: kan ik ook zonder A: een bios update doen? ....
Tuurlijk, je ook vanaf een CD je biosupdaten, 1 nadeel je kan je oude bios niet opslaan, evntueel alle biosupdates op een cd zetten zodat je altijd nog je oude versie van je bios terug kan zetten

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met de asus auto update de bios geflashed.
wat me opvalt is dat de CPU temp in de bios hoger is dan in Asus Probe...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

je BIOS klopt denk ik beter dan Probe

Verwijderd

Als je denkt dat het de temperatuur is, probeer dan de CPU even te onderklokken. Verlaag dan ook meteen het voltage. Samen zal dat een zeer positief effect hebben op de temperatuur. Loopt hij dan nog steeds vast, dan is het in ieder geval niet de temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:56:
Als je denkt dat het de temperatuur is, probeer dan de CPU even te onderklokken. Verlaag dan ook meteen het voltage. Samen zal dat een zeer positief effect hebben op de temperatuur. Loopt hij dan nog steeds vast, dan is het in ieder geval niet de temperatuur.
welke instellingen moet ik dan hanteren?
Pagina: 1