Toon posts:

CNPS7000B-AlCu vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze op mijn 3000+ prosesor geplaast en mijn a7v8x-x

maar nu geeft hij aan in de bios dat hij 73C is... maar als ik een tool gebruik zegt hij dat ie 53C is

nu wil ik vraagen of dat het een fout is van de bios, en op welke temp de amd maximaal mag zitten volgens jullie .

thanks

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:20:
ik heb deze op mijn 3000+ prosesor geplaast en mijn a7v8x-x

maar nu geeft hij aan in de bios dat hij 73C is... maar als ik een tool gebruik zegt hij dat ie 53C is

nu wil ik vraagen of dat het een fout is van de bios, en op welke temp de amd maximaal mag zitten volgens jullie .

thanks
Kan je allemaal via Google vinden, vraag dan ook om een slotje :)
Maar goed, om je even te helpen :)
Wat je BIOS aangeeft is de juiste temperatuur.
73Graden is veels te warm, dus twijfel of je er wel pasta tussen hebt gedaan, en de koeler goed hebt bevestigd.
Daarnaast, maximale temperatuur kan je ook al op Google vinden, maar goed, die is 85 of 90Graden. Maar je ziet zelf ook wel dat 73Graden veel en veel te warm is,
Voortaan eerst Google raadplegen voordat je deze topics opent.
Kijk ook hier eens voordat je wat opent.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

In de BIOS word er geen HALT commando uitgevoerd...dus dan word je CPU constant gebruikt...en word dus ook zo'n beetje z'n maximum temperatuur.

In Windows XP (ook NT, 2000, 2003) word een HALT commando uitgevoerd....dus dan is het niet raar dat de temp een stuk lager is dan in de BIOS.

Verwijderd

Kan ook het verschil zijn tussen Socket Temp en CPU Diode. Gebruik je ASUS Probe? Want die geeft alleen de socket temp, en die is lager dan de temp van de CPU Diode.

Probeer anders een programma die beide temps uitleest, zoals MBM5.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Je kunt ook aan het heatsink voelen. Het liefst zo dicht mogelijk bij de processor :).
Ik vermoed dat de sensor niet helemaal lekker is.
Slecht contact kan natuurlijk ook, je moet dus wel genoeg, maar niet teveel koelpasta gebruiken.
Als je de standaard zalman coolpaste gebruikt dan is het geen ramp als je er iets teveel op smeert, de druk die de koeler op de CPU zet perst het overtollige koelpasta wel weg ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu inees 62c in de bios 10 min lang

en ook 62 met asus probe terwijl hij daar gisteren 20c verschil mee aangaf...
wat moet ik nu doen:( een keer opnier erop zetten met meer koelpasta?

fan staat op 2000RPM btw

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 17:58 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je moet eerst voelen, zet desnoods de ventilator ff uit en blijf voelen. Er is een grote kans dat de sensor van jouw moederbord niet goed is.

Vertrouw je het niet, haal de koeler eraf. Maak de koeler en de 'die' van de processor goed schoon en breng een drupje nieuwe koelpasta aan op de processor-die.
Het schoonmaken gaat goed met wattenstaafjes en een beetje alcohol (o.i.d.).

Zet de koeler er daarna weer op en laat hem zitten.
Als het koelpasta in het midden van de 'die' zit dan drukt het heatsink de pasta wel netjes weg zodat het verdeeld wordt en contact maakt :) .

Verwijderd

ach asus en sensoren |:( doe het de old fashion way en voel aan je heatsink of ie echt warm is, zoniet who cares wat die dingen toch aangeven?
Wat is het toch altijd met temps.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan beter gewoon even een goede digitale thermometer halen. Die zijn beter dan de standaard tempuitlezers, en ASUS heeft altijd al last gehad van brakketempsensors. Probeer eens de laatste BIOS :)
Alhoewel ik vind dat mijn A8V Deluxe wel goed is wat temps betreft. Ze gaan erop vooruit :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 20:15

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:04:
ach asus en sensoren |:( doe het de old fashion way en voel aan je heatsink of ie echt warm is, zoniet who cares wat die dingen toch aangeven?
Wat is het toch altijd met temps.
Het voelen aan de heatsink is ook niet echt betrouwbaar... Als de heatsink verkeerd is gemonteerd en niet goed contact maakt met de processor, kan de heatsink koel aanvoelen, terwijl de processor toch echt boven de 70 zit...

Don't dream your life, live your dreams!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Koelpasta koelt niet het is voor de verbinding tussen de CPU en de koeler. Doe er dus zo mim mogelijk op. bij AMD is dat te groote van een speldeknop al voldoende. Bij CPU`s met heatspreader een rijstkorrel. Hoe meer koelpasta hoe warmer de CPU en hoe kouder de cpu koeler

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb gevoeld terwijl alle tools 62C aangaf en hij voelde niet heet aan ofzo , gewoon een warm.

Verwijderd

Topicstarter
heb wat meer pasta op gedaan geeft nu 53C ide aan ... is dat voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
bump

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Voldoende :?. Lagere temperaturen zijn altijd beter.
Daarnaast is de kans groot dat jouw sensor gewoon slecht is, het is moeilijk te zeggen op afstand.

Daarnaast over het verhaal van zo min mogelijk koelpasta. (Beter minder dan teveel) :

Te weinig is slechter dan iets teveel. Als er te weinig koelpasta tussen zit is er te weinig geleiding en kan het voorkomen dat een plekje droog komt te staan en de warmte niet zo goed kwijt kan.
Als je iets teveel hebt dan drukt het heatsink het overtollige koelpasta weg en zit er een ideale hoeveelheid tussen de core en het heatsink.
Natuurlijk is het niet zo dat je de hele tube erop moet smeren, maar beter een klein beetje meer dan een klein beetje te weinig.

Pagina: 1