2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Verder is het nogal veel werk in vergelijking met het resultaat imho. Leds zijn veel moeilijker om het 'glow' effect te krijgen dan glowwire.
[ Voor 8% gewijzigd door nuclear waste op 21-01-2005 23:12 ]
</onzin>
idd minder gloeieffect..maarjah...een ideetje voor mn volgende toetsenbord-mod...een 10cm ccfl inbouwen
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X
http://img.photobucket.co...enjong/PICT0438_thumb.jpg
Heb je toevallig je glowire boven op die lichtdoorzichtige plastik plaat gelegd?Tarin schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:25:
Ja, zo werkt glowire toch iets beter.
[afbeelding]
Maar ongetwijfeld was je hier minder dan die €25 die de grap mij gekost heeft voor kwijt.
Ik heb (volgens mij) het zelfde tobo (Ms natural keyboard ZONDER internet key's)
en heb er ook een blauwe glowire doorheenliggen maar dan onder die plaat waardoor die niet zo helder/fel is, hij lijkt verdacht veel op mijn mobo, mede omdat ik mijn num/caps - lock led's ook vervangen heb door rode
Is inderdaad de standaard (MS Natural Elite PS/2 zonder extra meuk whatsoever); als ik met het goed herinner (operatie is ook alweer 2 jaar geledenDuivenseboy schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:53:
[...]
Heb je toevallig je glowire boven op die lichtdoorzichtige plastik plaat gelegd?
Ik heb (volgens mij) het zelfde tobo (Ms natural keyboard ZONDER internet key's)
en heb er ook een blauwe glowire doorheenliggen maar dan onder die plaat waardoor die niet zo helder/fel is, hij lijkt verdacht veel op mijn mobo, mede omdat ik mijn num/caps - lock led's ook vervangen heb door rode![]()
-achterplaat
-dubbel (?) vel met elektroden
- 'zacht' rubber-achtig-doorzichtig doordrukvel (om de toetsaanslagen te registreren)
- 3 plaatjes (voor ieder gedeelte (qwert, yuiop[] en numpad)
- bovenkant
En dan heb ik de boel aan de bovenkant 3 plaatjes vastgemaakt met dubbelzijdig tapijtplakband (hej, ik had ook niets anders in de buurt zo, en het plakt heel redelijk
In het 'echt' gloeit het overigens inderdaad een stuk minder, maar als het donker in m'n kamer is (alleen monitor en bureaulamp aan) zie je het effect nog wel aardig. Niet de meest nuttige mod dus; ik denk dat je met strategisch geplaatste felle LEDs en een plexi frame een stuk verder komt. Maar da's nog meer werk (wel een leuke uitdaging though).
[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 22-01-2005 10:36 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Enigste minpuntje van de glowwire is dat ie eigenlijk 30 cm of zo te kort zijn, om het hele toetsenbord mooi te verlichten van onderen. (in mijn geval dan) 2 glowwires zijn weer teveel, en passen er niet helemaal in volgens mij....

Let niet op de rode gloed van de laatste foto, dat komt door de PC zelf.
Is deze zelf gemod? Of gewoon een standaard tobo met verlichting? Als ie zelf gedaan is, is het echt een puik staaltje werk! Ziet er goed uit!
Verwijderd
Kram, waar heb jij die verlichtingsdraad gekochtkram335 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:18:
[...]
Is deze zelf gemod? Of gewoon een standaard tobo met verlichting? Als ie zelf gedaan is, is het echt een puik staaltje werk! Ziet er goed uit!
dude welk tobo heb jij?
die moet ik hebben:D
Helaas, std Apple Powerbook tobo met backlight.kram335 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:18:
[...]
Vind je terug op de topmodellen van 15"17"serie
Verwijderd
Werkt iig erg prettig
is onder andere bovenaan te zien.. daar zie je knoppen voor geluid, contrast, eject.. etc..SpamLame schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:29:
[...]
Helaas, std Apple Powerbook tobo met backlight.
Apple ownt
Tarin schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:35:
[...]
Is inderdaad de standaard (MS Natural Elite PS/2 zonder extra meuk whatsoever); als ik met het goed herinner (operatie is ook alweer 2 jaar geleden) zat het ongeveer zo in elkaar:
-achterplaat
-dubbel (?) vel met elektroden
- 'zacht' rubber-achtig-doorzichtig doordrukvel (om de toetsaanslagen te registreren)
- 3 plaatjes (voor ieder gedeelte (qwert, yuiop[] en numpad)
- bovenkant
ik heb alleen de glowire aan de achterkant van die 3 plaatjes zitten waardoor de glow nog minder is maar waardoor deze ook niet vervelend is als die aan is
Pics !

in het donker met glowire aan

achterkant

achterkant er af (banen vellen)

"aanslag rubber"

de 3 platen met de glowire er op (gelijmd met sec lijm

numpad plaat omgedraaid (beetje slechte foto
enigste nadeel van dit toetsenbord is dat ik hem nergens meer kan vinden
Verwijderd
http://www.bit-tech.net/article/59/
de glowwire gewoon afknippen op de gewenste lengte lijkt mij een veel makkelijkere optie.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 01:07:
als je een te kort vind en 2 te lang, is dit dan niet een optie?
http://www.bit-tech.net/article/59/
Ik heb het hier namelijk ook gedaan met een keyboard.
Draadje langs de PS/2 kabel naar een inverter die achter in mijn voeding hangt en klaar.
Verwijderd
Logitech heeft ook nog zulke toetsenborden, iig draadloze toestenborden:Duivenseboy schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:29:
[...]
enigste nadeel van dit toetsenbord is dat ik hem nergens meer kan vindenwil er graag nog een paar, deze begint al "oud" te worden, en heeft al een paar keer de punt van de soldeerbout gevoeld
EDIT: inderdaad alleen draadloos
http://www.logitech.com/i...,CRID=2162,CONTENTID=6012
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 13:23 ]
[zeurmodus]Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:20:
Logitech heeft ook nog zulke toetsenborden, iig draadloze toestenborden:
EDIT: inderdaad alleen draadloos
http://www.logitech.com/i...,CRID=2162,CONTENTID=6012
maar daar zitten wel van die zogenaamde "internetkeys' op, het is een desktop set, ik heb al een logitech muis (trackball) en hij is draadloos
wil gewoon tobo met draad zonder extra knoppen
[/zeurmodus]
vraagje voor de mensen met glowwires...
ziet er allemaal wel heel vet uit, maar hoe krijgen die dingen stroom?
mijn glowwire kreeg hem vanuit een inverter waar je 2 batterijen in kon doen, schoot totaal niet op dus.ixl85 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:04:
mhh
vraagje voor de mensen met glowwires...
ziet er allemaal wel heel vet uit, maar hoe krijgen die dingen stroom?
Nu heb ik een inverter aan een molex hangen die hem voedt. Die vrot ik achterin mijn voeding en klaar is Terw_Dan.
om de PS/2 poort ermee te belasten vond ik wat te gevaarlijk, anders had ik daar de 5V lijn van afgetapt.
heheh... ja maar volgensmij is terw_dan een geavanceerd modder...Terw_Dan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:37:
[...]
mijn glowwire kreeg hem vanuit een inverter waar je 2 batterijen in kon doen, schoot totaal niet op dus.
Nu heb ik een inverter aan een molex hangen die hem voedt. Die vrot ik achterin mijn voeding en klaar is Terw_Dan.
om de PS/2 poort ermee te belasten vond ik wat te gevaarlijk, anders had ik daar de 5V lijn van afgetapt.
* ixl85 heeft niet veel ervaring met electrische dingen... ben meer van de silent cooling en de "niet electrische mod afdeling"..... zou niet eens weten hoe ik een los ledje aan moet sluiten
Als ik een glowwire in mn tobo gooi (is een USB toetsenbord)... wat is dan het beste om te doen (hoe moet je die inverter dan bijv aan een molex hangen... (ben niet bang om het te proberen hoor))
[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 24-01-2005 14:43 ]
terw dan : Wie vliegtuigschroef voorvallen voor wisselexemplaar
[ Voor 17% gewijzigd door HeepH op 24-01-2005 17:00 ]
Zijn er ook (kleine) op batterij gebaseerde oplossingen?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
lezen is ook een vak:ToolkiT schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:30:
Coole mods, maar om mijn draadloze TB nou weer met een draadje aan de PC te hangen gaat me wat te ver..
Terw_Dan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:37:
[...]
mijn glowwire kreeg hem vanuit een inverter waar je 2 batterijen in kon doen, schoot totaal niet op dus.
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Holy Seagels batman, that sounds easy (sorry voor het batman gedoe... heb laatst die oude film gekeken... als je wilt lachen... koop/huur hem eensHeefStan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:58:
gewoon goede draadjes aan de goede draadjes, dus de 2 (Waarschijnlijk 2) draadjes die dan uit je glowwire kastje komen langs je kabel van je toetsenbord leiden, en die dan aan de juiste draadjes van je voeding doen, klaar is .... wie dan ook.
offtopic:
terw dan : Wie vliegtuigschroef voorvallen voor wisselexemplaar?
http://www.imdb.com/title...xfG5tPTE_;fc=7;ft=49;fm=1
Mhh... als ik weer geld over heb dan ga ik het eens proberen (na mn system upgrade).
De draadjes kan je er gewoon aanvast 'binden' of moet je die solderen?
(en een vraagje voor de mensen die hun tobo al gemod hebben:
Hoe zit het met de draad voor de inverter, is die lang genoeg om je toetsenborddraad te volgen?)
http://atro.nl//index.php?cPath=375
hier zie je van sunbeam kant en klaar met molex
kun je die ook verlengen zoals al eerder in deze topic gevraagt is hmz volgens mij moet dit wel gewoon te doen zijn.
Nah, waar jij naar linkt is el-strip, dat is ongeveer 1 a 1,5 cm breed en bedoelt als decoratie/vervanging van een CCFL... Dit gaat dus nooit passen.zzz16 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:55:
Het lijkt mij ook wel wat zo`n glow wire
http://atro.nl//index.php?cPath=375
hier zie je van sunbeam kant en klaar met molex
kun je die ook verlengen zoals al eerder in deze topic gevraagt is hmz volgens mij moet dit wel gewoon te doen zijn.
Iets als http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=35603 gaat denk ik beter...
[ Voor 9% gewijzigd door tafkaw op 26-01-2005 11:59 ]
Verwijderd
Waar haalt die glowwire zn stroom vandaan dan..?? Als dit uit de voeding uit je kast is, is de draad dan wel lang genoeg om van je toetsenbord helemaal naar je kast te halen...?Gr0wLiThE schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:57:
[...]
Nah, waar jij naar linkt is el-strip, dat is ongeveer 1 a 1,5 cm breed en bedoelt als decoratie/vervanging van een CCFL... Dit gaat dus nooit passen.
Iets als http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=35603 gaat denk ik beter...
kan wel hoor , tis alleen nogal een kut karwei, k heb het geprobeerd, maar om vage redenen deed ie het toen niet meetGr0wLiThE schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:57:
[...]
Nah, waar jij naar linkt is el-strip, dat is ongeveer 1 a 1,5 cm breed en bedoelt als decoratie/vervanging van een CCFL... Dit gaat dus nooit passen.
nero355 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:36:
http://home.planet.nl/~voort583/bl2.jpg
^^ Welk tobois het nou ?? Echt![]()
SpamLame schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:29:
[...]
Helaas, std Apple Powerbook tobo met backlight.
Low-Fi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:36:
Tis idd van een powerbook... en nog niet eens de mijne. Bij gebrek aan digitale camera maar even plaatje van iemand anders geleend
Werkt iig erg prettig
[ Voor 20% gewijzigd door iambig op 26-01-2005 18:20 ]
NEE: dit is geen signature...
kun je niet eff wat foto`s posten van die modd?EvilWhiteDragon schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:30:
[...]
kan wel hoor , tis alleen nogal een kut karwei, k heb het geprobeerd, maar om vage redenen deed ie het toen niet meet
Verwijderd
"Deze 150 centimeter lange glowire kunt u op de 12V trafo aansluiten(apart bestellen)."nero355 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:36:
http://home.planet.nl/~voort583/bl2.jpg
^^ Welk tobois het nou ?? Echt![]()
150 centimeter
afknippen... dat kan toch gewoon?Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:11:
[...]
"Deze 150 centimeter lange glowire kunt u op de 12V trafo aansluiten(apart bestellen)."
150 centimeterdaar kan je 15 toetsenborden mee verlichten, hoe krijg je in godsnaam anderhalve meter draad in je toetsenbord gedaan
en anders laat je hem je usbline volgen tot bij de computer... heb je je draadje ook verlicht
Heb er nog een liggen en vind het zelf klote type, als je geintresseert ben...Duivenseboy schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:29:
[...]
enigste nadeel van dit toetsenbord is dat ik hem nergens meer kan vindenwil er graag nog een paar, deze begint al "oud" te worden, en heeft al een paar keer de punt van de soldeerbout gevoeld
Mist alleen wel de poortje om 'm hoger te zetten...
Het blijft een kwijl gevalletje !!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
jup, die kreeg ik standaard bij mijn glowwire dus en ze zijn ook nog wel los te bestellen (heb ze nog via de inkoopactie site kunnen krijgen).ToolkiT schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:30:
Coole mods, maar om mijn draadloze TB nou weer met een draadje aan de PC te hangen gaat me wat te ver..
Je mag van mij mijn oude ook wel hebben als je daar nog leven uit kan krijgen. Heb het ding ooit eens laten vallen op een lanparty en nu doet hij niet erg veel meer en gezien ik nu met een inverter aan een molex werk kijk ik er niet naar om.
mwah, geavanceerde modder. In dit geval is het met name onderlegde kennis die ik heb en daardoor weet wat iets doet, als je dat weet dan durf je gelijk een stuk meerixl85 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:41:
[...]
heheh... ja maar volgensmij is terw_dan een geavanceerd modder...
* ixl85 heeft niet veel ervaring met electrische dingen... ben meer van de silent cooling en de "niet electrische mod afdeling"..... zou niet eens weten hoe ik een los ledje aan moet sluiten![]()
![]()
![]()
Als ik een glowwire in mn tobo gooi (is een USB toetsenbord)... wat is dan het beste om te doen (hoe moet je die inverter dan bijv aan een molex hangen... (ben niet bang om het te proberen hoor))
een USB kabel heeft een 5V aansluiting en op zich zou je die op je inverter kunnen zetten (als je er 1 hebt die op 5V werkt). Je kunt die kabel dan strippen en de 5V splitten, als je maar zorgt dat je onder het max aantal mA dat je USB poort kan leveren is het geen probleem. Maar ik denk dat een inverter wel meer vreet dan de 450 mA die je over hebt (ervan uitgaande dat je keyboard 50 mA vraagt van het poortje).
150cm is KORTVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:11:
[...]
"Deze 150 centimeter lange glowire kunt u op de 12V trafo aansluiten(apart bestellen)."
150 centimeterdaar kan je 15 toetsenborden mee verlichten, hoe krijg je in godsnaam anderhalve meter draad in je toetsenbord gedaan
van de meest linker naar de meest rechter kant van je keyboard is grofweg 30cm
dat moet je zeker 5x doen voor een mooi egaal effect. En dan zit je dus al aan 1.5 meter.
was volgens het vertaalprog van dion_b de vertaling van een of ander zweeds tekstje dat ik op een DC hub voorgeschoteld kreeg. Wel nadat het van het zweeds naar latijn naar fins naar nederlands was vertaaldHeefStan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:58:
offtopic:
terw dan : Wie vliegtuigschroef voorvallen voor wisselexemplaar?
alleen nu is mijn vraag:
Hoe doe je dat als je een wireless tobo hebt.
het betreft hier een 'Microsoft wireless multimedia keyboard'

Deze dus
Nu wil ik dus geen draadje over mn buro hebben lopen. is er een mogelijkheid dit op baterijen te laten lopen.
[rml]Terw_Dan in "[ Toetsenbord-Mod] Mod Je Toetsenbord"[/rml]Griffin schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:10:
t ziet er allemaal zo mooi uit. vooral het GLOWWIRE gedoe.
alleen nu is mijn vraag:
Hoe doe je dat als je een wireless tobo hebt.
het betreft hier een 'Microsoft wireless multimedia keyboard'
[afbeelding]
Deze dus
Nu wil ik dus geen draadje over mn buro hebben lopen. is er een mogelijkheid dit op baterijen te laten lopen.
anders lees ik voortaan beter
srry
thnx