Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

24pins ATX probleem

Pagina: 1
Acties:

• screamertje
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo,

Mijn voeding is een 24pins en op mijn mobo heb ik slechts 20 pinnen en nog eens een vierpins voor de cpu. Nu is mijn vraag, kan ik deze 24 pins gewoon aansluite waarbij er 4 pinnen buiten de molex zitten of moet ik een verloopstukje kopen?

Mvg

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Zie: 24 pins atx voeding -> 20 pins atx mobo

Daar moet zeker wel iets voor je bij staan.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• screamertje
Maar ik vraag me gwn af of je hem er niet kan opproppen zonder een adapter te kopen. UIt het andere topic kan ik niets afleiden, alle hulp zou dus welkom zijn...

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
screamertje schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:19:
Maar ik vraag me gwn af of je hem er niet kan opproppen zonder een adapter te kopen. UIt het andere topic kan ik niets afleiden, alle hulp zou dus welkom zijn...
Als je beter had gelezen had je twee tabellen kunnen zien met de benodigde informatie. Daarin staat per pin (van de 20-pins en 24-pins) de beschrijving. Dus bijv. zit er bij beide connectors op pin 1 de +3.3V-lijn. Vergelijk wat meer en je zult weten of het gewoon erop gepropt kan worden...

Om het je helemaal makkelijk te maken heb ik het maar even gecontroleerd. Zoals ik uit de tabel kan opmaken komen pin 1-10 (bij 20-pins) overeen met 1-10 (bij 24-pins) en aan de andere kant komt 11-20 (bij 20-pins) overeen met 13-22 (bij 24-pins). Dus je kan 'm er idd overheen gooien, als dit de connector is die jij ook hebt. Controleer dat iig wel van tevoren.

[ Voor 25% gewijzigd door Electronical op 21-01-2005 22:26 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Over dit onderwerp wordt volgens mij gemiddeld 2x per week een nieuw topic geopend, en op al die topics is het antwoord: Ja, je kan hem er gewoon op steken. Hij past maar op 1 manier, en aan één kant steken er 4 pennetjes uit. Deze uitstekende pennetjes kunnen heeb kwaad.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47

Metro2002

Memento mori

screamertje schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:19:
nee kan niet, ik werk in een computerwinkel en daar hebben we van die converters en daar zitten 1 of 2 draden helemaal aan de andere kant dus je kan zeker niet zomaar die stekker erin prakken en hopen dat het werkt.
converters zijn niet zo duur (bij ons 4 euro)
gewoon 1 halen

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 12:54

star-saber

Ryzen

ik heb het prima zien werken zonder converters.
lees de specs maar na
spanningen zijn precies het zelfde alleen heeft ie 4 extra pinnen

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Metro2002 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:24:
[...]

nee kan niet, ik werk in een computerwinkel en daar hebben we van die converters en daar zitten 1 of 2 draden helemaal aan de andere kant dus je kan zeker niet zomaar die stekker erin prakken en hopen dat het werkt.
converters zijn niet zo duur (bij ons 4 euro)
gewoon 1 halen
Goh vraag me dan af welke PC toko dat is :X

ATX2.1 past fysiek en qua voltage op ATX 1.x.
Of het fysiek fysiek past hangt af van je mobo layout :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 23:06
als er ruimte genoeg is naast je aansluitpunt op je mobo is het geen enkel probleem en gaat het gewoon werken

Ja zou ik ook zeggen

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Hmm, een winkel die een magazijnvoorraad WTX voedingen probeert kwijt te raken? :+

Verwijderd

Kippenijzer: Nee, P4 prescott... LGA775 plankjes hebben 24 pins voedingsaansluiting. De extra 4 pinnen (die zweven bij een normaal moederbord), zijn een 3,3V, 5V, 12V, GND aansluiting.

Toevoeging op de Toko dude (concurrent dus...):

Die draad die naar de andere kant gaat maakt niets uit, gaat gewoon naar hetzeflde voltage.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 22:35 ]

• screamertje
En zou het erg zijn om als je ide aansluiting te dicht zit, gewoon met een cutter de 4 blokjes er voorzichtig af te snijden?

Mvg

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nee kan gewoon :)
Als je maar niet te dicht bij de rand van de 20e pin snijdt als je begrijpt wat ik bedoel :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• screamertje
Atlas schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:34:
Nee kan gewoon :)
Als je maar niet te dicht bij de rand van de 20e pin snijdt als je begrijpt wat ik bedoel :)
I do understand ;)
Pagina: 1