Ehm, gewoon jpeg volstaat toch wel?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:17:
Hallo,
Ik ben benieuwd in wat voor een formaat je een albumcover (in pixels) het beste in een ID3v2 tag kunt vastleggen voor een optimale weergave op de Gmini?
Bedankt!
Verwijderd
ik zei dus "(in pixels)"
Jpeg wordt het zeker maar wat zijn de afmetingen van zo'n plaatje op het scherm van de Gmini?
100x100? 75x75?
Ik weet het niet....
Aha, sorry, niet goed gelezenVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:50:
[...]
ik zei dus "(in pixels)"
Jpeg wordt het zeker maar wat zijn de afmetingen van zo'n plaatje op het scherm van de Gmini?
100x100? 75x75?
Ik weet het niet....
Volgens mij heeft zon plaatje standaardafmetingen, dus misschien moet je ff 1 op internet opzoeken, en kijken hoe groot ie is? ik weet het verder niet zeker.
Verwijderd
Goedendag,
Ik overweeg een Archos Gmini 400 te kopen, het zal m'n eerste mp4/mpeg-4-speler worden m.a.w. ik heb nog niet zoveel ervaring met zulk soort spelers, ik heb al wat specificaties opgezocht op internet
wat winkels af geweest maar ze konden mij niet helpen
ik zag dat jullie nogal bekend zijn met de Archos Gmini 400 dus heb ik de onderstaande vragen:
Als in map ''X'' 10 mappen zitten met in elke map 10 nummers kan ik dan alle 100 nummers apart selecteren voor afspelen met een soort ''rechtermuisknop'' op map ''X'' of zoiets? (zoals dat ook kan met Winamp in Windows)
Kan ik nummers en mappen zoeken? (zoals dat kan met Windows-zoeken)
Kan ik uit een aantal zoekresultaten mappen of nummers selecteren (zoals dat ook kan met Windows-zoeken)?
Ik hoop dat de vragen niet onbenullig uitvallen, ik ben er wel een kei in.
Zoals gezegd heb ik al wat informatie opgezocht op internet dus diegenen die mij adviseren links te bezoeken zoals mp3.direqt.nl, www.pricewatch.info, www.archos.com, www.kieskeurig.nl of www.mp3man.nl bedank ik vriendelijk voor de moeite maar volgens ik ken ze ongeveer uit m'n hoofd De antwoorden van deze bijzondere vragen heb ik daar dus niet kunnen vinden.
Ik ben specifiek op zoek naar de antwoorden van bovenstaande vragen
Groeten Paul
Ik overweeg een Archos Gmini 400 te kopen, het zal m'n eerste mp4/mpeg-4-speler worden m.a.w. ik heb nog niet zoveel ervaring met zulk soort spelers, ik heb al wat specificaties opgezocht op internet
wat winkels af geweest maar ze konden mij niet helpen
Als in map ''X'' 10 mappen zitten met in elke map 10 nummers kan ik dan alle 100 nummers apart selecteren voor afspelen met een soort ''rechtermuisknop'' op map ''X'' of zoiets? (zoals dat ook kan met Winamp in Windows)
Kan ik nummers en mappen zoeken? (zoals dat kan met Windows-zoeken)
Kan ik uit een aantal zoekresultaten mappen of nummers selecteren (zoals dat ook kan met Windows-zoeken)?
Ik hoop dat de vragen niet onbenullig uitvallen, ik ben er wel een kei in.
Zoals gezegd heb ik al wat informatie opgezocht op internet dus diegenen die mij adviseren links te bezoeken zoals mp3.direqt.nl, www.pricewatch.info, www.archos.com, www.kieskeurig.nl of www.mp3man.nl bedank ik vriendelijk voor de moeite maar volgens ik ken ze ongeveer uit m'n hoofd De antwoorden van deze bijzondere vragen heb ik daar dus niet kunnen vinden.
Ik ben specifiek op zoek naar de antwoorden van bovenstaande vragen
Groeten Paul
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:00:
Goedendag,
wat winkels af geweest maar ze konden mij niet helpenik zag dat jullie nogal bekend zijn met de Archos Gmini 400 dus heb ik de onderstaande vragen:
Ik denk dat het over een soort playlist-achtig iets gaat en deze kun je op het apparaat zelf maken. Zo kun je dus een stel afzonderlijke zelf gekozen files laten spelen...
Nee, geen zoekfunctie op apparaat. Wel een soort "windows explorer", en je kunt dus in alle mappen kijken en bestanden selecteren.Kan ik nummers en mappen zoeken? (zoals dat kan met Windows-zoeken)
Groeten Paul
Het lijkt mij gewoon een beetje logische namen aan je mappen/bestanden geven, dan kom je toch er toch wel snel uit lijkt me
En mijn scherm zal niet voor de vakantie gemaakt zijn
Maar ja...wel € 130,- extra op vakantie
Nog iets moois: Ik wilde mijn speler zelf gaan brengen naar BDCC in Alkmaar (ben er vrijdag toch). Dus ik via mail gevraagd aan die gasten daar, zeggen ze:
Ik heb zelfs al een RMA-nummer gekregen van de webshop waar ik hem besteld heb en die vermeld in mijn mail.
Maar ja...wel € 130,- extra op vakantie
Nog iets moois: Ik wilde mijn speler zelf gaan brengen naar BDCC in Alkmaar (ben er vrijdag toch). Dus ik via mail gevraagd aan die gasten daar, zeggen ze:
Jongejonge, dan wordt ie toch ook gewoon opgestuurd...zelfde als dat ik anders had gedaan!Ls,
gaat helaas niet lukken nee, zoals ik al aangaf zijn wij niet ingericht op afhandeling aan eind-klanten. Eea dient via de webshop, waar u het item heeft gekocht, te lopen.
Ik heb zelfs al een RMA-nummer gekregen van de webshop waar ik hem besteld heb en die vermeld in mijn mail.

Verwijderd
nog even wat lof over Archos, player was gevallen en aardig ontzet (is van m'n vriendin) ze schroeft hem open om hem weer een beetje normaal eruit te laten zien (
) paar maanden later deed de HD het niet meer..... ding terug gestuurd naar de webshop (direqt, prima toko trouwens), die belde met de melding dat ie was opengeschroeft, ik zeg: klopt. Hij zegt, ik kan 2 dingen doen, of ik stuur terug naar u of ik stuur hem naar de fabrikant en wellicht gaat dit geld kosten omdat openschroeven buiten de garantie valt. Ik zeg: ik wil hem niet, ding moet gefixed worden. Een paar weken zijn verstreken, gister eens gebeld. "Oh meneer, u krijgt een nieuwe speler binnen een week". Ik zeg: knappie stukkie werk!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 08:05 ]
Ik gebruik altijd Album Cover Art Downloader (http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/). Ideaal, en werkt perfect!Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:17:
Hallo,
Ik ben benieuwd in wat voor een formaat je een albumcover (in pixels) het beste in een ID3v2 tag kunt vastleggen voor een optimale weergave op de Gmini?
Bedankt!
pixelformaat weet ik niet...

Verwijderd
speelt niet zo veel rol de grootte van zo'n prentje maar liefst niet te groot maken, anders kan het wel een tijdje duren eerdat het tevoorschijn komt! heb ik ondervonden toen er een thumb van 1000*1000 pixels op de gmini moest tevoorschijn komen, dat heeft langer dan 10 seconden geduurd, ook al door het feit dat de schijf vol staat
blijkt normaal te zijn bij fat32
En grotere plaatjes hebben meer ruimte nodig, voor als je krap in de ruimte zit
Verwijderd
weet ik was om te proberen, als ik ARC library gebruik en ik zet hem op shuffle is hij ook even bezig 3600 liedjes
Maar nu zit ik met een ander probleem, in België is het nu 37°C (zoals m'n pc aangeeft...) ik heb de Gmini een ganse middag gebruikt en in m'n zak laten zitten, daarna heb ik hem volledig opgeladen en nu werkt hij dus NIET meer! wat raar is want nu is hij wel koud en deze middag was hij echt wel HEET
Ik zet hem aan de harde schijf start op hij begint te ratelen en als het beginscherm er zou moeten opkomen valt hij uit!!!!!!!
WAT NU? dat spul moet toch tegen een beetje temperatuur kunnen! M'n harde schijf in m'n pc is 66°c op dit moment en die werkt nog steeds goed...
Als het zo zit neem ik liever m'n ouwe goeie CD speler van iRiver weer uit de kast
Heb gelezen dat de gmini in gebruik niet hoger dan 35°c aankan! grr wat voor idioten zijn dat nu !!!
Volgende morgen: nog steeds geen actie in te krijgen
WAT NU? dat spul moet toch tegen een beetje temperatuur kunnen! M'n harde schijf in m'n pc is 66°c op dit moment en die werkt nog steeds goed...
Als het zo zit neem ik liever m'n ouwe goeie CD speler van iRiver weer uit de kast
Heb gelezen dat de gmini in gebruik niet hoger dan 35°c aankan! grr wat voor idioten zijn dat nu !!!
Volgende morgen: nog steeds geen actie in te krijgen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 09:40 ]
Verwijderd
Vreemd, werkt hij ook niet als je hem helemaal opgeladen hebt? Ik had hem namelijk eerst ook heel heet laten worden, had toen hetzelfde probleem, maar toen ik hem helemaal opgeladen had deed hij het gewoon weer
Tsja, het zal er wel niet voor niks opstaan dat ie geen hogere temperaturen aankan.
Ik zou ns kijken of je nog garantie kunt krijgen.
Ik zou ns kijken of je nog garantie kunt krijgen.
Verwijderd
Ja hij is compleet opgeladen !! ik snap er niks van hoe het komt! Pas als hij afgekoelt is wil hij niet meer spelen en als hij warm was dan wel!Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:55:
Vreemd, werkt hij ook niet als je hem helemaal opgeladen hebt? Ik had hem namelijk eerst ook heel heet laten worden, had toen hetzelfde probleem, maar toen ik hem helemaal opgeladen had deed hij het gewoon weer
Ja als je dat apparaatnu in zuiderse landen wil gebruiken lukt het helemaal niet dan?
Dan kan ik er eigenlijk niks mee doen want ik wou hem mee nemen naar turkije als imagetank maar blijkbaar zal ik nieuwe CF kaartjes moeten kopen...
OKé ik heb alles geprobeerd RMA dan maar zeker
Hier filmpje over wat er juist gebeurd... (820 kb)
http://members.lycos.nl/utwp/Gmini%20forum/MVI_0158_Archos.avi
Echt niemand een oplossing?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 21:51 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb nu sinds enkele dagen de Gmini 400.
Ik ben nu bezig om mijn muziek erop te zetten en het valt me op dat bij het afspelen van sommige albums het laden zeer lang duurt en het apparaat aangeeft bij bijvoorbeeld 52 seconden van het liedje te zijn terwijl het liedje net begint. (als de Gmini 'm wél geladen heeft)
Ook geeft hij niet alle albumplaatjes op het scherm weer terwijl ik deze wel in de tag heb verwerkt!
Iemand enig idee waar dat ik aan zou kunnen liggen?
Ik kreeg het apparaat met firmware 1.3 ofzo en heb 'm direct ge-update naar 2.1.01
Ik ben nu bezig om mijn muziek erop te zetten en het valt me op dat bij het afspelen van sommige albums het laden zeer lang duurt en het apparaat aangeeft bij bijvoorbeeld 52 seconden van het liedje te zijn terwijl het liedje net begint. (als de Gmini 'm wél geladen heeft)
Ook geeft hij niet alle albumplaatjes op het scherm weer terwijl ik deze wel in de tag heb verwerkt!
Ik kreeg het apparaat met firmware 1.3 ofzo en heb 'm direct ge-update naar 2.1.01
Verwijderd
Als je met VBR files werkt is dat normaal, elke (bijna elke) MP3 speler slaat daarbij op hol bij het aantal resterende minuten. Normaal dus...Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:08:
Hallo,
Hmm, ik heb juist problemen met WMA files, die doen bij mij wel ns vaag.
Ook was er geloof ik een probleem met de Gmini dat WMA files raar deden bij de tijdsaanduiding, maar dat was gefixed in de firmware
Ik zou ff kijken bij welke files het precies is
Ook was er geloof ik een probleem met de Gmini dat WMA files raar deden bij de tijdsaanduiding, maar dat was gefixed in de firmware
Ik zou ff kijken bij welke files het precies is
Verwijderd
ik heb een tijdje gehad dat een aantal wma's na de laatste update het opeens niet meer deden en in het begin vastliepen zodat ik me gmini moet resetten. Opgelost door al mijn muziek weer om te zetten naar wma's met easy cd-da. Beetje nutteloos: wma -> wma
maar het werkte wel
maar het werkte wel
Verwijderd
Misschien zijn je wma's beschadigd door te veel vast te lopenVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:21:
ik heb een tijdje gehad dat een aantal wma's na de laatste update het opeens niet meer deden en in het begin vastliepen zodat ik me gmini moet resetten. Opgelost door al mijn muziek weer om te zetten naar wma's met easy cd-da. Beetje nutteloos: wma -> wma
maar het werkte wel
Hallo
Ik denk er ook over na om een Gmini 400 te kopen maar eerst een paar vraagjes
Ik heb de antwoorden niet kunnen vinden ( zullen wel ergens staan ...)
1: Is het mogelijk om bijv. onder het foto's kijken muziek te kunnen luisteren?
2: Ik heb al een paar dingen gehoort over de Gmini 402, is het aanteraden om hier op te wachten, zo ja
wanneer komt deze uit?
3: Ik krijg binnenkort een set boxen is het mogelijk om de Gmini hierop aan te sluiten en dan te kunnen luisteren? ( En hoe klinkt dat? )
4:Zijn de knopjes echt zo gammel als sommige zeggen?
En het viel me op , dat de site van Archos een beetje anders is, het lijkt wel of ze een reclame campagne zijn begonnen. Ik had de Gmini nog nooit gezien en sinds deze week ligt hij ineen s bij Media Markt en Dixons!!
Alvast Bedankt
Ik denk er ook over na om een Gmini 400 te kopen maar eerst een paar vraagjes
2: Ik heb al een paar dingen gehoort over de Gmini 402, is het aanteraden om hier op te wachten, zo ja
wanneer komt deze uit?
3: Ik krijg binnenkort een set boxen is het mogelijk om de Gmini hierop aan te sluiten en dan te kunnen luisteren? ( En hoe klinkt dat? )
En het viel me op , dat de site van Archos een beetje anders is, het lijkt wel of ze een reclame campagne zijn begonnen. Ik had de Gmini nog nooit gezien en sinds deze week ligt hij ineen s bij Media Markt en Dixons!!
Alvast Bedankt
XPS 9500 | Sony A7RIII
1. NeeThe Answer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:45:
Hallo
Ik denk er ook over na om een Gmini 400 te kopen maar eerst een paar vraagjes![]()
wanneer komt deze uit?
Alvast Bedankt
2. Ja, imho is het aan te raden om te wachten, leuke verbeteringen zoals batterijduur (ook al is die imho van de de 400 ook lang genoeg) en USB Host (
3. Ja, klinkt imho wel goed.
4. Gammel zijn ze niet, ze kunnen wel wat "los" aanvoelen, maar imho zijn ze best goed in te drukken, en vind ik het geen belemmering.
Hij ligt al een tijdje bij de MM hoor, maar het is inderdaad waar dat ze hun site veranderd hebben, ik denk dat ze zich wat meer op de gewone gebruiker willen richten.
Een tijd geleden hadden ze vooral veel dure PVP's, en weinig flashy mp3spelers, en die maken ze nu wel (Archos XS100 bijvoorbeeld)
Hoe zit het met de prijs van de Gmini402 eigelijk?
En wanneer komt deze uit (Ik ben van plan eind juli (als de stufi binnen is) een dingetje aan te schaffen (ben er alleen nog niet helemaal uit of 't een gmini400 of een AV400 wordt)..
En wanneer komt deze uit (Ik ben van plan eind juli (als de stufi binnen is) een dingetje aan te schaffen (ben er alleen nog niet helemaal uit of 't een gmini400 of een AV400 wordt)..
Blaat!
Volgens mij was het een aardig stevig prijsje, reken maar op 400 euro.Iwes schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:15:
Hoe zit het met de prijs van de Gmini402 eigelijk?
Ik heb gisteren mp3man.nl gemailed, en die konden helaas nog geen prijs en datum geven voor de 402.
@Rod thnx
Als de 402 uit zal dan de prijs van de Gmini 400 lager worden?
XPS 9500 | Sony A7RIII
Hij is al behoorlijk gedaald de laatste tijd, ik weet niet hoe ver de prijs nog kan dalen, maar de prijs zal in ieder geval wel wat dalen ja.The Answer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:36:
@Rod thnx
Of ze moeten de 400 al uit de handel halen.
Dan mag ik snel zijn... Hopen dat ze eind juli nog te koop zijn...
Blaat!
Ik heb ook sinds gisteren dit apparaat en ik ben erg onder de indruk! Wat een geweldig ding! Ik heb er nu al iets van 10 gb aan muziek + een paar films op staan. Het kopiëren van pc naar Gmini gaat vet snel, een film van 700 mb staat er binnen een minuut op
Verwijderd
Nou heb ik net een Gmini400 gekocht, maar ik weet niet of mijn speler wel helemaal goed is,
ik hoop dat iemand dit weet:
Als ik mijn schermpje bekijk, kan ik bij de linker rand achter het schermpje kijken, zeg maar
een soort spleetje waardoor je de background verlichting ziet, alle andere randjes die zijn gewoon
zwart en zie je geen licht uit de zijkanten komen...
hier is een foto, maar op de foto is het niet zo heel duidelijk te zien

Is dit schermpje wel helemaal goed ingemonteerd?
ik hoop dat iemand dit weet:
Als ik mijn schermpje bekijk, kan ik bij de linker rand achter het schermpje kijken, zeg maar
een soort spleetje waardoor je de background verlichting ziet, alle andere randjes die zijn gewoon
zwart en zie je geen licht uit de zijkanten komen...
hier is een foto, maar op de foto is het niet zo heel duidelijk te zien

Is dit schermpje wel helemaal goed ingemonteerd?
Yup, het klopt.
Best wel vervelend, want er kan ook stof onder je scherm komen, de boel is daar nogal open
Best wel vervelend, want er kan ook stof onder je scherm komen, de boel is daar nogal open

Verwijderd
Ik wil de Archos gmini 400 als opslagplaats gaan gebruiken voor foto's en als mp3 speler.
Ik heb de Canon 300D, dus dat is 6 a 7 megapixel het schijnt dat de foto's dan niet correct worden weergegeven.... klopt dat en/of is er ondertussen een oplossing voor?
Verder wil ik hem gaan gebruiken op vakantie in Italie/Rome, geen idee hoe warm het daar wordt want ik ben er nooit geweest, maar hij schijnt ook niet goed tegen hitte bestendig te zijn... klopt dat en/of is er ondertussen een oplossing voor?
Ook heb ik gelezen dat hij warm wordt als je hem een tijdje gebruik... nogmaals klopt dat en/of is er ondertussen een oplossing voor?
groetjes, Amber
Ik heb de Canon 300D, dus dat is 6 a 7 megapixel het schijnt dat de foto's dan niet correct worden weergegeven.... klopt dat en/of is er ondertussen een oplossing voor?
Verder wil ik hem gaan gebruiken op vakantie in Italie/Rome, geen idee hoe warm het daar wordt want ik ben er nooit geweest, maar hij schijnt ook niet goed tegen hitte bestendig te zijn... klopt dat en/of is er ondertussen een oplossing voor?
Ook heb ik gelezen dat hij warm wordt als je hem een tijdje gebruik... nogmaals klopt dat en/of is er ondertussen een oplossing voor?
groetjes, Amber
Verwijderd
Het ligt eraan hoe je camera de foto's codeerd. Sommige toestellen komen mooi op het scherm, andere slecht. Maar elke foto moet hij resizen voor de schermresolutie waardoor de meeste foto's een beetje blurry verschijnen. Ook de laadtijd verschilt per fototoestel om de foto te laten zien.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:42:
groetjes, Amber
Wat ik meestal doe ik mijn foto's erop zetten in volledig formaat en later thuis met windows powertools picture resizer kleine plaatjes laat maken (soort thumbnails) die hij wel makkelijk en 1:1 op het scherm kan weergeven.
verder over de wartme kan ik niet veel zeggen, maar die van mij heeft 42 graden in Sevilla overleeft.
Verwijderd
Ik neem dus geen laptop mee op vakantie en ik heb dus geen computer bij de hand ik wil hem als imagetank gaan gebruiken. Maar ik weet dus niet of de foto's goed te zien zijn. Heeft niemand ook een canon 300D en ook de archos gmini 400?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:50:
[...]
Wat ik meestal doe ik mijn foto's erop zetten in volledig formaat en later thuis met windows powertools picture resizer kleine plaatjes laat maken (soort thumbnails) die hij wel makkelijk en 1:1 op het scherm kan weergeven.
Verwijderd
uh iets van 4 uur geloof ik. Maar ik gooi hem zo om de 3 dagen 's nachts een keertje in de oplader.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:01:
O en hoe zit het met het opladen? Er wordt een oplader bij gegeven, hoe lang duurt het opladen als hij (bijna) leeg is?
Maak anders ff een mooi plaatje met je camera en upload hem. Mailen kan ook naar xxx@gmail.com en dan post ik hier wel het resultaat. Of hij hem mooi weergeeft.
NB: niet bijwerken met photoshop ofzo, want die slaat hem anders op. Hij moet direct van de camera komen. En natuurlijk op de grootte waarmee je op vakantie ook gaat schieten
Ik heb zelf de Gmini 400 in combinatie met een KM Dynax 7D, ook foto's van een 6MP camera dus. De JPG-bestanden die ik voor m'n test heb gebruikt zijn ongeveer 2.5MB groot. Het bekijken van een serie foto's gaat niet zo soepel als met je camera. Elke foto zie je langzaam van boven naar beneden opgebouwd worden, het duurt ± 5 seconden voordat de foto geheel wordt getoond.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:59:
Ik neem dus geen laptop mee op vakantie en ik heb dus geen computer bij de hand ik wil hem als imagetank gaan gebruiken. Maar ik weet dus niet of de foto's goed te zien zijn. Heeft niemand ook een canon 300D en ook de archos gmini 400?
Of je dit storend vind, is persoonlijk. Voor mij is 't goed genoeg. Het hoofddoel voor mij is dat ik kan controleren of m'n foto's goed zijn overgekomen op m'n Gmini en dat gaat dus uitstekend.
verander je email adres in iets van mrijkee [at] gmail [dot] com ofso, vanwege spamprogrammas die dit soort sites ook wel eens bezoekenVerwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:51:
[...]
uh iets van 4 uur geloof ik. Maar ik gooi hem zo om de 3 dagen 's nachts een keertje in de oplader.
Maak anders ff een mooi plaatje met je camera en upload hem. Mailen kan ook naar mrijkee@gmail.com en dan post ik hier wel het resultaat. Of hij hem mooi weergeeft.
NB: niet bijwerken met photoshop ofzo, want die slaat hem anders op. Hij moet direct van de camera komen. En natuurlijk op de grootte waarmee je op vakantie ook gaat schieten
Verwijderd
Hallo, bedankt voor jullie hulpvolle reacties allemaal, ik heb alleen nog een vraagje.
Ik heb een kaartje en daar staat op:
lexar 256mb 40x speed kaart. Ik zie er alleen compact flash opstaan, is dit dan een type 1 ?
lexar 256mb 40x speed kaart. Ik zie er alleen compact flash opstaan, is dit dan een type 1 ?
Verwijderd
Hallo,
Jullie zullen vast de vraag al vaker hebben gekregen maar ik heb echt de ballen verstand van video compressie, encoding etc. en zou graag wel eens een videotje op mijn Gmini willen bekijken.
Ik heb nu films op bestandsformaat DIVX MPG 4 V3
Volgens mij moet ik deze coderen naar V4 of V5 toch?
Correct me if I'm wrong
Met welk programma is het voor een leek als ik makkelijk om een video naar een formaat om te zetten die de Gmini kan lezen?
Bedankt!
Jullie zullen vast de vraag al vaker hebben gekregen maar ik heb echt de ballen verstand van video compressie, encoding etc. en zou graag wel eens een videotje op mijn Gmini willen bekijken.
Ik heb nu films op bestandsformaat DIVX MPG 4 V3
Volgens mij moet ik deze coderen naar V4 of V5 toch?
Correct me if I'm wrong
Met welk programma is het voor een leek als ik makkelijk om een video naar een formaat om te zetten die de Gmini kan lezen?
Bedankt!
Verwijderd
alleen MicroDrives zijn type II (zover ik weet). Die van jouw is zeker CF1Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:15:
Hallo, bedankt voor jullie hulpvolle reacties allemaal, ik heb alleen nog een vraagje.
Ik heb nou al van alles geprob, fairuse wiz simpledivx autoGK maar met geen van ze kan ik krijgen wat ik wil:-/ namelijk een dvd 2 divx met niet te merken kwaliteitsachteruitgang en speelbaar op de gmini. (met subs)
Is er mischien een lijst met wat de gmini precies kan spelen zodat ik het handmatig kan doen ipv wizard dit en wizard dat?
Is er mischien een lijst met wat de gmini precies kan spelen zodat ik het handmatig kan doen ipv wizard dit en wizard dat?
Verwijderd
Met AutoGK werkt het hier prima, vraagt blijft welke resolutie je gebruikt. (ware het niet dat ik speelbare 720x576/25fps resoluties draaiend heb op de GMini, met lage bitrates welteverstaan).tflegend schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:15:
Ik heb nou al van alles geprob, fairuse wiz simpledivx autoGK maar met geen van ze kan ik krijgen wat ik wil:-/ namelijk een dvd 2 divx met niet te merken kwaliteitsachteruitgang en speelbaar op de gmini. (met subs)
Definieer "niet te merken kwaliteitsachteruitgang", op dat kleine schermpje zie je dat al snel niet meer, ga je de tvout gebruiken, dan word het een ander verhaal.
Ik heb het al vaak gezegd, maar met VirtualDub krijg je perfecte bestanden om op de Gmini te zetten 
Misschien dat daar maar ns een mini FAQ'je voor moet komen
Misschien dat daar maar ns een mini FAQ'je voor moet komen
Idd, VirtualDub is ideaal voor het omzetten van films die standaard niet goed op je Gmini lopen. Voor DVD's omzetten naar DivX-jes gebruik ik echter DVD Decrypter en AutoGK (Guardian Knot, zie ook tutorial op pagina 18 van dit topic voor extra toelichting (misschien ook iets voor SP?)).
Archos owned...
Zijn er al trouwens geruchten voor een nieuwe (flinke!) firmware update
?
Archos owned...
Zijn er al trouwens geruchten voor een nieuwe (flinke!) firmware update
Hallo,
Ik had een vraagje ik ga binnenkort ( miss. vandaag ) een Gmini kopen bij komplett.
Je krijgt wel oordopjes bij je gmini maar die zijn niet zo goed heb ik begrepen.
Dus ik zou graag nieuwe kopen alleen weet ik nog niet welke.
Ik weet wel dat er hiervoor een topic is ( Wat zijn Goede oordopjes? )
Maar ik vraag het toch liever hier.
Welke Dopjes
gebruiken jullie en zijn jullie daar tevreden over.
Ik zelf dacht aan de Sennheiser Mx 550 of de Sony MDR-EX71SL.
Alvast bedankt
Answer
Ik had een vraagje ik ga binnenkort ( miss. vandaag ) een Gmini kopen bij komplett.
Je krijgt wel oordopjes bij je gmini maar die zijn niet zo goed heb ik begrepen.
Dus ik zou graag nieuwe kopen alleen weet ik nog niet welke.
Ik weet wel dat er hiervoor een topic is ( Wat zijn Goede oordopjes? )
Maar ik vraag het toch liever hier.
Welke Dopjes
Alvast bedankt
Answer
XPS 9500 | Sony A7RIII
Hij is bij de Mediamarkt in Enschede in prijs verlaagd
Hij kost er nu nog maar 309 euro!
(Helaas nu nog geen geld voor, maar hoewel ze eigelijk niet aan reserveren doen is er toch een exemplaar voor me gereserveerd
)
Trouwens, even een vraagje over de games: een kennis van mij heeft heel wat spellen 'gekocht' voor zijn Sony Ericsson waar ook een Mophun Game Engine is. Ik heb de spelletjes van hem gekregen, en het zijn .mpn files, werken deze ook op de gimini400?
(Helaas nu nog geen geld voor, maar hoewel ze eigelijk niet aan reserveren doen is er toch een exemplaar voor me gereserveerd
Trouwens, even een vraagje over de games: een kennis van mij heeft heel wat spellen 'gekocht' voor zijn Sony Ericsson waar ook een Mophun Game Engine is. Ik heb de spelletjes van hem gekregen, en het zijn .mpn files, werken deze ook op de gimini400?
[ Voor 37% gewijzigd door Iwes op 04-07-2005 14:37 ]
Blaat!
Die spelletjes zijn volgens mij gekoppeld aan je code die op je Gmini staat, dus dat gaat niet werken.Iwes schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:25:
Hij is bij de Mediamarkt in Enschede in prijs verlaagdHij kost er nu nog maar 309 euro!
(Helaas nu nog geen geld voor, maar hoewel ze eigelijk niet aan reserveren doen is er toch een exemplaar voor me gereserveerd)
Verwijderd
voor zover ik weet is het met die mophun spelletjes zo dat die van de mobieltjes standaard niet op je gmini werken, maar zodra er iemand er eentje voor z'n gmini heeft gekocht, doet ie het op alle gmini's (ergens op een forum gelezen, t kan zijn dat het niet klopt hoor!)
Nee, dat kan dus niet als ie aan je ID van je Gmini gekoppeld is.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:47:
voor zover ik weet is het met die mophun spelletjes zo dat die van de mobieltjes standaard niet op je gmini werken, maar zodra er iemand er eentje voor z'n gmini heeft gekocht, doet ie het op alle gmini's (ergens op een forum gelezen, t kan zijn dat het niet klopt hoor!)
Maar dus, theoretisch, als ik het imei-nr van het spel verander in de code van m'n toekomstige gmini, dan zou hij het doen, of is het zo dat de spellen van de Gmini een heel ander formaat heeft (of de code van de Gmini?)RoD schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:48:
[...]
Nee, dat kan dus niet als ie aan je ID van je Gmini gekoppeld is.
Blaat!
Ik heb zelf de Sony EX71SL dopjes en die bevallen mij prima ! Die Sennheiser dopjes vind ik zelf niet zo. Dus als ik jou was zou ik voor de Sony's gaanThe Answer schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:40:
Welke Dopjesgebruiken jullie en zijn jullie daar tevreden over.
Alvast bedankt
Answer
Ik heb nu mn 2e AB inmiddels, nadat de eerste kapot was gegaan na draadbreuk.
Maar nu heb ik bij de 2e ook last van een scherp hoog geluid, wat ik vaak krijg als de AB aansluiting er niet helemaal stevig inzit.
Hebben jullie dit ook wel ns? ik baal er behoorlijk van.
Maar nu heb ik bij de 2e ook last van een scherp hoog geluid, wat ik vaak krijg als de AB aansluiting er niet helemaal stevig inzit.
Hebben jullie dit ook wel ns? ik baal er behoorlijk van.
Ja, dat dacht ik ook al maar ik had gelezen dat die Sony EX71SL heel snel kapot gaan ( de bedrading )BaT schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:36:
[...]
Ik heb zelf de Sony EX71SL dopjes en die bevallen mij prima ! Die Sennheiser dopjes vind ik zelf niet zo. Dus als ik jou was zou ik voor de Sony's gaan
Dus ga ik nu denk ik voor de Sharp MD88. Maar ik wacht nu nog wel even met kopen.
Oja, ik heb net de Gmini bij Komplett. besteld+ het tasje van Infusion Threads.
Hoelang duurt het ongeveer tot dat tasje binnen is? ( Istie strax nog eerder dan de Gmini zelf

ps: Bijna Deel 3
XPS 9500 | Sony A7RIII
Ja, dan moet je die spellen op de een of andere manier hacken.Iwes schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:27:
[...]
Maar dus, theoretisch, als ik het imei-nr van het spel verander in de code van m'n toekomstige gmini, dan zou hij het doen, of is het zo dat de spellen van de Gmini een heel ander formaat heeft (of de code van de Gmini?)
Geloof dat een aantal mensen hier al mee bezig waren, maar dat is hier illegaal op GoT, dus ik hou er maar over op
Ik heb het tasje van Infusion Threads van iemand gekocht hier op GoT, ik weet dus zelf niet hoelang het duurt als je hem via hun besteld... Lijkt me dat met een CC een snelle betaling is > en de bezorging duurt vast niet langer als 7 werkdagen.The Answer schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:18:
[...]
Hoelang duurt het ongeveer tot dat tasje binnen is? ( Istie strax nog eerder dan de Gmini zelf)
ps: Bijna Deel 3![]()
![]()
En idd bijna deel 3 alweer van deze geweldige speler ! Een van de weinige gadgets hier met zo'n reeks topics
[ Voor 4% gewijzigd door BaT op 05-07-2005 02:40 ]
Verwijderd
Ik heb hem zondagmiddag om 15:46uur besteld. Ook bij Komplett.nl (goedkoopste via pricewatch) onder rembours. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg.
Het uploaden van muziek zal voor mij geen moeite zijn, maar het omzetten van films en clips zal me niet zo een twee driee lukken. Wordt dat goed uitgelegd in het boekje?
Trouwens als je de lijst met mp3tjes/muziek hebt, vallen de clips er dan ook onder, of heeft dat zijn eigen kopje?
Het uploaden van muziek zal voor mij geen moeite zijn, maar het omzetten van films en clips zal me niet zo een twee driee lukken. Wordt dat goed uitgelegd in het boekje?
Trouwens als je de lijst met mp3tjes/muziek hebt, vallen de clips er dan ook onder, of heeft dat zijn eigen kopje?
in het hoofdmenu moet je kiezen tussen music en video.
Verder staat er op de speler zelf al "Archos MPG4 Translator" en VirtualDub. Beide instaleren op je pc. Translator opstarten en het wijst zich vanzelf.
Verder staat er op de speler zelf al "Archos MPG4 Translator" en VirtualDub. Beide instaleren op je pc. Translator opstarten en het wijst zich vanzelf.
@ AmberT
Die Archos Translator is slecht ... die werkt icm VirtualDub > m.a.w. je hebt die hele Archos Translator niet nodig > Virtual Dub alleen werkt beter imho.
Hoe het best DVD's te rippen heb ik uitgelegd op pagina 18 van dit topic.
Als ik jou was zou ik , nu je de speler toch nog niet hebt, het hele eerste topic en 2e topic doorlezen; weet je meteen 80% van de vragen die je anders in de nabije toekomst toch hier zou stellen..... verder staat er op je Archos nog een pdf handleiding voor alle echte noob vraagjes (deze zou je ook al eventueel kunnen bekijken, aangezien deze ook van de Archos website is te downloaden).
Die Archos Translator is slecht ... die werkt icm VirtualDub > m.a.w. je hebt die hele Archos Translator niet nodig > Virtual Dub alleen werkt beter imho.
Hoe het best DVD's te rippen heb ik uitgelegd op pagina 18 van dit topic.
Als ik jou was zou ik , nu je de speler toch nog niet hebt, het hele eerste topic en 2e topic doorlezen; weet je meteen 80% van de vragen die je anders in de nabije toekomst toch hier zou stellen..... verder staat er op je Archos nog een pdf handleiding voor alle echte noob vraagjes (deze zou je ook al eventueel kunnen bekijken, aangezien deze ook van de Archos website is te downloaden).
[ Voor 23% gewijzigd door BaT op 05-07-2005 12:00 ]
Verwijderd
Ik heb die gast van Infusion Threads een keer gemailt met de vraag hoe lang het verzenden duurt. Hij zei dat het tussen de 5 en 14 dagen ging duren.BaT schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:39:
[...]
Ik heb het tasje van Infusion Threads van iemand gekocht hier op GoT, ik weet dus zelf niet hoelang het duurt als je hem via hun besteld... Lijkt me dat met een CC een snelle betaling is > en de bezorging duurt vast niet langer als 7 werkdagen.
Weet iemand wanneer de Gmini 402 in de winkel ligt? Ik ben van plan om voor mijn vakantie (begin augustus) een Gmini te kopen, maar eigenlijk wil ik wel graag de 402 kopen..... Ligt ie voor die tijd al in de winkels??
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 14:14 ]
Volgens mij weet niemand nog wanneer die in de winkel gaat liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:11:
[...]
Ik heb die gast van Infusion Threads een keer gemailt met de vraag hoe lang het verzenden duurt. Hij zei dat het tussen de 5 en 14 dagen ging duren.
Weet iemand wanneer de Gmini 402 in de winkel ligt? Ik ben van plan om voor mijn vakantie (begin augustus) een Gmini te kopen, maar eigenlijk wil ik wel graag de 402 kopen..... Ligt ie voor die tijd al in de winkels??
Heeft Archos eigenlijk wel gezegt dat de Gmini 402 ook echt komt?
Volgens mij was het alleen maar een gerucht.....

XPS 9500 | Sony A7RIII
Verwijderd
Als ik deze site moet geloven kan hij gekocht worden voor € 429,=. Leverbaar binnen 3 weken..The Answer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:51:
Heeft Archos eigenlijk wel gezegt dat de Gmini 402 ook echt komt?
Maar wanneer is hij op de nederlandse markt......
Ik vind het raar dat hij al bijna te koop is terwijl hij door Archos nog niet officieel is aangekondigd..
Blaat!
Dat is maar 1 winkel, als er nou meerdere winkels zijn..Iwes schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:22:
Ik vind het raar dat hij al bijna te koop is terwijl hij door Archos nog niet officieel is aangekondigd..
Ik zou gewoon ff kijken wanneer Archos het zelf aankondigd, dat is betrouwbaarder denk ik.
Vamiddag eindelijk mijn Gmini 400 gekregen! Schitterend ding!
Helaas kwam ik er al snel achter dat er een vervelende bug in zat (of het scherm is kapot, kan ook nog). Als mijn Gmini 400 opstart wil die soms een wit scherm geven en blijft hij daarop hangen. Heb het idee dat hij wel doorboot, want als ik op knopjes druk reageert de HD.
Ook als het beeldscherm uit gaat tijdens het afspelen van een nummer (energiebesparende stand dus) wil die af en toe een wit scherm geven.
Ik snap dat jullie er hier weinig aan kunnen doen, maar ik ben benieuwd of iemand anders hier er nog last van heeft. Wat heb ik al geprobeerd?:
- fireware upgrade naar de nieuwste firmware: 2.1.01 (als eerste uiteraard
).
- nederlandse helpdeks gebeld: zij kwamen met de oplossing om de HD te formateren. Hielp niet.
- tot 2x de helpdeks van europa gemaild: ik wacht nog steeds op antwoord.
- mp3man.nl (aankoopsite) alvast maar gemaild, misschien willen die hem ruilen.
- als mijn Gmini een wit scherm gaf, hem aansluiten op me tv en overschakelen op tv out modus: tv geeft wel gewoon goed beeld (zal dus echt aan het schermpje van de Gmini liggen).
Al met al ben ik nog steeds tevreden over het apparaat, het scherm is geweldig helder en scherp (mits hij het doet
) Afwachten wat er gebeurd maar
Heeft iemand trouwens ervaring met het omruilen van producten bij mp3man.nl ?
Ook als het beeldscherm uit gaat tijdens het afspelen van een nummer (energiebesparende stand dus) wil die af en toe een wit scherm geven.
Ik snap dat jullie er hier weinig aan kunnen doen, maar ik ben benieuwd of iemand anders hier er nog last van heeft. Wat heb ik al geprobeerd?:
- fireware upgrade naar de nieuwste firmware: 2.1.01 (als eerste uiteraard
- nederlandse helpdeks gebeld: zij kwamen met de oplossing om de HD te formateren. Hielp niet.
- tot 2x de helpdeks van europa gemaild: ik wacht nog steeds op antwoord.
- mp3man.nl (aankoopsite) alvast maar gemaild, misschien willen die hem ruilen.
- als mijn Gmini een wit scherm gaf, hem aansluiten op me tv en overschakelen op tv out modus: tv geeft wel gewoon goed beeld (zal dus echt aan het schermpje van de Gmini liggen).
Al met al ben ik nog steeds tevreden over het apparaat, het scherm is geweldig helder en scherp (mits hij het doet
Njah, gewoon stuk dus, ik heb nog nooit zoiets gehoord, of voorbij zien komen in dit topic.
mp3man.nl wil nog wel ns lang over omruilen doen, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.
mp3man.nl wil nog wel ns lang over omruilen doen, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.
Het is wel voorbij gekomen in dit topicRoD schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:18:
Njah, gewoon stuk dus, ik heb nog nooit zoiets gehoord, of voorbij zien komen in dit topic.
Kan zijn dat het een firmware foutje is geweest ja, maar volgens mij zijn die bugs al lang opgelost.Inner schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:21:
[...]
Het is wel voorbij gekomen in dit topicMensen die er 1malig last van hebben gehad. Maar ik heb er echt constant last van. Ik heb mp3man.nl inmiddels een emailtje gestuurd. Reageren ze niet bel ik ze wel even!
Succes met omruilen
Ja daar dacht ik dus ook aan. In dit forum (of deel 1) is ook opgemerkt dat het een firmware bugje zou zijn geweest, daarom heb ik gelijk de nieuwe firmware eroverheen gegooid. Maarja, het mocht niet baten. Ik ga hem in ieder geval wel ruilen, voor dat geld wil ik uiteraard een ding wat goed werktRoD schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:22:
[...]
Kan zijn dat het een firmware foutje is geweest ja, maar volgens mij zijn die bugs al lang opgelost.
Succes met omruilen

[ Voor 3% gewijzigd door Inner354 op 05-07-2005 21:26 ]
Verwijderd
Ik heb hem vanochtend binnen gekregen, en ik heb er al wat mee gespeeld, muziek erop ging goed maar nou heb ik nog de vraag hoe krijg ik de nieuwe firmware erop? Ik heb het al gedownload,maar in welke map moet ik het zetten?
Gewoon in de root directory zetten, dus gewoon rechtermuisknop op je Gmini, en dan plakken.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:39:
Ik heb hem vanochtend binnen gekregen, en ik heb er al wat mee gespeeld, muziek erop ging goed maar nou heb ik nog de vraag hoe krijg ik de nieuwe firmware erop? Ik heb het al gedownload,maar in welke map moet ik het zetten?
Dan naar System, of iets dergelijks, en dan firmware upgrade.
Verwijderd
Oja, en het knopje naar rechts doet het heel moeizaam. Ik kan hem nu niet terug sturen want ik ga over een paar dagen op vakantie maar ik heb een jaar garantie toch? Dus dan kan ik hem over een maand (dan ben ik ongeveer terug) gewoon terugsturen en vragen of ze hem willen omruilen?
Verwijderd
Bedankt voor je hele snelle antwoord, ik heb het net gedaan en het werkt wel op een ding na ik heb de allerniewste versie erop staan (1.3.04), dat had ik niet gezienRoD schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:42:
[...]
Gewoon in de root directory zetten, dus gewoon rechtermuisknop op je Gmini, en dan plakken.
Dan naar System, of iets dergelijks, en dan firmware upgrade.
2.1.01 is de nieuwste versie, daar komt bij, voor dit soort vragen is de handleiding gemaakt (hoe firmware er op te zetten).
Over dat knopje van je , veel mensen hier hebben wel een knop die ietswat lastig werkt (bij mij zelf gelukkig de middelste van de drie onder je scherm, die je dus bijna nooit nodig hebt). Dus of je hem daarvoor wil laten omruilen : je bent hem dan een geruime tijd kwijt, het kost je waarschijnlijk ook nog geld en er is een kans dat je daarna weer eentje krijgt waar een knopje niet goed funktioneert.... dus of je die moeite allemaal wil nemen moet je maar voor je zelf bepalen
Over dat knopje van je , veel mensen hier hebben wel een knop die ietswat lastig werkt (bij mij zelf gelukkig de middelste van de drie onder je scherm, die je dus bijna nooit nodig hebt). Dus of je hem daarvoor wil laten omruilen : je bent hem dan een geruime tijd kwijt, het kost je waarschijnlijk ook nog geld en er is een kans dat je daarna weer eentje krijgt waar een knopje niet goed funktioneert.... dus of je die moeite allemaal wil nemen moet je maar voor je zelf bepalen
[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 06-07-2005 14:31 ]
Verwijderd
Over de firmware heb ik niet iets duidelijks kunnen vinden in de handleiding.BaT schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:29:
2.1.01 is de nieuwste versie, daar komt bij, voor dit soort vragen is de handleiding gemaakt (hoe firmware er op te zetten).
Ik heb net de handleiding doorgenomen en ik heb een laatste vraagje,
Ik heb itunes maar ik heb een gewone pc (xp). Hoe krijg ik die nummers van itunes dan op de gmini of kan dat niet? Dit vond ik in de handleiding, is dat ook bij van toepassing? Ik heb geprobeerd om het bestand te openen maar dit werkte niet, wat is decomprimeren?
MUZIEK - iTunes™ gebruiken op uw Gmini 400
De eenvoudigste manier om muziekbestanden over te
zetten tussen een Macintosh®-computer en uw Gmini 400
is met Macintosh Finder™ bestanden van en naar uw
Macintosh® te slepen.
Voor Macintosh®-gebruikers die de Gmini 400 met
iTunes® willen gebruiken, heeft ARCHOS een speciale
i-Tunes®-plug-in ontwikkeld. Deze vindt u in de map /Data/i-Tunes Plug-in
op de Gmini 400-harddisk of op de Archos-website. In deze map vindt
u een gecomprimeerd .sit-bestand. Decomprimeer het bestand en open
de map voor uw besturingssysteem. U vindt een .JPEG-afbeelding die
aangeeft waarnaar u de plug-in moet kopiëren. Eens u dit heeft gedaan,
zal iTunes™ de Gmini 400 herkennen als een ‘Apparaat’
Heb je de iTunes plugin wel geinstalleerd?Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:47:
[...]
Over de firmware heb ik niet iets duidelijks kunnen vinden in de handleiding.
Ik heb net de handleiding doorgenomen en ik heb een laatste vraagje,
Ik heb itunes maar ik heb een gewone pc (xp). Hoe krijg ik die nummers van itunes dan op de gmini of kan dat niet? Dit vond ik in de handleiding, is dat ook bij van toepassing? Ik heb geprobeerd om het bestand te openen maar dit werkte niet, wat is decomprimeren?
MUZIEK - iTunes™ gebruiken op uw Gmini 400
De eenvoudigste manier om muziekbestanden over te
zetten tussen een Macintosh®-computer en uw Gmini 400
is met Macintosh Finder™ bestanden van en naar uw
Macintosh® te slepen.
Voor Macintosh®-gebruikers die de Gmini 400 met
iTunes® willen gebruiken, heeft ARCHOS een speciale
i-Tunes®-plug-in ontwikkeld. Deze vindt u in de map /Data/i-Tunes Plug-in
op de Gmini 400-harddisk of op de Archos-website. In deze map vindt
u een gecomprimeerd .sit-bestand. Decomprimeer het bestand en open
de map voor uw besturingssysteem. U vindt een .JPEG-afbeelding die
aangeeft waarnaar u de plug-in moet kopiëren. Eens u dit heeft gedaan,
zal iTunes™ de Gmini 400 herkennen als een ‘Apparaat’
Verwijderd
Nou ik heb geprobeerd om het bestand te openen maar dit werkte niet,
in de tekst staat dat je het moet decomprimeren, maar wat is decomprimeren?
Verwijderd
Nou ik heb geprobeerd om het bestand te openen maar dit werkte niet ik kan geen .sit file openen want dan heb je een bepaald programma nodig wat de pc op internet zou moeten zoeken ,misschien ligt het eraan dat ik een gewone pc heb? Is er anders een ander programma wat jullie gebruiken om muziek van cd's naar mp3 te zetten?
Ze bedoelen dat ze dat bestandje moet uitpakken denk ik, maar als het niet lukt kun je het volgens mij ook van de Archos site halen.
Maar waarom zo moeilijk doen, dat ding is immers Plug&Play
Maar waarom zo moeilijk doen, dat ding is immers Plug&Play
offtopic:
In plaats van 2 berichten achter elkaar kun je beter de edit knop gebruiken
In plaats van 2 berichten achter elkaar kun je beter de edit knop gebruiken
Blz 58 van de Nederlandse en blz 56 van de Engelse handleiding (die je beiden vind in GMINI:\DATA\MANUALS). Staat tevens gewoon in de inhouds opgave vermeld. Wordt stap voor stap uitgelegd : dus nogmaals AmberT : lees ff de GEHELE handleiding door (niet dat flinterdunne papiertje wat je er bij krijgt, maar de ECHTE manual van meer dan XX pagina's die digitaal staat op je Gmini/Archos Website.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:47:
[...]
Over de firmware heb ik niet iets duidelijks kunnen vinden in de handleiding.
Scheelt ons weer een hoop overbodige noob vraagjes.
[ Voor 34% gewijzigd door BaT op 07-07-2005 04:48 ]
Echt shit, ik had mijn Gmini bij Komplett gekocht omdat hij a: zo goedkoop was en b: over 2 dagen op vooraad was.
Hij zo op woensdag op vooraad zijn...
Hij was gister nog niet binnen dus dan stuur ik een mailtje om te vragen of hij wel op vooraad is, krijg ik dit terug:
Geachte klant,
De Gmini 400 is momenteel niet voorradig. De levering is uitgesteld naar 12.07.2005 maar helaas nog niet bevestigd, dus het zou weer aangepast kunnen worden door de leverancier - daar hebben wij geen invloed op.. :-/
Met vriendelijke groet,
Komplett
Nouja nog weer een halve week wachten dus
Oja als iemand tijd te veel heeft, kan hij dan wat foto's van zijn Gmini maken, dat vrolijkt je op!!
The Answer
Hij zo op woensdag op vooraad zijn...
Hij was gister nog niet binnen dus dan stuur ik een mailtje om te vragen of hij wel op vooraad is, krijg ik dit terug:
Geachte klant,
De Gmini 400 is momenteel niet voorradig. De levering is uitgesteld naar 12.07.2005 maar helaas nog niet bevestigd, dus het zou weer aangepast kunnen worden door de leverancier - daar hebben wij geen invloed op.. :-/
Met vriendelijke groet,
Komplett

Nouja nog weer een halve week wachten dus
Oja als iemand tijd te veel heeft, kan hij dan wat foto's van zijn Gmini maken, dat vrolijkt je op!!
The Answer
XPS 9500 | Sony A7RIII
Hier vind je veel pics van de Archos Gmini 400
Ahh heerlijk dankejewel
XPS 9500 | Sony A7RIII
offtopic:
Is het goed dat ik het 3e deel maak zodra deze vol zit?
Is het goed dat ik het 3e deel maak zodra deze vol zit?
Ik heb zojuist m'n iriver H340 gemold door er een verkeerde adapter in te steken.. dus nu op zoek naar een nieuwe hd mp3 speler. Maar als ik een beetje rondkijk is er eigelijk weinig verandert..
Wat ik daarmee bedoel is dat er eigelijk geen mooie alternatieven zijn voor een mooi multimedia apparaat.. sommige zoals de nieuwe ipod ( 60 gig en photo functie) zijn wel mooi maar doen eigelijk ook niks meer dan de h340, die ondertussen al veel langer op de markt is..
Ook was de gmini 400 er toen al.. in al die tijd zijn er volgens mij weinig andere uitgekomen die ook minimaal 40gig schijf hebben, goeie foto en videofunctie en toch nog redelijke accu.. of vergis ik me??
(( voor degene een leuk alternatief weten; budget is max 600 euro, tnx alvast
))
Wat ik daarmee bedoel is dat er eigelijk geen mooie alternatieven zijn voor een mooi multimedia apparaat.. sommige zoals de nieuwe ipod ( 60 gig en photo functie) zijn wel mooi maar doen eigelijk ook niks meer dan de h340, die ondertussen al veel langer op de markt is..
Ook was de gmini 400 er toen al.. in al die tijd zijn er volgens mij weinig andere uitgekomen die ook minimaal 40gig schijf hebben, goeie foto en videofunctie en toch nog redelijke accu.. of vergis ik me??
(( voor degene een leuk alternatief weten; budget is max 600 euro, tnx alvast
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Ook mininmaal 40GB? de Archos Gmini 400 heeft maar 20GB hoor 
Maar de AV4x0 serie heeft grotere uitvoeringen, maar is wel een stukje groter en duurder.
Het voordeel is dan weer wel dat je een groter scherm hebt, en nog een paar kleine extra'tjes.
Als je nog iets meer dan 600 euro als budget zou hebben, zou je ook naar de PMA430 kunnen kijken
Maar de AV4x0 serie heeft grotere uitvoeringen, maar is wel een stukje groter en duurder.
Het voordeel is dan weer wel dat je een groter scherm hebt, en nog een paar kleine extra'tjes.
Als je nog iets meer dan 600 euro als budget zou hebben, zou je ook naar de PMA430 kunnen kijken
tnx voor snelle replyRoD schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:22:
Ook mininmaal 40GB? de Archos Gmini 400 heeft maar 20GB hoor
Ik bedoel ook minimaal 40 gig omdat mijn ''oude'' H340 dat ook heeft, die pma430 is zeker wel interessant maar heeft voor zover ik kan lezen (ben net met de c-net review bezig) maar een 30 gig hdd..en mijn muziek alleen is al ronde de 25 gig dus als daar nog films bij moeten komen...
Zit ook te kijken naar de iriver pmp140, deze heeft een groter scherm als de gmini en ook meer ruimte..maar is wel weer duurder, ook de nieuw iaudio x5 is wel interessant: 60gig, photo en video, alleen is er daar ook een x5l van, die heeft maar 30 gig maar wel longplay (35 uur) weet iemand of er ook een 60 gig longplay versie komt??
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
PMP140 is een erg groot ding, te groot imho.intuliegend schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:36:
[...]
tnx voor snelle reply![]()
Ik bedoel ook minimaal 40 gig omdat mijn ''oude'' H340 dat ook heeft, die pma430 is zeker wel interessant maar heeft voor zover ik kan lezen (ben net met de c-net review bezig) maar een 30 gig hdd..en mijn muziek alleen is al ronde de 25 gig dus als daar nog films bij moeten komen...
Zit ook te kijken naar de iriver pmp140, deze heeft een groter scherm als de gmini en ook meer ruimte..maar is wel weer duurder, ook de nieuw iaudio x5 is wel interessant: 60gig, photo en video, alleen is er daar ook een x5l van, die heeft maar 30 gig maar wel longplay (35 uur) weet iemand of er ook een 60 gig longplay versie komt??
Die iAudio hou je vast op dezelfde manier als een H340, en dat kijkt niet lekker imho (of jij dat ook vind moet je zelf maar bepalen)
Persoonlijk zou ik dan voor de AV4xx serie gaan
dit gaat zo trouwens wel erg offtopic, als je er niet uitkomt kun je beter zelf een topic openen denk ik
Waarschijnlijk (voorlopig?) niet, dan zal er eerst een 60GB hd moeten uitkomen met maar 1 platter (anders is de HD te dik, en is er geen ruimte voor de extra 'grote' batterij.intuliegend schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:36:
[...]
weet iemand of er ook een 60 gig longplay versie komt??
Vrijdagmiddag eindelijk de auto weten te pakken om naar Rotterdam te rijden om mp3man.nl een bezoekje te brengen. Aangezien mijn Gmini 400 af en toe een wit scherm wilden geven bij het aanzetten wilden ik hem ruilen tegen een goedwerkende versie. Aangekomen bij mp3man.nl heb ik eerst een klein kwartiertje in de rij moeten staan, waarna ik geholpen werd door een vriendelijke jonge man. Eenmaal het probleem uitgelegd en laten zien, kreeg ik gelijk een nieuwe Gmini 400 mee! Uiteraard gelijk in de auto even getest of de nieuwe Gmini 400 geen wit scherm probleem gaf en waarachtig, hij werkte!
Al met al jammer van de eerste Gmini 400, maar het blijft een geweldig apparaat! Ook de service van mp3man.nl is uitstekend geweest!
Deze post is naar aanleiding van mijn vorige post over de slecht werkende Gmini 400
Al met al jammer van de eerste Gmini 400, maar het blijft een geweldig apparaat! Ook de service van mp3man.nl is uitstekend geweest!
Deze post is naar aanleiding van mijn vorige post over de slecht werkende Gmini 400
Er kan een keer een maandagochtendproduct tussenzitten hèInner schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:01:
Vrijdagmiddag eindelijk de auto weten te pakken om naar Rotterdam te rijden om mp3man.nl een bezoekje te brengen. Aangezien mijn Gmini 400 af en toe een wit scherm wilden geven bij het aanzetten wilden ik hem ruilen tegen een goedwerkende versie. Aangekomen bij mp3man.nl heb ik eerst een klein kwartiertje in de rij moeten staan, waarna ik geholpen werd door een vriendelijke jonge man. Eenmaal het probleem uitgelegd en laten zien, kreeg ik gelijk een nieuwe Gmini 400 mee! Uiteraard gelijk in de auto even getest of de nieuwe Gmini 400 geen wit scherm probleem gaf en waarachtig, hij werkte!![]()
Veel plezier met je mooie spelertje
De itunes plugin is alleen voor macintosh. ipv de itunes plugin is er voor windows een windows media player plugin bijgezet. Je kunt de gmini400 dus niet gebruiken met itunes met een pc (niet macintosh computer).Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:49:
Nou ik heb geprobeerd om het bestand te openen maar dit werkte niet ik kan geen .sit file openen want dan heb je een bepaald programma nodig wat de pc op internet zou moeten zoeken ,misschien ligt het eraan dat ik een gewone pc heb? Is er anders een ander programma wat jullie gebruiken om muziek van cd's naar mp3 te zetten?
Verwijderd
Voorlopig heeft blijkbaar niemand het geprobeerd, dus heb ik het er maar op gewaagd en me een MACF-10 adapter van Olympus aangeschaft. En jawel, met deze adapter kunnen vlot Xd kaarten in de Gmini worden ingelezen. Ik heb een kaart van 512 Mb zonder problemen overgetankt. Super!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 23:50 ]
Dat is nou interessant om te weten 
Misschien dat er nog meer adapters werken, dan is zon dure, grote adapter van Archos ook niet nodig.
Even kijken of er ook dat soort dingen voor Memorystick pro zijn.
Misschien dat er nog meer adapters werken, dan is zon dure, grote adapter van Archos ook niet nodig.
Even kijken of er ook dat soort dingen voor Memorystick pro zijn.
Ik word echt gek nu, bij komplett.nl is hij weer uitgesteldt, naar de 15e.Iwes schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:25:
Hij is bij de Mediamarkt in Enschede in prijs verlaagdHij kost er nu nog maar 309 euro!
(Helaas nu nog geen geld voor, maar hoewel ze eigelijk niet aan reserveren doen is er toch een exemplaar voor me gereserveerd)
Ik ga bijna op vakantie en ik heb echt GeeN zin om te wachten om mijn gmini
Ik had gelezen dat Iwes 'm had gezien voor € 309,- bij MM Enschede.
ff vraagje is hij daar nog steeds goedkoop ? en kan ik dan naar mediamarkt Rijswijk gaan om
de prijs daar omlaag te krijgen??
ALvast bedankt > gaat weer kijken op komplett oftie nog langer is uitgesteld....................
EDIT: Kan je eigenlijk wel een bestelling annuleren als je al betaald hebt??

[ Voor 7% gewijzigd door The Answer op 10-07-2005 16:47 ]
XPS 9500 | Sony A7RIII
miss moet je morgen gewoon even bellen ( Ik zou niet gaan mailen, met de telefoon is toch handiger).
999 reply
999 reply
[ Voor 8% gewijzigd door GoTman op 10-07-2005 16:55 ]
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Dit topic is gesloten.