[2000] Ntoskrnl.exe ontbreekt na naamswijziging computer

Pagina: 1
Acties:

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-04 20:49

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Tweakers,

Zojuist iets heel vreemds meegemaakt.
Ik heb hier een laptop staan. Die zit in een bedrijf gewoon in een netwerk en heeft een computernaam. Nu wou diegene even op internet. Hij zit zelf bij @home en van hun moet je de computernaam altijd wijzigen in je CC nummer. Dat heb ik ook gedaan (en na zijn internettijd wou ik dan gewoon de normale naam terug zetten).

Hierna een reboot gegeven.

Nu zegt hij bij het opstarten.

"ntoskrnl.exe" ontbreekt, plaats deze terug in je system32 map.

:/ :/ :/

De melding was overigens wel anders maar dit is hem samengevat.

Weet iemand hoe dit komt of wat ik kan doen?

Het is een P4 laptop van HP. Maar dat is geloof ik niet van belang.
Moet ik nu met een opstartdiskette even zo'n bestand terug zetten in de system32 map?

Hoe kom ik overigens aan een opstartdiskette van windows 98?
Bootdisk.com ofzo heeft geloof ik alleen images en bij mij zei hij altijd dat mijn diskette niet goed was :/

Help :)

Verwijderd

ntoskrnl? windows98? tenzij je ntfs for windows 98 gebruikt, heb je voor windows 98 geen ntoskrnl nodig :) (gelukkig hebben we de topic nog, win2k)
Gewoon de windows installatie cd pakken, hiervan booten, repair mode, en windows system bestanden veriferen / terugzetten. Er wordt dan gecheckt of je systeem bestanden mist, en die zet deze terug. Ik denk trouwens dat je weinig met windows 98 bootflop kunt, aangezien windows 98 geen ntfs aankan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 20:23 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ohnee klopt, maar dat was het eerste dat ik me opkwam om in dos te komen om even gauw een bestand terug te zetten ;)

Maar ik moet dus van mijn win 2k cd booten en dan die setup in gaan en dan repairen? Ik vind het allemaal maar link aangezien het een laptop van de zaak is :)

Verwijderd

Wat je ook kan doen, is ntoskrnl van de cd kopieren. Dus van cd booten, repair-mode, console kiezen, en copy ntoskrnl.exe naar c:\<windows-dir>\system32. Misschien minder 'erg'.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 20:30 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Dan ga ik liever voor je 2e optie :)
Maar als je van CD boot dan zegt hij toch alleen maar "druk om een toets om van cd te booten" en daarna komt hij in het blauwe setup menu en dan kun je toch geen console kiezen?

Misschien een stomme vraag :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mickjuh schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:26:
Ik vind het allemaal maar link aangezien het een laptop van de zaak is :)
Waarom ga je dan een computer naam van een Domain memberPC aanpassen?

Nou ja.

Probeer de Recovery Console maar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is het inderdaad een domain member? Want als dat zo is, kan je het misschien maar beter er gewoon mee laten zitten, eenmaal je PC uit het domain krijg je die er toch niet meer in zonder dat je domain rechten hebt.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:45:
Is het inderdaad een domain member? Want als dat zo is, kan je het misschien maar beter er gewoon mee laten zitten, eenmaal je PC uit het domain krijg je die er toch niet meer in zonder dat je domain rechten hebt.
Nee dat niet, hij zat in een werkgroep. Maar hij zei wel dat hij in een netwerk zat daar.
Heb alleen de computer naam aangepast.

Als ik de win 2K CD erin doe dan opent hij het blauwe setup menu. Dat is toch niet het recorvery menu? :)

Verwijderd

Staat er wat in die set-up menu? In de bios aangegeven dat je van cd wilt booten (bootorder, cd eerst)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

"Press R for Recovery" ofzo moet er toch staan dacht ik ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Klopt... Ik ben nu net weer terug. Laptop staat namelijk hier bij de buren.

Ik ben in het recovery menu geweest. Daarin had je 2 opties:

recovery menu
andere recovery ofzo (ik geloof dat deze nog zwaarder is)

Heb eerst die 2e optie gedaan en toen laten zoeken op cd. Dat deed hij niet :/

Daarna PC opnieuw opgestart, en optie 1 gedaan. Daarna manual gedaan en ik kwam in de C:\
De D:\I386 kon ik mooi openen. Toen ik heb bestand wou kopieeren deed hij het niet.

Toen wou ik even kijken wat de map was van windows en ging naar C:\
Ik gaf een "dir" en hij ging bezig. Deed allemaal wat langzaam. Hij kwam terug met een foutmelding "kan geen opsomming maken van de C" :/

Daarna heb ik gekeken of hij in de bios de schijf wel goed kent. Dat doet hij. Daarna even gekeken in het installatie menu of hij de partitie wel kende. Ook die kende hij. 1 Partitie van 38 GB.

Is de schijf toch op 1 of andere manier overleden ofzo? :/ Heel vreemd dat ik geen "dir" kan geven op de C

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor utilities om je harddisk 'hadwarematig' te testen :)

Verwijderd

Toch geen aparte controller he? :)
Misschien Ultimate boot cd 8) Die laadt bijv. sata-controllers.
chkdsk in recovery console al geprobeerd? met de switch /f fix ie het ook nog voor je ;) (niet aan te raden als je een aparte controller hebt)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eh..
die schijf is wel goed hoor.
Alleen de recovery console is niet hetzelfde als DOS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

nee, niet echt dos :). Je kan de commando's zien als je help intikt.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Nou jongens,

Ik heb in de bios gekeken of de SMART aanstond en die stond aan. Daarnaast zat in de bios nog een speciale HDD test. Daarbij stond dat dit 32 minuten kon duren.

Na 30 seconden en 0% knalt hij daar al uit en geeft deze eind error:

#1 - 07 Fail

Het is overigens een Seagate 40GB (ST94011A) die in de HP laptop zit.
Mijn vermoedens gaan nu sterk aan dat de HDD is overleden ;(

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
offtopic:
Waarom wil @Home überhaupt dat je je pc-naam wijzigt in je CC-nummer? Dat is toch jouw zaak, hoe je je pc doopt?

Ik denk dat je het beste langs de afdeling Systeembeheer kunt gaan met die laptop, als de HDD is overleden kunnen zij meer voor je doen denk ik.

We are shaping the future

Verwijderd

offtopic:
Waarom wil @Home überhaupt dat je je pc-naam wijzigt in je CC-nummer? Dat is toch jouw zaak, hoe je je pc doopt?
offtopic:
netbios over tcp/ip? kan geen andere manier bedenken dat die naam te zien is voor @home. Voor @home gebruikers: gooi je poorten dicht, 137, 138 en 139. Of zet de firewall in xp aan, daar wordt netbios standaard geblokeerd. :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:43:
[...]

offtopic:
netbios over tcp/ip? kan geen andere manier bedenken dat die naam te zien is voor @home. Voor @home gebruikers: gooi je poorten dicht, 137, 138 en 139. Of zet de firewall in xp aan, daar wordt netbios standaard geblokeerd. :P
right.

dhcp servers werken ook op hostname hoor (kan je zo instellen).

en @home filtert zelf al netbios meuk uit ivm de bekende rpc worms.

Sterker nog, als je echt compleet wil zijn in je blocklist vermeld dan ook 135 (rpc) en 445 (CIFS, netbios over tcpip sinds win2k standaard op die poort).

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 22-01-2005 11:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Echt wel dat dat uitmaakt. Eurodocsis geeft die namen door aan de cmts.Ook mac van je router en de pc daarachter komt door. je kan ze echt niet meer voor de gek houden :P Andere providers hebben gekozen om op andere zaken te filteren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:39:
[...]

right.

dhcp servers werken ook op hostname hoor (kan je zo instellen).

en @home filtert zelf al netbios meuk uit ivm de bekende rpc worms.

Sterker nog, als je echt compleet wil zijn in je blocklist vermeld dan ook 135 (rpc) en 445 (CIFS, netbios over tcpip sinds win2k standaard op die poort).
Dhcp van de @home server? Leveren ze me ook me lokale ipnummertjes uit (10.x, 192.x) :) ? Of krijg ik een internet ipnummer :P Dacht dat er weinig internet-ipnummers meer over waren, dat ze meerdere ipnummers niet meer gaven. Kan wel dat ze een ipnummer aan me router-internet-verbinding kant geven, en misschien een hostname erbij, maar niet op me lan-kant (waar de pc zit). Broadcast van me netwerk-kaartje worden niet gerouteerd door je router. Zou wel erg vol worden met broadcasts op internet en erg traag dus.

En die poortjes was ik vergeten, ja 8)7 . Die worm-poortjes zeg maar.
Eurodocsis geeft die namen door aan de cmts.Ook mac van je router en de pc daarachter komt door. je kan ze echt niet meer voor de gek houden
Het internet-ipnummer en hostname wat er bij hoort, ja. Niet de hostname (pc) die achter je router zit. Mac-adres kan je inderdaad zien in de tcp/ip pakketjes. Goed ook, anders komt niets meer aan. Maar, mac-adres kan je zelf geven/veranderen. Dus wat het nut daarvan is :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 14:08 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:18:
[...]

Dhcp van de @home server? Leveren ze me ook me lokale ipnummertjes uit (10.x, 192.x) :) ? Of krijg ik een internet ipnummer :P
Zeg smartass...

Zeg ik dat @home dat doet dan?

Ga jij maar eens een ISC dhcpd config goed lezen.
Het internet-ipnummer en hostname wat er bij hoort, ja. Niet de hostname (pc) die achter je router zit. Mac-adres kan je inderdaad zien in de tcp/ip pakketjes. Goed ook, anders komt niets meer aan. Maar, mac-adres kan je zelf geven/veranderen. Dus wat het nut daarvan is :?
dat je CMTS op basis van je hostname een config in je modem kan trappen. (puur administratief vaak)
één die bepaalt wat voor linespeed jij krijgt bijvoorbeeld.

Daarom mag je ook zo vaak een hostname in een router kloppen (@home) of een macadres klonen van de oorspronkelijk aangesloten PC (chello).

En ga jij maar vooral je mac adres veranderen. Bye bye connectie.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 22-01-2005 20:10 ]

Verwijderd

Daarom mag je ook zo vaak een hostname in een router kloppen (@home) of een macadres klonen van de oorspronkelijk aangesloten PC (chello).
Volgens mij hebben we over precies hetzelfde :). Namelijk:

modem-provider -->netwerkkaart (router of pc) met mac-adres(checllo) of hostname (@home)
Deze kan je niet wijzigen., of je hebt geen verbinding meer.

modem-provider <-->router <--->pc
Hiervan kan je het mac-adres wijzigen, en je blijft verbinding houden (tenminste, na een enable, disable van je kaart).
Zeg smartass...

Zeg ik dat @home dat doet dan?

Ga jij maar eens een ISC dhcpd config goed lezen.
Over dat ip-nummers uitdelen, was cynisch bedoelt. :9

Wel een dure hobby voor die providers, mac-adresen of hostnames bijhouden. Wat is eigenlijk de bedoeling daarvan? Je hebt er extra administratie door, klanten die een nieuw netwerkkaartje of pc hebben gekocht, en nieuwe mac-adres doorgeven. Daarvoor moet je de helpdesk bellen a 10 euro cent per minuut..(volgens mij heb ik het antwoord al, maar dat zou het vast niet zijn), die daardoor weer onbereikbaarder worden. .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:53:
[Wel een dure hobby voor die providers, mac-adresen of hostnames bijhouden. Wat is eigenlijk de bedoeling daarvan? Je hebt er extra administratie door, klanten die een nieuw netwerkkaartje of pc hebben gekocht, en nieuwe mac-adres doorgeven.
1 woord.
controle.

Of je moet het als ISP best vinden dat jan en alleman ongecontroleerd op je netwerk rond kan hangen met willekeurige apparaten....

Pagina: 1