[DIY] Seas DD8-MKII interpretatie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Topicstarter
Ook ik doe tegenwoordig weer mee met het DIY geweld en dat wil ik natuurlijk maar al te graag met jullie delen. ;)

Het doel wat ik voor ogen heb is een leuk stel boekenplank speakers maken waar ik alle inspiratie in kan verwerken die ik in mij DIY-loze tijd heb opgedaan. Wat ik vooral niet wou is dagen rommelen met metingen en filters dus dan kom je al snel uit bij een bestaand ontwerp. Na wat zoeken kwam ik op de site van Tony Gee een ontwerp tegen op basis van 2 drivers die mij in grote mate nieuwsgierig maakte, namelijk de DD8-MKII op basis van de volgende drivers:

Seas KT 27 G 550/ 27TBFC/G \ H1212
(Het zou me een hoop hoofdbrekens gescheeld hebben wanneer Seas 1 typenummering zou gebruiken)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2611e.JPG

..en de Seas W181AL / L18RNX/P \ H1224
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2592e.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2622e.JPG

Ik heb inmiddels al een aantal bewerkingen gedaan op de plaat 18mm MDF en dat heeft geleidt tot het volgende (foto's zijn klikbaar) :

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2764e.JPG

Je ziet een losse verzameling van verschillende stukken MDF die samen een goed idee geven van de uiteindelijke vorm van de luidspreker. Het past allemaal goed, zelfs de frezingen op de frontplaat, ik ben dus best wel blij met het resultaat. Het enige wat nog mist zijn de zijpanelen.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2777e.JPG

Hier is te zien hoe de drivers verzonken liggen in het klankbord.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2786e.JPG

Als laatste een beter overzicht van de bracing, deze heeft de taak een redelijke stijfheid te garanderen in combinatie met de zijpanelen. Deze zal ik namelijk inzagen waardoor ze buigbaar worden, maar daardoor zullen ze hun stevigheid ook enigszins verliezen. Eventueel kan ik de gleuven opvullen met een vulmiddel maar ik verwacht niet dat dit nodig zal zijn.

De afstemming is niet zo interessant maar dat zal iets worden in de trant van een QB3 met een inhoud van ongeveer 18 liter. Qua filtering ga ik uit van een ontwerp van Tony Gee, hij is aanhanger van seriefilters dus daar zal ik ook gebruik van gaan maken.

Als afwerking zat ik te denken aan een diepzwarte hooglans spuitlak met een deel matzwart, maar dat weet ik eigenlijk pas zeker als de verf erop zit. ;)

Komende updates zal ik wat beter bijhouden, zodat er ook nog wat te zien is van het totstand komen van de verschillende onderdelen van de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

:9~
Zie er mooi uit man! Ik ben net ook 2 week mee bezig met zulke gevormde luidsprekers maar ik heb ze in de lengte van 65cm en bijna net zo breed (22cm van mij...die van jou ook zo iets in de buurt)

Vertel wat over de filters dan :)

Nice work :) verder,
Bookmarked !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

oei!

Dat ziet er nu al strak uit; gewoon plexiglas op de zijkant schroeven en je bent klaar :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00

JWO

damn dat ziet er zeer strak uit 8)

waar heb je de drivers gehaald ? en wat kost zoiets moois nou? :9

[ Voor 52% gewijzigd door JWO op 21-01-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teacher schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:28:
oei!

Dat ziet er nu al strak uit; gewoon plexiglas op de zijkant schroeven en je bent klaar :)
FOEI!!! het is geen Kijkshop boombox ofzo voor in een afgetrapte golf!

Kom lekker buigmdf wat ingesneden is. Afwerken met wat plamuur en poxy. lekker schuren en dan mooi pianozwart spuiten 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties alvast :)

Over de filters kun je op de site van Tony Gee meer vinden, maar aangezien hij al redelijk wat bandwith problemen heeft zal ik het quoten:
The crossover network

It uses a second-order series-filter with a crossover point spot on 2kHz. A notch filter across the woofer to cutout the woofers cone break-ups at higher frequencies. No impedance correction across the input terminals is needed because of the already flat nature of the system impedance. The tweeter is brought down to the level of the woofer with an L-Pad. Both units are connected with the same polarity.
@teacher: Leuk idee, maar ik denk dat het klanktechins toch beter is wanneer ik nog lekker wat met bitumen en dempingsmateriaal ga spelen. Plexiglas is dan zo interessant niet meer. ;)

@JWO, de drivers heb ik in Duitsland besteld bij klingtgut, levertijd was echt _lang_ (ze moesten nog door Seas gemaakt worden :p ) maar de prijs was zeer netjes, iets van €260 bij elkaar inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dat is inderdaad zéker netjes, maar wel zeker zonder filter?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat bedoel je met, wel zeker zonder filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 12:30

AcouSE

Swedish Chef

Dat die €260 alleen voor je drivers en exclusief filtercomponenten is?

offtopic:
Kijk, ik durf te reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O, m.m. doelde op het bedrag. :p

Ja dat is zonder de filtercomponenten. Overigens moet je ook de kosten meerekenen voor:

- MDF
- Schuurpapier
- Eventueel nieuwe frees
- Decoupeerzaag, ev nieuw zaagje
- Verf
- Plamuur (ik wil 2 componenten spul hebben)
- In mijn geval, kwastplamuur
- Deuvels
- Schroeven om drivers mee te monteren

- Bass-reflex materiaal
- Bitumen
- Ander dempingsmateriaal
- Terminal
- Luidspreker snoer
- Filtercomponenten

Het is nogal een lijstje en ik denk dat je in het slechtste geval gerust nogmaals dat bedrag mag reserveren als je het écht netjes wilt hebben.

Daarbij komen ook nog de eventuele kosten van een speakerstandaard bij, maar daar heb ik het materiaal gelukkig al voor liggen. :)

offtopic:
Wow acouse! maar jij was al niet echt meer een AVH maagd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Erg mooi houtwerk, ziet er strak uit. Je gebruikt de L18, is die compatibel met het DD8 ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 07-06 16:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeer nice Play!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Taco, het zijn de exacte drivers, allebei een redelijk nieuw ontwerp van Seas en dit is dan ook de DD8-MKII versie. De originele DD8 gebruikt inderdaad een andere woofer en tweeter.

Iedereen nog bedankt voor de complimentjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

mooi werk play,

vraagjes, wat moet ik me met dat inzagen voorstellen ? Hoeveel lagen ga je gebruiken ? Ga je 4mm mdf gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hey man, die zien er echt schitterend uit. Hoe ben je eigenlijk van plan de zijkanten te doen? Ik zie daarover niets in dit topic staan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 09:00

JWO

laat je het filter buiten de speaker of zet je hem er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Heej leuk projectje man! Ik was zelf ooit eens van plan die te gaan bouwen. Tony G. is mijn ogen namelijk een zeer ervaren DIYer en ik heb veel vertrouwen in zijn ontwerpen. En zo te zien ga je echt wat moois maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w00Dy schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:32:
mooi werk play,

vraagjes, wat moet ik me met dat inzagen voorstellen ? Hoeveel lagen ga je gebruiken ? Ga je 4mm mdf gebruiken ?
JvS schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:33:
Hey man, die zien er echt schitterend uit. Hoe ben je eigenlijk van plan de zijkanten te doen? Ik zie daarover niets in dit topic staan.
Thx :)

Het MDF voor de zijkanten is hetzelfde als voor de rest van de speaker, met een cirkelzaag (tafelmodel) zaag ik er dunne stroken uit op een manier dat 1 kant intact blijft. Klinkt vaag, een plaatje zegt dan ook meer, met dit stukje (22mm) MDF heb ik ongeveer een jaar geleden een proef gedaan, hetzelfde concept maar dan met een grotere plaat ga ik in dit geval toepassen.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/MDFkrom.jpg

Zoals je ook kunt zien is het MDF pas echt goed buigbaar als je een erg dunne plaat overhoudt, de extra stevigheid moet dan komen van het MDF wat er nog aan zit, zie het als een extreem verstevigde 3mm MDF plaat. Overigens kan ik altijd voor extra stijfheid die gleuven opvullen met een lijm/vulmiddel.
JWO schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:35:
laat je het filter buiten de speaker of zet je hem er in ?
Het is de bedoeling dat het filter erin komt.
zimbab schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:44:
Heej leuk projectje man! Ik was zelf ooit eens van plan die te gaan bouwen. Tony G. is mijn ogen namelijk een zeer ervaren DIYer en ik heb veel vertrouwen in zijn ontwerpen. En zo te zien ga je echt wat moois maken!
Zo denk ik er ook over, geeft mij dan weer de tijd die aandacht te steken in een leuke kast Dat vind ik toch wel leuker om te doen dan in de weer te zijn met toongeneratoren, multimeters en meetmicrofonen om een verantwoord filter in elkaar te knutselen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 10:26
mooie speaker!

ik heb 'm gehoord toen 'ie nog bij tony in de ontwikkelingsfase zat op de DIY audio dag in apeldoorn.
erg mooi geluid.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeg Play, dat ingezaagde MDF kun je ook gewoon kant en klaar kopen ;) . Ik weet niet of het ook in 22 mm beschikbaar is (denk het niet). Maar je zou wel meerdere dunne lagen kunnen gebruiken. Is misschien zelfs steviger. Kwa opvullen: Denk ook eens aan zand!

Ik had het voor mijn center ook in gedachten, maar je kunt alleen zo'n gigantische plaat kopen. Niet echt economisch (niet dat mijn huidige oplossing erg economisch is, maar toch ;) ). Voor mijn fronts, die ik richting zomer in de planning heb, ga ik het echter wel zo doen.

[ Voor 36% gewijzigd door voodooless op 22-01-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet dat je kant en klaar buig MDF kunt kopen (dat is geloof ik de officiële naam) maar dat wordt voor zover ik weet niet in deze dikte (ik werk met 18mm) geleverd. Dan zit je alsnog met verschillende platen die je moet verlijmen en dat is gewoon een heel stuk meer werk dan dit. Daarnaast is dat inzagen echt een fluitje van een cent met een redelijke cirkelzaag.

Ik denk echt dat dit voor mij de beste oplossing is rekeninghoudend met de prijs, het bouwgemak, stevigheid en het afwerkingsgemak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 06:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Keurig houtwerk joh :) En Seas maakt schitterende units, al heb ik wel het idee dat het metal-domes zijn he? Daar ben ik zelf meestal niet zo'n fan van. Ik ben ook wel benieuwd of ze misschien nog wat beter klinken als je de roosterjes van de tweeters verwijdert. Ze zijn wel evil-child-proof zo :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een alu-dome inderdaad, net als de woofer. Voelt trouwens wel apart aan die woofer, de conus is namelijk erg dun en dan zo gevormd van aluminium, mooi staaltje constructiewerk. :)

Ik zou inderdaad ook wel willen weten of het beter klinkt, maar aangezien ik ook geen grille ga gebruiken hou ik de tweeter intact (ik hoef niet te doen alsof alleen kinderen een gevaar vormen :p ). Moet er ook niet aan denken dat ik wat sloop, je wilt niet weten wat een moeite het heeft gekost om aan deze tweeters te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het rooster dat er voor zit zit er ook nog met een andere reden. Het is namelijk een acoustische lens, dus het zal het afstraalgedrag wel optimaliseren ofzo.
Ik heb trouwens wel eens zo'n tweeter (oudere versie) gemodificeerd.....heb er eens een inverted dome van gemaakt. :P Na ja....eigenlijk was het mijn pa die het heeft gedaan en het was geen modificatie, maar een ongeluk. Was een vloerstaande speaker die recht naar voren op de grond (tapijt) klapte. In eerste instantie dacht ik dat er niks gebeurd was, maar na een tijdje luisteren (klonk toch een beetje apart) weer eens goed gekeken en toen bleek dat door de luchtdruk van die klap de tweeter een perfecte dome naar binnen maakte. :D

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 22-01-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Erg mooi begin Play! Mooie luidsprekers. Weet je al in welke kleur je de luidsprekerkasten wilt hebben? Ik heb een beetje rondgekeken en vond de kleur van deze luidsprekers wel erg mooi:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-luidsprekers.nl/JeM/MG722_closeup_72dpi_geknipt.JPG

Maare, even over deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2592e.JPG

Onder de spider is het ook nog ''open'', dat hebben mijn luidsprekers ook. Weet iemand waar dit voor is?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 06:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:48:
Onder de spider is het ook nog ''open'', dat hebben mijn luidsprekers ook. Weet iemand waar dit voor is?
Ik denk dat het voor koeling van de spreekspoel is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Even over dat ingezaagde mdf:

Ik snap de voordelen ervan (lekker snel), maar ben je qua stevigheid niet beter uit met meerdere dunne laagjes mdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 19:05
Bij "klassieke" luidsprekers is dit gesloten, waardoor je last van resonanties kan krijgen. Een bewegende spider verplaatst ook nog behoorlijk wat lucht, en met een klassiek ontwerp kan die moeilijk weg. Met een poolkernboring of een spider die aan beide kanten open is los je dat op.

Play: mooi project! Maar dat zijn we wel gewoon van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zekers mooi project !!!! :)

Ben benieuwd wat het wordt allemaal :P

offtopic:
B_FORCE baalt dat hij thuis geen mooi apparatuur heeft staan en daardoor niet zo goed kan DIYen :(

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 22-01-2005 16:39 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
B_FORCE schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:37:
zekers mooi project !!!! :)

Ben benieuwd wat het wordt allemaal :P

offtopic:
B_FORCE baalt dat hij thuis geen mooi apparatuur heeft staan en daardoor niet zo goed kan DIYen :(
Zoveel apparatuur heb je niet hodig. Een decoupeerzaag. schroef-/boormashine en een freesmashine volstaan al.

@Subsonik:

Mijn luidsprekers zijn klassiek, namelijk 1989 8)7

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jah, en daar heb ik dus niks fatsoenlijks van :(, en ook fftjees geen geld ervoor :(...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik heb ook gewoon een frees van Ferm gekocht bij de Kijkshop laatst (30 euro) en daar kan je ook wel goede resultaten mee behalen. Hét grootste punt is tijd. Je moet er gewoon de tijd voor nemen en als je ook geen mooie garage hebt ofzo (zoals ik) is het slim om in het voorjaar of de zomer er mee aan de gang te gaan. Ik heb nu ook een brakke kast en de echte komt dus wel als het warmer en lichter is.
Eerste project kost echter wel veel geld aan kleine dingetjes ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn frees is ook gewoon een knakending. Qua afstelling een hel, maar met een houten mal en wat schroeven kun je best een aardig resultaat bereiken. Makkelijk is echter anders. ;)

Daarnaast is het overige spul wél van goede kwaliteit maar dat heeft geen invloed op het reslutaat. Ik ben echter wel erg blij met de tafel-cirkel-zaag. Dat is echt een zeer handig apparaat voor dit formaat houten platen. Dat is ook meteen de reden dat ik geen 22mm MDF heb gebruikt, als ik dat in verstek moet zagen gaat de cirkelzaag vervelend doen. :p
teacher schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:15:
Even over dat ingezaagde mdf:

Ik snap de voordelen ervan (lekker snel), maar ben je qua stevigheid niet beter uit met meerdere dunne laagjes mdf?
Stel je het proefstuk MDF voor met de naden gevuld met montage kit, bitumen tegen de wanden en bracing. Ik denk dat het met de stevigheid dan wel ok zit. Hoe dun je het MDF ook pakt, je zult het altijd moeten inzagen. Multiplex zou dan denk ik een betere oplossing zijn.
Erg mooi begin Play! Mooie luidsprekers. Weet je al in welke kleur je de luidsprekerkasten wilt hebben? Ik heb een beetje rondgekeken en vond de kleur van deze luidsprekers wel erg mooi:

[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad erg mooi uit, maar ik heb een hekel aan dingen die pretenderen iets te zijn wat ze niet zijn, dus enige mogelijkheid voor dat resultaat is een zeer ingewikkeld houtwerk.

Fineren vindt ik ook erg mooi, maar bij deze conussen vindt ik een diepzwarte afwerking wel een leuke combo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:31

sphere

Debian abuser

Afgezien van de oh! en ah! ben ik aangenaam verrast door de prijs die je hebt betaald voor je drivers. Is dit bij een shop in Europa? Of heb je ze zelf geimporteerd uit Amerika?

Ten overvloede: ik vind het frame echt superstrak gezaagd. Een knap staaltje werk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 50944 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:39:
Stel je het proefstuk MDF voor met de naden gevuld met montage kit, bitumen tegen de wanden en bracing. Ik denk dat het met de stevigheid dan wel ok zit. Hoe dun je het MDF ook pakt, je zult het altijd moeten inzagen. Multiplex zou dan denk ik een betere oplossing zijn.
Niet echt, ik ben ergens eens een project tegengekomen waar men platen 4mm (of 3mm dat herinner ik me niet meer) gewoon op mekaar plakte en die werden rond een ronde mal gedrukt. Resultaat was hetzelfde.

http://www.diyaudio.com/f...0&highlight=&pagenumber=1

zoeken naar mike_biddulph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat bedoel ik. Dunne platen mdf zijn prima buigbaar en je hebt meer "massa" dan bij ingezaagde platen.

Probeer het eens met wat restspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee :p

Ik heb hier al het dunste MDF liggen wat er te koop was bij de Formido, ik weet zo even niet de dikte uit m'n hoofd, maar dat is dus echt noway te buigen met een mal. Dan moet ik toch echt een ander soort hebben en dat moet weer gestapeld exact op 18mm uitkomen.

Sowieso zie ik geen problemen met het ingezaagde MDF dus ik zie echt niet in waarom ik moeilijk zou gaan doen met andere mogelijkheden.

O wacht hij heeft 3x6mm gebruikt, dat argument gaat dus niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 23-01-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Waar ik ineens wel aan zat te denken is dat je de sleuven van je MDF plankje wel aan de boven en onderkant van je kast krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel. Het was beter geweest als de boven en onderkant van je kast groter waren geweest waardoor ze de zijkanten zouden overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grappig dat er nu ook meegedacht wordt. :)

Ik heb het expres zo gedaan omdat het anders een stuk moeilijker is de kromming mooi recht te maken, de ondersteuning van de onder- en bovenkant is cruciaal. Dan krijg je inderdaad geen mooie bovenkant maar daar heb ik al een plaat dunner MDF voor liggen waar ik een mooi boven- en onderkantje haal waarmee ik het dan dus afdek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

lijkt me een prima oplossing :)

Kwa vulling zou ik echt aan zand vasthouden. Haal bij de bouwmarkt van dat zand dat ze ook in vogelkooien gebruiken. Dat is heel fein, droog, zwaar, en kun je goed aanstampen. Verder kost het ook bijna niets.

Vergeet ook niet de rondingen een keer licht te schuren met een bandschuurmachine. Ik kan me voorstellen dat je de "lamellen" nog een beetje kunt zien na het buigen. Maar da merk je natuurlijk vanzelf wel.

edit: Ik bedenk me nu net: je kunt ook lood smelten en dat in de gleuven gieten :9

[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 23-01-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 50944 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:02:
Grappig dat er nu ook meegedacht wordt. :)

Ik heb het expres zo gedaan omdat het anders een stuk moeilijker is de kromming mooi recht te maken, de ondersteuning van de onder- en bovenkant is cruciaal. Dan krijg je inderdaad geen mooie bovenkant maar daar heb ik al een plaat dunner MDF voor liggen waar ik een mooi boven- en onderkantje haal waarmee ik het dan dus afdek. :)
Ah.....dat is inderdaad dan wel een slimmere methode ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:04:
lijkt me een prima oplossing :)

Kwa vulling zou ik echt aan zand vasthouden. Haal bij de bouwmarkt van dat zand dat ze ook in vogelkooien gebruiken. Dat is heel fein, droog, zwaar, en kun je goed aanstampen. Verder kost het ook bijna niets.

Vergeet ook niet de rondingen een keer licht te schuren met een bandschuurmachine. Ik kan me voorstellen dat je de "lamellen" nog een beetje kunt zien na het buigen. Maar da merk je natuurlijk vanzelf wel.

edit: Ik bedenk me nu net: je kunt ook lood smelten en dat in de gleuven gieten :9
Aan zand heb ik ook zitten te denken, maar ik gebruik liever bitumen als extra massa vanwege de compactheid. Lood smelten, hmm, inderdaad wel geil, heb je daar wat meer informatie over?

Je opmerking over de lamellen is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht, echter hoop ik dat door de inwendige bracing dit mee zal vallen. Iig iets om goed in de gaten te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Laatst online: 06-06 20:56
Vullen met lood lijkt wel mooi, maar zou ik niet doen. De kans dat bij afkoeling het krimpt en gaat rammelen in je lamellen is erg groot lijkt me. Zand daarintegen is veel beter dan lood of vulmiddellen, het maakt de wanden (bijna) geheel dood en zwaar. Het fijne zand voor vogelkooien is idd heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Je kan tegenwoordig ook buig triplex halen en buig mdf. Ik denk dat dit veel beter werkt en sterker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:34

Jag

Ik snap niet waarom iedereen zo door blijft hameren op dat buig MDF, Play heeft nu gewoon een prima oplossing.

Ziet er trouwens erg goed uit! En idd, die Seas typenummers zijn erg vervelend. Met handigheid heeft het niets te maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112536

Shutdown98 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:21:
Vullen met lood lijkt wel mooi, maar zou ik niet doen. De kans dat bij afkoeling het krimpt en gaat rammelen in je lamellen is erg groot lijkt me. Zand daarintegen is veel beter dan lood of vulmiddellen, het maakt de wanden (bijna) geheel dood en zwaar. Het fijne zand voor vogelkooien is idd heel goed.
Chinchilla zand! :D Dat is nog fijner dan zand voor vogelkooien en de korrelgrootte (eerder stofgrootte) is gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mooi projectje Play,

Ik zou geen zand gebruiken, stel je voor dat dit bij de spreekspoel komt. Bitumen lijkt me inderdaad de beste oplossing of anders iets als blue tack of silly putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb weer een aantal vorderingen gemaakt en die wil ik natuurlijk graag met jullie delen.

Zojuist heb ik van de eerste luidspreker de zijpanelen gelijmd. Dit was nog wel een sinecure, maar met een combinatie van spanbanden, lijmklemmen en stukjes hout is het goed gelukt de zijpanelen te klemmen tegen de bracings. :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2805e.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2790e.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2810e.JPG

Dit is dan z'n broertje waarop te zien is dat ik inmiddels ook inslagmoeren heb bevestigd en uiteraard ook de rest van het hout verlijmd heb.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/dd8/DSCF2814e.JPG

Verzameling van de onderdelen waarop ook duidelijk te zien is hoe ik het MDF heb bewerkt zodat het flexibel wordt.

1 Schroefgat van de driver glimt omdat ik deze heb uitgeboord zodat de M4 boutjes mooi verzonken bevestigd kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Pfff.....netjes hoor! Petje af daarvoor. Neem je ze mee naar de DDIY audiodag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zimbab schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:47:
Pfff.....netjes hoor! Petje af daarvoor. Neem je ze mee naar de DDIY audiodag? :P
DDIY, staat dat voor Dont Do It Yourself? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Barry|IA schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:24:
[...]

DDIY, staat dat voor Don Do It Yourself? :+
Dutch DIY audiodag: Dutch DIY audiodag 2005

[ Voor 56% gewijzigd door zimbab op 27-01-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107110

hulde heel mooi gedaan
heb ik het nou goed gezien heb je de baffle en de ronde zijkant nou onder verstek staan??
zo ja mooi dat scheelt weer lekker afwerken
toch moet ik ff wat krietiek hebben :P anders beleef ik er ook geen lol meer aan
meerdere lagen dun mdf verlijmd (desnoods ook ingezaagd) zou een stuk steviger (stijver) zijn dan deze enkele oplossing
ga je de bovenkant afwerken met een plaatje mdf erop en de copieer frees er langs? of had je een ander id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er strak uit, gewoon de sleufen met flexibele kit vullen, dan heb je een paneel dat zichzelf al wat uitdempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Echt w00tylisious Play :P

Maareh, het wordt toch BR? Had je die niet eerst moeten inbouwen? Of ga je een kant-en-klaar buisje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Echt niet normaal meer 8)7 , en ook nog eens vet netjes! Doe ik je niet na, maar geeft wel inspiratie! _/-\o_

oke, je ziet wel meer nette DIY op internet, maar toch erg knap gedaan. Je hebt zeker wel veel geduld om alles zo netjes in elkaar te zetten...

[ Voor 43% gewijzigd door SteeringWheel op 27-01-2005 22:56 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 107110 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:20:
hulde heel mooi gedaan
heb ik het nou goed gezien heb je de baffle en de ronde zijkant nou onder verstek staan??
zo ja mooi dat scheelt weer lekker afwerken
toch moet ik ff wat krietiek hebben :P anders beleef ik er ook geen lol meer aan
meerdere lagen dun mdf verlijmd (desnoods ook ingezaagd) zou een stuk steviger (stijver) zijn dan deze enkele oplossing
ga je de bovenkant afwerken met een plaatje mdf erop en de copieer frees er langs? of had je een ander id?
thx :)

Over de keus van het materiaal is al veel gezegd in de eerste 50 reply's, maar over-all was dit voor mij gewoon het beste. Daarnaast ben ik ook niet bang voor een te slap zijpaneel, de naden kan ik altijd nog opvullen.

Wat ook niet te zien is, is dat het andere zijnpaneel wél gevuld met kit is. Ik had een lege kitbus voor vol aangezien en had dus halverwege een kittekort. :X Met kit is het paneel zwaarder dan in de originele toestant en aangezien montage kit sterker dan het MDF is, durf ik zelfs te beweren dat het zijpaneel zo sterker is dan wanneer ik het er gewoon recht tegen aan zou lijmen.
deepspace schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:29:
Echt w00tylisious Play :P

Maareh, het wordt toch BR? Had je die niet eerst moeten inbouwen? Of ga je een kant-en-klaar buisje gebruiken?
Het achterpaneel zit nog niet vast, precies om die reden inderdaad.

Morgen ga ik proberen de thermo bestendige vijverbuis te flaren, ik ben benieuwd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je die naden eerst dichtgekit of heb je de kit erin gedaan via de boven en onderkant?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Helemaal dichtgekit natuurlijk want anders zou 'ie ook niet kunnen beweren dat het even sterk is als gewoon MDF.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 00:27:
heb je die naden eerst dichtgekit of heb je de kit erin gedaan via de boven en onderkant?
Het paneel wat ik gekit heb, heb ik eerst gekit en daarna vastgelijmd. :)
m.m schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 03:05:
Helemaal dichtgekit natuurlijk want anders zou 'ie ook niet kunnen beweren dat het even sterk is als gewoon MDF.
Als je maar genoeg druk op je kit spuit hebt is dat helemaal geen probleem hoor. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Goed, ik zeurde misschien wel een beetje over dat ingezaagde MDF...

Maar dit ziet er erg strak uit! Ik ben benieuwd hoe "dood" die kast is zometeen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

teacher schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:18:
Goed, ik zeurde misschien wel een beetje over dat ingezaagde MDF...

Maar dit ziet er erg strak uit! Ik ben benieuwd hoe "dood" die kast is zometeen....
idem :)

onconventionele werkwijzen werken altijd argwaan op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop ook niet dat ik de indruk wek dat dat niet gewaardeerd wordt, juist dit soort dingen zijn leuk om over te discusserren, die discussie heb ik de afgelopen maanden ook heftig met mezelf gevoerd. ;)

Ik ben nu wat druk met andere dingen, maar zodra er weer kit in huis is zal ik beide kasten aflijmen. Ook dan zal ik nieuwe foto's posten, voordat ik begin met afwerken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

^bump voor wat vraagjes...
Anoniem: 50944 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:47:
[...]

Het paneel wat ik gekit heb, heb ik eerst gekit en daarna vastgelijmd. :)
[...]
Als je maar genoeg druk op je kit spuit hebt is dat helemaal geen probleem hoor. :?
Heb je ze dus vastgelijmd terwijl de montagekit nog vloeibaar was? Dan helpt de kit dus ook mee om de zijkant in dezelfde vorm te houden. Slim.

Zie je aan de buitenkant dat je ingezaagd MDF hebt gebruikt? Dat het wat ribbelig aanvoelt als je er met je hand overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kit was inderdaad nog vloeibaar, doordat de zijpanelen inclusief kit iets zwaarder zijn als alleen het MDF heb ik zelfs het idee dat ze "doder" klinken dan de rechte panelen zonder kit. De kit dempt dus ook. :)

Op dit moment zie ik nog niets van de naden aan de buitenkant, ik voel daar ook niets van, maar een glanzende laklaag is een stuk moeilijker dus ik ben beniewd.

Ik zit alleen nog met de boven- en onderkant, dit worden losse plaatjes en zijn dus de enige naden die mogelijkerwijs door de lak te zien zijn. Meestal is de verbinding na lang schuren wel onzichtbaar, maar na een aantal weken staan is het MDF zo gezet dat ze weer zichtbaar worden.

Iemand tips hoe dat te voorkomen is behalve eerst de speaker 6 maanden te laten acclimatiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik dat zo allemaal hoor dan denk ik dat jou manier van werken iedeaal is voor mijn nieuwe actieve fronts die ooit later dit jaar gemaakt zullen gaan worden (zelfde design als mijn center namelijk) :)

Ben super benieuwd naar de resultaten van de kastbouw.

Tip om naaden te voorkomen: doe het zoals ik, zet je spaeker in poly :+

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 04-02-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja doei :p

Andere vraag, ik heb een stukje metalen pijp liggen met een prachtige binnendiameter voor een B-R buis. Is het mogelijk om deze te gebruiken of heeft dit een nadelige invloed op de drivers doordat die buis het magnetisch veld aantast?

Vance Dickason zegt niets over het materiaal, of nou ja, enkel dat PVC buis geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Anoniem: 50944 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:37:
Iemand tips hoe dat te voorkomen is behalve eerst de speaker 6 maanden te laten acclimatiseren?
Nee, en zelfs dan kan het weer terug komen. Noem het maar de charme van zelfbouw.
Anoniem: 50944 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:11:

Andere vraag, ik heb een stukje metalen pijp liggen met een prachtige binnendiameter voor een B-R buis. Is het mogelijk om deze te gebruiken of heeft dit een nadelige invloed op de drivers doordat die buis het magnetisch veld aantast?
.
De invloed die dat stukje metaal heeft op het gedrag van de spreekspoel is te verwaarlozen; kan je gewoon gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi, ik vind het wel vreemd dat ik daar geen voorbeelden van ken + dat ik er ook niets over kan vinden op DIY fora.

Wel apart, ik ga het gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 50944 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:37:
papje maken van water met houtlijm en op de kanten smeren. gebruik maken van polyester plamuur voor de kanten werkt ook. Ik zou zowiezo het laatste doen, de kant heeft altijd een andere structuur dan de plaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Polyester plamuur is inderdaad heerlijk, dat krimpt tenminste niet.

Echter ga ik gebruik maken van kneedbaar hout in combinatie met kwastplamuur, daar heb ik in het verleden ook goede resultaten mee behaald. Ik zit nog te dubben of ik de kier een beetje ruimer maak om het kneedbaar hout/ plamuur meer ruimte te geven zodat het in de toekomst ook beter houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 09:17

Blamm

Niet meer Smart

Ik zou die metalen BR buis wel goed vast zetten, ik weet niet hoe lang hij gaat worden.
Het lijkt me namelijk best mogelijk dat hij mee gaat trillen wanneer je eens lekker hard speelt of bijvoorbeeld zijn resonantiefrequentie te pakken hebt, en ik denk dat trillende metalen pijp een naar bijgeluid maakt.

(maar ik denk alleen maar mee hoor ;) zou niet weten of het zo is)
Erg mooi wordt hij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteraard zal ik hem voldoende stevig bevestigen, overigens heb je dat probleem natuurlijk ook met een PVC buis.

Net de eerste test mét B-R gedaan, metaal dus. Kast is nog zo lek als een mandje, geen filter en hij is nog niet gedempt. Bas is beetje magertjes maar uit geen enkele klank kan ik halen dat er nou gebruik gemaakt wordt van een ander materiaal B-R poort. Daar ga ik gewoon verder mee dus. :)

Door het ingezaagde MDF wat aan de bovenkant nu nog zonder afdekking behoorlijk wat openingen heeft vliegt het zaagsel mij hier letterlijk om de oren :o

Omdat ik in een melige bui ben: Filmpje 10,2MB!

Kun je ook op zien dat het woofertje best wil bewegen, ik voel me weer helemaal een puber. :+

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-02-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pas maar op dat het woofertje geen krak zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17926

OMG @ filmpje :D

Maar laat je die blanke schroeven zo? Is het niet mooier als je dat afwerkt met wat mooi zwarte boutjes? (Ik heb dat zelf nl. ook gedaan en het staat ontzettend strak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 50944 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:50:
Polyester plamuur is inderdaad heerlijk, dat krimpt tenminste niet.

Echter ga ik gebruik maken van kneedbaar hout in combinatie met kwastplamuur, daar heb ik in het verleden ook goede resultaten mee behaald. Ik zit nog te dubben of ik de kier een beetje ruimer maak om het kneedbaar hout/ plamuur meer ruimte te geven zodat het in de toekomst ook beter houdt.
Bedenkt wel dat polyester plamuur (of nog beter: glasvezelplamuur) echt keihard is. Als je eens een keer ergens tegenaan stoot is er niets aan de hand.

Het is natuurlijk altijd een afweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik ga ze uiteraard mat-zwart afwerken, ik kon alleen nergens verzonken M4 boutjes krijgen in zwart, iig niet op het eerste gezicht.
deepspace schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:58:
[...]

Bedenkt wel dat polyester plamuur (of nog beter: glasvezelplamuur) echt keihard is. Als je eens een keer ergens tegenaan stoot is er niets aan de hand.

Het is natuurlijk altijd een afweging...
Kneedbaar hout wordt ook kijhard, daar heb ik al positieve ervaringen mee, het is alleen net iets minder glad af te werken vanwege de grovere structuur. Dat geeft echter niet, het kwastplamuur compenseerd dat ruimschoots. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-02-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schopje naar Play :P
* hebben we in het weekend niks uitgevoerdt?
Vertel eens hoe staat het er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 17926 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:56:
OMG @ filmpje :D

Maar laat je die blanke schroeven zo? Is het niet mooier als je dat afwerkt met wat mooi zwarte boutjes? (Ik heb dat zelf nl. ook gedaan en het staat ontzettend strak.)
Je mag Play en mij best vertellen waar je die dingen vandaan hebt, want bij de bouwmarkt zie ik ze niet. Woensdag ga ik nog loeren bij een "echte" ijzerwaren handel. Die dingen moeten vrij verkrijgbaar zijn, want ze zitten ook gewoon in willekeurige IKEA bouwpakketten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 09:17

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb ook van alles afgebeld ervoor, in het bijzonder voor zwarte imbusboutjes. Helaas nooit gevonden.
Wel heb ik nu 6kantige zwarte bouten, maar daar gaat het zwart vrij snel van af en ze zijn ook behoorlijk aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een pak vol met zwart torx schroeven... maar ik denk dat op deze afstand er jullie weinig aanhebben. Ik heb eens zo multi bak met verschillende lengtes gekocht voor 30euro... denk dat er zo 150schroeven er in zitten ofzo...
gekocht bij de lokaal groothandel voor de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Je kan die dingen ook gewoon kopen bij de DIY luidsprekerwinkels. Kost je alleen een ritje of wat verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De lokale ijzerhandel heeft vaak wel zwarte inbusboutjes, echter voor de versie met houtdraad moet je bij S&Co zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30670 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:17:
schopje naar Play :P
* hebben we in het weekend niks uitgevoerdt?
Vertel eens hoe staat het er mee?
Jawel hoor, ik had het wat druk maar ben toch in staat geweest een flink end op te schieten met de speaker standaards. Ik zal weer wat foto's posten als de speakers volledig in elkaar zitten.
Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 02:10:
ik heb een pak vol met zwart torx schroeven... maar ik denk dat op deze afstand er jullie weinig aanhebben. Ik heb eens zo multi bak met verschillende lengtes gekocht voor 30euro... denk dat er zo 150schroeven er in zitten ofzo...
gekocht bij de lokaal groothandel voor de bouw.
Torx zijn er inderdaad in alle kleuren van de regenboog. Ik heb alleen erg slechte ervaringen met die dingen en een subwoofer. Daarnaast wil ik in MDF geen houtschroeven gebruiken, daar is het niet geschikt voor.
zimbab schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 07:04:
Je kan die dingen ook gewoon kopen bij de DIY luidsprekerwinkels. Kost je alleen een ritje of wat verzendkosten.
Anoniem: 2111 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 07:54:
De lokale ijzerhandel heeft vaak wel zwarte inbusboutjes, echter voor de versie met houtdraad moet je bij S&Co zijn.
Ik heb verder niet die zaken afgebeld, maar ik heb daar al eens zwarte houtschroeven gehaald (die wil ik dus niet). Ik wil in het bijzonder zwarte M4 boutjes met een verzonken kop. Nou, ik spuit ze dan zelf wel, voordat ik die in het wild tegenkom.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is duidelijk met verzonken kop ben ik nog niet vaak tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Play, wat wil je voor kop (Torx, imbus, plat, kruis?) en hoe lang moeten ze zijn?

[edit]
En hoeveel wil je er?

[ Voor 17% gewijzigd door AcouSE op 08-02-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 2111 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 07:54:
Houtdraad hoeft niet, zolang de draad maar overeenkomt met die van de slagmoer.
Deze ofzo:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeracing.nl/contents/media/1233.jpg
Eventueel deze, geen inbus maar wel zwart en lang:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeracing.nl/contents/media/1276.jpg
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.jeracing.nl/contents/media/1248.jpg

Helaas geen verzonken kop, maar in ieder geval wel zwart :(

Pff dat JE Racing heeft alleen maar korte boutjes en volgens mij kosten ze nog grof veel geld ook.

[ Voor 43% gewijzigd door sphere op 08-02-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AcouSE schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:56:
Play, wat wil je voor kop (Torx, imbus, plat, kruis?) en hoe lang moeten ze zijn?

[edit]
En hoeveel wil je er?
Kop maakt me niet echt uit, inbus vind ik wel mooi en het werkt lekker. Ik heb er totaal 20 nodig en langer dan 20 mm hoeven ze niet te zijn.

Wou je zeggen dat je daar aan kan komen? Dat zou wel erg tof zijn, maar anders kan ik de boutjes die ik nu heb altijd nog spuiten natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sphere schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:57:
[...]

Je mag Play en mij best vertellen waar je die dingen vandaan hebt, want bij de bouwmarkt zie ik ze niet. Woensdag ga ik nog loeren bij een "echte" ijzerwaren handel. Die dingen moeten vrij verkrijgbaar zijn, want ze zitten ook gewoon in willekeurige IKEA bouwpakketten.
Bij Albema Robema in Hengelo. Zit vlak bij de Makro. :)
Ik weet echter niet hoe ver dat voor jou is.

Als je die dingen bij een DIY zaak haalt (Speakerland etc.) ben je het 10-voudige kwijt.
Bij Speakerland: "M4 x 40 kruiskop zwart met inslagmoer 8 st € 3,35"
Ik was in totaal minder kwijt voor 40 stuks. :P (En dan natuurlijk wel torx inbus)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 17926 op 08-02-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die! naar dat model ben ik op zoek dus, het liefst met een inbus kop.

Kijkje op die modelrace site leert me het volgende:
VERZONKEN BOUT INBUS M4X20 (10) 1278 €11.40

Voor die €22,80 koop ik wel een busje verf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 50944 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:44:
Kijkje op die modelrace site leert me het volgende:
VERZONKEN BOUT INBUS M4X20 (10) 1278 €11.40

Voor die €22,80 koop ik wel een busje verf. ;)
Ja, wat is het plan van die gozer.
Maar goed, we zoeken rustig verder, ik zie nog niet echt plaatjes op Google van wat jij bedoelt, maar misschien is de gemiddelde ijzerwarenhandel wel niet zo internet-minded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sphere schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:46:
[...]

Ja, wat is het plan van die gozer.
Maar goed, we zoeken rustig verder, ik zie nog niet echt plaatjes op Google van wat jij bedoelt, maar misschien is de gemiddelde ijzerwarenhandel wel niet zo internet-minded.
Dat zijn ze zeker niet. Maar bij Albema Robema hebben ze het absoluut tevens voor een prijs waar je niet omheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 17926 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:49:
[...]

Dat zijn ze zeker niet. Maar bij Albema Robema hebben ze het absoluut tevens voor een prijs waar je niet omheen kan.
Mja. Die verkopen een voorraadbeheerconcept (Scrabble :p). Lijkt me meer iets voor bedrijven en particulieren die er even langs kunnen gaan, dan dat ze (eenmalig) een zakje boutjes+slagmoeren komen afleveren. Niet geschoten is altijd mis, maar halen ga ik ze niet, want ik woon in Den Haag.

http://www.albema-robema.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net ook al even gekeken en als ze niet in Helmond zaten was ik echt wel even langsgehobbeld. Mijn ervaring is dat wanneer jij je gewoon netjes opsteld je echt wel wat los kan krijgen.

Daarnaast zegt hij zelf er ook al wat gehaald te hebben dus dat zal echt geen probleem zijn.

Ik ga zo sowieso even langs S&C, ik zal hun assortiment nog even doornemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:05:
Ik heb net ook al even gekeken en als ze niet in Helmond zaten was ik echt wel even langsgehobbeld. Mijn ervaring is dat wanneer jij je gewoon netjes opsteld je echt wel wat los kan krijgen.

Daarnaast zegt hij zelf er ook al wat gehaald te hebben dus dat zal echt geen probleem zijn.

Ik ga zo sowieso even langs S&C, ik zal hun assortiment nog even doornemen. ;)
Klopt, zolang je niet om een bon vraagt en ff uitlegt waarvoor je ze nodig hebt geven ze je er zo wat mee voor een of twee euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speakerenco kon me ook niet verder helpen, niets wat een beetje in de buurt kwam van M4 en zwart.

Ze hadden wel een plaat bitumen voor me dus nadat die verwerkt is kan ik de speaker eindelijk volledig in elkaar zetten. Inclusief achterkant dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 50944 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:56:
Speakerenco kon me ook niet verder helpen, niets wat een beetje in de buurt kwam van M4 en zwart.

Ze hadden wel een plaat bitumen voor me dus nadat die verwerkt is kan ik de speaker eindelijk volledig in elkaar zetten. Inclusief achterkant dus. :)
Ga je er nog wat demping in proppen dan? Of laat je het echt bij bitumen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Motorfiets zaken hebben vaak geanodiseerde boutjes in allerlei kleuren, kan je eens informeren.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sphere schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:03:
[...]

Ga je er nog wat demping in proppen dan? Of laat je het echt bij bitumen?
Nee dat zou niet voldoende zijn, staande golven e.d. demp je daar niet mee.

Ik heb nog een rol tapijt liggen met redelijk hoge polen, ik denk dat ik daar 2 lagen over de bitumen ga aanbrengen. Dat geeft ook nog wat extra massa. Daarnaast komt er los in de behuizing ook het zogenaamde BAF.

Echter dat tapijt zou ik ook kunnen aanbrengen terwijl ik alleen via het woofergat naar binnen kan. De bitumen zijn zo taai dat dat geen werken zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik weet het niet hoor, maar gaat dat twee lagen tapijt gedoe geen inhoud vreten van je kast? De rug van het tapijt is namelijk wel aardig afsluitend voor geluidsgolven denk ik (althans afsluitend genoeg om een negatief effect te bewerkstelligen).

[ Voor 15% gewijzigd door zimbab op 08-02-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ach, ik heb hier ook nog zat tandenschuim liggen. Daar zou ik wel eens wat mee kunnen experimenteren.

Bitumen-tapijt-tandenschuim--BAF dus.
Pagina: 1 2 Laatste