Toon posts:

Netwerkkaart wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de oude computer +/- 7 jaar oud een netwerkkaart voor aansluiting ADSL monteren, maar Sweex PCI wordt niet herkend. Nu heb ik gelezen dat Sweex alleen van PCI revisie 2.2 herkend en mijn oude computer met moederbord Abit TX5 is PCI revisie 2.1.
Zijn er wel netwerkkaarten die die oude pc ondersteunen?

Joost

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

7 Jaar...welk os gebruik je? Zal wel een Realtek kaartje zijn trouwens.

[ Voor 44% gewijzigd door PWA op 21-01-2005 17:43 ]

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 20:28

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Een 3C905 (100mbit) of 3C900 (10mbit) zou moeten werken. En volgens mij zou die Sweex ook moeten werken. Krijgt de kaart wel een interupt toegewezen? Staat de PnP optie in de BIOS wel aan? Heb je wel de juiste drivers voor het juiste OS geinstaleerd?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het herkennen van de hardware is meestal meer software dan hardware afhankelijk, vertel ook eens welk OS je gebruikt.
Weet je zeker dat het netwerkkaartje het wel goed doet?

Oftewel, wat heb je allemaal al zelf geprobeerd?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertelde dus dat Sweex PCI 10/100 lancard niet werkt onder PCI revisie 2.1. dat staat dus op hun site en dat klopt want er wordt geen hardware gevonden. OS is WinXP-home voor de oude computer en hetzelfde voor de nieuwe waar het kaartje wel wordt gevonden.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
heb je niet toevallig gewoon een "stoffig" slot? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Alle PCI-sloten geprobeerd, kaarten verschoven enz. De oude computer werd ook gebruikt.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

't is de schuld van die realtek chipset. Oplossing: 3com of intel kaartje gaan halen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Realtekchip, komtop het kartje niet voor!

Verwijderd

Topicstarter
Ja foutje er zip wel een realtek chipset op!! :-((

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik vertelde dus dat Sweex PCI 10/100 lancard niet werkt onder PCI revisie 2.1. dat staat dus op hun site en dat klopt want er wordt geen hardware gevonden.
Dan heb je toch eigenlijk het antwoord zelf al gegeven.

Misschien dat een BIOS update voor je moederbord nog wil helpen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ohja, Realteks werken bijna altijd, het zijn eerder de 3Com kaarten die dwars liggen. Maar mensen die dik voor die 3Commers betalen willen dat natuurlijk niet horen. :+

[ Voor 21% gewijzigd door -=bas=- op 21-01-2005 18:27 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Bas,

Maar dat lezen op de site is pas later gebeurd toen de moeiljikheden kwamen. Een bios-update is er niet, maar ik kan toch niet geloven dat er geen kaarten zijn die dit oude bord ondersteunen al is het maar ISA!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_bas_ schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:26:Ohja, Realteks werken bijna altijd, het zijn eerder de 3Com kaarten die dwars liggen. Maar mensen die dik voor die 3Commers betalen willen dat natuurlijk niet horen. :+
^^ With stupid : RealTek is het meest compatible chipje wat je maar kan bedenken !!!

Verder vreog ik me af : Waarom niet een 10 Mbps ISA Kaartje ?? Zat voor ADSL die zal niet harder gaan dan 8 Mbps :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die ISA kaartjes nog wel te koop?

Verwijderd

Sweex jah.... heb ook zo'n kaartje gehad, snel terug gebracht en een van ander merk mee genomen ook met realtek chipset, dezelfde zelfs nog maar die werkte wel.

Die sweex kan zich niet terug schakelen naar 16 bits pci sloten, werkt alleen maar op 32.

Een Q-tec schakeld zich wel trug, dlink volgens mij de meeste ook.

Suc6 ermee

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

_bas_ schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:26:
Ohja, Realteks werken bijna altijd, het zijn eerder de 3Com kaarten die dwars liggen. Maar mensen die dik voor die 3Commers betalen willen dat natuurlijk niet horen. :+
Realteks werken wel maar vraag niet hoe, hoge cpu load en bij kabels van iets mindere kwaliteit vaak al geen verbinding meer (ik spreek uit ervaring)
Met 3com kaarten heb ik nog nooit problemen gehad (zullen er misschien wel zijn maar heb ik nooit last van gehad) en ze werken perfect :)

Overigens ben ik wat netwerk betreft een beetje meer intel fan, dat zijn imho de beste kaartjes voor in een desktop.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1