[AGP riser] ervaringen/verkrijgbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem

Vandaag heb ik een Chenbro RM 214 19" pc kast (2U hoog) binnen gekregen, wat ik niet door had was dat er geen AGP risercard meegeleverd werd. OEPS foutje van mij :? of de website; Dat doet er verder niet toe.

Mijn vraag is, zijn er in Nederland dergelijke risercards te koop, die niet voor een specifiek merk rack zijn :? en zijn er problemen te verwachten.

Mijn zoektocht komt uit op het volgende: http://www.baber.com/cases/1u_2u_risercards.htm
Helaas geven ze redelijk summiere info over (zeg maar geen) over het chassis waar het in past, danwel kosten en/of leverbaarheid hier in Nederland.

Wat er in het 19" chassis zou moeten is een Asus A7N8X-X mobo en een ATI 9500pro videokaart.

Bedoeling is een hdd recording systeem met bv. Steinberg's Nuendo, en hoewel een paar VU meters simpel lijkt, het draait gewoon niet goed met onboard video.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
je kan eventueel zelf wat produceren is hier al op got geweest tijdje trug 1 die had zelf flexibele risers gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thrillseekah schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:38:
je kan eventueel zelf wat produceren is hier al op got geweest tijdje trug 1 die had zelf flexibele risers gemaakt.
Dat is niet een oplossing aangezien het gaat om garantiewerk, duurzame oplossing en commerciele toepassing. Kortom geen DIY werkje. Extreme timingissues is niet zo'n groot probleem overigens, maar wel een degelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik ben voor mijn HTPC ook opzoek geweest naar AGP risers.. ik heb ze kunnen vinden (weet niet meer waar :'( ) ze waren 40,- ... toen heb ik via e-bay in USA een 1U riser kunnen kopen voor 12$ + 6$ verzend is 14,XX euro! binnen 1,5 week had ik hem. misschien een optie ?

edit: ff googlen... http://www.pro19.nl/index.php?pg=9&s=omschrijving_kort

[ Voor 16% gewijzigd door B-lennium op 20-01-2005 23:51 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:55
Als je geen AGP risercard kan vinden kun je ook (gewoon) een PCI riser nemen en een simpel PCI videoding erin drukken: Je server heeft toch geen grafische kracht nodig.

Ik heb zelf gelukkig onboard video, en in m'n ene riser (1U kast) zit de SCSI krt.

www.procase.nl heeft iig diverse risers, ook AGP. Misschien hun ff bellen/mailen als je toch een AGP kaart erin kwijt wilt.

vraag me trouwens af hoe-de-f*ck je dat passend wilt krijgen, je agp krt komt of over je PCI sloten (en dan moet je dus een hele kleine PCI riser hebben of ze niet gebruiken) of over je CPU koeler, kan ook niet echt.

Daarnaast moet een beetje AGP krt (zoals je noemt) wel een beetje lucht krijgen (cooler)

edit: ow, je edit net je startpost, geen simpel videoding dus ;)

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 20-01-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

dat probleem heb ik nu ook.. :P ik zit er nu aan te denken omgewoon een lowprofile kaart te kopen :*)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:49:
Als je geen AGP risercard kan vinden kun je ook (gewoon) een PCI riser nemen en een simpel PCI videoding erin drukken: Je server heeft toch geen grafische kracht nodig.

Ik heb zelf gelukkig onboard video, en in m'n ene riser (1U kast) zit de SCSI krt.

...

edit: ow, je edit net je startpost, geen simpel videoding dus ;)
Ja helaas, probleem is gewoon de zware interface met Nuendo (of desnoods Adobe Audition)
Low Profile kaart zou leuk zijn, maar dat past gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Is dit niks (1U)? Kost 10,28 ex. verzendkosten (uit Engeland).

En anders deze. Dan heb je pci en agp. Is wel iets duurder, maar wel ontworpen voor een 2U case

Hier vandaan gehaald btw ;)

System specs

Pagina: 1